Keskikonsolin valot

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Keskikonsolin valot

Viesti Kirjoittaja puuha »

Niin, polttimot palaneet poltto-aine mittarista sekä lämmönsäätö nupista.
Miten sen konsolin paneelin saa irti? Senverran katselin että radion alla on pari ruuvia ja myös alempana pari. Ne irti ja lähtee?
Entäs millaiset polttimot sieltä löytyy 3W,5W?

Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

Hyvä kysymys.
Mulla on pimeänä lämmityksen ja puhaltimen nuppien valot, enkä ole viitsinyt edes miettiä sitä, miten sais ne vaihdettua...
jostain muistan lukeneeni, että radio pitää irroittaa, ja sen jälkeen jollain konstilla keplotella ne sitä kautta sisään.
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Hyvä kysymys!!!

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Mulla on myös osa mittaritaulusta pimennossa mm. trippimittari. ja sitten myös keskikonsolin valot. Onkohan vaikea projekti?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Hyvä kysymys!!!

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

marjut82 kirjoitti:Mulla on myös osa mittaritaulusta pimennossa mm. trippimittari. ja sitten myös keskikonsolin valot. Onkohan vaikea projekti?
Siinä 164:n matka/trippimittarikompleksissa ei ole mitään varsinaista omaa valaistusta, numerot näkyvät pimeällä just ja just vaikka kaikki lamput ovatkin kunnossa.

Jos mittaristosta on muita polttimoita pimeänä, se irrotetaan näin:

Ensin rattiakselin vasemmalla puolella olevien nappuloiden symbolit sisältävä muovilätkä pois ja sen alta ruuvi auki, oikealta puolelta vastaavan lätyskän alta ruuvi auki, mittariston alareunan paneelin kummankin pään alapinnasta ruuvi auki (vasen ruuvi näkyy kun avaa sulakerasian kannen), paneeli irtoaa vetämällä. Vedä mielellään keskeltä ohuemmasta osasta, päistä repien se voi vaikka katketa. Paneelin alla on kaksi mittaristoa kiinni pitävää isoa ristipäätä, niiden avaamisen jälkeen mittaristo lähtee irti nostamalla sitä ylöspäin. Polttimot voi vaihtaa irrottamatta sähköliittimiä mutta voi ne työn helpottamiseksi irrottaakin, niitä ei saa laitettua väärille paikoille.

Keskikonsolilla tarkoitit varmaan lämppäriä? Keskikonsolin nappuloiden valot kun eivät näytä hajoavan "ikinä".

Lämppärin purkin kiinnitysruuvit ovat purkin vasemman reunan vierestä kulkevan, mittariston linjaa jatkavan pystylistan alla. Listan pitäisi irrota nostamalla sitä ylöspäin ja samalla vetämällä ulospäin, tosin mulla on kummastakin uhrista mennyt muovikynnet poikki :oops: Pysyyhän se lista kiinni liimallakin. Jos ei lämppäripurkki noiden kahden ruuvin irrottamisella tunnu irtoavan, sen oikeassa reunassa voi olla yksi ruuvi lisää. Mulla oli toisessa autossa, toisessa taas ei ollut sille paikkaa. Ruuvi on keskikonsolin verhoilulevyn (sen matolla päällystetyn) takana jemmassa, levystä pitää siis irrottaa ainakin toinen pää että ruuviin pääsee käsiksi. Jos autossa on manuaalinen lämmitys/ilmastointi (pyöriteltävät pylpyrät), purkkiin tulee lämppärin läppiä ja hanaa kääntelevät vaijerit. En muista niiden tarkkaa irrotusta ja kiinnitystä mutta se oli ihan looginen ja helppo. Automaatti-ilmastoinnin laatikkoon tulee pelkkä sähköliitin.

Polttimot kannattaa sitten vaihtaa kaikki kerralla, muuten käy kumminkin niin että ne "ihan hyvät" hajoavat vaihdon jälkeisenä päivänä tai viimeistään ensi viikolla.

Jotta ei muuta kuin onnea matkaan, eipä tuo niin vaikea proggis ole :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Vaihdettu

Viesti Kirjoittaja puuha »

Operaatio lampun vaihto suoritettu. Ei paha kun oivalsi miten keskikonsolin "pinta" irtoaa. Radion alla 2, radion sivulla 2, tuhkis 2, tuhkiksen alla2, vaihdekepin pussin alla 4. sit pinta irtoaa jo.
Sit vaan tarvittavat ruuvit auki mistä haluaa polttimot vaihtaa. Ite vaihdoin kaikki 11kpl. Lämmönsäätö nupeissa on sellaset tinattavat polttimot, niitten kanssa meni eniten aikaa.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihdettu

Viesti Kirjoittaja Hesem »

puuha kirjoitti:Operaatio lampun vaihto suoritettu.
Millaiset polttimot niissä oli?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

polttimot

Viesti Kirjoittaja puuha »

ihan niitä vakio 1.2W lamppuja, 3kpl tinattavia. Tietty nii saa esim DA uusia mut mihin hintaan on arvoitus.
Nyt mul meni pari tuntia koko hommas josta suuin aika tinaukseen ja alku ihmettelyyn.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Onko niiden 156 kellon lamppujen tyypistä kellään tietoa, millanen kanta ja paljonko watteja?
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Esa »

Juu, lämmppärin säätö nuppien lamput ovat niitä pieniä putkimallisia 1,2 watin lamppuja. DA:sta saa valmiiksi muovikantaan kiinnitettyjä, ettei tarvitse tinata. Hinta on tosin sitten jotain 15 euron paikkeilla kpl.

Vaihdoin keskikonsolin mittaristoon pari lamppua n. vuosi sitten. Vähän sen jälkeen meni siitä alempaa joku lämppärin valo. En ole viitsinyt vielä vaihtaa vaikka lamppu jo onkin.

Esa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hyvä tietää että ne lämppärin lamputkin ovat 1,2-wattisia. Toista kertaa en maksa niistä kuuttatoista euroa kappaleelta, ihan periaatteesta. *erkeleen maantierosvot.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Toista kertaa en maksa niistä kuuttatoista euroa kappaleelta
Ei kai nyt sentään :crazyeyes:
Ihan sellaset vakio lasikantaiset käy, kuinhan kolvi pysyy kädessä.
On muuten syytä tarkistaa toimivuus ENNEN kuin laittaa konsolin takaisin kiinni. Säästyy hermojen menetykseltä...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No eihän ne sentään kuuttatoista euroa kappaleelta maksaneet, vain 15 € ja joitakin kymmeniä senttejä päälle :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Tajutonta!
Kuka kehtaa ryöstää tollasia summia polttimosta? Siinä oli siis se muovi mukana?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä Delta kehtaa. Tuo on ihan linjassaan esimerkiksi sumuvalokatkaisijoiden (á 130 €) ja takaluukun embleemin (93 €) hinnoittelun kanssa.

On tuossa sentään kanta mukana, sehän on juotettu polttimoon kiinni eli yhtenäinen, vaihdettava yksikkö. Mahtaneeko Deltan huollosta edes löytyä juotoskolvia?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Itsellä keskikonsolissa valot pelaa hyvin, mutta nopeusmittarissa alueelta 120 -240 km/h on palanut polttimo. Onko kukaan vaihtanut noita? Miten hoituu ja minkälainen viritys siellä on?

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Maclane kirjoitti: Onko kukaan vaihtanut noita? Miten hoituu ja minkälainen viritys siellä on?
Kiekkamittariin vaihdoin polttimoita ja se on helppo homma, tuskin se toinen on sen vaikeampi. Muovikehys irti, sitten vielä pari ruuvia ja johtoliitin irti ja mittari on käsissä, polttimoihin pääsi aika helposti kiinni kun vähän purki sitä mittaria.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Polttimot on sellasessa v-mäisessä "poterossa", joten kärkipihdit ovat oiva apuväline. Itse en ainakaan saanut nakkisormilla niitä pois :?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Joo, nyt on vaihdettu kellon lamput. Vaihtaminen olis sujunut jotenkuten radion reijästä mutta konsolin irrotus oli myös aika helppo.

Noissa keskikonsolin mittareissa on kaikenkaikkiaan neljää erilaista polttimoa.

Polttimot hain Deltasta ja hinta oli 7 € kappale.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mitäs spesiaaleja ne polttimot oli kun on noin älytön hinta... :o
Viimeksi muokannut 90, 06 Elo 2004, 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Keskikonsolissa on kaikkiaan 11 kpl lamppuja. Menit sitten ja maksoit 7€x11=77€ :crazyeyes: (ok, luin kyllä, vaihdoit kellon polttimon)
Yleensähän siinä käy AINA niin että kun yhden vaihdat niin vierestä palaa polttomo . Joten kaikki on järkevää vaihtaa kerralla.

