156 nypyttää kylmänä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

156 nypyttää kylmänä

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

No niin, menihän tässä muutama kuukausi ilman suurempia tuskia. Nyt on kuitenkin niin, että tuo auto selkeästi nypyttää/nykii ajettaessa kylmällä koneella tasakaasulla alhaisella nopeudella (50-60 km/h). Toisinaan noin 2000 rpm:n kohdalla tuntuu selkeästi vedon parantuminen. Koneen lämmettyä käyntilämpöiseksi ei ongelmaa enää ole. Tulppien vaihto ei tuonut parannusta asiaan.

Mikähän kaunokaista mahtaa vaivata ? Käykö liian laihalla ? Jos, niin mistäs säädöt ? Ei kait juuri vaihdettu lambda voi oireilla ? Voimattomuuteni ongelman edessä ärsyttää itseäni suuresti.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

ILMI
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Perskuta, se on ihan uusi, noin 2 kk:tta sitten hankittu. Sen vaihdon yhteydessä hävisi kaikki sen aiheuttamat tyypilliset oireet ja tyhjäkäynnin aaltoilut.

Lisää ehdotuksia, please !
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jos ilmiö tuli lambdan vaihdon jälkeen niin...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Samalla tavalla tuo minun Alfa "toimii", käytöksessä ei ole tapahtunut muutosta puolen vuoden aikana. Tulppien vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta asiaan. Koneen lämmettyä kaikki toimii kuin ihmisen mieli.
VMP

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ettei siellä olisi joku elektroninen rajotin kun kone on kylmä... tosin tuon luulisi ilmenevän korkeilla kierroksilla :roll:

Janica
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Touko 2005, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janica »

Täällä samaa vikaa, Auto Milanon kaveri sanoi ettei kyseessä ole ilmi, muuten oireet alkaisivat vasta 5000rpm jälkeen. Silloin puhui että kyseessä voisi olla kaasuläppä, sanoi että puhdistamisen pitäisi auttaa. Mutta se kun ei sitä tehnyt niin itseppä en uskalla auton pellin alle sörkkiä..

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Re: 156 nypyttää kylmänä

Viesti Kirjoittaja jaskas »

JiiPee kirjoitti:. Nyt on kuitenkin niin, että tuo auto selkeästi nypyttää/nykii ajettaessa kylmällä koneella tasakaasulla alhaisella nopeudella (50-60 km/h). Toisinaan noin 2000 rpm:n kohdalla tuntuu selkeästi vedon parantuminen. Koneen lämmettyä käyntilämpöiseksi ei ongelmaa enää ole. Tulppien vaihto ei tuonut parannusta asiaan.
Aijaa, mä luulin että tämä oli taas yksi niistä ominaisuuksista!
Eli samaa "vikaa" ollut mullakin aina.
Kun kerran polkasee kunnolla kaasua, ja veto paranee, nykiminenkin yleensä häviää.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

V6 ja TM

"kaasuläppä ei toimi välttämättä toimi täsmälleen kuljettajan jalanliikken mukaan
vaan pystyy toimimaan myös oma-aloitteisesti.Käskyt kulkevat auton moottorin ohjausjärjestelmän
kautta ja jos kuljettaja ei osaa kuormittaa moottoria oikein kylmänä,ohjausjärjestelmä säätää
läppää tilanteen mukaan. Tässä ei ole pelkästään tehon vaan myös pakokaasupäästöjen rajoittamisessa."

pari sataa metriä ajoa niin tuo oma alkaa toimia niinkuin pitää. Ilmin vaihto auttoi kun alkoi tekemään tuota myös lämpöisenä. Ilmiö esiintyy silloin eniten jos lähtee HETI startin jälkee ajoon. Yleensä annan kyllä auton käydä ensin jonkin aikaa.


http://www.alfa156.net/tech/fr_index.ht ... rloss.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Jees ominaisuus taitaa olla kun mullakin piiputtaa jos heti kylmänä yrittää lähtiä liikenteeseen. Vähän aikaa kun puksuttaa paikallaan ennen liikenteeseenlähtöä niin helpottaa. Ajossa ei esiinny vielä onneksi..

