Alfa 2.0 TS:n pakoventtiili

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
willow
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Marras 2004, 12:01
Paikkakunta: Oulu

Alfa 2.0 TS:n pakoventtiili

Viesti Kirjoittaja willow »

Altastani (156 2.0 TS) kärähti pakoventtiili.

Käytin korjuulla Deltassa, mutteivat osanneet kertoa syytä moiseen. Epäilivät, että on jäänyt karstan palanen venttiilin väliin ja estänyt sulkeutumisen.

En ole "luukuttanut" autolla juurikaan ja muutenkin ajan aika normaalisti, joten en oikein ymmärrä miksi tuollainen vika tuli.

Osaattekos sanoa, mistä tuo venttiilin palaminen voisi aiheutua? Miten voi välttää saman vian uusiutumisen? Korjaaminen ei ollut mikään halpa juttu... :(

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

En osaa vastata kysymykseesi, mutta mitä oireita tuo palaminen aiheutti ?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Tukkoinen pakoputki, katti yms on aika yleinen syy moiseen...voi mennä montakin pakovenaa kerralla...tai myös että se venttiili on kantanut, ollut koko ajan vähän auki...

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Jaakko Parantaisen sanoin: "Auto tykkää että sillä ajetaan." Eli eikös karstoittuminen estyisi sillä että vähän luukuttelisi välillä? :wink:

Ehkä Alfa ei vaan hyväksy että sitä ei ajeta ns. huolella aina välillä.


:mrgreen:

Niin, ja kuten varmaan huomasit, en osaa minäkään varsinaisesti vastata kysymykseesi. :)

willow
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Marras 2004, 12:01
Paikkakunta: Oulu

Alfa 2.0 TS:n pakoventtiili

Viesti Kirjoittaja willow »

Vielä tarkennusta venttiilin palamisesta:

Elikkäs oireili siten, että moottori alkoi yht. äkkiä käymään huonosti. Pystyi ajamaan, mutta kävi varsinkin tyhjäkäynnillä ikäänkuin kolmella pytyllä.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Itse veikkaisin tuota jo aiemmassa replyssä mainittua venttiilin kantamista. Siihen viittaisi tuo yksittäisen venttiilin palaminenkin. Yksi syy voisi olla alun perin virheellisesti hiottu/muotoiltu kansi eli tiivistepinnat eivät ole olleet kunnossa. Tämä siis sarjassamme villejä arvauksia :wink:
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei nyt luulis nykyautoissa ja nykybensoilla tulevan ongelmia karstan kanssa. Ei kai ole jostain syystä päässyt käymään huomattavan laihalla?
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin