Uusien alfojen massat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Uusien alfojen massat

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Tässä kovasti ihmetellyt et miten esim. 156 ts voi painaa vain 1250kg??
166 ts 1420kg

Kun näyttää niin massiiviselta..melkein saman painoinen kun oma delta 16v :shock:

Ja miten 147 ts voi painaa samat 1250kg kuin 156??

Vai onko tietoni väärää perua??

Ja mitä tehty 166 ts myllyyn kun jossa vähemmän hepoja kuin 156 ts??

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

156sessa on erilaisia materiaaleja (alumiini,magnesium )kuin noissa vanhemmissa esim 155 painaa hiukan enemmän kuin 156. Korin pellit
ovat eripaksuista tavaraa eri kohdissa jne. 147tssä on varmaan taas enemmän varusteita kuin tuossa vanhemmassa 156sessa. Ja vanhemmat mallit on 156 osalta kevyempiä kuin uusimmat.
166TS varmaan koneen virityksessä eroa ainakin 2.5 V6sessa on 188hv muistaakseni vääntö alempana?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mistä "lanciapoika" oikein vedit noi massat? Seuraavassa hiukka faktaa:

Vuoden 1998 156:n massat:

1.6 1325kg
1.8 1325kg
2.0 1345kg
2.5 1395kg

Vuoden 2001 156 SW:n massat

1.8 1355kg
2.0 1375kg
2.5 1445kg / Q-system 1475kg


Vuoden 2001 147:n massat:

1.6 105hp 1265kg
1.6 120hp 1275kg
2.0 1325kg


vm.2004 (facelift) massat:

1.8 1340kg
2.0 1360kg
2.5 1430kg

vm.2004 (facelift) SW massat:

1.8 1390kg
2.0 1410kg
2.5 1480kg


Tämä perustuu maahantuojan esitteisiin, joita on vuosien saatossa tullut kerättyä... ja omiin rekisteriotteisiin.
Abarth 500 Esseesse

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

1998

156 2.5V6 kerb weight 1320kg TM mittaus auton omapaino 1375kg

TM : Punnitus tehdään kaikki säiliöt täytettyinä, mutta ilman kuljettajaa

156 2.0 kerb weight 1250kg

" The usual definition of kerb weight is a vehicle in its ready to use condition with all tools, spare wheel etc. and a full tank of fuel. Many vehicle manufacturers are, however, now following European Directive 95/48/EC which specifies the kerb weight as a car in ready to drive condition with the fuel tank 90% full, a driver on board weighing 68 kg and luggage of 7 kg"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Miten GTV V6 TB voi painaa 1480?kg!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös joku sanonutkin GTV:tä "hieman" ylipainoiseksi. Varsinkin ollakseen urheiluauto.
Mihin se massa oikein on piilotettu GTV:ssä :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Juu, Rasvis sitä taisi ylipainoiseksi haukkua. :)
GTV:n massoja ihmeteltiin Bellassa samalla kun ensimmäisiä kaljoja korkkailtiin. Läskejä ne on kaikki, moottorista riippumatta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, Sparkki GTV:kin olisi hauska jos painosta saisi 500 kiloa veks.
- Epäkelpokeräilijä -

lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Niin mikä siinä gtv:ssä painaa kun niin pienen ja kevyen näköinen sportti??

Fiat coupen koko luokkaa..joka painaa siin 1200kg..

Aikas harvinainen toi uus gtv kun ei niitä tääl susirajal kyl oo näkyny..156gta, 166..ym. näkyy päivittäin..


ps: löytyykös täältä foorumilta ketään susirajalta päin??

Ei ainakaan keltään lapa nouse kun lanciasta moikataan :cry: :mrgreen: :crazyeyes:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Selitä hitaalle hämäläiselle missä susiraja on?

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Uusien alfojen massat

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

lanciapoika kirjoitti: Ja mitä tehty 166 ts myllyyn kun jossa vähemmän hepoja kuin 156 ts??
Kyllä tehot laski 155:stä 150:een samaan aikaan molemmissa, oliko se kesä/syksy 2000. Sitä ennen siis molemmissa 155 mutta 166:ssa huippuvääntö saavutettiin poikkeuksellisesti jo kierroksilla 2800 rpm.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Niin mikä siinä gtv:ssä painaa kun niin pienen ja kevyen näköinen sportti??
Eikös ainakin mm taka-akselista löydy umpirautasta tavaraa aika paljon..?? :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei ainakaan minun mielestäni. Takapään apurunko on kevytmetalliseosta, samoin ainakin osa tukivarsista. GTV:n etupyöräntuenta on sama kuin 155:ssä mutta taka-akselilta löytyykin ihan erilaista rojua.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin