164 ja öljynpaine

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

164 ja öljynpaine

Viesti Kirjoittaja teik »

Lieneekö normaalia, että 164TS:n öljynpainemittarin viisari tuskin nousee kuumalla koneella (80ast.). Kiihdytyksissäkään ei hirveästi eloa näy.
Kylmällä koneella viisari toimii. Koneella on ajettu 283tkm ja ei kuluta öljyä juurikaan. Öljyt ovat melko uudet.

Terveisiä vaan sille 164 kuskille joka morjesteli viikissä sunnuntaina. Oltiin mm-kisa matkalla helsingissä sinisellä 164:lla! Mukava nähdä aina laatuautoja liikenteessä :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mulla oli samaa, kylmänä nousi justiin 4:n kohdalle, mutta lämpimänä ei juuri heilunut. Anturi vaihtoon ja johan pelittää. Motonetissä muistaakseni pari kymppiä, voin muistaa väärin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Joo, mittarin anturi vain vaihtoon. Öljykelloksikin taitavat sitä joskus kutsua. Omassa exässäkin paineet hiipui mittarin mukaan, kunnes ei näyttänyt enää juuri mitään. Uus anturi ja taas oli painetta. Onneks siinä on se lamppu vieressä omalla anturilla, niin että jompikumpi niistä aina toiminee :mrgreen:

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

juu, uutta anturimokkulaa peliin vaan.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Nu niin.. OMASSA öljynpaineet oli hukassa kunnes vaihdoin Motonetin tuliterän öljynpaine mittarianturin 35,50e.
Kuumana 0 ja kylmänä riittävä 4.
Ja vaihdon jäljiltä (/&=/& sti enemmän.

e:Ota nyt tuosta sitten selvää..

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Onkos toi millainen vaihtaa jos ei mitään tekniikasta tiedä... itsellä öljynpainemittari näyttää tasaista nollaa. Varoitusvalo kyllä näyttäisi toimivan ainakin TEST napilla.

/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja SPO »

Maalataanpa sitten piru seinälle. Eli omassa oli sama vaiva, mutta paineet nousi vasta kun oli kampiakseli hiottu, kiertokangenpäät tarkistettu, ylikokolaakerit ja uusi öljypumppu asennettu. Ja hinta oli... :onfire:

Mutta toivotaan toki parasta. :lol:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ihan helppo vaihtaa, siinä koneen oikella takapuolella (edestä katottuna) poikittain, puolennyrkin kokoinen purkki, jonka päästä lähtee pari piuhaa, mutteri auki, piuhat irti ja uutta tilalle.

Ai niin täällä paineet lämpimänä jossain 1-4 (tyhjäkäynti-kierrokset), ja kylmänä 4-6

kake
Viestit: 48
Liittynyt: 16 Heinä 2004, 15:59
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kake »

TS koneissa öljynpaineet jos oikeasti häviää niin häviää tehotki. Nokkamokkula tarvinnee painetta ehkä 3bar jottä kääntyis kokonaan, 2bar tapahtuu jo jotain.

Itellä vaan ihan sama juttu kylmänä kyllä paineita riittää 6bar asti. Kuumana tyhjäkäynnillä siinä 0-1 tuntumassa, kierroksia tarvitaan että viisari nousee 3bar kohille. Eikä se öljykello niitä paineta hävitä, kyllä siellä koneessa on jotai matoja, ts. 300tkm mittarissa. Terveessä koneessa pitäs kuumanakin olla paineta tyhjäkäynnillä 2bar ainakin.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Ex Tessu, (0 -> 195 tkm) ja siinä ei uutenakaan öljynpaineet olleet kuumana kuin siinä 1 bar kieppeillä. Kierroksilla sekä kylmänä että kuumana sitten jotain 3-4 bar. Öljykellon vaihdon jälkeen näytti kylmänä kierroksilla sitten jotain 5-6 bar, eli on noissa antureissakin eroja.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Nythän se mun öljynpaineeni ihmeitä tekee, kierroksillakin ok mutta kun painaa kaasun pohjaan niin alkaa tippumaan :shock: sitten kun nostaa kaasun ja kierrokset on kuitenkin samat niin painemittari taas nousee :crazyeyes:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

allekirjoittaneella 75 V6:ssa kyllä paineet pysyneet koko ajan kuumanakin vähintään tasolla 2-2,5 bar kieroksilla sitten 6-8 bar ja kylmänä koko ajan tapissa eli 8 bar...anturia en nykyiseen ole vaihtanut kertakaan..

Vastaa Viestiin