Alfa 33: kolmonen jumittui päälle!!!!
Valvoja: Moderators
Alfa 33: kolmonen jumittui päälle!!!!
Että näin pääsi käymään kun kiihyttelin 0-100 33:llani viime yönä. Kolmos-vaihe jumittui päälle, jouduin ajaan kotiin pelkästään kolmosella!! Mikähä siel mahtaa olla ku keppi ei tunnu liikkuva, ei kirveelläkää!!!!!!!!!!!!!!!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu jarskin diagnoosi voisi olla oikea, itselle kävi aikanaan fiuden kanssa samat, tosin päälle jäi kakkonen.
vaihteensiirtäjä oli kulunut niin loppuun että hyppäsi aina kakkosen hammasrattaan yli eli ei muuta kuin laatikko irti ja levälleen pöydälle sekä sitten vain siirtäjää vaihtamaan..
no toivotaan että vika olisi teikäläisen tapauksessa hieman helpompi..
vaihteensiirtäjä oli kulunut niin loppuun että hyppäsi aina kakkosen hammasrattaan yli eli ei muuta kuin laatikko irti ja levälleen pöydälle sekä sitten vain siirtäjää vaihtamaan..
no toivotaan että vika olisi teikäläisen tapauksessa hieman helpompi..

Yksi miten toi siirtäjä voi jumiutua on se, että se irtoaa siitä muhvistaan ja putoaa sen taakse. Kerran käynyt niin kun oli rikki. Mulla on tossa albumissa pari kuvaa siitä setupista. Siinä se kepin puoleinen tanko on pudonnut siirtäjän ulkopuolelle, mutta jos putoaa siirtäjän ja laatikon väliin, niin ei liiku keppi ollenkaan.
Ku ei oikee oo aikaa laitella ja päähä ottaa koko auto.. Auto on nettiautos itse asias myytävän. Nyt lähtee reippaasti halvemmal, jos jotai kiinnostaa..
Tuossa linkki:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=437841
Tuossa linkki:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=437841
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Alfa 33
Harkitsen vielä hiukan auton kunnostamista (sillon pyydän siitä enemmän), mut tuossa kunnossa lähtee vaikka 350 €:llaGeorgios Terziakis kirjoitti:Voi hitto, tuostahan sais moottorin ja muuta mukavaa tuohon omaan räppänään. Ois vielä lähellä, puuttuu vaan muutama euro taskusta...

ysikymmpi..jokaisella hetkensä90 kirjoitti:juu jarskin diagnoosi voisi olla oikea, itselle kävi aikanaan fiuden kanssa samat, tosin päälle jäi kakkonen.
vaihteensiirtäjä oli kulunut niin loppuun että hyppäsi aina kakkosen hammasrattaan yli eli ei muuta kuin laatikko irti ja levälleen pöydälle sekä sitten vain siirtäjää vaihtamaan..
no toivotaan että vika olisi teikäläisen tapauksessa hieman helpompi..


- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Tuota ei ehkä tältä istumalta ihan riitä, saatan myöhemmi kyl muuttaa mieleni. Pitäs ottaa selvää, et mikä vial ja miettii sitte sit hintaa. Tuota mietin asiaaGeorgios Terziakis kirjoitti:250€ ois tässä kuussa enää varaa laittaa autoihin (Alfoihin), menee muuten budjetit sekasii... Ei taida riittää siulle...

- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mulla ainakin lähti sokka irti vaihteistosta, siitä vivusta mikä lähtee vaihdekepistä lootan "hanskaan". Suht helppo korjata tavallisella C sokalla ja yhdellä korinaluslevyllä. Tosin jos haluaa että se korjaus kestää useamman vuoden niin kannattaa porata pieni reikä vipuun sokan kohdalle ja pistää vaikka rautanaula läpi reiästä.
Muistaakseni vivun sai paikalleen auton alta pelkääjänpuolelta pakoputken vierestä katin etupuolelta.
Muistaakseni vivun sai paikalleen auton alta pelkääjänpuolelta pakoputken vierestä katin etupuolelta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Vika on joko siirtäjässä vaihelootan sisällä tai ulkopuolella, jos ulkopuolella , sen huomaa apukuskin puolelta heti tunkkaamalla autoa hieman, silloin siirtovivun tappi on pompannu paikaltaan, itellä kerran matkalla pomppas, korjaus kesti n. 5 min, laitoin väliaikaisesti venttiilinvarren sokan, joka kestikin kotvan aikaa. Jos siirtäjä on pompannu laatikon sisältä, pitää ottaa öljyt pois ja avata laatikon pohja, veikkaan tätä, jos vaihekeppi ei liiku. Mulla pomppas pari kertaa ja pisimpään meni öljyjen saamiseen takas lootaan, noin puolen tunnin homma. En usko, et kyse on mistään isosta viasta, 33:sta ku ei saa hajalle millään 

Mitä ilmeisemmin ostin juuri tämän kyseisen menopelin
Ja huomenna meinasin käydä ton vaihteen kimppuun. Sen verran tutkin ettei se ole irronnut ulkopuolelta, joten täytyy avata öljypohja ja tutkia mitä se on syöny? Alustavasti kyselenkin, että käsitinkö oikein? Eli onko siellä sisällä jonkinlainen kuppi johon tämä tappi pitäisi loksahtaa vaiko jokin sokka joka on tipahtanut pois? Ei kellään sattuisi olemaan kuvaa vaidelaatikon sisäpuolelta josta toi selviäis?

Vaihteiston öljypohja auki, niin asia selviää. Laske tietty öljyt ensin pois vaihtestosta. On jonkin verran aikaa tuoosta 33:n vaihteiston laitosta, mutta muistelisin että: vaihteiston perästä sisään menevässä akselissa on "sormi" joka liikkuu 1-2, 3-4 ja 5-peruutus siirtoakseleiden koloissa. Aikaa myöten sormi/kolot kuluvat ja sormi saattaa lipsahtaa akselien väliin. Siirtomekanismi näkyy muistaakseni suht hyvin kun avaa öljypohjan. Todennäköinen syy vikaan on tuossa. Sprintistä on olemassa Haynesin kirja, sieltä löytyy kuvia jos kirjastosta ko. kirja sattuu löytymään.
Tulipa just laitettua jo uudet öljyt sisään! Eli juuri se sormi oli lipsahtanut pois paikoiltaan. Tässä vaan mietiskelin että jos se on kerran pompannu, niin eikös ole vaara että se pomppaa uudestaan
Kaveri kyllä veivaili vaihdekeppii ,kun itse olin alla katteleen, eikä ainakaan silloin näyttänyt siltä että se pääsis kovinkaan herkästi hyppäämään? Kun en tiedä miten se eka kerran oli lähtenyt? Oliskohan ollut niin että kovalla kiihdytyksellä ja nopeilla vaihdoilla olisi ollut osuutta? Tiedä häntä. Täytyy vaan ajella rauhallisesti
Niin ja kiitokset Wernerille ! Saattaapi olla että tulen vielä kyselemään paljonkin asioita, kun olen harrastuksen alkutaipaleella mitä tulee alfaan. Eli ihka uus tuttavuus tällä foorumilla 


