Sytytystulpat 156:seen
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Sytytystulpat 156:seen
Onko kellään käytössä Championin tulpat 156:sen TS koneessa? Muukkonen suositteli kyseiset tulpat hintaan 110 egee. Pitäisi kuulemma kestää yhtä hyvin kuin NGK platina versiot, eli 100 tkm. Kommentteja pls.
Muuten halvin paikka NGK tulpille on kai motonetti mistä niitä saa n. 175 egeen.
Aikaisemmista aiheista päätellen ainakin Kirkinen ajaa championeilla....
Muuten halvin paikka NGK tulpille on kai motonetti mistä niitä saa n. 175 egeen.
Aikaisemmista aiheista päätellen ainakin Kirkinen ajaa championeilla....
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
hm..minä suosittelen kyllä vahvasti niitä NKG:n PFR6B-tulppia, ne toimivat varmasti..varsinkin kun esim. veekutosen tulppien vaihto ei käy ihan kädenkäänteessä (ainakaan multa).
Vaihdoin tulpat 2000 km sitten, edellisillä (myös NKG) oli ajettu 160 tkm Hommasin ko tulpat Hessumobiilista, hinta taisi olla 18,80 e/kpl.
Terv. CC
Vaihdoin tulpat 2000 km sitten, edellisillä (myös NKG) oli ajettu 160 tkm Hommasin ko tulpat Hessumobiilista, hinta taisi olla 18,80 e/kpl.
Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Mulla on moiset käytössä TS:ssä, justiinsa Muukkoselta hommatut. Hyvin ovat pelanneet, ei ihmeempiä ja vetää ihan puhtaasti punaviivalle asti. Perstuntumalla mitattuna ei ihan niin paljoa tunnu olevan potkua kuin NGK:illa, mutta eipä tuo muutenkaan mikään tykki ole.
Taitaa muuten olla se pienempi Champion joissain skoottereissa vakiotulppana
Taitaa muuten olla se pienempi Champion joissain skoottereissa vakiotulppana
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Mulla championit tällä hetkellä. Ajettu nyt 27 tkm. En ole huomannut mitään ero NGK:n verrattuna. Tosin tulppien vaihto palautti huomattavasti hepoja ja luonnetta. Pienemmän tulpan elektrodi oli lähes hävinnyt kokonaan. 100 tkm on liian pitkä matka alkuperäisillekin NGK:lle. Arvelin nostaa Championit ylös 50 tkm ajon jälkeen ja tarkastaa ne.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Olen joo katsonut senkin mahdollisuuden, www.sparkplugs.co.uk jos muistin osoitteen oikein. Hinnaksi tulee vain 103 puntaa eli 155 egee. Eli ei kannata tilata sieltä parin kympin säästön takia.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kävelin sitten eilen Turun Motonettiin ja kyselin tulppia. Tuli kätöseen tulpat 4+4 jotka maksoi yht.116e. Tuli tänään sitten töissä vaihdettua ja nyt ihmettelen enemmän sitä miten yleensä on toiminutkaan. Tulpat täysin loppu ja ykköspytyn kolot täynnä vettä ja tulpat ruosteessa. Lisäksi useimmat tutit olivat "ruosteessa".
Tuossahan on saattanut käydä niin että tulpat alkuperäiset. Koska huomasin eilen että 100tkm huollossa kirjoitettu että tehty 80tkm mukaan. Ja ainakaa sitten 120tkm huollossa ei ole vaihdettu, koska itsellä siitä tarkemmat paperit. Ehkäpä vaihdettu 80tkm huollossa.
Oikeastaan ovat Alfalla hyödyntäneet järkevästi kahden tulpan systeemin. 1. puola antaa kipinän myös toiselle 4. tuplalle. 2. antaa 3.lle jne. Näin jos joku puola pimenee matka kuitenkin jatkuu kolmella puolalla, syttyneeköhän kuitenkin varoitusvalo?
Tuossahan on saattanut käydä niin että tulpat alkuperäiset. Koska huomasin eilen että 100tkm huollossa kirjoitettu että tehty 80tkm mukaan. Ja ainakaa sitten 120tkm huollossa ei ole vaihdettu, koska itsellä siitä tarkemmat paperit. Ehkäpä vaihdettu 80tkm huollossa.
