75/90 Ei kierrä + ö-paine mittari ongelmia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Selvä :mrgreen:

Eiköhän toi ihan 1.6:sen mittari ole.
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mattijus kirjoitti:Ettei sulla olis 6-pyttyisen kierrosmittari?
niin tai sitten joku on joskus purkanut mittariston ja tökännyt kasatessa yksinkertaisesti kiekkamittarin neulan väärään kohtaan.. :wink:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

90 kirjoitti: niin tai sitten joku on joskus purkanut mittariston ja tökännyt kasatessa yksinkertaisesti kiekkamittarin neulan väärään kohtaan.. :wink:
Niin jos se käy 100r/min tyhjäkäyntiä :wink:

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Meikäläisen 33ssa ihan sama vika. Ihmettelin erittäin tasaista 700rpm tyhjäkäyntiä ja toisaalta ihmettelin että kylläpä punarajalle pitää vinguttaa kauan :) Sitten vein auton säädettäväksi päästöjä varten ja tuo mittarin mukaan 700rpm olikin todellisuudessa luokkaa 900rpm testerin näytöllä. Isoilla kierroksilla näytti lähes tuhannen pieleen eli ilmeisesti tuli joskus mentyä ihan reilusti punasen puolelle kun oikein survoi oikeanpuoleista :) Ai mikä rajotin virranjakajassa? Oli poistettu aiemman omistajan toimesta... :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

GAMMA500 kirjoitti:
90 kirjoitti: niin tai sitten joku on joskus purkanut mittariston ja tökännyt kasatessa yksinkertaisesti kiekkamittarin neulan väärään kohtaan.. :wink:
Niin jos se käy 100r/min tyhjäkäyntiä :wink:
allekirjoittaneella on ainakin tappi mittaristossa joka ei pääästä neulaa tippumaan olikos se nyt alle 500rpm..ja kun tuohon plussataan se 100rpm niin sehän on jo sen 600 rpm..

meikäläisellä on siis tämän suhteen omkohtaista kokemusta kun purin eräästä 75:sta kerran mittariston atomeiksi ja kasatessa tuli sitten tökättyä neula väärään kohtaan näytti sitten ihan mitä sattuun.. :wink:

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Mulla se nojaa siihen tappiin tyhjäkäynnillä, pitäskö sen näyttää suunnilleen 900 vai?
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Midi kirjoitti:Mulla se nojaa siihen tappiin tyhjäkäynnillä, pitäskö sen näyttää suunnilleen 900 vai?
jeps kuuluisi näyttää jotain 800-1000rpm välimaastossa suunnilleen..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Joo eihän tuo nollille tipahda mullakaan :oops: Tais vika löytyä sitten :)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jees.. no nyt on Alfa seisonnassa seuraavan kuukauden. Pitäis vähän pahimpia ruosteita korjailla ja bensatankki ottaa irti ja tutkia yks vuoto. Josko sitten olis iskussa talven rientoihin :-D
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ei kyl ollu paljoa pielessä mittarin neula, nyt kiertää mittarin mukaan johonkin neljän tonnin päälle. Vian etsintä jatkuu..

Sain sentään ton yhen bensaletkun vaihettua.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

se bensatankki on kulutustavaraa, eli ei todellakaan kannata korjata.
kohta vuotaa taas jostain :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pistätkö kuvaa koneesta albuumiin. Sinänsä sattuma että autosi omistaja 90 luvun alusta ja käsittääkseni koneen vaihtaja on nyt työkaverini (tuo vaihto homma pitäisi tarkistaa vielä, mut näin ymmärsin).
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Pistätkö kuvaa koneesta albuumiin. Sinänsä sattuma että autosi omistaja 90 luvun alusta ja käsittääkseni koneen vaihtaja on nyt työkaverini (tuo vaihto homma pitäisi tarkistaa vielä, mut näin ymmärsin).
Oho, jopas sattui. Albumissa nyt kuvia: http://www.alfabbs.fi/album_personal.php?user_id=1116
Joona Karimaa
____________

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

öHöm :shock: ei millään pahalla mut näyttää aika raiskatulta konehuoneelta :? :mrgreen: :drinking:

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Niihä se on :scatter:

