156 V6 harkinnassa
Valvoja: Moderators
156 V6 harkinnassa
Tuollainen 156 2.5 V6 olisi harkinnassa, vm. -98 ja ajettu 130+ tkm. vilkuilin jo tuon vikalista topicin läpi, mutta olisikohan vielä lisää vinkkejä mitä tuosta kannattaisi tarkastella ostopäätöstä miettiessä...
tuokos mikään firma noita autodelta uk:n osia suomeen?
tuokos mikään firma noita autodelta uk:n osia suomeen?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Varaa suosiolla noin 1000-1500 euroa kaikenlaisiin pikkukorjauksiin, sen jälkeen voikin sitten taas ajella muutaman kymmenentuhatta huoletta.
Tarkista että jakohihna on vaihdettu noin 120tkm kohdalla tai ainakin vaadi myyjää vaihtamaan osat myös vesipumppu ennen kuin ostat.
Tarkista että jakohihna on vaihdettu noin 120tkm kohdalla tai ainakin vaadi myyjää vaihtamaan osat myös vesipumppu ennen kuin ostat.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Kyllä tuo listaus on aika kattava. Kun hihnakin on vaihdettu ajallaan, niin ei muuta kuin koeajolle! Kannattaa tietenkin vielä tsekata koska vekottimen katsastus on edessä ja jos piakkoin, niin hanki mieluiten juuri katsastettuna .
Saman vuosimallin V6:n hankin itse n. 1,5 kk sitten. Kilometrejä oli reilu 100t ostohetkellä. Vakiorenkailla auto on melkoinen pomppulinna ajettavaksi (ainakin leveämpiin mataprofiileihin totteneelle), mutta rengaskoolla 225/45/R17 ainakin omani sai heti kummasti lisää ajettavuutta, madallus edessä mahdollisesti ensi kesänä. Samoin soitinosasto meni heti alkuun uusiksi, vekottimen mukana tullutta laitteistoa ei yksinkertaisesti pystynyt kuuntelemaan...
Edit: Niin juu - ja mitä ikinä mieleen tuleekin kysyä niin haulla ja kysymällä täältä on infoa saanut ainakin tämä ihka-uusi-Alfisti ja nopeasti. Kiitoksia siis kaikille "vanhoille" palstalaisille jo tässä vaiheessa!
Saman vuosimallin V6:n hankin itse n. 1,5 kk sitten. Kilometrejä oli reilu 100t ostohetkellä. Vakiorenkailla auto on melkoinen pomppulinna ajettavaksi (ainakin leveämpiin mataprofiileihin totteneelle), mutta rengaskoolla 225/45/R17 ainakin omani sai heti kummasti lisää ajettavuutta, madallus edessä mahdollisesti ensi kesänä. Samoin soitinosasto meni heti alkuun uusiksi, vekottimen mukana tullutta laitteistoa ei yksinkertaisesti pystynyt kuuntelemaan...
Edit: Niin juu - ja mitä ikinä mieleen tuleekin kysyä niin haulla ja kysymällä täältä on infoa saanut ainakin tämä ihka-uusi-Alfisti ja nopeasti. Kiitoksia siis kaikille "vanhoille" palstalaisille jo tässä vaiheessa!
Alfa Romeo - immagine di bellezza
kävin eilen tuota kyseistä yksilöä ajamassa, ja pariin kohteeseen tuli kiinnitettyä huomiota:
- 4 vaihteen synkronoinnissa jotain häikkää, joskus vaidettaessa neloselle rusahtaa, etenkin vedätettäessä suurilla kierroksilla. myös ihan rauhallisessa ajossa tuntuu synkronoivan nelosen muita hitaammin, ja ehkä tarvii hivenen enemmän voimaa nelosen vaihtamiseen.
- ajovalojen lasit olivat hyvin sumeat
- joskus esiintyy liikkeellelähdettäessä nykimistä, tästä syystä lambda anturi vaihdettu, mutta nykimistä esiintyy siltikin ajoittain.
näistä kohteista olisi kyllä kiinnostava kuulla, onko muilla ollut samanlaisia ongelmia...
tai ylipäätään miltä nuo alfistien korvin kuulostavat?
