Kävi kuitenkin niin, että en löytänyt sopivaa Alfaa ja päädyin toiseen merkkiin (Passat 1.8T).
Täytyy palata astialle, kun Passatti on makseltu

Valvoja: Moderators
no..toivotaan sujuvaa yhteiseloa volkkarin kanssa...lordoffisters kirjoitti:Kiitokset kun jaksoitte vastailla tyhmiin kysymyksiini Alfasta.
Kävi kuitenkin niin, että en löytänyt sopivaa Alfaa ja päädyin toiseen merkkiin (Passat 1.8T).
Täytyy palata astialle, kun Passatti on makseltu
Tuskin oli hassumpi vaihtoehto tuokaan...lordoffisters kirjoitti:Kiitokset kun jaksoitte vastailla tyhmiin kysymyksiini Alfasta.
Kävi kuitenkin niin, että en löytänyt sopivaa Alfaa ja päädyin toiseen merkkiin (Passat 1.8T).
Täytyy palata astialle, kun Passatti on makseltu
Samaa mieltä. Tuo VAGin 1,8 Turbokin on hieno paketti, kävin hiukan härväämässä Leon 20VT:llä ja ainakin se 180-heppainen versio oli tosi vääntävän oloinen. Itse asiassa meni niin pirteästi, että vähän epäilen lastutetuksi...Maho kirjoitti:Tuskin oli hassumpi vaihtoehto tuokaan...
Ja johan se 180 polleakin on saatu siitä Leonesta tehtaalla lastua puljaamalla.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Samaa mieltä. Tuo VAGin 1,8 Turbokin on hieno paketti, kävin hiukan härväämässä Leon 20VT:llä ja ainakin se 180-heppainen versio oli tosi vääntävän oloinen. Itse asiassa meni niin pirteästi, että vähän epäilen lastutetuksi...Maho kirjoitti:Tuskin oli hassumpi vaihtoehto tuokaan...
lordoffisters kirjoitti:Ja johan se 180 polleakin on saatu siitä Leonesta tehtaalla lastua puljaamalla.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Samaa mieltä. Tuo VAGin 1,8 Turbokin on hieno paketti, kävin hiukan härväämässä Leon 20VT:llä ja ainakin se 180-heppainen versio oli tosi vääntävän oloinen. Itse asiassa meni niin pirteästi, että vähän epäilen lastutetuksi...Maho kirjoitti:Tuskin oli hassumpi vaihtoehto tuokaan...
Katselin Saksan ABT:n sivuilla 1.8T Passattiinkin saatavia lastuja niin yksi lastu oli sellainen joka antaa 265 kaakkia![]()
Voisi olla katsastusmies ihmeissään vakio kierrosta ajaessaan![]()
Noh, vääntöä tuntuu riittävän ihan hyvin vakionakin (210 nm), tosin kyllä se lastu +vapaavirtaus suodatin +putkisto tulee varmaan laitettua ensi keväänä niin saa sen 202 hv ja 295 nm tuosta irti.
Jaa? Mulla on ollut se käsitys, että tuossa 180hv versiossa on isompi turbo kuin pienempitehoisissa malleissa. Tiedä sitten onko tosiaan noin.lordoffisters kirjoitti:Ja johan se 180 polleakin on saatu siitä Leonesta tehtaalla lastua puljaamalla.
Pelkällä lastulla?lordoffisters kirjoitti:Katselin Saksan ABT:n sivuilla 1.8T Passattiinkin saatavia lastuja niin yksi lastu oli sellainen joka antaa 265 kaakkia![]()
Voisi olla katsastusmies ihmeissään vakio kierrosta ajaessaan
Täältähän nämä kovilta kuulostavat tehomäärät löytyivät ATB:n omilta sivuilta:V6 kirjoitti:lordoffisters kirjoitti:Ja johan se 180 polleakin on saatu siitä Leonesta tehtaalla lastua puljaamalla.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Samaa mieltä. Tuo VAGin 1,8 Turbokin on hieno paketti, kävin hiukan härväämässä Leon 20VT:llä ja ainakin se 180-heppainen versio oli tosi vääntävän oloinen. Itse asiassa meni niin pirteästi, että vähän epäilen lastutetuksi...