Oikeastaan ovat Alfalla hyödyntäneet järkevästi kahden tulpan systeemin. 1. puola antaa kipinän myös toiselle 4. tuplalle. 2. antaa 3.lle jne. Näin jos joku puola pimenee matka kuitenkin jatkuu kolmella puolalla, syttyneeköhän kuitenkin varoitusvalo?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tälläiset se antoi kuin Denso PK20PR-P8 (11-1846) ja Denso IU22 Iridium (11-1900), kummatkin 14.50e kappale. Made in Japan ja näyttivät ihan laadukkailta.
Viimeksi muokannut Alfistipohjoosesta, 14 Elo 2005, 07:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
No joo..Mutta en mä säästönä tuota muutamaa euroa ajatellut. Hyllyssä ei vaan muuta ees ollut. Itsellä ei kokemusta Denson tulpista aiemmin mutta toimii nyt paremmin kuin vanhoilla NGK:lla. Tietysti hyvillä öljyillä, mielestäni
Mutta ihan vakuuttavaa työnjälkeä nuokin tulpat oli.
Mutta ihan vakuuttavaa työnjälkeä nuokin tulpat oli.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Viimeks kun ostin itte noi NGK tulpat tosta paikallisesta varakiristä hintaa ei jääny naamatutulta myyjältä (edes toistemme nimiä ei tiedetä) kuin vajaa 12 e kappaleelta . Vähän oon tässä foorumilla ihmetelly kun ihmiset tilaa näitä ympäri mailmaa , tavaraa jota kuitenkin olis ihan lähipuodista saatavilla ainakin pienellä toimitusajalla. Katetta on pakko olla paljon... laskevat varmaan samalla kolmen kertoimella kun ne neljänjapuolen euron tulpatkin. 1,5 = 4,5. 8 = 24 . Enpä nyt noita änkeekoitakaan lähtis liiemmin kehumaan, oon vaan käyttäny niitä essonpaarin ja alkuperäisyyden vuoks. Autollani ajettu nyt 96 tkm, ja kohtapuoliin aattelin vaihtaa kolmannen tulppasatsin, ainakin aiempien kokemusten perusteella näin kun vähän ajaa alkaa kilsat olee pian täynnä.
Viljan tar fram det som inte fanns.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Championin tulppa räjähti minulla noin 53 tkm kohdalla. Tarkoitus oli vaihtaaa 60 tkm kohdalla. Nilkuttamalla delta-autoon, jossa testerillä todettiin, että tod.näk tulppa 3 sylinteristä rikki. Uudet tulpat ja auto toimii taas. En ole vielä kerennyt ilmoittaa asiasta Muukkoselle, mutta nuilla Championeilla on turha odotella 100 tkm vaihtoväliä. Melkein vahtaisin kyllä noi NGK:tkin ennen sitä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:14
- Car(s): AR 156 2.0TS -98(ex), AR GT 2.0 JTS -06
- Paikkakunta: Tampere
Vaihdoin omaani Championin tulpat 100 000 km:n kohdalla. Vanhat alkuperäiset olivat kyllä aika lopussa, keskielektrodi oli kulunut kapeaksi piikiksi. Championeilla olen ajellut nyt 11 000 km enkä ole huomannut eroa alkuperäisiin verrattuna. Ajattelin vaihtaa nämä 150 000 kohdalla.
Syynä merkinvaihtoon oli se, että paikallisesta varaosaliikkeestä ei saanut NGK:ta, mutta Championit kyllä. Hinnassa oli selvä ero nettikaupankin NGK:n tulppiin.
