Tuli sitten "otettua" takaapäin...JA nyt edestä :(

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Tuli sitten "otettua" takaapäin...JA nyt edestä :(

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Niinhän sitä sanotaan, että kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhua ja omaa äitiänsä, eli sain auton perseeseeni. Pari autoa ajoi siinä edessä, joku seisoi suojatien vieressä ja tottakai ne vetivät lossit kiinni. Minäkin ehdin vetämään, mutta arvatkaa ehtikö takana tuleva auto ? Ja arvatkaa vaan oliko nainen ratissa ? Minulla auto täynnä kavereita, ei onneksi sattunut henkilövahinkoja ilmeisesti ehti sen verran sotkaansa hidastamaan. Autot siihen paikkaan ja soittamaan polliiseja paikalle. Kuski oli kauhean pahoillaan ja tietysti hiukan peloissaan, kun alfasta hyppää 5 heepoa pihalle :lol: , minulta lensi lähinnä ärräpäitä :evil: Ja juuri kun sen oli saanut "valmiiksi" muutama kuukausi sitten. Takapuskuri paskana, pakoputki hiukan vinossa. Puskuri tuuppasi sen verran perän runkoa sisäänpäin, ettei takaluukku aukea kovin helposti. Itse luukkuun ja valoihin ei onneksi tullut mitään, puskurista vain alaspäin. Nainen myönsi syyllisyytensä, poliisi keräsi tiedot ja rapsautti hänelle sakot. Minun kuulemma pitää käydä sotkakuskin vakuutusyhtiössä (if) arviottamassa korvauskulut. Menin sitten laakkoselle (emäntä töissä), näyttämään alfa rukkaa. Vahinkotarkastaja sanoi, ettei sitä ifin tarjoamaa summaa ole pakko hyväksyä (ollut siellä töissä, ei välttämättä saa kaikkia pois). Vaan heilläkin voi sen käydä veloituksetta arvioittamassa. Ottavat puskurin pois ja katsovat kuinka pahasti takapellit on vinossa, tuleeko vääntäminen paljon kustantamaan. Äkkiseltään veikkaili paria tuhatta euroa. Puskuri taittui sen verran, ettei siitä varmaan pelkällä lasikuidulla ja pakkelilla kalua tee. Noh onneksi se ei kestänyt tullakkaan kuin 10 viikkoa italiasta :evil: Rahallisestihan en mitään menetä, ehkä hiukan voitankin, mutta aikaa ja vaivaa menee taas takapään kanssa. Deltan halvat hinnat tuntien kannattaa ehkä käydä näyttämään sitä siellä, jos ne vaikka tekisi pirun kalliit kustannusarviot. Kuitit puskurista mukaan ja ifille näyttämään ensi viikolla. Ajattelin kääräistä rahat taskuuni, tilata uuden puskimen, maalautta sen vakiopaikassani ja käydä jossain tuon perän vääntämässä suoraan. Missähän tuommoisen muuten voi vääntää suoraan ? Mitäs kannattaa huomioida, kun sitä menee vakuutusyhtiölle näyttämään ?




Tuossa hiukan kuvia sattuneesta :

http://www.tamk.fi/~s2tsuvil/kuvia_nettiin/taka2.jpg

http://www.tamk.fi/~s2tsuvil/kuvia_nettiin/taka1.jpg

http://www.tamk.fi/~s2tsuvil/kuvia_nettiin/sotka.jpg :cry:
Viimeksi muokannut -Tomi-, 26 Helmi 2008, 18:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No johan nyt... :-( Harmittava juttu.

BTW... miksi noihin pitää poliisit soitella paikalle, jos on kerran ihan selvä tapaus? Itse olen pariinkin otteeseen saanut auton takapuskuriin, eikä niissä ole koskaan poliiseja paikalle kaivattu... :-o

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Minulle on opetettu, että aina polliisit paikalle. Eipä niistä haittaakan ole, silloin kun ei ole syypää itse :wink:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tosi ikävä juttu ja tuningosien kanssa aina se viikkojen tai kuukausien odotus, että saa osat. Jos tästä jotakin positiivista haluaa hakea, niin onneksi kohta tulee talvi ja kaikki rumenee ja peittyy suolakuraan.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kurja homma. Olin samassa tilanteessa muutama vuosi sitten. Pakkasta vain n.35 astetta joten tiellä oli Alfan puskurinpaloja niin kuin formula radalla ;)

