Obd testaus ohjelma vanhempiin Alfoihin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

alfista kirjoitti:Mutta vieläkään ei liene olemassa työkalua, jolla pääsisi käsiksi koneen polttoaineen syöttötaulukoihin ....
Tuota ...hmm .... tuossa Alfa TS diagin valikossa "dangerous functions" on jotain modify-juttuja mm. ruiskun ajoituksen osalta (kuva albumissani) . Tarkoitatko jotakin tällaista ? Tämä ohjelma ei taida toimia sinun JTS:ssä ?

En ole edes uskaltanut kokeilla sitä, kun en tiedä siitä mitään. Toki ohjelmalla saa palautettua "tehdasasetukset", mutta aina on vaara, että auto jää kotipihaan. Toisaalta ei se ole vielä kiinnostanutkaan.

Scantooli lienee pelkästään ns. perustyökalu, olisikohan uudempaa jo ilmestynyt/ilmestymässä ?

Kukahan näistä tietäisi Alfojen osalta ?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

JAM
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 23:03
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja JAM »

Onko kukaan saanut ohjelmia toimimaan läppärillä, jossa ei ole sarjaporttia, elikkä usb-portin kautta. Ainakin Alfadiag:n sivuilla oli jotain mainintaa että ei toimisi kunnolla usb -) RS232 adapterilla. :x Kyse on ilmeisesti porttien välisestä nopeus erosta...?

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Ohjelman tekijän mukaan sen ei pitäisi toimia usb->sarjaporttiadapterilla.
Telakan avulla se kuitenkin toimii.
Eli mulla ei ole läppärissä sarjaporttia, mutta telakassa on. Eli telakka aina autoon mukaan vaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

JiiPee kirjoitti:tuossa Alfa TS diagin valikossa "dangerous functions" on jotain modify-juttuja mm. ruiskun ajoituksen osalta (kuva albumissani) .
Jos oikein ymmärsin niin ne ovat vain suuttimien testaamista varten, eli tuolla saa suuttimet auki yksi kerrallaan. Mitään sytytys- ja ruiskutuskarttojen mulkkaamisominaisuutta en tuosta ole löytänyt.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Niin kai se on mitä rasvanäppi kirjoitti, siis tuskinpa karttoihin käsiksi päästään. Sen ymmärrän kyllä, että voidaan kokeilla suuttimien tai muiden listassa olevien kohteiden toiminta ON / OFF napeilla.

Mutta entäs kun laitat täpän joko "Short term adjustment" tai "Long term adjustment" kohtaan niin "modify with %" nappi aktivoituu ja syöttöruutu avautuu. Mihin näitä käytetään ? Toki päämenun puolella paljon muutakin sellaista mistä en ole perillä.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Emmävaantiä. Mutta samat prosentithan saa samasta valikosta esmes flektien releille - kyllähän nekin ovat vain päällä tai pois. Itse asiassa testisofta rämppää niitä edestakaisin.
- Epäkelpokeräilijä -

alexxx
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 08:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja alexxx »

Onko jollain hajua piuhasta ja ohjelmasta jotka sopivat 156 2,0TS 2001 "AR 32310"

Vastaa Viestiin