Alko laturikin pitämään meteliä, varmaan posahtaa kohta..
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pistäppä yön pimeydessä käyntiin ja kaasuttele konepellin alta, katso näkyykö kipinöitä konetilassa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Pistäppä yön pimeydessä käyntiin ja kaasuttele konepellin alta, katso näkyykö kipinöitä konetilassa.
Joo pitää toi tehä nyt tänään, en oo oikeen muistanu tai kerenny tota ihmettelemään.
Jappe kirjoitti:se bensatankki on kulutustavaraa, eli ei todellakaan kannata korjata.
kohta vuotaa taas jostain
Ei sentääb bensatankissa ollut reikää, onneksi. Oli haperoitunu toi letku mikä tulee tankilta ekalla suodattimelle.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

jarski kirjoitti:ei millään pahalla mut näyttää aika raiskatulta konehuoneelta
Kuis nii? Tuoltahan ne tuonikäiset ruiskut näyttävät, letkua ja putkea riittää. Ei ollut edes kovin öljyinen patahuone.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Välillä iski kipinää puolan johdon puolan pään kumieristeen alta nähdäkseni, kohentelin vähän sitä niin ei enää tullu kipinää mutta ei edelleenkään kierrä.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Mutta.. jos kerran pitäs satasen vauhdissa olla reippaasti enempi kierroksia niin ehkä jenkamittari on sit rikki.

Pitää varmaan kokeilla noi tulppien johot vaihtaa ny.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

No paljonko kulkee 2.vaihteella? Pitäisi päästä melkeen satasta....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kuis nii? Tuoltahan ne tuonikäiset ruiskut näyttävät, letkua ja putkea riittää. Ei ollut edes kovin öljyinen patahuone.
nooh...maggyveria imuputkessa,pakkausteippiä ilmin kannenpäällä....nippusiteitä....hmmm tarviiko jatkaa...? :mrgreen: :drinking:
laiskuutta korjaajassa näen :lol: tosin virranjakaja kiiltää :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Älä Jarski dissaa jeesusteippiä tai nippusiteitä, niiden avulla on aina joskus saatu auto kotiin :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Juuri niin; nipparit, jesseteippi ja mäkkaiver-puukko - lyömätön kolmikko! :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

jarski kirjoitti:laiskuutta korjaajassa näen :lol: tosin virranjakaja kiiltää :wink:
Se onkin ainoa osa jolle olen ite jotain tehny :wink:
Joona Karimaa
____________

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Jappe kirjoitti:se bensatankki on kulutustavaraa, eli ei todellakaan kannata korjata.
kohta vuotaa taas jostain :wink:
Minäpä otin kolme vuotta sitten ja rohkeasti hitsaamalla paikkasin tankin. Eikähän tuo vuoda vieläkään(*kop, kop, kop*).

Tosin kolmekolmosessa hitsasin ensin tankin pohjan pikkupaloista melkein kokonaan, ja kun sauma lähti menemään kyljen puolelle, ripustin hanskat naulaan. Siispä, voi paikata, mutta _joskus_ se ei vaan kannata.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Mitkäs ne varsinaiset oireet ovat? Kun kaasu on pohjassa, niin(mopotermistöllä):
1. röpöttääkö ja tuleeko pakoputkesta mustaa savua(liian rikas seos)
2. buuaa tai siis ei mustaa savua putkesta, mutta ei ota kierroksia liian laihan seoksen vuoksi
3. pätkii ja paukkuu eli katkoo sytytystä?

Onko Motronicin diagnostiikkaliittimen kautta jo luettu vikakoodit? Kun tuo ruiskukoneen asennus ei ole alkuperäinen, niin olisiko mahdollista, että sytytyksen induktioanturin(eihän noissa halliakaan ole?) piuha menee "huonoa" reittiä ja ottaa häiriötä? Onko polttoainepaineen mittausta jo ehdotettu? Liian alhainen paine -> seos ei syty sylinterissä joka kerralla.

