156 TS Super sammuileminen moottorirempan jäljiltä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
lappis
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Syys 2004, 05:26

156 TS Super sammuileminen moottorirempan jäljiltä

Viesti Kirjoittaja lappis »

Moottorin sammuilemisesta ja käyntihäriöistä tuntuu olevan ketjuja enemmänkin, joissa vian aiheuttaksi ehdotetaan ilmiä, lambdaa, kaasuläppää jne. Mikähän näistä vai joku muu voisi olla todennäköisin vianaiheuttaja minun tapauksessani, kun auto on ollut reilun kuukauden pajalla katkenneen hihnan aiheuttaman moottorivaurion jäljiltä. Akkukin on tietysti ollut pitkiä aikoja irti. Ehdin kuitenkin ajella rempan jälkeen viikon ihan normaalisti, kunnes tänään moottori sammui yhtäkkiä kesken ajon ilman etukäteisvaroitteluja. Lähti vielä kuitenkin hetken päästä uudestaan käyntiin ja pääsin eteenpäin 300m, kunnes sama uusiutui ja jouduttiin turvautumaan hinurin apuun.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei se kone taida tyystin sammua kovin monen vian vuoksi. Tässä pari vaihtoehtoa:

- moottorinohjauksen ECUn maadoitus tai virransyöttö pätkii
- moottorinohjauksen päärele pätkii
- kampiakselin asentotunnistin pätkii

Jakohihnavaurion voinee sulkea pois jos auto kuitenkin kerran lähti käyntiin. Korjaamon pitäisi varmaan joka tapauksessa hoitaa murhe takuuseen?
- Epäkelpokeräilijä -

lappis
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Syys 2004, 05:26

Viesti Kirjoittaja lappis »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jakohihnavaurion voinee sulkea pois jos auto kuitenkin kerran lähti käyntiin.
No juu, kyllä kone pyörii ihan normaalisti käynnistettäessä, vaikkei käynnistykään. Kuukausi sitten kone lähinnä vinkui. Mutta täytyy tunnustaa, että meinas tulla löysät housuun, kun kierrokset tipahti ajossa nollaan samalla lailla kuin viimeeksi, vaikka olen näin aluksi ajellut lähinnä pintakaasulla... :lol:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Korjaamon pitäisi varmaan joka tapauksessa hoitaa murhe takuuseen?
Näin itsekin uskon, kunhan osoittautuu, että murheilla on syy-yhteys.

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Mulla vastaavanlainen vika oli tuossa kampiakselin asentotunnistimessa, eli lontooks rpm-sensorissa.

OBD-ohjelmasta on tällaisissa tapauksissa paljon apua, jos ei jaksa hinauttaa korjaamolle :)

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5 ... hlight=rpm

lappis
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Syys 2004, 05:26

Viesti Kirjoittaja lappis »

Kiitos asiantuntevista neuvoista, jotka välitin korjauspajalle. Tämän sensorin (rpm-sensor, kampiakselin asentotunnistin, kierrosluvun anturi) puhdistus ja maadoituksen tarkistus auttoi korjaamaan vaivan. Ja takuuseen meni. :-D

Vastaa Viestiin