3600€

Takaluukku ei sen jälkeen toiminut kunnolla ja puskurista tuli erivärinen

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ikävä juttu. :( Mutta pääasia, ettei henkilövahinkoja sattunut.. Ja että se oli vain puskuri joka otti eniten itseensä.
Noh onneksi se ei kestänyt tullakkaan kuin 10 viikkoa italiasta.
Noh, mutta näyttäisi olevan nykyään muotia, että ajellaan tuunatulla autolla ilman jompaa kumpaa puskuria. :wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eikös se muuten mene niin että jos ottaa fyrkkaa vahingosta niin täytyy käydä jälkeenpäin näyttämässä että on korjattu. Tai jos ei ole käynyt niin ei saa seuraavalla kerralla mitään kun joku tuuppaa uudestaan.
-Tomi- kirjoitti:Minulle on opetettu, että aina polliisit paikalle.
Niin mullekin. Joku juippi ajoi kaverin päälle parkkiksella, myönsi tilanteen ja kaikki oli olevinaan bueno, ja vitut. Väitti että kaveri ajoi hänen päälle ja vaati korvauksia, onneksi kytät loppupeleissä uskoi kaveria enemmän kuin sitä toista. Todistajiinkaan ei voi aina luottaa joten..

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eikös toi perä suoristu sillä että sitoo auton perästä puuhun kiinni ja ajaa hiukan eteenpäin :-D .

No joka tapauksessa harmillinen juttu. Autosta tuskin koskaan tulee enää samanlaista. Aina niihin jotain vikaa jää. Pessimistinen arvio :roll:

Toivottavasti saat silmäteräsi turmeltumisesta edes kunnon korvauksen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

MrKirby kirjoitti: BTW... miksi noihin pitää poliisit soitella paikalle, jos on kerran ihan selvä tapaus? Itse olen pariinkin otteeseen saanut auton takapuskuriin, eikä niissä ole koskaan poliiseja paikalle kaivattu... :-o
Vähän sama juttu kävi minulle kuin Rollellekin. Vein lapsia hoitoon Espoon Leppävaarassa tässä takavuosina. Jono pysähtyi hissukseen samoin kuin minäkin.... ja PAM... musumaani töräytti takapuskuriin. Ei mikää paha juttu, mutta naarmuja kuitenkin. Koska vahinkoilmoitusta ei ollut, tein lausunnon paperille. Musumaanikin sen luki ja allekirjoitti. Ei sitten muuten ollut todistajiakaan. Sitten vahinkotarkastukseen ... mutta.... meni noin vuosi, ennen kuin vastapuolen vakuutusyhtiö otti yhteyttä. Olin toki soitellut jo useasti asiasta. Sitä ennen tätä kaveria ei kuulemma saatu kiinni. Auto oli jo mennyt vaihtoon.

Mitäpä tästä opin ? Kutsun aina poliisit ja odottelen vaikka aamunkoittoon ja jos toinen yrittää livetä käytän jokaisen kansalaisen kiinniotto-oikeutta. Luottamus "yes-yes" henkilöihin meni täysin. Olen jatkossa joustava kuin rautakanki näissä asioissa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No ok... ei kai siinä sitten mitään. :-) Kaipa siellä etelässä ihmiset on kierompia (sanoo itse syntyperältään savolainen). ;-) Omalle kohdalle ei ole osunut minkäänlaista venkoilua, vahinkoilmoitus ja sen kuittaaminen on riittänyt. edit: En kutsu jatkossakaan poliisia - toivottavasti ei tule tarvettakaan.

Edit: mitä siihen musumaanin kiinnisaamiseen jälkeenpäin olisi vaikuttanut poliisin paikallaolo vahinkotilanteessa?

No, mutta tämä keskustelu on OT, joten ei antane aihetta enempään...
Viimeksi muokannut MrKirby, 22 Syys 2005, 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Suomen suurin savolaiskaupunki on kyllä vantaa.. :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ainakin meikäläisellä oli hyvä, että poliisi kävi paikalla. Vastapuolen "tunnustus" kun on poliisin kirjoittamassa paperissa ja itse olin peräänajaja, niin huomattavasti levollisempi mieli oli... Sen paperin kun faxasin vastapuolen yhtiöön niin homma oli aivan selvä. Muuten olisi saattanut vielä mieli muuttua toisella.