- 4 vaihteen synkronoinnissa jotain häikkää, joskus vaidettaessa neloselle rusahtaa, etenkin vedätettäessä suurilla kierroksilla. myös ihan rauhallisessa ajossa tuntuu synkronoivan nelosen muita hitaammin, ja ehkä tarvii hivenen enemmän voimaa nelosen vaihtamiseen.
- ajovalojen lasit olivat hyvin sumeat
- joskus esiintyy liikkeellelähdettäessä nykimistä, tästä syystä lambda anturi vaihdettu, mutta nykimistä esiintyy siltikin ajoittain.
näistä kohteista olisi kyllä kiinnostava kuulla, onko muilla ollut samanlaisia ongelmia...
tai ylipäätään miltä nuo alfistien korvin kuulostavat?
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
vähän offtopic, mutta:turtzik kirjoitti:- ajovalojen lasit olivat hyvin sumeat
Onkos kukaan muuten saanut näitä hiottuja kirkkaiksi? Onko hommassa riskiä että valokuvio menisi pahasti perseelleen jos hioisi jollain tahnalla?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Mä taisin nähdä jossain ulkomaan alfa sivuilla ohjeen, mutta lyhyesti näin.
1. hienoa hiomapaperia
2. todella hienoa hiomapaperia
3. vielä enemmän hienoa hiomapaperia
4. hiomatahnaa.
Ainakin näkemissäni kuvissa oli onnistunut hyvin.
Ediiittiä: löytyhän se ohje:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... furbishing
1. hienoa hiomapaperia
2. todella hienoa hiomapaperia
3. vielä enemmän hienoa hiomapaperia
4. hiomatahnaa.
Ainakin näkemissäni kuvissa oli onnistunut hyvin.
Ediiittiä: löytyhän se ohje:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... furbishing
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Mulla oli kanssa todella sumentuneet, ihan perinteisellä hiomatahnalla ne entisöin ja hyvät tuli.Kaalipata kirjoitti:vähän offtopic, mutta:turtzik kirjoitti:- ajovalojen lasit olivat hyvin sumeat
Onkos kukaan muuten saanut näitä hiottuja kirkkaiksi? Onko hommassa riskiä että valokuvio menisi pahasti perseelleen jos hioisi jollain tahnalla?
jäi sitten tämä alfa ostamatta, vaikka autosta oli korjattu lähes kaikki kohteet mitä mainittiin 156 tyyppiviat topicissa, silti seuraavat kohteet enteilivät tulevia ongelmia:
- 4 vaihteen synkronointi
- päästöt ei meinaa kylmänä mennä rajoihin (vaihdettu lambda+ilmamäärämittari)
- joskus liikkeellelähdössä nykii
- 4 vaihteen synkronointi
- päästöt ei meinaa kylmänä mennä rajoihin (vaihdettu lambda+ilmamäärämittari)
- joskus liikkeellelähdössä nykii
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Meneekö jonkun koneen päästöt kylmänä oikeasti rajojen sisään? Käyttölämpöisestä koneestahan ne päästöt joka tapauksessa katsastuksessakin mitataan. Kylmänä nykimistä taitaa olla lähes jokaisessa 156:ssa, ja syypäänä ECU. Itsekin olen asiasta lukenut useammastakin kuin yhdestä ketjusta. Ainoastaan tuosta nelosvaihteen synkronoinnista voisin huolestuakin. Eihän rusahtelu tietenkään mitään "normaalia" ole.turtzik kirjoitti:jäi sitten tämä alfa ostamatta, vaikka autosta oli korjattu lähes kaikki kohteet mitä mainittiin 156 tyyppiviat topicissa, silti seuraavat kohteet enteilivät tulevia ongelmia:
- 4 vaihteen synkronointi
- päästöt ei meinaa kylmänä mennä rajoihin (vaihdettu lambda+ilmamäärämittari)
- joskus liikkeellelähdössä nykii
Oma yksilö samoissa kilometreissä ja 4 vaihde meinaa takeltaa jos ei käytä kytkintä kunnolla. Omasta jouduin melkein heti vaihtamaan työsylinterin joten voisi olla että a) et käytä kytkintä tarpeiksi vaihtaessa tai b) työsylinteri vaihtoiässä / ilmaa letkussaturtzik kirjoitti:jäi sitten tämä alfa ostamatta, vaikka autosta oli korjattu lähes kaikki kohteet mitä mainittiin 156 tyyppiviat topicissa, silti seuraavat kohteet enteilivät tulevia ongelmia:
- 4 vaihteen synkronointi
- päästöt ei meinaa kylmänä mennä rajoihin (vaihdettu lambda+ilmamäärämittari)
- joskus liikkeellelähdössä nykii
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 15:37
- Paikkakunta: Naantali
Pistänpä tähän väliin omakohtaista kokemusta vuoden Alfa kokemuksen jälkeen (156, V6, vm-98 ).
Tällaista hilpekettä on vaihdettu ja huollettu:
- Jakopään osat vaihdettu oston yhteydessä(autoliikkeen piikkiin)
- Kytkinpaketti vaihdettu(autoliikkeen piikkiin, oston yhteydessä)
- Termostaatti vaihdettu(autoliikkeen piikkiin)
- Kytkintyösylinteri vaihdettu(autoliikkeen piikkiin-> 50%)
- Vaihteistoöljyt vaihdettu (2. rusahteli harvakseltaan, mutta ei enää öljynvaihdon jälkeen)
- Airbag valo kuitattu kerran
- Ilmastointi huollettu tänä kesänä (oli enää alle 100g kylmäaineita)
Silloin kun ostin niin kilometrejä 134tkm ja nyt ajettu 155tkm.
On saanut ajella aika kivuttomasti noiden vaihtojen jälkeen, edelleen vaan tuo pieni nykiminen liikkeelle lähdettäessä häiritsee joskus.
Tällaista hilpekettä on vaihdettu ja huollettu:
- Jakopään osat vaihdettu oston yhteydessä(autoliikkeen piikkiin)
- Kytkinpaketti vaihdettu(autoliikkeen piikkiin, oston yhteydessä)
- Termostaatti vaihdettu(autoliikkeen piikkiin)
- Kytkintyösylinteri vaihdettu(autoliikkeen piikkiin-> 50%)
- Vaihteistoöljyt vaihdettu (2. rusahteli harvakseltaan, mutta ei enää öljynvaihdon jälkeen)
- Airbag valo kuitattu kerran
- Ilmastointi huollettu tänä kesänä (oli enää alle 100g kylmäaineita)
Silloin kun ostin niin kilometrejä 134tkm ja nyt ajettu 155tkm.
On saanut ajella aika kivuttomasti noiden vaihtojen jälkeen, edelleen vaan tuo pieni nykiminen liikkeelle lähdettäessä häiritsee joskus.
Olen ajatellut tuollaisen Alfa Romeo 156 2.5 V6 ostamista, mahdollisesti 2006 vuosimallia tai sitten vähän ajettua 04-05 mallia. Kuinka paljon nuo uusimmat 156:t ovat uudistuneet 90-luvun lopun vastaavasta mallista? Ja mitä virityssarjoja tuohon on porukka hankkinut ja esim kuinka paljon teholastuilla on mahdollista saada tehoa lisää? Ja mihin hintaan olette saanut uuden Alfan 156 2.5 V6 tingattua kaupasta ja mitä lisävarusteita siihen kannattaisi ostaa samalla ja mitkä lisävarusteet olette toteneet hyödyllisiksi?