Syynä merkinvaihtoon oli se, että paikallisesta varaosaliikkeestä ei saanut NGK:ta, mutta Championit kyllä. Hinnassa oli selvä ero nettikaupankin NGK:n tulppiin.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Niin mulla on kyllä varmaan käynyt tavallista huonompaa tuuria noitten tulppien kanssa, mutta alkuperäisestä NGK satsista yks tulppa rupes lyömään läpi kun autolla oli ajettu muistaakseni about 40 tkm. Seurauksena paha nykiminen/pätkintä kun kone lämpesi. Ei tehnyt kylmänä. Seuraava satsi kusahtikin sitten jossain seittemänkympin korvilla. Se onkin ainoa kerta jolloin Alfa on meikän jättänyt tielle. Keraaminen osa irtosi yhdestä isosta tulpasta ja pataan jäi kiinni vain kierteet ja mutterikanta. Samalla tietenkin tulpanhattu otti itteensä, perkele kun se tietenkin "hiukan" rupesi papattamaan sitä kautta. Tietenkin kesälomareissulla itäsuomessa viikonloppuna. Maanantaina ei sitten sopivaa tulppaa tietenkään löytynyt mistään. Ei puhettakaan että olisi saanut edes Lappeenrannan tai Imatran teltasta joihin toki kumpaankin olisi ollut mukavat + 50 kilsaa. Oikean kokoinen väärä tulppa harakiristä kiinni ja nilkuttaen kotiin. Eipä tullut kyllä reviteltyä, mutta ei ainakaan pintakaasulla toiminut mitenkään omituisesti. Kun auton hajottua rupesin asiaa ihmettelemään arvatkaapa kuinka monta torx avainta oli käsillä
Tein juuri 90 tkm huollon ja vaihdoin alkuperäiset tulpat pois. Tulpat olivat kohtuulliset, mutta kolmessa tulpankolossa oli ruosteista vettä ja sotku sen mukainen. Ihme ettei vaikuttanut käyntiin mitenkään.
Laitoin NGK:t, jotka maksoivat Varaosamaailmassa 180 euroa. Pienet tulpat on tilaustavaraa ainakin täällä Joensuussa.
Laitoin NGK:t, jotka maksoivat Varaosamaailmassa 180 euroa. Pienet tulpat on tilaustavaraa ainakin täällä Joensuussa.
Tulpanvaihtohomma jäi multa kesken tänään kun ei varastosta löytynytkään tolle pienelle koolle sopivaa avainta. Muttamutta, kaksi reikää olivat puolillaan öljyä. Näköjään kopan tiivisteestä valunut.
Eipä ole toi vielä käyntiin vaikuttanut, ihme kyllä. Kiristin tietty ruuvit.
Toi 100 000 vaihtoväli voi poikia outoja ongelmia
GTV siis kyseessä.
Eipä ole toi vielä käyntiin vaikuttanut, ihme kyllä. Kiristin tietty ruuvit.
Toi 100 000 vaihtoväli voi poikia outoja ongelmia
GTV siis kyseessä.
- Alfaholic -
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Nostetaanpa tätä vanhaa ketjua taas käyttöön, kun toi Alfa päätti jättää mut sitten toisenkin kerran tielle aivan samasta syystä kun silloin viimeksikin. Nyt matkaa takana siis 104 tkm, viime kesänä ei tullut autolla juuri ajeltua eikä niitä tulppia sitten vaihdettua ja tällä kertaa kun se tulppa poksautti keraamit ulos niin vauriotti sitten puolan eristeitäkin. Ja metriäkään en ajanut posahduksen jälkeen. Viime kerrasta viisastuneena löytyi hanska lokerosta käytetty varatulppa jolla tällä kertaa nilkutin kotiin.
Siis varsinaiseen kyssäriin, onko kukaan kokeillut Boschin FR 7 DC+ tulppaa tessussa ja onkohan pelannut ok? Kyseessähän on aivan stanu tulppa jota ainakin Motonet tarjoaa 16 venaseen, ja vois meikäläisen ajoilla olla vaihtoehto kun tuntuu ajan hammas syövän tulpat ennenkuin ees puolet on kilsoista täynnä. Vaihtokaan ei oo paha homma jos sen tekee tallissa eikä tien päällä jollain laina työkaluilla... Kiitos muuten 155 TS avusta/työkalujen toimittamisesta .
