166 2.0 v6 turbo vm2000

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Ebi
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:54

166 2.0 v6 turbo vm2000

Viesti Kirjoittaja Ebi »

Moi vaan

Tollanen auto olisi kiikarissa. En ole koskaan alfaa omistanut, mutta koeajo vakuutti siinä määrin että kiinnostus heräsi isolla hoolla. Kertokaa risut ja ruusut, eli yrittäkää epätoivoisesti kääntää mun päätä hankkimaan tai unohtamaan. No kertokaa nyt ainakin mitä pitää varmistaa ja tarkistaa kyseisestä autosta. :shock:

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Hihna. Eli milloin jakopään hihna on vaihdettu viimeksi. Vaihtoväli 60 tkm tai 3 v. Ja kun on kyse turbokoneesta niin venttiilivälykset, pitää vissiin säätää 20 tkm välin?!? Joku GTV turbon omistaja varmaan korjaa/päivittää sen tiedon. Näitä nyt alkuun...

Ebi
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:54

Viesti Kirjoittaja Ebi »

Toi on tuontiauto. Italiasta tuotu. 106tkm ajettu. Ensimmäinen suomenkielinen merkintä kirjassa on jakohihna ja kiristin. Kuinka hyvin italiaanot seuraavat mittarin kilometrejä vai onko kaikki sieltä tuodut autot vaan jostain syystä vähän ajettuja...

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Jos se on se turbo joka on myytävänä Tuusulassa niin kyseinen auto on ollu myytävänä jo yli vuoden. Olisiko tinkimisen paikka?

Ebi
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:54

Viesti Kirjoittaja Ebi »

Kertoivat sellaisen tarinan että niitä on ostettu sieltä italiasta "parikymmentä" ja niitä tuodaan pihaan sitä mukaa kun edellinen on myyty... haiskahtaako? :roll:

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Ebi kirjoitti:Kertoivat sellaisen tarinan että niitä on ostettu sieltä italiasta "parikymmentä" ja niitä tuodaan pihaan sitä mukaa kun edellinen on myyty... haiskahtaako? :roll:
Tuoltahan sen voi tullin sivuilta tarkistaa, että montako kyseisen mallista autoa on suomeen tuotu!

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Vähän. Niillä on myös toinen Alfa, 156 2.5 SW musta väriltään joka on seisonut pihalla yhtä pitkään. Se on nyt suht hyvän hintainen jos kilometrit pitävät paikkaansa, mutta tossa turbossa on mun mielestä ainakin noin 4-5000 liikaa hintaa. Lappeenrannassa myydään 2001 vm, 166 3.0 122 tkm hintaan 25000. Pitäisi toimia suht hyvin verrokkina vaikka siinä tod.näk. on huonommat varusteet. Turbot on yleensä halvempia kun vastaava 3.0

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Boxer33 kirjoitti:
Ebi kirjoitti:Kertoivat sellaisen tarinan että niitä on ostettu sieltä italiasta "parikymmentä" ja niitä tuodaan pihaan sitä mukaa kun edellinen on myyty... haiskahtaako? :roll:
Tuoltahan sen voi tullin sivuilta tarkistaa, että montako kyseisen mallista autoa on suomeen tuotu!
Paitsi että se ei ole rekisterissä vielä. Eli ei löydy verotus tietoa. Miten ne muuten järjestää koeajon??

Ebi
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:54

Viesti Kirjoittaja Ebi »

heitti koeajokilven takaikkunalle ja sit lähdettiin ulkoilemaan... :lol:

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kyllä nuo Italian autojen kilometrit on hyvin paikkaansa pitäneet, kunhan on jonkinlainen huoltokirja mukana. Italiassa ei käsittääkseni ainakaan liikkeet voi edes ilmoittaa kilometrejä ilmoituksessa jos huoltokirjaa ei ole. Kaverini on tuo kuukausittain noin 10 autoa Italiasta eikä hänelle ole vielä tullut vastaan yhtään huijausta.

Itse toin kesällä Subaru Forester Turbon vm 2000 sieltä ja hyvin on pelittänyt. Ei missään ruostetta ja sisusta kuin uusi. Onhan niissä aikapaljon naarmuja ja lommoja, mutta autoliike on varmastikin ne jo korjauttanut.