Kannattaa miettiä auton arvoa ja sitä, mitä sen laittaminen kustantaa ennenkuin menee sitä arvioimaan. Tietysti on varmaan sinun tapauksessa viisain viedä vaan korjattavaksi ja antaa yhtiön maksaa viulut. Kyllä mun mielestä tuon puskurinkin vielä kuntoon laittaa. Onko se lasikuitua vai mitä muovia? Ja tietysti korjausen jälkeen auton pitää olla kolaria edeltävässä kunnossa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Aina kannattaa joko täyttää vahinkoilmoitus ja allekirjoittaa se molemminpuolin tai sitten soittaa poliisit. Jos olet syytön niin jälkimmäinen on asioiden eteenpäin menemisen kannalta ehdottoman suositeltava tapa. Itsellä on kokemuksia "yliyön nukkuneista" mielipiteen muuttajista aina kolaripaikalta pakeneviin narkkareihin. Jälkimmäisessä tapauksessa jos olisin suostunut tekemään paperit vakuutusyhtiöön kuten vastapuoli ehdotti niin olisihan ollut vaikea prosessi...

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Täytyy nyt sitten kuitenkin vielä jatkaa, vaikka meinasin jo lopettaa. ;-)

Jos vahinkopaikalla täytetään vahinkoilmoitus, tarkistetaan henkilöllisyys ajokortista ja pistetään allekirjoitukset ilmoitukseen, jossa syyllinen osapuoli tunnnustaa syyllisyytensä, niin johan on prkl, jos syyllinen onnistuu venkoilemaan irti vastuustaan. :crazyeyes: Vielä jos paikalla on silminnäkijöitä, niin heidän yhteystietonsa ylös, niin a vot.

Vakuutusyhtiöiden ohjeissa tosin todetaan: "Jos vastapuoli on syyllinen, varmista, että hän täyttää vahinkoilmoituksen ja lähettää sen omaan vakuutusyhtiöönsä". Tähän en kyllä luottaisi, siis en jättäisi vahinkoilmoitusta vastapuolen haltuun, vaan täytettäisiin joko kaksi samanlaista kappaletta tai sitten minä syyttömänä osapuolena sanoisin toimittavani vahinkoilmoituksen eteenpäin. Kun nyt on kamerakännyköitäkin melkein kaikilla, niin voi sitten vaikka muutaman kuvankin napata varmemmaksi vakuudeksi.

Kun täällä on sanottu, että "minulle on opetettu, että poliisit paikalle", niin ihmettelenpä, missä tuollaista on opetettu! Ei ainakaan vakuutusyhtiöiden ohjeissa tuollaista neuvota tekemään, ei edes epäselvissä tapauksissa. Eikä muuallakaan ole minulle tuollaista opetettu. Luulisi olevan poliiseille aika turhauttavaa käydä vähän väliä joitain pikkukolhuja selvittelemässä. No, pääsevätpähän sitten tietty lätkäisemään sakot parhaassa tapauksessa molemmille osapuolille.

Olen varmaan vähän provosoivalla päällä nyt, mutta minusta poliisin kutsuminen paikalle selvissä tapauksissa on jonkin sortin uusavuttomuutta: kun ei tiedetä miten pitäisi toimia, niin pyydetään apua virkavallalta. Eikä sitten uskalleta edes siirtää autoja mihinkään sivummalle, ettei vaan "todistusaineisto turmeltuisi". Siinä sitten odotellaan sinitakkeja keskellä risteystä ja suma seisoo...

Neljä kertaa olen joutunut vahinkoilmoituksia täyttelemään toisen auton kanssa kolaroituani. Kolme kertaa vastapuoli syyllinen ja kerran itse. Kertaakaan ei mitään ongelmia. Tosin kerran vastapuoli oli aika hiilenä, vaikka itse tunnustin syyllisyyteni - silloin meinasin itsekin heittäytyä hankalaksi ja kutsua virkavallan paikalle, koska vahinkopaikalla tilanne itseasiassa näytti siltä, että se toinen olisi ollut syyllinen (peräänajo). Kun vihjaisin tällaista menettelyä, niin kaveri alkoi vähän hillitä itseään... Niin, siis samalla totean, että en ymmärrä myöskään niitä tyyppejä, jotka raivoavat ja haukkuvat toista suu vaahdossa vahingon satuttua. Ihminen on erehtyväinen ja vahinkoja sattuu kaikille...