Siis varsinaiseen kyssäriin, onko kukaan kokeillut Boschin FR 7 DC+ tulppaa tessussa ja onkohan pelannut ok? Kyseessähän on aivan stanu tulppa jota ainakin Motonet tarjoaa 16 venaseen, ja vois meikäläisen ajoilla olla vaihtoehto kun tuntuu ajan hammas syövän tulpat ennenkuin ees puolet on kilsoista täynnä. Vaihtokaan ei oo paha homma jos sen tekee tallissa eikä tien päällä jollain laina työkaluilla... Kiitos muuten 155 TS avusta/työkalujen toimittamisesta .
Onko kukaan kokeillut TS:ssä tai JTS:ssä Brisk- tulppia ja erityisesti tuota erikoista LGS- mallia?
http://www.veku.net/product_info.php?products_id=200
http://www.veku.net/product_info.php?products_id=200
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Kyllä, briskin tulpat kiinni ja kaikki kahdeksan kappaletta LGS:ä. Hienosti pelittää ja tyhjäkäynti on vakaampi ja jotenkin moottorin äänikin muuttui tasaisemmaksi tyhjäkäynnillä. Ehkäpä tehoakin tuli enemmän ja pienemmät päästötkin ja kulutus.
Tässä luettavaa tulppatestistä:
http://www.brisk.fi/pdf/page1.pdf
http://www.brisk.fi/pdf/page2.pdf
http://www.brisk.fi/pdf/page3.pdf
http://www.brisk.fi/pdf/page4.pdf
http://www.brisk.fi/pdf/page5.pdf
Onko tessun sytystysjärjestelmässä riittävästi potkua? Tuo LGS tulppa nimittäin vaatii sitä, jotta siitä saadaan kaikki hyöty irti. Ehkäpä sitten jos vakio systeemi ei riitä niin heittää suurjännitepuolat ja paremmat tulpanjohdot kuten ne Hotwires niin alkaa näkymään ero vakiosysteemiin selkeästi.
Tässä luettavaa tulppatestistä:
http://www.brisk.fi/pdf/page1.pdf
http://www.brisk.fi/pdf/page2.pdf
http://www.brisk.fi/pdf/page3.pdf
http://www.brisk.fi/pdf/page4.pdf
http://www.brisk.fi/pdf/page5.pdf
Onko tessun sytystysjärjestelmässä riittävästi potkua? Tuo LGS tulppa nimittäin vaatii sitä, jotta siitä saadaan kaikki hyöty irti. Ehkäpä sitten jos vakio systeemi ei riitä niin heittää suurjännitepuolat ja paremmat tulpanjohdot kuten ne Hotwires niin alkaa näkymään ero vakiosysteemiin selkeästi.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
No nyt on Boschit kiinni, ja hyvin speelaa. Eli pikkutarkalta persdynolta mitattuna ei kyllä häviä NGKoolle yhtään (paitsi hinnassa, ja siitä mun dyno tykkää ). Hintaahan näillä on se 3,5 eskuudoa kpl motonetissä eli kyllä varmasti vaihtelen jatkossa sitten perinteisesti nämä parinkympin välein, niin tulee tarkasteltua vedet ja öljyt niistä koloista vek samalla. Oli meinaan kaks tulppaa aivan pirun ruosteessa ja olis varmaan korkannu ihan lähiaikoina. Harmi ettei pikkutulppaa ollut saatavilla, täytyy hankkia kyllä viimeistään ens vaihtoa varten jostakin...
Meikämanne voi yrittää tilailla samasee butiikkii noita jos porukalla on niihin tarvetta...Il Mostro kirjoitti:No nyt on Boschit kiinni, ja hyvin speelaa. Eli pikkutarkalta persdynolta mitattuna ei kyllä häviä NGKoolle yhtään (paitsi hinnassa, ja siitä mun dyno tykkää ). Hintaahan näillä on se 3,5 eskuudoa kpl motonetissä eli kyllä varmasti vaihtelen jatkossa sitten perinteisesti nämä parinkympin välein, niin tulee tarkasteltua vedet ja öljyt niistä koloista vek samalla. Oli meinaan kaks tulppaa aivan pirun ruosteessa ja olis varmaan korkannu ihan lähiaikoina. Harmi ettei pikkutulppaa ollut saatavilla, täytyy hankkia kyllä viimeistään ens vaihtoa varten jostakin...