Mitäs muuta nyt vielä? Hmm, virittäjän käsikirja ja tietenkin Boschin(anteeksi kiroilu) tekniset oppaat antavat jotain diagnosointikaavioita, joista voisi myöskin voisi lähteä liikkeelle vianhaussa.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Midi kirjoitti:Se onkin ainoa osa jolle olen ite jotain tehny :wink:
eli siis osottauduit TOSI alfistiks :wink: :-D :drinking: :mrgreen:

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

pee kirjoitti: 3. pätkii ja paukkuu eli katkoo sytytystä?
Näin tekee eikä tarvi olla edes kaasu pohjassa.
pee kirjoitti: Onko Motronicin diagnostiikkaliittimen kautta jo luettu vikakoodit? Kun tuo ruiskukoneen asennus ei ole alkuperäinen, niin olisiko mahdollista, että sytytyksen induktioanturin(eihän noissa halliakaan ole?) piuha menee "huonoa" reittiä ja ottaa häiriötä? Onko polttoainepaineen mittausta jo ehdotettu? Liian alhainen paine -> seos ei syty sylinterissä joka kerralla.
Ei oo vikakoodeja luettu(että semmosiakin tässä :shock: ) eikä mitään tietoa oikeen mistään :-D
Joona Karimaa
____________

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Kaipa vika voisi olla sytytyksen pääteasteessakin. Jos se edellinen puola hajosi "mystisesti" juuri hieman sen jälkeen, kun tämä pätkiminen ilmaantui, voinee vika olla pääteasteessa(tai sytytysmodulissa, mikälie, sillä hoitaahan tuo myös dwell:n). Jos puolan lataaminen, siis dwell, menee pieleen, ja varsinkin jos se kasvaa ajallisesti liian pitkäksi, voi puolan ensiökäämi palaa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Paljonko se kulkee sillä kakkosvaihteella kun alkaa pätkiin? :twisted:
ihan vaan ettei tässä nyt kaikki etsi vikaa jota ei ole olemassa
Alfistipohjoosesta kirjoitti:No paljonko kulkee 2.vaihteella? Pitäisi päästä melkeen satasta....
GAMMA500 kirjoitti:Paljonko autosi kulkee esim 2. vaihteella kun kierroksia on 3900?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

pee kirjoitti:Boschin(anteeksi kiroilu) tekniset oppaat antavat jotain diagnosointikaavioita
Mistäs tuollaisia löytyy? Voisi olla hyödyksi aina silloin tällöin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

GAMMA500 kirjoitti:Paljonko se kulkee sillä kakkosvaihteella kun alkaa pätkiin? :twisted:
ihan vaan ettei tässä nyt kaikki etsi vikaa jota ei ole olemassa
Alfistipohjoosesta kirjoitti:No paljonko kulkee 2.vaihteella? Pitäisi päästä melkeen satasta....
GAMMA500 kirjoitti:Paljonko autosi kulkee esim 2. vaihteella kun kierroksia on 3900?
Kokeillaan kunhan tässä vaan kerkee. Se on seisonnassa nyt niin ei kauheesti viitti ajella :wink:
Joona Karimaa
____________

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Kokeilitko sen jakajan väljyyden jo? Omassa ennakko pomppi miten sattui ja välillä paukkui yläkierroksilla eikä ollut vetoja juuri yhtään ylemmillä kierroksilla, ohitukset oli parempi tehä vitosella kun kolmosella. Jakajan kun sai tiukemmaksi, parani kummasti.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Kyl tuossa väljää on(lähinnä pyörijässä, pikkasen akselissakin) mutta jos tossa kerta ennakonsäätö on siinä ohjausyksikössä niin ei toi kai sitten vaikuta mihinkään?

Oon tässä vähän eri sytkäpuolia kokeillu, nyt oon taas siinä pisteessä ettei alfa edes inahda. :x Kai se pitää uus ostaa. :)
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Kyl se jotain 90 vetää kakkosella. Tuntuu herkästi ottavan maihin toi puolan johto(otti maihin tohon letkuun joka tulee ruiskulta paisuntasäiliöön keh.) mutta taiteilin sen nyt tonne paremmin niin tuntus käyvän aika nätisti.