Korostan vielä lopuksi, että ihan eri asia on tilanne, jossa vastapuoli heittäytyy hankalaksi, on aihetta epäillä rattijuopumusta tai jotain muuta epäselvää - poliisit vaan paikalle.

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Muutamassa kolarissa syyttömänäkin osapuolena olleena olen joutunut toteamaan, että vastedes poliisin kutsun paikalle.

Toisessa tapauksessa minua peräänajanut ei tehnyt vahinkoilmoitusta (työsuhdeauto !!) ennen kuin poliisi kyseli sen perään, vaan yritti salata tapauksen pomoltaan. Hänen esimiehensä sitten raivosi minulle puhelimessa, etten ollut pyytänyt poliisia paikalle, vaikka toisella osapuolella oli työsuhdeauto. :crazyeyes:

Toisessa tapauksessa noin kolme viikkoa kolarin jälkeen tuli puhelu, jossa todettiin peräänajajan joutuneen "shokkiin" ja tehneen tunnustuksen vailla "täyttä ymmärrystä". Taas vängättiin puhelimessa...

No, kummatkin tapaukset oli täysin selviä ja hommat ratkesivat edukseni. Mutta vastaavalta (toki myös kolareilta) toivon jatkossa välttäväni. Nimittäin kyllä harmittaa kun ei saa autoaan ulos korjaamolta kun vastapuoli alkaa venkoilemaan. :evil:

Avatar
maddog
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja maddog »

Alfetta&156 kirjoitti:Toisessa tapauksessa minua peräänajanut ei tehnyt vahinkoilmoitusta (työsuhdeauto !!) ennen kuin poliisi kyseli sen perään, vaan yritti salata tapauksen pomoltaan. Hänen esimiehensä sitten raivosi minulle puhelimessa, etten ollut pyytänyt poliisia paikalle, vaikka toisella osapuolella oli työsuhdeauto. :crazyeyes:
Kun kyseessä on työsuhdeauto -> poliisi kutsuttava paikalle vaikka olisi
kuinka selkeä tapaus...
www.bestman.fi - Juhlakuljetuksia

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

maddog kirjoitti:Kun kyseessä on työsuhdeauto -> poliisi kutsuttava paikalle vaikka olisi
kuinka selkeä tapaus...
No johan tulee uutta tietoa koko ajan. :shock: Mihinkäs kummaan tuo perustuu?? Antakaas joku linkki.

Helsingissä kerran talvikelissä täräytti yksi työsuhdeautolla ajeleva perään. Ei kutsuttu poliisia, eikä sitä jälkeenpäinkään kukaan ole ikävöinyt.

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Kun kyseessä on työsuhdeauto -> poliisi kutsuttava paikalle vaikka olisi
kuinka selkeä tapaus...

Joo-oh, mutta lienee sen työsuhdeautoilijan vastuulla kutsua se miliisi paikalle, eikä omallaan ajavan johon on törmätty :-D

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo... jos vaan on pieninkin epäilys että syy on toisen osallisen niin ei muuta kuin miliisi paikalle!! :twisted:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Pasi kirjoitti:Joo... jos vaan on pieninkin epäilys että syy on toisen osallisen niin ei muuta kuin miliisi paikalle!! :twisted:
Aivan. Kuten tässä seuraavassa kaverini kertomassa tarinassa rouva teki. Jos vaan pienikin epäilys... ;-)

Noin 15 vuotta sitten olin pysäköineenä tienvarren parkkiruutuun syömään juuri ostamaani pikaruoka-annosta ja auto ei olllut edes käynnissä. Eräs rouvashenkilö tuli vastakkaisesta suunnasta ja heittki kohdallani U-käännöksen ja törmäsi etulokasuojaani...hih...ja aloitti hirveän metelin, että syy oli minun...:-O...olin kuulemma pysäköinyt huolimattomasti (auto oli aivan oikein pysäköity) ja halusi paikalle poliisit selvittämään...sanoin hymyhuulessa että passaahan se; soita vaan ja meni siitä nakkarilta soittamaan sillä välin kun minä jatkoin syömistä...poliisist sitten tulivat ja niiltäkin petti pokeri ihan totaalisesti ja eivät voineet olla nauramatta ääneen kun rouva heille tilanteen kertoi...hihittelivät vielä poislähtiessäänkin...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