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Jos rupee hyllystä löytymään niin toki käyn hakemassa, kaikkien muitten valmistajien versiot näistä 16v tessun tulpista on tietääkseni näitä "longlifeja". Ihme homma sinänsä kun sitä pikkutulppaa myydään monessa paikassa ei oona merkkiin katsomatta, onhan näissä platinoissa/iridiumeissa yms. käsittääkseni aina se sama vaihtoväli 100tkm kummillakin tulpilla vaikka joku jotain muuta väittääkin. Voihan tiettenkin olla niinkin että iso tulppa käy useisiin vehkeisiin ja pieni vaan tessuun...
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Vaihdoin lauantaina Briskin tulpat GTVhen, vanhoilla kun oli ajettu jo päällee 100 tkm. Eli 4 kpl DOR 14 LGS ja 4 kpl AOR 12 LGS. Kustannukset oli tasan 100e eli ymmärtääkseni tuossa tuli jopa säästöä NGKn tulppiin verrattuna.
Alavääntö todistetusti parani ja aavistuksen ehkä muutenkin piristyi. Siihen en osaa ottaa kantaa johtuuko tuning-tulppien hyvyydestä vai vanhojen huonoudesta. Alaväännön pareminen tuli todistettua sillä, että avokki joka ei tiennyt vielä tulppien vaihdosta ihmetteli että miksi nyt on helpompi lähteä valoista/paikaltaan kuin aikaisemmin...
Alavääntö todistetusti parani ja aavistuksen ehkä muutenkin piristyi. Siihen en osaa ottaa kantaa johtuuko tuning-tulppien hyvyydestä vai vanhojen huonoudesta. Alaväännön pareminen tuli todistettua sillä, että avokki joka ei tiennyt vielä tulppien vaihdosta ihmetteli että miksi nyt on helpompi lähteä valoista/paikaltaan kuin aikaisemmin...
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Itse ostin täältä: www.sarlinraceteam.fi
Listahinta on 13,50e / tulppa eli tekisi 108e. Onneksi pistin veljen hakemaan, se on pariin kertaan hra Sarlinin kanssa ollut jutulla jossain niin hinta pyöristyi tuohon sataseen. Ei todellakaan mikään paha hinta.
Sitä en osaa sanoa, toimittaako postitse.
Täytyy muuten sanoa, että asiallista palvelua sain. Pistin sähköpostia niin alle 10 minuutin tuli vastaus. Moneen muuhun paikkaan kun laittaa niin jää kokonaan saamatta. Näyttävät lupaavan sivuillaan että mitä tahansa muutakin saa heidän kauttaan. Aion jatkossakin asioida tuolla, jos vaan pystyvät toimittamaan tarvittavia osia.
Listahinta on 13,50e / tulppa eli tekisi 108e. Onneksi pistin veljen hakemaan, se on pariin kertaan hra Sarlinin kanssa ollut jutulla jossain niin hinta pyöristyi tuohon sataseen. Ei todellakaan mikään paha hinta.
Sitä en osaa sanoa, toimittaako postitse.
Täytyy muuten sanoa, että asiallista palvelua sain. Pistin sähköpostia niin alle 10 minuutin tuli vastaus. Moneen muuhun paikkaan kun laittaa niin jää kokonaan saamatta. Näyttävät lupaavan sivuillaan että mitä tahansa muutakin saa heidän kauttaan. Aion jatkossakin asioida tuolla, jos vaan pystyvät toimittamaan tarvittavia osia.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ohessa suorat linkit jälleenmyyjille..Jochanan kirjoitti:Mistäs näitä Briskejä saa ostaa?
http://www.sarlinraceteam.fi/
http://www.amworks.com/
http://www.veku.net/
http://www.js-tuning.com/
http://www.surffi.net/~tamaut/
http://www.euroracing.fi/
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tuolta teknisestä osiosta luin hyvät ohjeet tulpan vaihtoon ja operaatio oli tarkoitus suorittaa huomenna. Yksi kymysys kuitenkin, onko akun johdot pakko irroittaa, miksi ? Itsellä ainakin syttyy heti airbagin valo, kun johto on irti, ja sitten sitä saisi taas kuljettaa kuitattavana. Ei kai siellä tenkua ole, jos virrat on katkaisijasta pois päältä ?
