164 puhallin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

164 puhallin

Viesti Kirjoittaja HerraR »

mikäs nyt on homman nimi kun vaihdoin puhaltimen moottorin noin kuukausi takaperin uuteen ja nyt sitten hiljeni. Kun otan moottorin liittimen irti ja annan suoraan sähköä niin pelittää. Ja kun mittaan yleismittarilla katkaisijalta tulevan piuhan liittimestä niin 12v löytyy. Mutta jostain humanistille vaikeaselkoisesta syystä ei siis toimi; löytyykö visiota?

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Ilmeiseti virta ei riitä pyörittämään moottoria. Yleismittarissa on kuitenkin niin korkea ottoimpedanssi, että kaikki jännite jää aina mittarille. Tähän tietysti perustuukin jännitteen mittaus 8) Kokeileppa mitata tuulettimen moottorille menevä virta tuuppaamalla mittari sarjaan.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Etuvastus (olikohan se oikea nimi :roll: ).
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Jos et muuta keksi niin kannattaa kaiken varalta tsekata sulakerasian taakse...
Itsellä oli samankaltaisia huolia ja syynä oli kosketushäiriö rasia takana liittimissä. (tyyppivika?) :cry:
Mutta tuo tosin oli vain arvaus...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kosketushäiriöltähän tuo kuulostaa. Jos vapaassa liittimessä on normaali jännite joka kuitenkin kyykähtää moottorin kytkemisen jälkeen, jää jännite (jännitteen jaon mukaisesti) johonkin ylisuureen resistanssiin siinä matkalla.

Etuvastukset taitavat lähinnä palaa kerrasta poikki, minusta kannattaisi tsekata johdotuksen liittimet ensimmäisenä.

Edit: Nopeudensäätönuppeli voi myös ahistaa, sen voisi koittaa ohittaa johdonpätkällä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

itelläni sama homma eli pimeni viime vuonna tuo puhallin - toivottoman vianetsinnän tuloksena nikkaroin konepellin alle uuden releen Bilteman teipillä johon herätevirta sisältä. Sitten vaan virtaa releen läpi puhaltimeen ja niinpä on suhistin pelittänyt jo vuoden päivät rykimättä. Joskus oli täällä alfabbs:ssä jollain joku kuvakin kuinka sen voi toteuttaa. Jollain muulla nääs oli sama vika tuolloin...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Mulla oli ongelmia myös aikanaan puhaltimen kanssa. Jonkinlainen kuva di-tason kytkennöistä on edelleen albumissa :mrgreen:

Kuva löytyy täältä

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Itselläni pimeni talvella puhallin ja syyksi löytyi se johtojen väliliitin sieltä konetilan puolelta. Oli osittain sulanut sisältä ja antoi välillä virtaa läpi. Ko. liitin kannattaa tarkistaa.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Kiitokset neuvoista, huomena täytyy vihdoin aloittaa räpläys. Oli sen verran mielenkiintoista ajella äsken kaupungissa ukkossateessa ilman puhallusta.

Sen väliliittimen korvasin jo uudella kun oli heikossa iskussa - ei valitettavasti auttanut.

Alfisti: oletko saletti noista kuvassa olevista piuhoista? Muistelen kesältä, että puhaltimen moottorille menivät ainoastaan nuo musta ja vihreä ja tuo isompi nippu liittyi puhallinkotelossa olleeseen vastuslankaviritykseen, jonka arvelin olleen joku kylmän kelin puhallusilman lämmityssysteemi. En kyllä tutustunut kovin syvällisesti.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

On kyllä useampi vuosi kun ton puhaltimen kanssa takkusin... Mulla ongelma oli siis, että katkaisijalle ei tullut virtaa (itse puhallin oli myös uusittu hiljattain). Koska en viitsinyt purkaa koko kojelautaa(kaivaa esiin sulakerasiaa) etsiäkseni ongelman aiheuttajaa, niin päätettiin syöttää virta toisesta suunnasta. Noi vihreä ja musta johtohan ovat päävirtajohtoja..ja ne pienemmät vieressä puhaltimen ohjausvirtaa.

Toivottavasti muistin oikein; on silmät ihan ristissä kun venähti tuolla autotallissa turhan myöhään :mrgreen:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Puhaltimelle menee vain kaksi johtoa vihreä ja musta.

Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja teik »

Lisää puhallinongelmia...
Mistä se 164:n puhaltimen etuvastus löytyy? Tai mistä rupean etsimään vikaa kun lämppäristä on yksi puhallinopeus (1-x-3-4) kadoksissa? Eli kakkosnopeudella ei pyöri ollenkaan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Se on siinä puhaltimen kotelossa kiinni. Elikkä se johon tulee se iso liitin kiinni. Irtoo muistaakseni yhdellä ruuvilla+jollain klipsillä.

Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja teik »

Taitaa olla myös hiilet ja laakerit loppu koko puhaltimesta, joten uuden ostoksi menee. Osaatteko sanoa onko Motonetin myymässä;
164 Puhallin+moottori Bosch-tyyppi. . . . . . . . . . . . . 13-1739 97.50e myös esivastus mukana?
Onko tuo puhallin moottoreineen vaikea vaihtaa? Mahtuuko ulos ilman "väliseinän" purkamista?

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Ilmeisesti pystyy vaihtaa ilman rintapellin purkamista, mutta on aika kyrpä homma

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

itse löysin siihen tavan saada se kohtuu helposti pois. ensiksi irrottaa tietysti sen pyyhinkoneiston ja sen pienen pellinpalasen tuulilasin reunasta (eli se johon pyyhkimen toinen pää tulee kiinni. Sitten irrottaa sen rintapellin ja rungon välisen pikkutikun, sekä puhaltimen kaukalon. Sitten irroittaa ja kääntää johonkin asentoon, liu'uttaa sinne repsikan puolelle niin se nousee ihan kiltisti ylös. Jos ei meinaa nousta niin ottaa sitä rintapeltiä vähän irti toisesta päästä niin johan tulee.

Vastaa Viestiin