OT: joskus tuo naisen logiikka on aika hämmästyttävää :mrgreen:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Niin siis porukoilta ja tutuilta olen kuullut, että parempi kutsua ne polliissit paikalle, kokemusta kaiketi. Tänään kävin ifillä näyttämässä ja makoisat summat on tulossa tilille :lol: Peräpeltien taittumisesta ei vielä laittanut hintaa papereihin, vaan käski lähettää digikameralla kuvia lommosta, niin hiukan korjataan vielä loppu summaa :wink: Sitten vaan johonkin puljuun peltejä korjaamaan ja lasikuidulla leikkimään kotiin :lol:

Avatar
SOCOM
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 11:29
Paikkakunta: Kotka

peräänajo

Viesti Kirjoittaja SOCOM »

Paskamainen homma.
itsellä vähän vasttavanlainen tilanne edellisellä autolla.
olin juuri maalauttanut mun civic:in ja ostanut (helvetin kalliit) lexusvalot.
sitten tuli prätkä perään päin ja kaikki edellisten viikkojen säästäminen hukkaan. kyllä otti päähän viedä autoa maalarille.
onneks oli vakuutukset kunnossa, muuten prätkä kuskille olisi käynyt huonosti...siis kolarin jälkimainingeissa...heh
mut minkäs teet...näitä sattuu...
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Itse olen kaksi kertaa ollut vastaavassa tilanteessa. Kummallakin kerralla tuli hieman tulistuttua ja toinen osapuoli hoiti poliisin paikalle kutsumisen :lol:
Ekalla kerralla kuljettaja tuli lukitusta autostaan ulos vasta poliisien saavuttua :mrgreen:

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Ciancarlo kirjoitti:OT: joskus tuo naisen logiikka on aika hämmästyttävää :mrgreen:
Mä olen päättänyt hämmästellä vaan fysiikkaa. Naisten logiikka kun lähinnä pelottaa... :drinking:

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Mr-Kirby...oot asiamies. mitää kyttiä paikalle ikää soittanu enkä soita... tulee vaan kärpäsestä härkänen...

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

jarski kirjoitti:Mr-Kirby...oot asiamies. mitää kyttiä paikalle ikää soittanu enkä soita... tulee vaan kärpäsestä härkänen...
Just niinku meikäläisen kotikylän Toijalan pedofiili juttu... vieläkun sopii toi ikä aika hyvin kohdilleen niin saa kuunnella jonkin verran vittuilua...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Meikäläisen ex -156 V6:sta kolaroitiin kuusi (!!!) kertaa, kertaakaan ei ollut oma vika. Jännä juttu, että kaikki mällit on sattunut juuri tuohon autoon, muut ovat säilyneet vammoitta. :crazyeyes: :crazyeyes:
Mullekin on opetettu, että poliisit aina paikalle. Tämä on ainoa kerta, kun en niitä paikalle soittanut. Corolla -kuski hoiti homman mallikkaasti, eli ongelmia ei tullut.

Avatar
maddog
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja maddog »

Alfetta&156 kirjoitti:
Kun kyseessä on työsuhdeauto -> poliisi kutsuttava paikalle vaikka olisi
kuinka selkeä tapaus...

Joo-oh, mutta lienee sen työsuhdeautoilijan vastuulla kutsua se miliisi paikalle, eikä omallaan ajavan johon on törmätty :-D
Juu, no enpäs hokannut laittaa että ei koskenut tuota :wink:
www.bestman.fi - Juhlakuljetuksia

Avatar
maddog
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja maddog »

MrKirby kirjoitti:No johan tulee uutta tietoa koko ajan. :shock: Mihinkäs kummaan tuo perustuu?? Antakaas joku linkki.
No tämmöset ohjeet on y-fenniasta annettu... tiedä sitten mihin perustuu
www.bestman.fi - Juhlakuljetuksia