Jos vaan tollasen tempun menit tekemään...
Makaroonia jo vuodesta -98

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:No eihän ne sentään kuuttatoista euroa kappaleelta maksaneet, vain 15 € ja joitakin kymmeniä senttejä päälle :roll:

On teillä rahaa pistää polttimoihin, ja DA:ssa katteet kohdillaan... Meidän Bosch Car Servicessä ne samat maksoi 2€/ kpl. Käynkö hakemassa paketin ja laitan tänne myyntiin :lol: ?? Ne ovat ko. liikkeen mukaan samoja mitkä menee Vectran matkamittarin taustavaloiksi (mulla on ooppelin polttimot :oops: vähän hävettää).
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Juukato, meillä ei haise köyhältä :silly:

Eipä noita halvemmallakaan tuohon hätään löytynyt, autotarvikeliikkeessä vaan pyörittelivät silmiään että eihän tällaista olekaan. Vaihdoin nyt ensi hätään vain sen lampun joka oli rikki, ajatuksella että laitetaan lisää sitten kun löytyy jostain halvempia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Tuli tuossa vaihdettua kaikkien kolmen lämmönsäätimen polttimot. Ensin purin koko keskikonsolin mutta ei silti ollut kovin helppoa ujuttaa uusia polttimoita paikalleen kun on niin ahdas paikka ja se lämmönsäätimien muovikehys ei oikein mahdu kääntymään. Sain ährättyä kaksi reunimmaista paikoilleen kun ei ollutkaan kuin kaksi polttimoa ostettuna. Eilen sitten vaihdoin keskimmäisen ja tässä hyvä konsti muillekin: Polttimot saa vaihdettua helposti kun ottaa vaan radion pois ja purkaa säätimien päällimmäiset osat pois. Sitten polttimo 9mm hylsyn sisään ja pieni jatkovarsi hylsyn perään. Tuon yhdistelmän saa helposti ujutettua takakautta paikoilleen ja vaihto-operaatioon menee 5 minuuttia. Niin ja polttimon pysymisen hylsyn sisällä varmistin purukumilla :mrgreen:

Ja polttimoita muovikuppeineen saa varaosaliikkeistä, maksoin 3 euroa per kappale.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Aloitin nuppien polttimoprojektin sitten minäkin. Vielä en onnistunut hommassa, mutta kysyn nyt samalla että onko tuhkakupin polttimo vaihdettavissa niinkin simppelisti että irroittaa tuhkakupin. En oikein päässyt selvyyteen onko polttimo kiinni siinä vai konsolissa. Mä en millään viitsisi irroittaa koko konsolia, siitäkään huolimatta että siellä jossain nyt pyörii 8mm hylsy jatkovarsineen.... :roll:

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Taisi olla niin, että irrotat tuhkiksen (4-6 ruuvia) ja sieltä takaa saa sen sitten vaihdettua. En muista aivan tarkkaan kun yli vuosi sitten tuli se purettua...

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Roach kirjoitti:Taisi olla niin, että irrotat tuhkiksen (4-6 ruuvia) ja sieltä takaa saa sen sitten vaihdettua. En muista aivan tarkkaan kun yli vuosi sitten tuli se purettua...
Oolrait. Korjaus cd näytti tosin että siinä on vain kaksi ruuvia. Pitää siis lähteä irroittamaan sitä jos vaikka sitä kautta kaivamalla löytäisi sen prkleen hylsynkin.

Edit: No nyt löytyi cd:ltä koko operaation kuvaus.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Turhan monimutkaista - ainakin näin pienisormiselle kaverille. Ei tarvinnut irroittaa kuin radio. Hylsyviritystä en edes tarvinnut kun oivalsin että kun nupit nyppii irti niin korvakkeet jotka "kiristävät" lampunpidikkeet paikalleen ovat näkyvissä. Etukautta vaan käänsin niitä pienellä mutta pitkällä meissellillä 90 astetta samalla kun toisella kädellä pidin takapuolelta lampunpidikkeestä kiinni ettei sekin katoa konsolin uumeniin. Viiden minuutin homma. Uudet viritän paikalleen niin että etukautta painetaan lamppu pidikkeeseen paikalleen - ilman mitään juotoksia.
Mutta luonnollisesti tämän säätimien säädön yhteydessä bensamittarin polttimo pimeni..... :evil: Jatkamme siis harjoituksia.

Edit: Mutta ensin :drinking:

mb
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 01:17
Paikkakunta: Åland

Viesti Kirjoittaja mb »

Miten saa se vanha lamppu pois? Vetäämälla suoraan ulos tai kiertämällä?

mb

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Onnistuuko polttoaine, yms mittareiden hehkuja vaihtaa radion asennusaukosta vai pitääkö purkaa enemmän?