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Siitäkin on ollut alfa156.netissä juttua, että ECU ohjelma koittaa pitää päästöt kylmänäkin kurissa ja nykiminen johtuisi tästä.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Kiitos kiitos kommenteista. V6 kirjoitti niin vakuuttavaa tekstiä linkin kera, että pakko kait se on uskoa, että tuo nykiminen kuuluu hommaan kylmällä koneella ?!?!?. Ei se nykiminen pahaa ole, mutta häiritsee mielen rauhaani. Kiitokset myös muille henkistä tukea antaneille.

Kysäisempä asiaa kuitenkin vielä milanon ammattilaisilta kun käyn siellä kuittauttamassa Airbagin merkkivalon jälleen kerran ... kerran ... jne... äh ei jaksa laskea.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Itsellä on samoja ongelmia, mutta epäilen viaksi rikkinäistä venttiilinnostinta. Startatessa kone nakuttaa hivenen ennen kuin öljyn paine nousee nostajissa. Tämän takia ehkä esiintyy nykimistä. Tämä on siis vain epäily.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

JiiPee kirjoitti:Kysäisenpä asiaa kuitenkin vielä milanon ammattilaisilta kun käyn siellä kuittauttamassa Airbagin merkkivalon jälleen kerran ... kerran ... jne... äh ei jaksa laskea.
En tietenkään muistanut kysellä, kun muuta juteltiin. Menkööt asia "ominaisuuksien tiliin" ..toistaiseksi .. ei jaksa .. olkoon. Airbagin merkkivalo on nyt taas kuitattu ja se sammui - jäi hyvät fiilikset siitä ja AutoMilanon yleisilmeestä ja hinnoittelusta verrattuna DA:oon.

Edit: on tää vaan kummaa hommaa - luulotautiseksihan tässä tulee :wink:
Viimeksi muokannut JiiPee, 21 Heinä 2005, 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Mullakin ihan samaa nykimistä kylmänä, loppuu kuitenkin hetken ajon jälkeen. selkeesti ominaisuus :P

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mulla samoja oireita. Juuri eilen puhdistin ilmin ja kaasuläpän, seurataan ja tyydytään tilanteeseen jos ei parane. Itsellä jää välillä käynnistyksen jälkeen 500rpm:ää pyörimään ja ei millään suostu muutamaan sekunttiin nousemaan siitä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Tervehdys tältä rintamalta taas.

Mittailin äskettäin ajankulukseni muutamien sensoreiden toimintaa. Harmi vain kun ymmärrys ei oikein riitä kaikkien osalta. Huomioni kiinnittyi kuitenkin moottorin lämpötilaan. Kylmästä koneesta mitattuna diagnoosiohjelma antaa arvoksi noin 33-35 astetta. Ilman lämpötila on kuitenkin 16 astetta. Eikös noiden lukemien pitäisi olla suunnilleen samat ? Ymmärtääkseni myös coolantin lämpötila vaikuttaa siihen, paljonko ECU annostelee polttoainetta palotilaan, eikö ? Voiko noin pieni lämpötilaero vaikuttaa siihen, että moottori saakin laihempaa seosta kuin sen pitäisi ja siksi nypyttää aikansa kylmänä ?

Valistakaapa taas luulotautista asiassa. En vieläkään jaksa uskoa tuohon "ominaisuusteoriaan".
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Itselle tuli vaihdettua kaikki lämpötila-anturit viime kesänä, mutta eipä se tuntunut vaikuttavan mihinkään. Toisaalta jäähdytysnesteen anturi taisi maksaa motonetissä 10 euroa ja oli aitoa boschin kamaa. Joten kannattaa sitä kokeilla muuttuuko arvot testiohjelmassa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Olenpa ollut totisesti hölmö! Silloin kun mittasin moottorin lämmöt muka kylmästä koneesta niin kävi ilmi, että vaimohan sillä oli ajanut noin 3-4 h aikaisemmin. Mittasin anturin antamat lämmöt uudelleen seuraavan päivänä ja yllätys yllätys arvot olivat samat mitä talon ulkolämpötilamittari näytti. Nypyttäminen kylmänä täytyy olla siis selkeästi ominaisuus. Olisipahan pitänyt olla varma tuloksesta ennenkuin kirjoottelee tänne olettamuksia muka totuutena. Mihin unohtuikaan kriittisyyteni ?