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Rahat vakuutusyhtiöltä ja puskuria tuli työstettyä pari viikkoa ja nyt se on uudessa maalissa. Good as new :-D Nyt kun sen vielä ehtisi laittamaan paikalleen :wink:

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

-Tomi- kirjoitti:Rahat vakuutusyhtiöltä ja puskuria tuli työstettyä pari viikkoa ja nyt se on uudessa maalissa. Good as new :-D Nyt kun sen vielä ehtisi laittamaan paikalleen :wink:
Ja sitten aikaa kuinka kauan menee "talvikeleillä" että on uusi kurkkaus takakontissa =/
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Takapuskuri nykyään. Kiitokset menee pikkubroidille :wink: http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3914

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Jatkanpa juttua tänne vanhaan "mälliketjuuni". Tänään siis sai hiukan taas Alfani siipeensä, tälläkään kertaa vika ei ollut mun. Normaalisti olin siinä lähdössä töihin iltavuoroon. Käännyin Tampellaan esplanadille suuntana Kekkosentie. Mulla koko tien matkan etuajo-oikeus, ja eiköhän joku spede tule heti siinä ekassa risteyksessä vasemmalta kolmion takaa eteen silmät kiinni. Siinä ei ehtinyt paljon kissaa enempää sanoa, kun jo pellit paukku. Parin ärräpään ladeltuani avasin oven ja menin sanoon kaverille, et ajetaan tohon sivuun ja soitetaan poliisit. Muuten kaveri kyllä käyttäytyi ihan fiksusti, myönsi olevansa syyllinen eikä ruvennut kikkaan poliisien soitoista. Mitä nyt korttinsa tainnut vetää jostain muropaketista, sillä alla ollut ford fiasko oli kuulemma veljen, oman biilinsä kun taisi sanoa senkin mällänneensä. Keula tosiaan aivan rutussa ja järkyttävän pyörien rohinoiden saattelemana sain kuitenkin auton ajettua muutaman metrin päähän pois ajokaistalta. Oli siinä ihasteltavaa, kun keulan näki. Miten helvetti se saattoi mennä noin ruttuun, kaikki etupään pellit nimittäin, ja kohta huomasinkin keittojen valuvan ulos pellin alta. Fiaskon etulokari meni hiukan ruttuun, ei muuta, eikä henkilövahinkoja, onneksi :) Luulis tuota nokkaa katsoessaan, että airbägi tulis vähemmästäkin syliin, mutta ei tullut. Lieneekö sekin paskana ? Anyways, poikkeuksellisen mukavat poliisit tulivat paikalle, ottivat yhteistiedot, rapsautti kaverille sakot ja tilasivat mulle hinurin. Oli siinä itkussa pidättelemistä, kun Alfaa vedettiin auton lavalle, suuntana Deltan piha :( Soittelin Deltaan ja kyselin, et mitenkä tämän kanssa menetellään. Huomenna kuulemma katsoo sen ja mitä sille on tehtävissä. Tiedä vielä sitten onko lunarikunnossa, mitä olette mieltä parin kuvan perusteella ? Jos ei, niin viihtyy se ainakin useamman kuukauden siellä korjattavana. Ja uudennäköistähän siitä ei kyllä saa, mikäli vaan keula maalataan. Mitähän tuossa olisi syytä huomioda, kun keula nyt ei ihan samalta näytä kuin vakio 156:ssa ? Vaatia siihen samanlainen uusi puskuri (Italiasta tilattuna 10 viikkoa, ainakin viimeksi).
Tuossa muutama surullinen otos:

Kuva

Kuva

ps. Joku kyvykkäämpi voisi nuo kuvat linkittää oikein näkyväksi :) Itse kun en saanut, vaikka samanlailla toimin kuin ennenkin.

Sulla oli ruksi kohdassa "Älä salli BBCode.." - Rolle

Avatar
tonba
Viestit: 152
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 09:15
Paikkakunta: Luvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonba »

Lunnaiksi menee. Rahat pois ja uutta katselemaan.

Avatar
Auristo
Viestit: 385
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Otan osaa auton kohtaloon, jos menee lunastukseen niin pidä puolesi.
Vakuutusyhtiöt on täynnä juristeja jotka yrittävät minimoida korvaukset.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Pahalta näyttää kyllä. :( Osanotto. Harmittaa varmaan aika pahasti. :?