- Kustaa
- Viestit: 96
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
- Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Itse käytin aikanaan JTS:ssä Denson Iridiumeja.
Samoin V6:ssa, NGK vastaavat iridiumit.
2.2 JTS taasen jo hankittuna Denson iridiumit.
www.sparkplugs.co.uk (GB) tilattuna 4 kpl alle 60 EUR postituskuluineen, USA:sta halvemmalla, mutta välillä jää tullipostin haaviin ja alvit ja pikku tullli päälle.
Cross-reference taulukoista löytyy helposti oikean iridium-tulpan alkuperäisen NGK:n tilalle.
Samoin V6:ssa, NGK vastaavat iridiumit.
2.2 JTS taasen jo hankittuna Denson iridiumit.
www.sparkplugs.co.uk (GB) tilattuna 4 kpl alle 60 EUR postituskuluineen, USA:sta halvemmalla, mutta välillä jää tullipostin haaviin ja alvit ja pikku tullli päälle.
Cross-reference taulukoista löytyy helposti oikean iridium-tulpan alkuperäisen NGK:n tilalle.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tänään tuli iskettyä uutuuttaan hohkaavat laser platiniumit pannuhuoneeseen. Vanhat olivatkin jo hiukan kulahtaneet. Nyt kehrää tasaisesti ja vääntöä taisi tulla jonnin verran lisää. Kiitokset Maunulle hyvästä ohjeista. Ilman niitä olisi kestänyt huomattavasti kauemman, kun olisi tarvinnut miettiä/etsiä kaikki, mitä päältä tarvi repiä irti, jotta tulppiin pääsi käsiksi
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Kävin hakemassa tulpat motonetistä - mutta kun rupesin hommaan, niin pirulainen, joku oli kerennyt jo ne vaihtamaan... No otin samalla sieltä uuden ilmanputsarin ja sen kanssa riemua sitten riittikin - tuloksena suodatin vaihtui, mutta yksi hylsysarjan varsi katosi konehuoneesen ja 10 mm hylsy... suodatin oli niin paskassa, että tuskin oli vaihdettu ihan viimeksi. Liekkö syy ollut se jumissa oleva ja läpipyörivä putsarikannen pultti
Homma jäi kaivelemaan, joten otin tänään ylös imusarjan. Kuinkas ollakkaan takarivi olikin vaihtamatta - säästöä säästöä - voi perkele. No menihän siinä aikaa, mutta auto kehrää taas kuin kissa. Vetoa tuli taas alaskin ja "satku" tulee heittämällä. Alkaa murahdella oikealla tavalla...
P.S. oli myös kauhun sekavia hetkiä, kun käynnistin ekaa kertaa - hump hump hump heilasi vain ees taas joutokäyntiä ja ei reagointia kaasuun... sitten tuli mieleen, että perhana - jäi tuo piuha liittämättä kaasuläpälle. Tämän johdosta arvelin, että perkele nyt se loimottaa tuo häiriövalo ennen kuin kuittaa pois, mutta sehän kuittaantui sitten auton käydessä tyhjäkäynti... oikeaa asennetta
Homma jäi kaivelemaan, joten otin tänään ylös imusarjan. Kuinkas ollakkaan takarivi olikin vaihtamatta - säästöä säästöä - voi perkele. No menihän siinä aikaa, mutta auto kehrää taas kuin kissa. Vetoa tuli taas alaskin ja "satku" tulee heittämällä. Alkaa murahdella oikealla tavalla...
P.S. oli myös kauhun sekavia hetkiä, kun käynnistin ekaa kertaa - hump hump hump heilasi vain ees taas joutokäyntiä ja ei reagointia kaasuun... sitten tuli mieleen, että perhana - jäi tuo piuha liittämättä kaasuläpälle. Tämän johdosta arvelin, että perkele nyt se loimottaa tuo häiriövalo ennen kuin kuittaa pois, mutta sehän kuittaantui sitten auton käydessä tyhjäkäynti... oikeaa asennetta
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI