Fiat X1/9?
Valvoja: Moderators
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Fiat X1/9?
Onko kellään tietoa mikä moottori on siinä speedpartyssa olleessa Haakanan Fiat X1/9? Ja tehotkin kiinnostas?
Olenko ymmärtänyt oikein, että Alfan ja Fiatin 2 litranen mylly on pitkälti sama? Vai sittenkin aivan väärässä ja jymäytetty?
Olenko ymmärtänyt oikein, että Alfan ja Fiatin 2 litranen mylly on pitkälti sama? Vai sittenkin aivan väärässä ja jymäytetty?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ketju T.S:ssä ei "mitää" tekemistä Alfan kanssa. Hihnavetoisissa on....
Viimeksi muokannut Alfistipohjoosesta, 23 Syys 2005, 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Näissä Alfoissa on potkua!
http://www.cmos-engineering.com/ar75/Al ... index.html
Siisti peli!
http://www.arcsa.co.za/glenwood.html
http://www.cmos-engineering.com/ar75/Al ... index.html
Siisti peli!
http://www.arcsa.co.za/glenwood.html
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Ei murtolukukaan mikään ihan höyhen ole, targa rakenne tekee auton yllättävän painavaksi kokoisekseen. Muistaakseni rek. otteessa luki vähän vajaa 900kg. Ja tämä sille vanhemmalle murtoluvulle. Fiat Forumilla voisin kuvitella että autosta olisi myös kohtuullisesti tarinaa, ei ole tullut selailtua pitkään aikaan..
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Aiheeseen liittyen tuon murtoluvun koko tekniikka on myynnissä!
Käy suurinpiirtein heittämällä esim. 164:n tai 155:n nokalle
Moottori
Fiat 2000cc
holset hydrid
Välijäähdytin
WISECO männät
Suuttimet MSD 4x1000cc
Polttoainepumput 2xBosch
kiertokanget PO-Metal Oy
Pako- ja ahtopaineputket AMW
Kytkin Ap-racing 950Nm
Vetoakselit Karpiola
Perävälitykset 3.11 tai 2.9
Suorituskyky 0-100 Km/h 3.9s (katurenkailla)
Huippunopeus +300 Km/h
Haltech moottorinohjaus
AMW dyno service säätö
Käy suurinpiirtein heittämällä esim. 164:n tai 155:n nokalle
Moottori
Fiat 2000cc
holset hydrid
Välijäähdytin
WISECO männät
Suuttimet MSD 4x1000cc
Polttoainepumput 2xBosch
kiertokanget PO-Metal Oy
Pako- ja ahtopaineputket AMW
Kytkin Ap-racing 950Nm
Vetoakselit Karpiola
Perävälitykset 3.11 tai 2.9
Suorituskyky 0-100 Km/h 3.9s (katurenkailla)
Huippunopeus +300 Km/h
Haltech moottorinohjaus
AMW dyno service säätö
Jos autoon on aikoinaan haettu Turbolle lupa, auto on turbolla sitten katsastettu ja rekisteriotteeseen on tullut tehojen kohdalle merkintä 'A'markkul kirjoitti:Aika mielenkiintoista, että kilvet näytti autossa olevan. Noi suuttimet kun on mitotettu jonnekkin reiluun 1000hp, ei taida Fiudesta kyllä löytyä vertailuautoa. Miten lie leimattu, jos tosiaan katulaillinen.Suuttimet MSD 4x1000cc
Rahalla saa.
VMP
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Aina paraneemarkkul kirjoitti:Aika mielenkiintoista, että kilvet näytti autossa olevan. Noi suuttimet kun on mitotettu jonnekkin reiluun 1000hp, ei taida Fiudesta kyllä löytyä vertailuautoa. Miten lie leimattu, jos tosiaan katulaillinen.Suuttimet MSD 4x1000cc
Rahalla saa.
Katulaillisuuden arviontia suuttimien koon perusteella
Kas kun ei ahtimen koon,kytkimen,nokka-akseleiden,jarrujen tai vaikka ilmanputsarin virtauskapasiteetin perusteella
Kannattaa tutustua määräyksiin!