Suosittelen kuitenkin jos ostat niin vaihda ainakin se jakohihna, jos vaihtoa ei ole tehty Suomessa. Kallista puuhaa, mutta huomattavasti halvempaa kuin koko koneen korjaaminen. Muut osat vaihteleekin sitä mukaa kun ne hajoavat. Uskoisin kuitenkin että alustan osat on vielä hyvässä kunnossa tuontiautossa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Ebi kirjoitti:Kertoivat sellaisen tarinan että niitä on ostettu sieltä italiasta "parikymmentä" ja niitä tuodaan pihaan sitä mukaa kun edellinen on myyty... haiskahtaako? :roll:
No haiskahtaa todellakin. Ihan sama kuva ja samat tiedot esim. tuolla autotalli.com:in sivuilla on ollut jo piiitkään. En tietenkään tiedä, onko auto sitten sama yksilö kuin tuossa kuvassa oleva metalli lila. Eivätkä taatusti ole tuoneet pariakymmentä seisomaan tänne ja arvoaan tiputtamaan. Kysyntä noille on kuitenkin niin pientä, että parin kymmenen myyminen kestää kyllä tovin...

Ei tuossa autossa silti välttämättä mitään vikaa ole... ei vaan ole mennyt kaupaksi ja sitten kun on seisonut pitkään, niin kaikki ajattelee, että siinä on joku pielessä. :) Itsenikin piti käydä tuota aikoinaan katsomassa, mutta jäi sitten.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Jos tuo auto on tummansininen vaalealla hiukan sinistyneellä nahkasisustuksella, niin sama auto on mitä ovat myyskennelleet jo vuoden. Ostin oman 166 (2.0TS) samasta liikkeestä viime syksynä. Kävin siinä yhteydessä koeajamassa ko. auton. Mitään ongelmia en autosta löytänyt. Ei aivan yhtä siisti kuin omani. Ja mielestäni mustat nahkat olivat paremman näköiset kuin nuo vaaleat. Tässä välillä on välillä harmittanut kun en ottanut tuota turboa. Olivat suurin piirtein saman hintaisetkin. Ihme juttu että ei kelpaa, oli se sen verran kiva peli ajaa (tuorbopotku). Hinnassa on varmasti paljon tinkivaraa. Omastani sain tingattua useampia tuhansia euroja pyyntihinnasta kun en tyrkyttänyt vaihdokkia ja maksoin käteisellä. Kauppa siis tehtiin lähes vuosi sitten. Tuolloin pyynti ko. autosta oli noin 25ke.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Noita 2.0 V6 turboja ei muuten verotustiedoista taida löytyä kuin yksi ja se on täällä Oulussa tuttavallani. Ko. auto ei ole peräisin ko. liikkeestä.

Ebi
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:54

Viesti Kirjoittaja Ebi »

Joo. Täytyy käydä vielä vaimolle näyttämässä sitä ja jos hänestäkin tuntuu kivalta käsistä lähtevät kiihdytykset ja nopeat rajoittajalle hypänneet kierrokset niin täytyy pistää tarjous sisään. Kiitos jo kaikille mielipiteistä ja toki seuraan tätä topikkia niin kauan kunnes uusi pirssi on alla. Oli se sitten alfa tai ei... 8)

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Morjens,

Käyttöautokuume on taas nousussa. Itselläni on myös kiikarissa vastaava peli, eli Alfa 166 2.0 V6 Turbo. Tällä hetkellä kiikarit ovat vielä väärinpäin, eli vasta noin kuukauden päähän menee auton ostaminen, jos kaikki sujuu hyvin.

Yhden tilastotiedon mukaan tuollaisia autoja olisi Suomessa 7 kpl. Onko kenelläkään forumilaisella tuollaista tai sitten tietoa missä on. CARFin rekisteristä löytyy 2 autoa.

Kyseessä olisi myös vuosimalli 2000, jossa on vielä vanhempi G2 navi. Onko jollain ihan ensikäden kokemusta siitä, että G2:n näyttölaitteen muisti ei riitä, vaikka vaihtaisi sinne G3 boksin? Ja onko niitä uusia karttoja saatavissa edes tuohon G3:n? Kannattaako edes harkita?

Tuossa yksilössä on myös puuratti ja keskikonsoli ja(vaihdekepin nuppi?) - noista en pidä ja tulen kyselemään myöhemmin halukkaita, jotka tuollaiset haluaisivat - vaihdossa nahkaratti ja "alumiini"konsoli.

Katotaan miten äijän käy....
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Garrett kirjoitti:Käyttöauto










Turbo
Yritin saada noi kaksi sanaa samalle riville, mutta eihän se sun kohdalla onnistu.

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Rolle kirjoitti:
Garrett kirjoitti:Käyttöauto & Turbo
Yritin saada noi kaksi sanaa samalle riville, mutta eihän se sun kohdalla onnistu.
Noin helppoa se oli. :wink:

Turbopeli on mitä mainioin käyttöauto. Alavääntöä ja mukavuutta. Lisäksi optioita pysyy auki tulevaisuutta varten. Kyllä tuolla nyt ainakin yhden kauden Alfa-ryhmää sotkee.. :twisted:
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Garrett kirjoitti:Morjens,

Kyseessä olisi myös vuosimalli 2000, jossa on vielä vanhempi G2 navi. Onko jollain ihan ensikäden kokemusta siitä, että G2:n näyttölaitteen muisti ei riitä, vaikka vaihtaisi sinne G3 boksin? Ja onko niitä uusia karttoja saatavissa edes tuohon G3:n? Kannattaako edes harkita?

....
Vanhemmissa on tosiaan tuo G2 navi johon ei ole Skandinavian karttoja saatavilla. E-bay:stä löytyi sitten G3:en navi yksikkö. Irroitin G2:en ja tilalle asensin G3:en, homma sujui ongelmitta, eli käy ja karttapäivitykset hoituu Navteq:n kautta. Myös tuli hankittua Loudlink:i CD vaihtajan korvaajaksi ja sekin toimii Buikisti 8)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Maunu kirjoitti:Suosittelen kuitenkin jos ostat niin vaihda ainakin se jakohihna, jos vaihtoa ei ole tehty Suomessa. Kallista puuhaa, mutta huomattavasti halvempaa kuin koko koneen korjaaminen.
Näin minäkin kuvittelin, mutta sitten minua valaistettiin ja selvisi että hihnanvaihto tulee maksamaan minulle 8,05€ :mrgreen:

Kyllä Alfistin on helppo hymyillä.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Varmaan jonkunmoinen pilkkuvirhe.... :mrgreen:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jos vaan kiristimen laakeri on ehjä niin muuta vaihdettavaa ei ole kuin hihna, se maksaa tuon 8,05€ ja vaihdon teen itse. Ihanan kallista.

jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Mullahan tuollainen tarkalleen otsikon mukainen auto on ollut nyt melkein vuoden, ajettu kohta 100 000. Tosin se ei ole Suomessa vaan täällä Brysselissä.

Vikaa on ollut sen verran, että jakohihnan vaihdon yhteydessä osoittautui, että nokka-akselikin oli kulunut ja se piti vaihtaa. Olin luullut että hienoinen nakutus johtuisi venttiileistä, kun tässä on se manuaalinen säätö joka huoltokerralla. Joten kannattaa varmaan kuunnella että ei ole ylimääräisiä nakutuksia. Kaveri joka remontin teki, väitti että nokka-akselin kuluminen johtuu liian "laihasta" öljystä, mutta tästä on varmaan monia teorioita.

Jakohihnan vaihto sinänsä maksoi yli tonnin, kuulemma vaikka 12-venttiilinen on sinänsä yksinkertaisempi kone, niin turbo tekee sen että työtä on vaihdossa paljon.

Toinen vika oli kytkimessä, vaikka se sinänsä toimi, niin kosketuskohta oli kovin alhaalla ja niin vaihdettiin pää- ja työsylinterit, kustannus 400 jöröä.

Muuten ei ole mitään hankaluuksia ollut, ei edes yhtään niitä sähkövikoja, joiden luulin kuuluvan alfailuun.

Alavääntöä on roimasti, vaikka toki 2500 kierroksen jälkeen tuntuu kuin joku olisi vaihtanut vaihteen salaa pienemmälle, kuten Tuulilasin koeajoraportissa aikanaan autosta todettiin. Äänet on hienot kiihdyttäessä, mutta muuten matkanteko on ylellisen hiljaista.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Harmin sopivasti oli sitten samaan aikaan myynnissä nettiautossa konerikkoinen yksilö. Olisinhan mä sen hakenut, jos olisin huomannut ja ehtinyt.

No, ei siinä ollut edes ksenoneita.... :P
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Garrett kirjoitti:edes ksenoneita.... :P
Pitäis vissiin sitten laittaa 8)
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

kterkkila kirjoitti:
Garrett kirjoitti:edes ksenoneita.... :P
Pitäis vissiin sitten laittaa 8)
Juu, mä en tarkoita mitään 150:n euron (laitonta) polttimosettiä... Toisesta purkuautosta vaihtaminen taas on aika haasteellista.... Onnea vaan.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Vitsinä tarkoitin, mutta ei tainnut upota.. :roll:
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

kterkkila kirjoitti:Vitsinä tarkoitin, mutta ei tainnut upota.. :roll:
Ei uppoa. Autokuume on vakava paikka. :roll:

Ja kieltämättä hieman korpeaa, etten tuota konevikaista ollut hokannut ja ajattelin kommenttisi vain lisävittuiluna.. Sori.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Kieltämättä siinä olikin hieman piruilua mukana, muttei paljoa. Ajattelematonta, pahoittelen ja koitan käyttäytyä.
Kimmo / alfatune.fi

Vastaa Viestiin