8x17 ET35, 225/45R17 + madallus? (156)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
qaz
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

8x17 ET35, 225/45R17 + madallus? (156)

Viesti Kirjoittaja qaz »

Threadejä lueskelemalla vaikuttaisi siltä että joillain 8x17 ET35, 225/45R17 yhdistelmä mahtuu 156:ssa pyörimään ja joillain sitten taas ei (yksilöitä nämä italiattaret). Itsellä on tuollaiset vanteet ja renkaat (OZ Superturismo ja Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico) alla sekä hieman elämänsä ehtoopuolella olevat jouset ja iskarit (tod. näk. alkuperäiset päätellen traktorilookista ja suht vähäisestä kilometrimäärästä). Oikean takalokasuojan kaaren kanttaus yltää täpärästi hankaamaan (kiillottamaan lähinnä) renkaan kanttia ja takana kummallakin puolella renkaat ovat onnistuneet siipaisemaan pienen palasen takapuskurista. Kun iskarit ja jouset menevät uusiksi niin houkuttaisi madaltaa saman tien jolloin saisi myös laadukkaampaa tavaraa halvemmalla kuin DA:sta alkuperäistä. Esim. Konin Sport Kitillä madallusta tulisi 40mm, jäykkyyssäädettävillä iskareilla pystyis hieman rajoittamaan liikettä ja kompensoimaan liikaa madallusta tarvittaessa. Selvää on että mikäli kuormitettuna kori laskee muutamaakaan milliä alemmaksi niin vähintään kaarista pitäis napata palasta pois, mutta kun näyttäis siltä että myös takapuskurista pitäis ottaa pois esim. se kohta missä on se etummainen puskurin kiinnitysruuvi, niin madallus alkaa tuntua jo erityisen huonolta idealta.

Kiinnostaisi tietää kokemuksia ihmisiltä joilla kokemusta tuonkokoisista renkaista:
- Yltääkö renkaat hyväkuntoisilla vakiojousilla ja -iskareilla tuonne kaariin ikinä tai milloinkaan?
- Kuin on madalluksen kanssa, pitääkö laittaa renkaat kiertoon tai unohtaa madallus?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Noin yleisesti madaltava alustasarja ei mene yhtä syvälle kuin normialusta. Edessä menneessä 33:ssa otti välillä töyssyissä kiinni takana 16" vanteilla, madallusjousilla ei samaa ongelmaa ollut ulkomaan hepuilla samoilla ET:llä ja renkailla kuin mulla oli. Mulla tosin oli 150tkm ajetut jouset ja kenties iskaritkin alla joten ei tietoa miten toimii uudet vakiot vs. uudet madalletut.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Enpä lähtis kyllä kaarista poistamaan mitään, lisää pitkässä juoksussa myös mätäriskiä. Kaariin voi lisätä tilaa monissa rengasliikkeissä sellaisella pokkausta taivuttavalla "mankelilla". Puskuri hankaus voi ollakin sitten vaikeammin ratkaistavissa jos vielä jämäkämmälläkin alustalla niiaa liian paljon :roll: . Sentin kapeempana ei jengillä vissiin oo ollu tietääkseni ongelmia?

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

Itsellä 8x17 ET38 225/45R17 edessä ja 8x17 ET38 235/45R17 takana.

Isolla kuormalla ottaa takaa sisälokariin kiinni. Edessä ei ole mitään ongelmia. Talven aikana vaihtuu alusta ja jarrut, joten sitten ollaan varmasti uusien ongelmien edessä...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Jäykkyyttä säätelemällä en lähtisi liikenteeseen. Täällä nuo tiet muutenkin niin huonossa kunnossa, että tuon jälkeen ei voisi kyllä ajomukavuudesta enää puhua.

Sopivalla kuormalla, kesänakit 225/40/18" ottaa kiinni takakaariin. Vanteen levys 7.5
Talvella 225/45/17" ei ota kiinni millään kuormalla. Mutta muistaakseni vanteen leveys 7"

Ja alla siis novitecin korkeussäädettävä setti. Luulen että sen saa ruuvata vaikka taivaisiin asti, niin silti ottaa kiinni tuolla kesäsetillä.
jokihai:Itsellä 8x17 ET38 225/45R17 edessä ja 8x17 ET38 235/45R17 takana.
Tuo 156 on muuten etuvetoinen :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Mulla 8,5x17 vanteilla 235/40 sekä edessä että takana ja KW:n 40mm alustasarja. Edessä ei ole mitään ongelmia, takana on kerran raapaissut sisälokariin kiinni isossa heitossa kun kuormaa oli todella paljon. Tosin on noita kaarien pokkauksia hieman taivuteltu :mrgreen:

Vastaa Viestiin