Joo, no sitähän tässä yritin. Mulla kun vaan oli nyky pykäklistä se käsitys, että yli verrokki+20% tehoja on mahdottomuus. Erikois luvalla ilmeisesti saa edelleen, mutta jotenkin jäänyt se käsitys, että niitä ei myönnettäisi.Kannattaa tutustua määräyksiin!
Sopii siis kertoa minulle kattavasti ja tarkasti ne pykälät. Niin, että tälläinen ei-lakioppinutkin oikeasti ymmärtää mitä ne tarkoittavat.
Onkos tuossa jotain huvittavaa. Suuttimien koko nyt on aika hyvä indikaattori tehoista, sanotaan nyt vaikka +-300hp haarukassa (niin ei mene ainakaan ihan pieleen). Ja voin vielä perustellakkin, jos se on tarpeen. Liian suuria suuttimia tehoihin, ja siis poltettavaan polttoaineen määrään, käytettäessä niiden aukiolo aika menee niin pieneksi, että ne eivät toimi kunnolla. Suuttimella on aukeamisaika ja sulkeutumisaika ja välissä se mitä sitä pidetään auki. Myös noissa kahdessa pulssissa menee polttoainetta. Toisaalta taas jos suuttimet ovat liian pienet, ei kone saa tarpeeksi polttoainetta, jolloin se käy laihalla.Katulaillisuuden arviontia suuttimien koon perusteella
No tuohon voisin sanoa edelliseen pohjautuen, että ahtimen koko tai nokka-akseli ei kerro suoraan tehoista mitään. Kone voi käydä ihan "hyvin", vaikka ahdin olisi julmettu ja tehoa olisi otettu vain pienellä ahdolla. Nokka-akseli ei yksinään tee juuri mitään. Oletuksena tietysti se, että muut säädöt ovat kohdillaan, voihan niitä tehoja silloin arvioida senkin perusteella, esim. nokan valmistajan ilmoittaman mukaan. Tosin nokan toimintaan vaikuttaa esim. puristussuhde, joten vaikeaksi menee. Ilmanputsarin/imuputkiston, sekä kytkimeen perustavalla arviolla taas voidaan kyllä antaa joku yläraja niille tehoille (kytkimen kohdalla itseasiassa väännölle), koska putkiston virtauksella on jokin yläraja, kuten kytkimen pitkokyvälläkin (pätee siis pyöriltä mitattaessa, ei suoraan kampiakselilta!).Kas kun ei ahtimen koon,kytkimen,nokka-akseleiden,jarrujen tai vaikka ilmanputsarin virtauskapasiteetin perusteella
Eli siis miksi siis en voisi heittää arviota perustuen suuttimien kokoon?
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Mutta nyt olisi saksanmaalla myynnissä useita kompressor Alfoja, yksi aika kohtuullinen hinnaltaan:
156 2.5V6) http://www.mobile.de/SIDf1Csmhle7RP0KFv ... 1181755685&
147GTA) http://www.mobile.de/SIDf1Csmhle7RP0KFv ... 1181484944&
147GTA) http://www.mobile.de/SIDf1Csmhle7RP0KFv ... 1168796914&
156 2.5V6) http://www.mobile.de/SIDf1Csmhle7RP0KFv ... 1181755685&
147GTA) http://www.mobile.de/SIDf1Csmhle7RP0KFv ... 1181484944&
147GTA) http://www.mobile.de/SIDf1Csmhle7RP0KFv ... 1168796914&
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Uskon. Mutta siltikkin spekulointi tehoista pitää vielä paikkaansa siis sen leiman kannalta. (Eli +-300hp haarukkaan ei ihan mahtunut
Ilmeisesti tuo on laillinen jos rekisteriotteessa on se A, mutta selvityksen vielä kuulisin tuolle, että miten tommosen saa siihen slippiin, pääsisi itsekkin rakentamaan vähän stydimpää
Ilmeisesti tuo on laillinen jos rekisteriotteessa on se A, mutta selvityksen vielä kuulisin tuolle, että miten tommosen saa siihen slippiin, pääsisi itsekkin rakentamaan vähän stydimpää