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Ruokoton kirjoitti:Onnistuuko polttoaine, yms mittareiden hehkuja vaihtaa radion asennusaukosta vai pitääkö purkaa enemmän?
Melkoiseksi leikkimiseksi menee. Otat koko keskikonsolin "paneelin" irti vaan, kestää 5 minuuttia. Sen jälkeen mittareiden ruuvit auki, ja vaihdat polttimot. Lentää vähemmän ärräpäitä, kun et yritä vaihtaa niitä sen mankan reiän kautta :lol:

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

-Tomi- kirjoitti:Lentää vähemmän ärräpäitä, kun et yritä vaihtaa niitä sen mankan reiän kautta :lol:
Mahdat olla oikeassa kun allekirjoittanut on sättinyt joskus aamuisin isoon ääneen ovenkahvaa joka vittuileessaan tarttuu takinhelmaan. :oops:

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

Meikkiksellä on ilmastoinnin nupin valot pimeänä ja määräaikaishuollon yhteydessä pyysin tsekkaamaan tilanteen. Kommentti paikallisesta Delta-auton huollosta sitten tosiaan oli, jotta 15 €/kpl ja menee yhteensä kolme. Kommentoivat niiden olevan LEDejä :shock: mutta ovat ilmeisestikin tulkinneet väärin... ja jos olisivatkin LEDejä niin ei tarvitsisi auton eliniän aikana vaihtaakaan :wink:
m.sa kirjoitti: Käynkö hakemassa paketin ja laitan tänne myyntiin :lol: ?? Ne ovat ko. liikkeen mukaan samoja mitkä menee Vectran matkamittarin taustavaloiksi (mulla on ooppelin polttimot :oops: vähän hävettää).
Jos tosiaan noita saa tarvikkeena, niin arvostaisin suuresti speksejä (valmistaja/nimi/koodi) jotta voisi kysyä paikallisesta tarvikeliikkeestä! Tai sitten tilaan sinulta :)
C'è Una Strada In Cielo

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Ei muuta ku polttimo irti ja paikalliseen (esim. Bosch Car Serviceen) tutkimaan niiden miljoonalaatikkoja niin kyllä sieltä oikeita löytyy...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Volere kirjoitti:Jos tosiaan noita saa tarvikkeena, niin arvostaisin suuresti speksejä (valmistaja/nimi/koodi) jotta voisi kysyä paikallisesta tarvikeliikkeestä!
Valmistaja on osram ja ne kulkevat nimellä "miniwatt lamppu muovikannalla". Muistaakseni olivat 1,2w teholtaan. Nopeus- ja kiekkamittariin tulee oranssilla kannalla olevat ja keskikonsoliin sinisellä kannalla olevat. Molempia löytyy motonetistä tarvikkeena.

Edit: Löytyi kuvakin http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3664

Edit 2: Miten h****tissä nuo kuvat saa näkymään viestissä?? :shock:


Albumiin linkitettynä ei tällä hetkellä mitenkään. Muualle linkitetyt toimivat niin kuin ennenkin. -Rasvis > Ai, no ei siitä sitten enempää.
Viimeksi muokannut EdotL, 30 Syys 2005, 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mb
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 01:17
Paikkakunta: Åland

Viesti Kirjoittaja mb »

Voidaan vaihta ainoastaan poltimo tuhkakupissa tai tyätyykö vaihtaa koko "paketti". Kun kysyin DAsta ne haluivat 14 € mutta siihen kuuluu myös kaapeli ja "kontakti" (Anteeksi minun kieliongelmani) Kun minä tilasin mies sanoi että lamppu oli ensimmäinen joka oli myyty Suomessa! Johtopäätökseni on siis että täytyy olla halvempi keino olemassa!!
mb

mb
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 01:17
Paikkakunta: Åland

Viesti Kirjoittaja mb »

No niin nyt mullakin on hylssy konsolissa.... :crazyeyes:
EdotL - Löysitko sinun ja miten sait sen pois?

mb

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

mb kirjoitti:No niin nyt mullakin on hylssy konsolissa.... :crazyeyes:
EdotL - Löysitko sinun ja miten sait sen pois?

mb
En oo edes hakenut. Olkoon siellä kunnes alkaa rapisemaan tjsp. :roll:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

mb kirjoitti:Voidaan vaihta ainoastaan poltimo tuhkakupissa tai tyätyykö vaihtaa koko "paketti". Kun kysyin DAsta ne haluivat 14 € mutta siihen kuuluu myös kaapeli ja "kontakti" (Anteeksi minun kieliongelmani) Kun minä tilasin mies sanoi että lamppu oli ensimmäinen joka oli myyty Suomessa! Johtopäätökseni on siis että täytyy olla halvempi keino olemassa!!
mb
Se menee sillain , että otat tuhkakupin pois , sitten alta löytyy lampun yläpuolelta neliön muotoinen muovipala , joka nousee ylöspäin, sitten mahtuu näpit taakse. Tämä vain siinä tapauksessa että et saanut lamppua irti , koska se lähtee vetämällä .

