luokittelu jutut??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

luokittelu jutut??

Viesti Kirjoittaja klate »

nojoo ny pitääs jostaki saara tiätää onko giulietta (-83 1.6L) FIA:n luokittelema? ja onko luokiteltu ennen vuotta 1985?? :wink: olisko kellään tiatoa asiasta? kiitos jo etukäteen.. :roll:

KHN
Viestit: 53
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 22:58
Car(s): Barchetta, X1/9, 850 Sport Coupe, Coupe 20VT, Testarossa
Paikkakunta: Merikaarto

Re: luokittelu jutut??

Viesti Kirjoittaja KHN »

klate kirjoitti:nojoo ny pitääs jostaki saara tiätää onko giulietta (-83 1.6L) FIA:n luokittelema? ja onko luokiteltu ennen vuotta 1985?? :wink: olisko kellään tiatoa asiasta? kiitos jo etukäteen.. :roll:
FIA:lta löytyypi seuraavanlaisia luokitustodistuksia:
5696 (ryhmä 1) "Alfa-Romeo Giulietta 1.8" 1567 cc 1.4.1978
5809 (ryhmä 1) "Alfa-Romeo Giulietta 1.8" 1779 cc 1.10.1980
5037 (ryhmä A) "Alfa-Romeo Giulietta Super" 1962 cc 1.6.1982
5063 (ryhmä A) "Alfa-Romeo Giulietta 1.8" 1779 cc 1.9.1982
5194 (ryhmä A) "Alfa-Romeo Giulietta Turbodiesel (1995)" 2793 cc 1.2.1984
5263 (ryhmä A) "Alfa-Romeo Giulietta 1.8 - '84" 1780 cc 1.4.1985
Auttaisiko joku näistä?

Varsinaisia luokkareita kannattaa sitten tiedustella Petterssonnin Rafulta.

klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja klate »

hmmmm... mitkähän nuosta mulla on.. :oops: mulla on 2 eri koppaa/tekniikkaa.. 2.0L ja 1.6L.. olisi ollut tarkoitus laittaa se 2.0L tekniikka siihen 1.6L koppaan koska 2.0L koppa on aivan mätä.. :cry: elikkä olisikohan se 2.0L sitte tua giulietta super??!??!!? ja olisikohan se 1.6L tuo ensimmäinen??? ja mikä tuo viimmeisenä oleva päiväys on? onkohan kenties luokittelupäivä??? ja kukas tämä herrä petterssoni on?? :oops: :oops: :oops: :oops:

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ralf Pettersson myöntää Suomessa historic-passit (historic-)kilpureille.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »


Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Miksi kysyt?

klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja klate »

no olis tarkoitus rakentaa nuasta/tuasta giulietasta roadsporttiin kilipuri.. ja ku ei ennemmin oo alffoohin ollu minkäällaasta kosketusta nii kaikenlainen apu on kovassa tarpeessa.. :wink:

KHN
Viestit: 53
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 22:58
Car(s): Barchetta, X1/9, 850 Sport Coupe, Coupe 20VT, Testarossa
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja KHN »

klate kirjoitti:no olis tarkoitus rakentaa nuasta/tuasta giulietasta roadsporttiin kilipuri.. ja ku ei ennemmin oo alffoohin ollu minkäällaasta kosketusta nii kaikenlainen apu on kovassa tarpeessa.. :wink:
Tuo Roadsport ei ole mikään ongelma, kun siinä taitaa olla Suomen vapaimmat rakentelusäännöt. Sulle käy mikä tahansa mun edellisessä viestissä mainitsemista luokkareista paitsi 5263.

Sitten ihan vaan vihjeeksi miten tää homma käytännössä hoidetaan toisella italialaisella autolla: Turbo-Uno ilmoitetaan Roadsportiin Uno 70 S:nä, koska Turbon luokkari on päivätty 1.10.1985 ja 70 S:n 1.4.1984 (säännöthän vaativat että luokkari on päivätty ennen 1.1.1985).

Ei muuta kuin rakentelemisen iloa.

klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja klate »

ahaaaaaaa... :crazyeyes: elikkä onko ne kaikki periaatteessa samoja autoja.. vain kone on eri? :crazyeyes: voi juma.. 8) :wink: jos asia kerran nuon on nii ei muutaku takaasi tallille.. 8) :mrgreen: kuinkas muuten onko kellään tietoa saako noihin giuliettoihin tiheämpää lootaa/perää? tai esimerkiksi suorakytkentää? kiitos jo näistä edellisistä neuvvoista.. niinkuin jo sanoin kaikenlainen apu on tarpeen! :) :wink:

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Jep. Luokitus ei ole mikään ongelma. Ei väliä mitä luokitusta käytät. Samat modifikaatiot luvallisia joka tapauksessa.

Suorakytkentää löytyy rahalla.

4.78 perä löytyy giulietta 1.3 mallista. Paljon duunia kyllä luvassa jos esim roadsport B:ssä mielii pärjätä.

2.0 vanha kone ei käytännössä riitä. joko TS tai muita kikkailuja.

Jos löytyy kysyttävää niin heitä PM.

"Alfetta GTV Roadsport B"

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: luokittelu jutut??

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sain ostamani Alfetan mukana tuommoiset kuvan dokumentit. Onko nää jotain semmosia mitä saa netistä vapaasti latailla, eli toisinsanoen heitänkö jätepaperiin vai voiko joku tuommoisia tarvita/onko niillä jotain arvoa? Itse kun en näistä mitään tajua.
Liitteet
IMG_2140_2.jpg
(140.73 KiB) Tiedosto ladattu 1534 kertaa

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: luokittelu jutut??

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Näyttäisi olevan FIA:n luokkarit. Joskus noita löytyi netistä, mutta nykyisin tatavat olla tilauskamaa AKK:n kautta. Älä kuitenkaan pois heitä, eiköhän noista joku voi ainakin kaffet tarjota.
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: luokittelu jutut??

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ok, no pidetään säilössä. Saa olla yhteydessä jos jotain kiinnostaa.

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re:

Viesti Kirjoittaja RIPA »

KHN kirjoitti:
klate kirjoitti:no olis tarkoitus rakentaa nuasta/tuasta giulietasta roadsporttiin kilipuri.. ja ku ei ennemmin oo alffoohin ollu minkäällaasta kosketusta nii kaikenlainen apu on kovassa tarpeessa.. :wink:
Tuo Roadsport ei ole mikään ongelma, kun siinä taitaa olla Suomen vapaimmat rakentelusäännöt. Sulle käy mikä tahansa mun edellisessä viestissä mainitsemista luokkareista paitsi 5263.

Sitten ihan vaan vihjeeksi miten tää homma käytännössä hoidetaan toisella italialaisella autolla: Turbo-Uno ilmoitetaan Roadsportiin Uno 70 S:nä, koska Turbon luokkari on päivätty 1.10.1985 ja 70 S:n 1.4.1984 (säännöthän vaativat että luokkari on päivätty ennen 1.1.1985).

Ei muuta kuin rakentelemisen iloa.
Kannattaa tarkistaa tän vuoden säännöt: Käsittääkseni roadsportin ikärajalle on tulevalle kesälle tapahtumassa jotain nuorennuksia, taisi olla nämä kirjainluokitukset ( A/N-ryhmä) jotenkin sidottu uusiin sääntöihin. Eli edelleen historicrace.fi löytyy faktat.

Vastaa Viestiin