Katselin Saksan ABT:n sivuilla 1.8T Passattiinkin saatavia lastuja niin yksi lastu oli sellainen joka antaa 265 kaakkia![]()
Voisi olla katsastusmies ihmeissään vakio kierrosta ajaessaan![]()
Noh, vääntöä tuntuu riittävän ihan hyvin vakionakin (210 nm), tosin kyllä se lastu +vapaavirtaus suodatin +putkisto tulee varmaan laitettua ensi keväänä niin saa sen 202 hv ja 295 nm tuosta irti.
muistaakseni jostain luin että tuon 150hv version voi lastuttaa 190-200 heppaiseksi ja sen jälkeen pitää tehdä muitakin muutoksia
Itse olen kyllä pariin kertaan nähnyt, kun olen ollut vahauttamassa autoa kats.konttorin vieressä, että katsastussetä antaa oikein kunnolla jenkaa autolle...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:tuskin leimalla kovin korkeita kierroksia kokeillaan.
Jos se ilman vaihteita polkaisee niin ei huomaa mitään eroa, eri asia on jos se lähtee kahville essolle sillä autolla.Scuore sportivo kirjoitti:Itse olen kyllä pariin kertaan nähnyt, kun olen ollut vahauttamassa autoa kats.konttorin vieressä, että katsastussetä antaa oikein kunnolla jenkaa autolle...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:tuskin leimalla kovin korkeita kierroksia kokeillaan.
Eipä tietenkään. Riittää, että ne heittää korttelin ympäri, eli ei tarvi välttämättä Essolle kaffeellekaan mennä...Rolle kirjoitti:Jos se ilman vaihteita polkaisee niin ei huomaa mitään eroa, eri asia on jos se lähtee kahville essolle sillä autolla.
Itse asiassa pelkällä ruotsista tilattavalla BSR lastulla saa 210 hp vapaavirtasuodattimen kanssa (eli suodatin pois n. 6 hp, jää lastulle 204 hp). Monet suomessa alkaneet vaihtamaan muun merkkiset lastunsa tuohon ja sanovat, että normaali 192 hp lastu verrattuna tuohon BSR:n ovat kuin yö ja päivä.Rolle kirjoitti:Jos se ilman vaihteita polkaisee niin ei huomaa mitään eroa, eri asia on jos se lähtee kahville essolle sillä autolla.Scuore sportivo kirjoitti:Itse olen kyllä pariin kertaan nähnyt, kun olen ollut vahauttamassa autoa kats.konttorin vieressä, että katsastussetä antaa oikein kunnolla jenkaa autolle...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:tuskin leimalla kovin korkeita kierroksia kokeillaan.
Pelkällä lastulla ei kyllä irtoaa yli 200 heppaa niinkuin "V6" jo totesi. Mutta turbo, downpipe jne. vaihtoon niin kyllä heppoja irtoaa. Dahlbäckin sivuilta löytyy aika tarkkaan mitä vaihdetaan kuten myös Lehtosen sivuilla. Molemmat mtm-viripajoja.
Eiköhän sillä Passatilla pärjää kun siihen saa sen parisataa hummaa.
Kappas, oikeassa olet, sillä muitakin hiluja oli ruuvattava kiinni ylittääkseen tuon 200 hp rajan. höh.V6 kirjoitti:"Lastuna BSR:n lastu (http://www.bsrab.se), lähtötilanne VW Passat 1.8T -97
150hp, 220Nm @ ????rpm.
Lopputulos
190hp, ~330Nm @ 3240rpm
Kierrokset rajoitettiin 6krpm:ään.
Kiesissä ei ole muita muutoksia kuin tuo lastu. (Paitsi K&N:n drop-in
suodattimesta tuleva psykologinen vaikutus.)"