Itse jouduin tohon irrotus hommaan kun tipahti se kantaosa läpi, kun painoin lamppua paikalleen.

lamppu on muistaakseni 1,2 w ja päällä vihreä muovisukka , jonka tietysti pelastat sen uuden lampun päälle.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Ensimmäinen yritys:

Kaikki sujui kunnes radio olisi pitänyt saada irti - irrotustyökalu ei tietenkään ollut vaihtanut laitteen mukana omistajaa. 30 min ähellyksen, huolestuttavien äänien ja erillaisilla pitkulaisilla metalliesineillä sohimisen jälkeen luovutin ja nyt odotan "innolla" mitä viralliset metallilipareet (C) Kenwood maksavat. :evil:

Ai niin: samalla paloi yksi ilmastoinnin valoista joten pääseepä senkin kanssa taistelemaan samoilla kiroiluilla. Ei voi muuta kuin :lol:

Tuhkakuppi saa puolestani pysyäkkin valottomana.

Onko todellakin niin että hehkut eivät edes ole samanlaisia tuolla konsolissa? Voisiko joku asiasta tietävä listata tyypit ja sijainnit tähän ketjuun, jottei tarvitse ajella kojelauta levällään pitkin osaliikkeitä...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jotain radion irrotustyökaluja löytyy ihan varaosapuljuista ala biltema yms
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Kiitos vihjeestä, tuon tarpeen kun ois tienyt jo tänään sieltä hehkuja shoppaillessa. Edellisessä autossa lähti ihan ohuilla nauloilla sohien irti. (Philipsin iän vanha mankka)

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Tulipa huima ajatus mieleen: Onko noita keskikonsolin valoja kukaan yrittänyt ledeillä korvata?

Nehän kun eivät ole "sinulla on viallinen hehku" majakan vaikutuspiirissä, joten vähäisempi virrankulutus ei sotkisi (kai) mitään. Pohtii... :roll:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vaihdettu

Viesti Kirjoittaja Pasi »

puuha kirjoitti: Lämmönsäätö nupeissa on sellaset tinattavat polttimot, niitten kanssa meni eniten aikaa.
Minä en niitä tinaillut... otin vanhat irti (ja poistin tinan) ja painoin uuden lampun kannan kanssa paikoilleen ja hyvin on toiminut ilman tinauksia...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Ruokoton kirjoitti:Onko noita keskikonsolin valoja kukaan yrittänyt ledeillä korvata?
Minä korvasin polttoaine- ja lämpötilamittarin & kellon polttimot ledeillä. Pitäisi kestää hetken aikaa :wink:

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Roach kirjoitti:Minä korvasin polttoaine- ja lämpötilamittarin & kellon polttimot ledeillä. Pitäisi kestää hetken aikaa :wink:
Muistatko tyyppiä / mistä ostit?

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Ihan vaan kirkkaat perusledit tökkäsin paikoilleen. En siis ostanut mitään "korvaa alkuperäiset polttimosi ledeillä" -systeemiä.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Roach kirjoitti:Ihan vaan kirkkaat perusledit tökkäsin paikoilleen. En siis ostanut mitään "korvaa alkuperäiset polttimosi ledeillä" -systeemiä.
Jaa. Tämä siis vihdoinkin ratkaisi miettimäni regulaattori-kysymyksen. Eli ledit voi heittää sinne tuosta vaan ilman mitään muita komponentteja.
Antaa muuten uusia ulottuvuuksia koko mittariston valaistuksen kehittämiseen. :-D

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Siis LEDi ilman etuvastusta :? Eiks siellä olekaan 12v? Jos LEDin siihen laittaa niin taatusti saa kohta vaihtaa uudelleen! Itseasiassa eihän sen pitäisi kestää hetkeäkään. Onkos ne polttimot siellä sarjaan kytkettynä? Kukaan mitannut montako volttia yhden polttimon yli tulee?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Olivatkohan nuo Roachin "perusledit" tällaisia 12v ledejä?

http://www.superbrightleds.com/1157.htm

Noilla ainakin pitäisi onnistua - nyt kun vielä keksisi mistä ostaa Suomesta tais sitten saisi höynättyä muitakin tilaamaan tuolta... ;)

Vastaa Viestiin