Alfan jälleenmyynti
Valvoja: Moderators
Alfan jälleenmyynti
Nyt on ikäväkseni todettava, että pitää luopua GT:stä - ikäänkuin perhe- ja asuntopoliittisten realiteettien vuoksi. Ajatuksena oli odottaa 159 SW-mallia, mutta kun sedanistakaan ei tiedetä edes hintoja, niin tämä panee pohtimaan muita ratkaisuita. Perusideana siis se, että lisää tilaa ja kapasiteettia, mutta mikä merkki ja mikä malli? Vaikeaa, vaikeaa...
Kun nyt käynnistelen autonmyyntiproggista, niin huomaan seuraavaa. Vaihtoautona GT (13tkm ajettu 2-litrainen) on hankalahko. Deltassakin alustava vaihtohyvitys oli hieman alakanttiin. Jos näin Deltassa, niin kuinka muualla? Toisaalta Deltalla ei juuri nyt olekaan tarpeisiini mitään - siis ennen 159-mallia.
Kävinpä myös kysäisemässä ihan ohimennen autoja sisäänostavan pohjanmaalaisen firman helsingin-ostokonttorista arviota italian-coupen arvosta. Ehdottivat 26t€!!! Piti itkeä ja kyynelehtiä samaan aikaan! Ehkä se oli vitsi?
Voisinpa myydä tämän myös yksityiselle. Nyt jos jollain on tarvetta, niin ottakaapa yhteyttä (kuvat ja yhteydet nettiautossa ja oikotiellä). Yksityiseltä saa rahat kouraan ja pääsee itse hieromaan kauppaa.
Mitä kokemuksia teillä on uude(hko)n auton myyynnistä? Miten käyttäytyy hinta eri kanavia pitkin markkinoitaessa?
Niin ja lopuksi vielä ilmaisen harmistukseni sen johdosta että GT joutuu jättämään hyvän kodin. Toivottavasti se saadaan eteenpäin hyvään huomaan.
Kun nyt käynnistelen autonmyyntiproggista, niin huomaan seuraavaa. Vaihtoautona GT (13tkm ajettu 2-litrainen) on hankalahko. Deltassakin alustava vaihtohyvitys oli hieman alakanttiin. Jos näin Deltassa, niin kuinka muualla? Toisaalta Deltalla ei juuri nyt olekaan tarpeisiini mitään - siis ennen 159-mallia.
Kävinpä myös kysäisemässä ihan ohimennen autoja sisäänostavan pohjanmaalaisen firman helsingin-ostokonttorista arviota italian-coupen arvosta. Ehdottivat 26t€!!! Piti itkeä ja kyynelehtiä samaan aikaan! Ehkä se oli vitsi?
Voisinpa myydä tämän myös yksityiselle. Nyt jos jollain on tarvetta, niin ottakaapa yhteyttä (kuvat ja yhteydet nettiautossa ja oikotiellä). Yksityiseltä saa rahat kouraan ja pääsee itse hieromaan kauppaa.
Mitä kokemuksia teillä on uude(hko)n auton myyynnistä? Miten käyttäytyy hinta eri kanavia pitkin markkinoitaessa?
Niin ja lopuksi vielä ilmaisen harmistukseni sen johdosta että GT joutuu jättämään hyvän kodin. Toivottavasti se saadaan eteenpäin hyvään huomaan.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
On kyllä järjettömän huono hyvitys. Autohan on maksanut kaikkineen päivineen vähää vaille 40 000€? Yksityiselle myyminen on kai järkevin vaihtoehto, mutta liikkeeseen se vaan olisi niin helppo "hukata". Jos keksit sopivan vaihdokin liikkeestä, niin tarjoa sitä vaihdossa. Jos saisit sen myytyä yksityiselle edes reiluun 30 k€, voisit liki samaan rahaan tuotattaa Lancia Thesiksen. Tilat kasvaisivat, mutta tinkimätön tyyli säilyisi! Tuohon minä itse pyrkisin, jos ei perhe sovi GTA SW:hen.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Jos vaikka tuollaisen toisit klick
Suomeen on verotettu tänä vuonna yksi 2002 mallinen 2.0 Turbo ja sen verot olivat reilut 8000€. Vaihtuisi siis päittäin, jos myyt yli 30k€ ja jäisi jopa haku yms kulutkin. Olisi kovasti mieleen tuollainen auto meikäläiselle. Olisi varmaankin maksanut yli 50 tonttu Suomessa, jos olisi ollut saatavilla.
Suomeen on verotettu tänä vuonna yksi 2002 mallinen 2.0 Turbo ja sen verot olivat reilut 8000€. Vaihtuisi siis päittäin, jos myyt yli 30k€ ja jäisi jopa haku yms kulutkin. Olisi kovasti mieleen tuollainen auto meikäläiselle. Olisi varmaankin maksanut yli 50 tonttu Suomessa, jos olisi ollut saatavilla.
Viimeksi muokannut Italian Stallion, 20 Syys 2005, 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Pohjanmaalaisesta autoliikkeestä ei tule kyllä mieleen muuta kuin R****-J*****.
Niillä tuntuu olevan ihan yleinen käytäntö pilkata muutenkin ikävään tilanteeseen joutunutta kansalaista.
Olettavat, että autoaan tarjoava on kovassa rahapulassa (jotkut ehkä ovatkin) ja kertovat naurettavan alakanttiin olevan summan ja toivovat, että nappaa.
GT:n hintalapussakin varmaan lukisi 36k€, eli katteet kohillaan.
Eipä taida olla vaihtoehtoja, muuten kuin myydä suoraan tai toivoa, että joku autoliike antaisi edes "järkevän" vaihtohyvityksen. Tämä totetunee paremmin, jos ostettava auto on hieman kalliimpi, esim. n.45k€.
Niillä tuntuu olevan ihan yleinen käytäntö pilkata muutenkin ikävään tilanteeseen joutunutta kansalaista.
Olettavat, että autoaan tarjoava on kovassa rahapulassa (jotkut ehkä ovatkin) ja kertovat naurettavan alakanttiin olevan summan ja toivovat, että nappaa.
GT:n hintalapussakin varmaan lukisi 36k€, eli katteet kohillaan.
Eipä taida olla vaihtoehtoja, muuten kuin myydä suoraan tai toivoa, että joku autoliike antaisi edes "järkevän" vaihtohyvityksen. Tämä totetunee paremmin, jos ostettava auto on hieman kalliimpi, esim. n.45k€.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Kyllä kyllä,
Onhan se niin, että oletettavimmin Alfa vaihtuu joko toiseen Alfaan tai sitten vaikkapa juuri tuohon Thesikseen. Kysyinkin jo hieman neuvoa Lancia-foorumilta ja sain uskonvahvistusta tähän tapaukseen...
Joka tapauksessa, eihän tässä nyt mitenkään pakko ole myydä, mutta paremmin kävisi nyt tarkoitukseen tuollainen tilavampi. Vaikka onhan GT:ssä tilaa! Sehän on monikäyttöisempi kuin 156!
Onhan se niin, että oletettavimmin Alfa vaihtuu joko toiseen Alfaan tai sitten vaikkapa juuri tuohon Thesikseen. Kysyinkin jo hieman neuvoa Lancia-foorumilta ja sain uskonvahvistusta tähän tapaukseen...
Joka tapauksessa, eihän tässä nyt mitenkään pakko ole myydä, mutta paremmin kävisi nyt tarkoitukseen tuollainen tilavampi. Vaikka onhan GT:ssä tilaa! Sehän on monikäyttöisempi kuin 156!
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Alfan jälleenmyynti
Saitko nuo ostotarjoukset kirjallisena? Voisi olla käypää tavaraa ensi vuonna mahdollisesti ajankohtaiseksi tulevan GT:n Saksantuonnin yhteydessä kun niiden avulla voisi verottajalle todistella auton arvoa Suomessa.tzrp kirjoitti:Deltassakin alustava vaihtohyvitys oli hieman alakanttiin. Jos näin Deltassa, niin kuinka muualla?
Kävinpä myös kysäisemässä ihan ohimennen autoja sisäänostavan pohjanmaalaisen firman helsingin-ostokonttorista arviota italian-coupen arvosta. Ehdottivat 26t€!!! Piti itkeä ja kyynelehtiä samaan aikaan! Ehkä se oli vitsi?
Noh, vakavasti puhuttuna harmi kun joudut luopumaan GT:stä.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Minä kyllä haluaisin ostaa GT:n, mutta tuo 2-ovisuus ei oikein lapsiperheellä toimi. Vaikka kontissa olisikin tilaa, niin lapsen survominen kabiiniin takapenkille selkä menosuuntaan sojottavalle turvaistuimelle on melkein mahdotonta. Tuossa mielessä 156 SW on kyllä sopivampi, vaikka GT:tä haluaisikin. Thesis olisi minullekin sopivin
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
Mikäli aiot todella ryhtyä tosimielellä myymään GT:tä itse, toivon sinulle parasta mahdollista onnea. Omat kokemukset ovat kyllä surullisia. Niinsanottuja tosiostajia tuntuu olevan ehkä kaksi sadasta. Lopuilla ei ole rahaa tai haluaisivat antaa vaarin Toyota Tercelin vaihdossa ja siitä pitäisi hyvittää pienen rivitalopäädyn verran.
Vaikea on tie tosin monessa autoliikkeessäkin, mutta onnea matkaan!
Vaikea on tie tosin monessa autoliikkeessäkin, mutta onnea matkaan!
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Jos on aikaa sitä kaupitella, niin kannattaa yrittää myydä se yksityiselle. Ilmoitukseen isolla EI VAIHTOA, ettei tosiaan kauppailla kaiken maailman opel skodia. Itsekin myin tuossa viime kesänä tuuninki auto ja kyllä sitä pitkään sai kaupata. Moni kyseli ja oli kiinnostuneita ja todellakin kaupattiin kaikkea pachaa välissä. Joku 5kk:ta sitä sain myydä. Sitten yks kaks paukahti joku emäntä - ensimmäinen katsoja - paikalle ja ihastui näkemäänsä heti. Ja osti sen pois, tai no iskä osti. Mutta sain siitä huomattavasti paremmin, mitä liikkessä lupailivat.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jaa, tuon hintaluokan autoa jos yksityiselle myy niin pitää kyllä ottaa vaihdossa jotain jos mielii päästä siitä eroon edes siedettävässä ajassa. Hyvittää sitten samaan tyyliin kuin autoliikkeet, tai sen verran että sen voi siihen nettohintaan laittaa kiertoon heti perään.-Tomi- kirjoitti:Ilmoitukseen isolla EI VAIHTOA, ettei tosiaan kauppailla kaiken maailman opel skodia.
Toinen vaihtoehto on sitten antaa se jollekin liikkeelle sillä 10k:lla vähemmän jos nuo skoodat liikaa ahdistaa..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tämä on niin totta kuin vaan voi olla.Rolle kirjoitti:Jaa, tuon hintaluokan autoa jos yksityiselle myy niin pitää kyllä ottaa vaihdossa jotain jos mielii päästä siitä eroon edes siedettävässä ajassa.
Kyllä käy pirun hyvä mäihä jos saa yksityiselle myytyä noin tuoreen auton muutamaa tonnia uutta halvemmalla.. Varsinkaan jos ei siis ota mitään vaihdossa.
Niin no sehän riippuu siitä miten asian näkee... Itse jos olisin hankkimassa tällaista peliä niin katsoisin hyvinkin vakavasti yksityisen ilmoittelijan tarjontaa. Käytännössähän kun auto on täysin tehdastakuun piirissä vielä pitkän aikaa. Ja tinkiminenhän on sallittu.
Mutta joo - hankalaa varmaan. toisaalta, eipä se ostaminen vaadi kuin sen yhden oikean vain...
Mutta joo - hankalaa varmaan. toisaalta, eipä se ostaminen vaadi kuin sen yhden oikean vain...
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Josta he hyvittävät huonosti ja se auto mihin vaihdat, jos ei siis uusi, maksaa pari tonttua enemmän kuin yksityiseltä Olen muutamaan kertaan huomannut. Ja jos tosiaan on aikaa, niin kannattaahan sitä yrittää ensin myydä yksityisille.Rolle kirjoitti:Varmaan jokainen mielummin ostaisi yksityiseltä halvemmalla mutta suurin syy autoliikkeistä ostamiseen taitaa olla helppous, he kun ottavat mukisematta sen vaihdokin vastaan.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no kokemuksesta voin sanoa että jopa halvempien kotteroiden kanssa vaaditaan sinniä myynnin suhteen jos automerkki on väärä(alfa), uudempien kanssa sinniä tarvitaan varmaankin vielä huomattavasti enemmän mutta plussana tuosta gt:stä voi sanoa että tarjonta käytettyjen suhteen on vielä aika pientä joten markkinoita voi olla hyvinkin varsinkin jos jaksaa kaupata eikä rahapulan takia tarvitse myydä.
juu samaa mieltä olen muiden kanssa että vaihdokin joudut välissä ottamaan melko varmasti mutta hyvityksen kanssahan voi aina pelata kotiinpäin..
juu samaa mieltä olen muiden kanssa että vaihdokin joudut välissä ottamaan melko varmasti mutta hyvityksen kanssahan voi aina pelata kotiinpäin..
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Toinen syy miksi moni mielummin ostaa auton autokaupasta lienee se että liikkeelle kuitekin jää tietty vastuu myymästään kohteesta. Tässä tapauksessa ostajan ensimmäinen ajatus olisi että autossa on pakko olla jotain suurta vikaa kun noin pian täytyy myydä pois, vaikkei oikeasti olisikaan. Lisäksi rahoituksen saaminen ja minne oman vanhan kärryn pistäisi? Jos haluat itse myydä autosi niin jokapaikkaan vaan myynti-ilmoja, onhan noita, mm. Nettiauton lisäksi Autopörssi, Autotalli.com ja Keltainen pörssi tietysti.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Ainakin 916 gtv:n takapenkille sopii.Italian Stallion kirjoitti:Minä kyllä haluaisin ostaa GT:n, mutta tuo 2-ovisuus ei oikein lapsiperheellä toimi. Vaikka kontissa olisikin tilaa, niin lapsen survominen kabiiniin takapenkille selkä menosuuntaan sojottavalle turvaistuimelle on melkein mahdotonta.
No joo.. Onneksi sitä ei tarvitse tehdä joka päivä...
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Noin uuden auton myyntiä kyllä helpottaa tuo tehtaan takuu, eli kuntoa ei tarvitse todistella kuin auton siisteydellä. Rahoituksen järjestyminen on toinen asia, mutta luulisi sitä rahaa pankista löytyvän, jos auton tosissaan haluaa. Ei ole montaa käytettyä GT:tä tarjolla, ei tosiaan.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Juuri näin. Hinta vain kohdilleen, niin luulisi onnistuvan. Ja silti tulet tod.näk. saamaan huomattavasti enemmän kuin nuo em. naurettavat 26 ke..Italian Stallion kirjoitti:Noin uuden auton myyntiä kyllä helpottaa tuo tehtaan takuu, eli kuntoa ei tarvitse todistella kuin auton siisteydellä. Rahoituksen järjestyminen on toinen asia, mutta luulisi sitä rahaa pankista löytyvän, jos auton tosissaan haluaa. Ei ole montaa käytettyä GT:tä tarjolla, ei tosiaan.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Taitaa kaikilla vaihtajilla olla samoja ongelmia. Tarjoukset ovat hyvin kirjavia. Epäilenpä, että omalla kohdalla 156:n vaihto uuteen 159:ään tulee liian kalliiksi. Vaihtoehdot on sitten muut merkit tai ajaminen vanhalla. Tämä onkin muuten Deltalle uusi tilanne näin suuressa mittakaavassa. Tuhannet 156:n omistajat vaihtaisivat uuteen, mutta myyntiä tulee suuresti rajoittamaan Deltan hyvityshinnoittelu.
Edellisellä kerralla 5 vuotiaan, 120tkm auton vaihto uuteen maksoi reilu 20000 € onko tässä mitään järkeä!
Edellisellä kerralla 5 vuotiaan, 120tkm auton vaihto uuteen maksoi reilu 20000 € onko tässä mitään järkeä!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Itsekin olen tässä autokauppoja hieman kierrellyt ja tarjouksia kysellyt. Kyllähän ne noissa kaupoissa homman osaavat ja Alfan arvon tuntevat: väliraha on ollut kutakuinkin samaa luokkaa, vaikka pyyntihinnoissa on ollut tuhansien eurojen eroja. Deltan hyvitykset ovat olleet euroissa mitattuna suurimpia, mutta niinpä siellä vaihtoalfoistakin pyydetään hieman enemmän.
Siitä Vaihto+:n 166:sta ei sitten lopulta päästy yhteisymmärrykseen ja auto jäi kauppaan. Kiitos kaikille avustajille & neuvojille, erityisesti Rasvikselle.
Siitä Vaihto+:n 166:sta ei sitten lopulta päästy yhteisymmärrykseen ja auto jäi kauppaan. Kiitos kaikille avustajille & neuvojille, erityisesti Rasvikselle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Ei ole. Aja vaan vanhalla, niin minäkin. Tilasin just tänään kunnon ruostesuojauksen, eli jatkan 156:lla ajoa ainakin pari-kolme vuotta. Tosin vannomati parasalfista kirjoitti: Edellisellä kerralla 5 vuotiaan, 120tkm auton vaihto uuteen maksoi reilu 20000 € onko tässä mitään järkeä!
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Notta eipä kestä. Se ei sitten lopultakaan ollut "ihan just menossa" niin kuin kauppias antoi ymmärtää. Yllätys.Vittorio Jano kirjoitti:Siitä Vaihto+:n 166:sta ei sitten lopulta päästy yhteisymmärrykseen ja auto jäi kauppaan. Kiitos kaikille avustajille & neuvojille, erityisesti Rasvikselle.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ilmaisen rahan vipuun menin itsekin vuodenvaihteessa. Rahoitus 0% korolla on ihan kelpo tarjous.
Vaikka olisi rahaa maksaa auto käteisellä, niin kannattaa ottaa max. rahoitusosuudella ja max pituudella, mukava kun joku muu maksaa
edes osan (inflaatio) auton arvon alenemisesta. 0% korolla olevaa
rahoitusosuutta ei kannata missään nimessä maksaa etuajassa pois.
Vaikka olisi rahaa maksaa auto käteisellä, niin kannattaa ottaa max. rahoitusosuudella ja max pituudella, mukava kun joku muu maksaa
edes osan (inflaatio) auton arvon alenemisesta. 0% korolla olevaa
rahoitusosuutta ei kannata missään nimessä maksaa etuajassa pois.
VMP
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ei tässä DA:n tapauksessa.onefromnorth kirjoitti:Eikös noihin autoliikkeiden rahoitustarjouksiin kuulu kuukausittaiset käsittelykulut? Eli, että vaikka korkoa ei ole, pitää joka kuukausi maksaa käsittelykuluina piilokorkoa.
Ketjun aiheeseen liittyen:
If you drive any Alfa you are telling the world that you have so much money that you simply don't care about such mundane matters as trade in values.
The Independent Sept. 10 2005
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Ostin auton -01 hintaa 32500€. Nyt neljän vuoden ja 135 tkm jälkeen auton arvo on kuulemma 8 k€ eli alkuperäisestä arvosta noin 1/4 jäljellä. Kahden vuoden jälkeen arvo oli noin puolittunut. Tervetuloa tämän päivän autokaupan filosofiaan!
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Näinhän se taitaa mennä - paitsi jos kyseessä on liikkeen esittelyauto!!!Kirkinen kirjoitti:Ostin auton -01 hintaa 32500€. Nyt neljän vuoden ja 135 tkm jälkeen auton arvo on kuulemma 8 k€ eli alkuperäisestä arvosta noin 1/4 jäljellä. Kahden vuoden jälkeen arvo oli noin puolittunut. Tervetuloa tämän päivän autokaupan filosofiaan!
Hieroin jokin aika taaksepäin kauppaa kahden eteläsuomalaisen liikkeen kanssa heidän Peugoeot 406 Coupe vaihtoautoistaan (made in Italy). Autot olivat reilun vuoden ikäisiä ja ilman mainittavampia arvoa nostavia lisävarusteita (talvirenkaat, matot, lohkolämmiti tms). Kyseessä oli suora kauppa käteisellä, joten olisi luullut kaupanteon kiinnostavan. Nevottelujen jälkeenkin hinnat kuulostivat melko korkeilta. Menin sitten paikalliseen Peugeot liikkeeseen ja pyysin tarjouksen ko. autosta suorassa kaupassa. Tarjous oli muutaman euron halvempi, kuin noiden kahden autoliikkeen tarjoukset omista yli vuoden ikäisistä, ja koeajajien surutta kengittämistä autoistaan!!!!!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onhan ne Disegno Pininfarina, mutta ovatko siellä Farinan pajalla kasattukin?onefromnorth kirjoitti:Peugoeot 406 Coupe vaihtoautoistaan (made in Italy).
Ilmankos minäkin niistä tykkään, varsinkin niillä tupakanvärisillä nahoilla. Harmi että Coupé HDI on vielä käytettynäkin mun lompakolle turhan tyyris. Siis Saksasta uitettuna, Suomessa en ole tuollaista ikinä nähnyt.
- Epäkelpokeräilijä -
Pyyntihinta
Pyyntihintasi on 36500€. Autosi on melko uusi, mutta kuitenkin käytetty. Uuden ovh on 38900€. Eiköhän tuo pyyntösikin ole aika epärealistinen, niinkuin RJ:n ostotarjous 26500? Ei sen puoleen, ihmetyttää Delta-Auton pyynnöt käytetyistä: hinta on esittelyautoista on uusien tasolla.
Totta, siellähän se hinta on, mutta kuka on sanonut sen olevan todellinen, lopullinen hinta? Oletan ilman muuta, että ostaja tinkii hinnasta - sehän on osa kaupankäynnin ihanuutta. Oikea hintahan on aina se, mikä lopuksi sovitaan ja mikä maksetaan.
Mitä mieltä olette; kuuluuko suomalaiseen kaupankäyntitapaan kovakin tinkaaminen?
Mitä mieltä olette; kuuluuko suomalaiseen kaupankäyntitapaan kovakin tinkaaminen?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tottakai, pakkohan se on testata onko kaveri oikeasti myymässä vain vaan "kokeilemassa onneaan".tzrp kirjoitti:Mitä mieltä olette; kuuluuko suomalaiseen kaupankäyntitapaan kovakin tinkaaminen?
Uuteen vertailemisessankin usein unohtaa että ne varusteet ei ole ilmaisia, mutta yllättävän vähän arvoa niilläkin on kun ajaa liikkeestä pihalle.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Sain tänään Tampereen Deltassa erinomaista palvelua. Mikko Iso-Eskeli oli jo puhelimessa erittäin asiallinen ja kohtelias, eikä lässyttänyt autosta katteettomia lupauksia. Välirahakin saatiin erittäin kohtuulliseksi - jopa hieman pienemmäksi kuin stadilaisessa firmassa, jossa kutakuinkin vastaavan auton ikkunassa oli neljä tonnia alhaisempi hintalappu (ja auto kaikkea muuta kuin siisti). Tyytyväinen olen.
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Onko tämä sama asenne esim. Saksassa Alfan kohdalla? Vai suuren Suomen oma kehitelmää? Kylläpäs on kumma, kun käy vaikka hakemassa auton Saksasta niin kyllä veroa Alfallekin lasketaan oikein kunnolla ja verotuarvo on kohdillaan silloin ja yläkantissa!!!
Taitaa olla Suomalaisten autokauppiaiden salaliitto!!!
Taitaa olla Suomalaisten autokauppiaiden salaliitto!!!
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Paljonko olette onnistuneet tinkaamaan Deltassa? Tai yleensäkään liikkeestä ostettaessa? Montako prosenttia pois pyyntihinnasta? Koska Deltan hinnat ovat korkeita (just tuo, että käytetystä pyydetään enemmän kuin uudesta vastaavasta...), luulisi myös tinkivaraa olevan. Toisaalta korkealla pyyntihinnalla ehkäistään ulkomaantuontia; pyyntihinnoistahan tulli laskee auton arvon. Ollaan vielä aika lailla Soviet Finland...
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
kekkoslovakia...tzrp kirjoitti:Paljonko olette onnistuneet tinkaamaan Deltassa? Tai yleensäkään liikkeestä ostettaessa? Montako prosenttia pois pyyntihinnasta? Koska Deltan hinnat ovat korkeita (just tuo, että käytetystä pyydetään enemmän kuin uudesta vastaavasta...), luulisi myös tinkivaraa olevan. Toisaalta korkealla pyyntihinnalla ehkäistään ulkomaantuontia; pyyntihinnoistahan tulli laskee auton arvon. Ollaan vielä aika lailla Soviet Finland...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Itsellä tinkimiselle antaa suuntaa tavoite -30% alk.per. pyyntihinnasta. On toiminut ainakin niillä parilla kerralla kun on ostanut auton liikkeestä. Sukulainen oli ostamassa pari vuotta takaperin uutta Mondeota ja ainakin silloin liike oli valmis tiputtamaan hintaa 3000eur jos ei tuu vaihtoautoa. Oli muuten sama summa mitä vaihtoautosta luvattiin hyvitystä(eli ei siis kannattanut antaa autoa väliin). Ihan tämän vuoden puolella on tullut huomattua, että hinnasta riippuen uuden auton listahinnasta voi saada 1000-4000eur pois, kun ei tyrkytä vaihtoautoa. Tai voihan sitä vaihtoautoakin tyrkyttää ja sit vaan kuvitella, että sai kovan hyvityksen jos uuden auton hinnassa oli jo 4000eur ilmaa välissä.tzrp kirjoitti:Paljonko olette onnistuneet tinkaamaan Deltassa? Tai yleensäkään liikkeestä ostettaessa? Montako prosenttia pois pyyntihinnasta? Koska Deltan hinnat ovat korkeita (just tuo, että käytetystä pyydetään enemmän kuin uudesta vastaavasta...), luulisi myös tinkivaraa olevan. Toisaalta korkealla pyyntihinnalla ehkäistään ulkomaantuontia; pyyntihinnoistahan tulli laskee auton arvon. Ollaan vielä aika lailla Soviet Finland...
No niin,
nyt vaihtui Alfa - ja onneksi siis toiseen Alfaan. Muuten olisikin tullut suru puseroon ja huono omatunto. GT siis siirtyi takaisin sinne mistä se oli tullutkin - eli Deltaan - ja tilalle 2-litrainen A166; jossain määrin olosuhteiden pakosta mutta toisaalta myös kyllä se viriili 45-asteinen sekä typerä hymy naamalla pysyy tämänkin kanssa. Tilava, hiljainen ja mukava. Massiivinen olemus ja laadun tuntu. Olen helkutin tyytyväinen.
Totuus on se, että kyllä tässä puuhassa takkiin tulee, vaikka kuinka yrittäisi pitää puoliaan. Toisaalta, lähtökohdat olivat aika jännät. Tinkiprosessi kesti viikon päivät, mutta eiköhän kumpikin osapuoli kuitenkin ole kohtuullisen tyytyväinen lopputulemaan.
Autonosto- ja vaihtohommissa kannattaa pitää aina varansa ja yrittää tiedostaa, mitä on tekemässä. Kyllä Deltassa kuitenkin ihan asiantuntevaa palvelua saa.
Nyt baanallle!
nyt vaihtui Alfa - ja onneksi siis toiseen Alfaan. Muuten olisikin tullut suru puseroon ja huono omatunto. GT siis siirtyi takaisin sinne mistä se oli tullutkin - eli Deltaan - ja tilalle 2-litrainen A166; jossain määrin olosuhteiden pakosta mutta toisaalta myös kyllä se viriili 45-asteinen sekä typerä hymy naamalla pysyy tämänkin kanssa. Tilava, hiljainen ja mukava. Massiivinen olemus ja laadun tuntu. Olen helkutin tyytyväinen.
Totuus on se, että kyllä tässä puuhassa takkiin tulee, vaikka kuinka yrittäisi pitää puoliaan. Toisaalta, lähtökohdat olivat aika jännät. Tinkiprosessi kesti viikon päivät, mutta eiköhän kumpikin osapuoli kuitenkin ole kohtuullisen tyytyväinen lopputulemaan.
Autonosto- ja vaihtohommissa kannattaa pitää aina varansa ja yrittää tiedostaa, mitä on tekemässä. Kyllä Deltassa kuitenkin ihan asiantuntevaa palvelua saa.
Nyt baanallle!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45