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Voi olla aika hiljaista tuon 156:n suhteen, kun 159 tulee myyntiin syksyn aikana. Suomessa tietysti vasta ensi vuonna (pitkälti?) V6-moottoreita ei tainnut enää tänä vuonna saada vaikka olisi halunnutkin, pannulafka kun on suljettu Aresessa. Delta-auto myy vielä tänä vuonna nelisylinterisiä malleja ja arvatenkin jämiä vielä ensi vuoden puolella...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
www.tmuukkonen.fi kertoo lisää.terba kirjoitti:Ja mitä virityssarjoja tuohon on porukka hankkinut ja esim kuinka paljon teholastuilla on mahdollista saada tehoa lisää?
Toisaalta jos heti uudessa 2.5 V6:ssa on liian vähän tehoa, saattaisi GT 3.2 olla oikea vaihtoehto. Varsinkaan kun uusia 2.5 V6 ei taida enää olla tarjolla.
[edit] Omasta puolestani voi kyllä suositella 156 2.5 V6 mallia. [/edit]
Viimeksi muokannut 155156, 08 Elo 2005, 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Hintakysymykseen on mahdotonta ottaa kantaa: riippuu niin monista muuttujista. Varsinkin siitä, meneekö liikkeeseen vaihdokkia. Silloinhan tärkeintä ei ole se mitä lukee hintalapussa vaan se, mitä loppujen lopuksi joutuu maksamaan. Jonkinmoista alea voisi ennustaa viimeistään siinä vaihessa, kun ensimmäiset 159:t saapuvat.terba kirjoitti:Ja mihin hintaan olette saanut uuden Alfan 156 2.5 V6 tingattua kaupasta ja mitä lisävarusteita siihen kannattaisi ostaa samalla ja mitkä lisävarusteet olette toteneet hyödyllisiksi?
Lisävarusteiden suhteen ongelma piilee siinä, että sataviiskutosia ei (muistaakseni) enää valmisteta, joten tehdasasenteisia optioita ei itse pääse valitsemaan. Lisävarustus riippuu siis siitä, minkälaisia autoja vielä on jäljellä. Perusvehkeethän Alfoistakin löytyy nykyään ihan vakiona.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
No mielessä kävi myös tuo Alfan 159, varsinkin jos pieniä sähkövikoja ja muita tyyppivikoja on saatettu karsia pois tuon 156:n jälkeläisenä. Onko yhtään tarkempaa tietoa siitä koska se olisi tulossa myyntiin ensi vuoden puolella ja onko yhtään arvioita mitä sen hintaluokka tulisi olemaan Suomessa, paljonkin enemmän kuin 156:n?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Yleensä malli on kai luotettavimmillaan elinkaarensa lopussa, eli 156:sta on varmaan suurin osa lastentaudeista karsittu pois kun taas 159:n vikapaikoista ei kellään ole vielä mitään tietoa.
Toisaalta 159:n laadunvarmistukseen on ilmeisesti panostettu enemmän kuin mihinkään tähänastiseen malliin. Eli ota näistä sitten selvää.
Toisaalta 159:n laadunvarmistukseen on ilmeisesti panostettu enemmän kuin mihinkään tähänastiseen malliin. Eli ota näistä sitten selvää.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ehkä jotainterba kirjoitti:Onko yhtään tarkempaa tietoa siitä koska se olisi tulossa myyntiin ensi vuoden puolella ja onko yhtään arvioita mitä sen hintaluokka tulisi olemaan Suomessa, paljonkin enemmän kuin 156:n?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Jep. Taitaa minun helmikuun lopulla rekisteröity olla niitä viimeisiä kakspuolikkaita, joita on tässä maassa myyty. Nyt ei muuta kun odotellaan 159 SW 3,2 V6:n hinnan paljastusta ja myyntiin tuloa.Kaalipata kirjoitti:Voi olla aika hiljaista tuon 156:n suhteen, kun 159 tulee myyntiin syksyn aikana. Suomessa tietysti vasta ensi vuonna (pitkälti?) V6-moottoreita ei tainnut enää tänä vuonna saada vaikka olisi halunnutkin, pannulafka kun on suljettu Aresessa. Delta-auto myy vielä tänä vuonna nelisylinterisiä malleja ja arvatenkin jämiä vielä ensi vuoden puolella...