Nypyttäminen ei enää häiritse varsinkin kun olen antanut auton lämmitä kunnolla ennen liikkeellelähtöä. Itseasiassa nypyttämistä ei ole juurikaan em. metodia käyttäneenä ilmennyt. Taidanpa palauttaa Motonetista hankkimani uuden ja käyttämättömän anturin.

Että tällä tavalla

T. nimim "puupää"
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Omassani ilmestyi sama vika vaihdettuani V6 imuputken (siis TS koneeseen) ... ajattelin koittaa sitä kaasuläpän resetoimista 90 sekunnin kikalla :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Maunu kirjoitti:Itsellä on samoja ongelmia, mutta epäilen viaksi rikkinäistä venttiilinnostinta. Startatessa kone nakuttaa hivenen ennen kuin öljyn paine nousee nostajissa. Tämän takia ehkä esiintyy nykimistä. Tämä on siis vain epäily.
Nakutus johtuu taas toisesta vakio-ominaisuudesta, eli AJOITUKSEN MUUNTIMESTA.

dellighs
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Elo 2005, 21:43

Viesti Kirjoittaja dellighs »

Mulla sama homma. Heti kun lämmöt alkaa lähestyä 50 C niin kone ikäänkuin nykäseen ja sen jälkeen ei nypytä. Jotenki niinkuin kone ottais "ryypyn" pois päältä.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Puolikaasulla ajellessa olen tottunut jo siihen, että 156 tökkii jatkuvasti. Löysin kyllä lääkkeenkin! Kävin nimittäin Jurvassa ratapäivillä ajamassa 4-5 kierrosta ;). Siellähän mennään koko ajan rajoittimeen luottaen ja koko kierrosaluetta käyttäen.

No, kone kehrää kuin kissa! Ainakin muutaman päivän. Tehot on tallella ja vääntö tasaista. UGH!

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Siis annoit ECU:lle hieman "opetusta" :mrgreen:
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep! ECU pitäisi vain saada pysyvästi rata-moodiin. OBD piuhalla tai chippaamalla kenties. Kone ei nimittäin nypyttänyt edes seuraavina aamuina. Se oli hianoo.

Alfa tykkää siitä, että sitä kengittää.

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Mullakin häviää tuo kierrosluvun heijaaminen tyhjäkäynnillä, kun luukuttaa kunnolla, sitten se tulee taas takaisin kun pörrää kaupungissa ja seisoo ruuhkissa.
Taas tuli todistettua, että alfaa pitää laulattaa...

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Menen tänään töiden jälkeen asioille ihan Hyvinkäälle asti. Täytyypä "laulattaa" Alfaa mennessä vaikkapa niin pienellä vaihteella, että ei saa sakkoja. :wink:
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ja sitten voimmekin siirtyä "jakopää porsi" -keskusteluun :lol:

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Multa hävis tänään nypytykset ja heijailut. Vaihdettu teltassa joku lambda/happitunnistin ja lisäksi pakoputken etuosa jossa siis se joustin.(piti ihmeellisiä resonointi ja sirinä ääniä).
Teltan kaveri sanoi että nyt on taas tehot tallella ja lisäksi heitti siinä, että tuo joustinosan kunto vaikuttaa myös tuohon happitunnistimen toimintaan :crazyeyes:
Kaverin mukaan 15min tyhjäkäynnilläkin tunnistin oli toiminut ihan miten sattuu. Vaikka auto ei minusta siltikään ollut mikään paha, niin kylläpä huomas heti eron.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Sama tehtiin mullakin. Lambdan vaihdon jälkeen kone veti tasaisesti muutaman kuukauden ja nypytys palasi. Tuossa ajoittaisessa revittelyssä voi oikeasti olla ideaa. Eiköhän siinä lambda lämpeä niin, että esimeikiksi siihen kerääntynyt karsta saa kunnolla kyytiä.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