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Ei hitto sentäs tota sun tuuria..
Oli kyl hienosti laiteltu 156, vanteineen päivineen.
Koita pärjätä - Oon hengessä mukana!

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kyllä otan osa! Mutta en kyllä ymmärrä miksi se lunariin menisi, kun edes tyynyt eivat lauaneet?Ne mehut näyttävät selvästi asfaltiilla punavärinä-varmaan kysessä jäähdydys vesi?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Ei toi onneks kovin pahalta näytä. Mahtaako mennä lunariin jos bagitkään ei lauennu. Erikoisemmista osista ei yleensä kyl saa mitään takas. Eli normaalit osat varmaan korvataan. Näin mulla about vuosi sitten. Sillon kyllä Fiiu lyheni tuulilasiin saakka, eikä ollu epäselvää meneekö lunastukseen. Jos menee lunariin, ni mä voin lunastaa noi sun vanteet. ;)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Lunastus päätökseen vaikuttaa varmasti paljon se onko etupään runkopalkit vääntyneet. Jos eivät ole niin tuo korjaantuu ihan siedettävillä kuluilla, lokarit, puskuri, konepelti, syyläri, etuvalot, pyörien suuntaus ja maalaus.

Jos ovat vääntyneet, menisi kori oikaistavaksi, ja se on kallista (eikä autosta tule enään entisensä).

Itse lähtisin ainakin vaatimaan korjausta. Tämä nimittäin auttaa myös korvaussumman tappellussa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Vähemmän tuo solmussa on kuin mun projekti, jos pitkittäispalkit eivät ole vääntyneet tuon saa kyllä noin 2500-3000e kuntoon.

Maalaus 500e
peltisepän työt 350e
peltiosat ja lamput 1000e
ilmastoinnin lauhdutin ja jäähdytin 350e
Puskuri? perus puskuri 100e
Varmaankin ohjaustehostimen letkuja 50-100e
Kulmien säätö 50e

Tämä tosiaan jos ei tarvi alkaa autorobottia käyttämään.

Hinnat aikalailla hatusta heitettyjä, mutta suht todenperäisiä omasta projektistani.

Eli ei muuta kuin haukkukaa nyt oikein kunnolla arviotani 8)
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

En tiedä mikä nykyään on käytäntö, ennen tuollainen pistettiin kuntoon. Sain aikoinaan BMW 318i -92 E36:sen keulan toisten ansiosta vielä pahempaan kuntoon, Herttoniemen Laakkosella maksoi 52 tuhatta markkaa remontti. Olin ostanut auton käytettynä vuotta aiemmin, joskus -98 55 tmk:lla...

Toivottavasti palkit ehjänä ja saat kuntoon, nätti yksilö oli!

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Harmin paikka! Ainahan näitä sattuu, mutta kyllä se kirpaisee kun se osuu sitten omalle kohdalle. Kokemusta on siitäkin... Tsemppiä vaan!

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Melkosen solmussa näytti olevan eilen Deltan pihassa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Maunu kirjoitti:Vähemmän tuo solmussa on kuin mun projekti, jos pitkittäispalkit eivät ole vääntyneet tuon saa kyllä noin 2500-3000e kuntoon.
Nyt voin hiukan "naurahtaa" tuolle arviollesi. Tänään soitti sitten Pohjolan mies; mun ja Alfan yhteinen taival päättyi tähän, lunastukseenhan se lähti. Deltan alustava hinta-arvio oli 7000€. Hinta ei toisaalta yllätä yhtään, kun kyseessä on kuitenkin DA :lol: En tiedä kyllä pitäisikö itkeä vai nauraa ? Ehkä itkeä :( 3½ vuotta ja 50tkm se ehti alla olla. Harmittaa sinänsä, että autosta kovasti pidin, eikä siinä ollut mitään vikoja. Autokuumetta ei ollut ja oli sitä tarkoituksena vielä parisen vuotta pitää. Pitipä siihen uusi alusta- ja puslasarjakin tilata ajonautinnon parantamiseksi.