Eli jenkamittarissa vikaa varmasti nyt sitten :lol:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jeps...mittari näyttää väärin. :)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ei se nyt oikeen hyvin käy, paikallaan ku kierrättelee ni toimii iha ok mut ajossa on väännöt kateissa ja täristää kiihytättäessä nii perkeleest eikä oikeen kulje mihkää. Pitää illalla viel kattoa ettei ota sytkä maihin mistään mutta oisko jotain ideoita mikähän tuossa ny. :roll:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuo ilmamäärämittarin kansi ja imupuoli on ainakin kuvissa kovin epäilyttävän näköinen. Mutta jos nykiminen terävää menee veikkaukseni sytkäpuolelle.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jepjep, ottaa maihin vähän jokapaikasta, pitää huomenna ostaa uuet johot ja putsailla jollain noi tulppien poterot. Josko sitten :)
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Miltäs kuulostais semmonen et ois ykköspytyn pakovena palanu.. No, puristuspaine mittauksellahan se selviää. :evil: :drinking:
Joona Karimaa
____________

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
pee kirjoitti:Boschin(anteeksi kiroilu) tekniset oppaat antavat jotain diagnosointikaavioita
Mistäs tuollaisia löytyy? Voisi olla hyödyksi aina silloin tällöin.
Jaahas, unhoittuipas vastata tähän. Pahoitteluni siitä.

Varmaan lienen tuolloin tarkoittanut lähinnä Alfan omista oppaista(ainakin 75TS:n) löytyviä diagnosointikaavioita. Noissahan kyllä yleensä oletetaan testerin olevan saatavilla, mutta muistelen niiden olevan aivan yleishyödyllisiä.

Lisäksi olen kuullut mainittavan, ja itsesasiassa Virittäjän käsikirja 3:ssakin siihen viitataan, Boschin omasta oppaasta. Kyllä monellakin foorumilla siitä kirjoitellaan, mutta itse opasta ei löydy tähän hätään. eMulellakin näyttäisi jotain siihen viittaavaa löytyvän. Katsotaan jos se lähtisi latautumaan...

Odotellessaan voi vaikka selailla tätä: http://www.vectorbd.com/peugeot/bosch.html . Ja jos aikaa vielä piisaa, kannattaa rakentaa diagnostiikkalamppuviritys: http://www.sanderfamily.com/alfa/tester_t2.html .

jin
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jin »

En ainakaan nopeasti löytänyt täältä mainintaa bensasuodattimen kunnosta; Jos tankki on ruosteinen kertyy suodattimeen kökköä ja sitten nykii kiihdyttäessä mutta tasakaasulla vielä etenee.
gtv 2.0 -87, 2x75TS-87, purettuna 75TS-89 ja 90 2.0i

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

7-8 barin paikkeilla noi puristus paineet oli joka pytyssä, jatketaan vika etsintöjä..
Joona Karimaa
____________

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

nepä on melko alhaiset jos pyöritit ilman kaikkia tulppia ja startilla? ettei olis joka pytyssä jompikumpi venttiili auki kokoajan?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

pitäisi kyllä hieman enemmän irrota.. omasta 2.0 TC:stä kun mittasin niin täräytti joka sylinteriin muistaakseni yli 11:sta lukemat

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Juu, mulla muistaakseni kaikki tulppat irti startilla, ja niin ettei bensapumppu ollut päällä ja kaasuläppä oli kiinni niin tuli 14 pintaan kun aikansa sahaili

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Joo tuohon tulokseen vaikuttaa varsin moni juttu. "Tärkeintä" nyt että olivat tasaiset.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

GAMMA500 kirjoitti:Juu, mulla muistaakseni kaikki tulppat irti startilla, ja niin ettei bensapumppu ollut päällä ja kaasuläppä oli kiinni niin tuli 14 pintaan kun aikansa sahaili

juu itsellä oli koneessa paikallaan 10:1 puristeiset männät ja kanttakin hieman laskin joten enemmänkin olisi saanut näyttää kuin tuon 11 mutta mittari oli kyllä ns halpa paska ja noissakin on tunnetusti eroja..

pääasia on kuitenkin että olivat tasaiset kuten pohjoosenalfisti tuossa meinasikin..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Totta,tasaisuushan se merkittävin osa on, halpamittarit varmaan näyttelee +/-2 helposti toisiinsa nähden. Tuo 7-8 vaikuttaa kyllä siltä että asiaa pitäisi tukia enemmän, joko toisella mittarilla puristuspaineet tai sitten ohivuotomittaukseen?

Vastaa Viestiin