En päässyt "porsimisklupiin" eilen. Tosin josko olisin halunnutkaan klubin jäseneksi? - kalliinpuoleinen jäsenmaksu ;-) Pidin yllä normaalia moottoritienopeutta 5-vaihteella. Tänään aamulla lapsia hoitoon viedessäni tunnustelin tuota nykimisjuttua. Ei nyi, ei.
Jotain perää tuossa Alfistan jutussa täytyy olla. :-D
Viimeksi muokannut JiiPee, 11 Elo 2005, 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mitä tästä olemme oppineet?
Alfalle pitää antaa kunnolla leipää välillä, siitä se tykkää.
Kyllähän siitä vähemmästäkin hermostuu, jos nälässä pidetään.

Autoillamme on jokaisella luonne, ne voivat hermostua välillä jos huonosti pidetään :silly: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

JiiPee kirjoitti:Pidin yllä normaalia moottoritienopeutta 5-vaihteella.
Rajoittajaa vasten 5-vaihteella... siinä 215kmh ? :P

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

alfista kirjoitti:Puolikaasulla ajellessa olen tottunut jo siihen, että 156 tökkii jatkuvasti. Löysin kyllä lääkkeenkin! Kävin nimittäin Jurvassa ratapäivillä ajamassa 4-5 kierrosta ;). Siellähän mennään koko ajan rajoittimeen luottaen ja koko kierrosaluetta käyttäen.

No, kone kehrää kuin kissa! Ainakin muutaman päivän. Tehot on tallella ja vääntö tasaista. UGH!
Kappas kappas, vetelin tässä päivänä eräänä vinkin innoittamana 3. vaihteella motaria pitkin 130 lasissa ja sen jälkeen kyllä on parantunut huimasti tuo kylmän koneen veto :shock: Sen jälkeen onkin silloin tällöin voinut perustella itselleen pienen revityksen ajaessa :mrgreen:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

alfista kirjoitti: Rajoittajaa vasten 5-vaihteella... siinä 215kmh ? :P
Teoriassa juuri näin. Mikä rajoitin? Ai sekö, mikä istuu apukuskin paikalla. :wink:
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
koala
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Elo 2005, 06:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja koala »

minullakin nypyttää kylmänä, silloin yleensä nykäsen ryypyn päälle :) (turhia tuollaset elektroniset vimpaimet) :lol:

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

JiiPee kirjoitti:Teoriassa juuri näin. Mikä rajoitin? Ai sekö, mikä istuu apukuskin paikalla. :wink:
Tuohan on se pahin rajoitin kaikista :roll:
koala kirjoitti:minullakin nypyttää kylmänä, silloin yleensä nykäsen ryypyn päälle

Niin minäkin :drinking: :drinking: :drinking: :drinking:

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Tervehdys,

Minusta tuntuu vahvasti siltä, että tuo nypytys on kaikonnut niin kylmällä koneella ajettaessa kuin lämpimälläkin. Epäilen suuresti nypytyksen aiheuttajaksi pakoputken etuosassa olleita vuotoja, jotka on nyt hitsautettu (joustinosan huono hitsaus/Tiittanen ja hiushalkeama lambdan kohdalla putken yläpinnassa). Vuodot eivät missään nimessä olleet niin suuret, että pakoäänet olisi saanut konetta rasittamalla esiin. Vain pientä ..hmmm.. suhinaa. Hiushalkeama ei ollut edes nokeentunut. Sen sijaan hitsauksen pienet vuodot olivat.

Olen kokeillut pienillä pakkasilla eri versiot käynnistyksen ja ajon suhteen
1) ilman lohkolämppäriä, heti liikkeelle
2) ilman lohkolämppäriä, lämmityskäyttö pari minuuttia ja sitten liikkeelle
3) lohkolämppärillä ja liikkeelle
Mielestäni auto käyttäytyy nyt normaalisti niin kuin pitääkin. Voiko tuo homma olla noin pienestä kiinni? - ilmeisesti, kun en muutakaan syytä keksi.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Vastaa Viestiin