Pohjolan mies kyseli, että olenko noiden hintoja yhtään katsellut, jotta päästäisiin vääntämään kättä korvauksesta. Nyt siis tarvitaankin teiltä hiukan neuvoja taas arvon Alfistit :) Kysyin jo, että mitä saan siitä irrotella itselleni ja popit nyt kuulemma luonnollisestikin. Vanteista kysyin, niin sanoi että yleensä niissä on pyörät alla ruttutukkuun lähtiessä. Kannattaisikohan siihen sitten ostaa jotkut pellivanteet, että sais ne pois alta ? Tuskinpa siinä sitten muuta irroittamisen arvoista on. Mutta sitten itse auton hintaan; Autohan on V6, -99, 99tkm ajettu ja nahkasisustalla, siis vakiona. Isompaa laitettua on sitten mm. korisarja, alustasarja, vanteet. Minkälaista hintaa pitäisitte tuollaisena sillä ihan vakiokunnossa ? Entä saanko lisäkorvausta tingattua siitä, että sitä oli tosiaan laitettu ? Minkälaista hintaa silloin pitäisitte, eli toisin sanoen mitä tarkastajalle ehdotan ? (enkä kaipaa vitsejä siitä, että "kaunistamiseni" myötä hinta on vaan laskenut). Osviittaa voi katsoa albumista. Kiitokset jo ennakkoon jeeseistä ! :)

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Autotalli.comista:

-99 103 tkm ajettu vakio V6 8.500 €
-00 112 tkm ajettu V6 12.900 €, Novitecin helmoilla, etulipalla ja isolla siivellä.

Uskon, että omasi oli erittäin siisti laite, mutta yli 10 k€:n hyvityksestä tuskin kannattaa unelmoida, nimimerkillä "pessimisti ei pety". Jos saakin enemmän niin voi sitten olla tyytyväinen.

Jos antavat vaihtaa pyörät niin kyllä se ilman muuta kannattaa ja onhan täällä ollut noita peltivanteita kaupan, omat sain jo valitettavasti myytyä.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Miski ei ole mitään muuta arvokasta?Sinuna irotaisin ne penkit pois ja laittaisin ihan vakio istuimet jostain purku autosta tilalle. Korisarjasta ja muista virityksista tuskin saa enemmän kauppa hetkellä
Nothing beats cubic inch

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

-Tomi- kirjoitti:
Maunu kirjoitti:Vähemmän tuo solmussa on kuin mun projekti, jos pitkittäispalkit eivät ole vääntyneet tuon saa kyllä noin 2500-3000e kuntoon.
Nyt voin hiukan "naurahtaa" tuolle arviollesi. Tänään soitti sitten Pohjolan mies; mun ja Alfan yhteinen taival päättyi tähän, lunastukseenhan se lähti. Deltan alustava hinta-arvio oli 7000€.
Eri asia, millä sen saa kuntoon ja se, mikä on Deltan hinta-arvio. Täytyy kuitenkin muistaa, että Delta luultavasti ostaa alihankkijalta nuo kolarikorjauspalvelunsa ja niistä vielä katteen välistä tietysti.

Kannattaa olla tosiaan tiukkana kun teet kauppaa yhtiön kanssa. Ei kannata alkaa myymään liian halvalla ainakaan. Jos ehdotukset alkaa tuntumaan naurettavilta niin sitten voi vaikka alkaa vaatimaan sitä korjausta. Kannattaa printata esim. pari Delta-auton myynti-ilmoitusta mukaan eikä ottaa mitään nettiauton halvimpia referenssiksi neuvotteluun.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Mikä ettei saisi enempää? Tottakai ne täytyy huomioida auton arvossa korvausta määriteltäessä. Kyllä mullakin huomioitiin KW:n alustasarja hinnassa.
Tomille laitoinkin jo privaa noista peltivanteista. Aikanaan kun oma 156 meni lunastukseen niin kävin kiskomassa irti kaikki mahdolliset mitä siihen oli laittanut: vilkut, takavalot, AR matot ja luonnollisesti myös stereot. Ja ihan luvan kanssa siis tietysti.


EDIT: Hepa ehtikin väliin. Tuo alku oli siis vastauksena Testarosalle.

Vakuutustarkastajan lähtökohta neuvotteluun todellakin on nettiauton halvin vastaava. (samat kilometrit, kone ja vuosimalli)

Vastaa Viestiin