Mitä hyvää 164:ssa?
Valvoja: Moderators
Mitä hyvää 164:ssa?
Terve!
Olen harkinnu hankkivani 164 TS:n... tyyppiviat jo lueskelin tuolta läpi niin nyt saatte puolestanne kehua (ja tietenkin tarvittaessa haukkua) ko automallia.
Kyseessä on mulle ensimmäinen Alfa (joskin jo aikaisemminkin ajatellut asiaa), mutta menneisyyteen kuuluu jos jonkilaista kikotinta niin jokapäiväisestä käyttöautosta vähän harvinaisempiinkin välillä Saksa - Amerikka..
Mutta nyt asiaan ja naputtelemaan suosituksia..
Olen harkinnu hankkivani 164 TS:n... tyyppiviat jo lueskelin tuolta läpi niin nyt saatte puolestanne kehua (ja tietenkin tarvittaessa haukkua) ko automallia.
Kyseessä on mulle ensimmäinen Alfa (joskin jo aikaisemminkin ajatellut asiaa), mutta menneisyyteen kuuluu jos jonkilaista kikotinta niin jokapäiväisestä käyttöautosta vähän harvinaisempiinkin välillä Saksa - Amerikka..
Mutta nyt asiaan ja naputtelemaan suosituksia..
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Gamma kanssa samoilla linjoilla, joskin omassa oli kyllä alusta aika valmis, mutta muuten ei ollut ainuttakaan ongelmaa reilun puolen vuoden omistuksen aikana, talvella pärjäsi hyvin joskin lämpenee hitaasti.
Kulutti luokkaa 8 sekalaisessa ja matka-ajossa 7 litran pintaan satasella ja kyllähän sillä ohi pääsi jne. Kaikin puolin hyvä auto, sopii kysyä miksi piti vaihtaa pois..
Kulutti luokkaa 8 sekalaisessa ja matka-ajossa 7 litran pintaan satasella ja kyllähän sillä ohi pääsi jne. Kaikin puolin hyvä auto, sopii kysyä miksi piti vaihtaa pois..
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Tyylikäs (makuasia tosin), talvella rauhallinen ajettavuus (ääritilanteista ei kokemuksia), pieni kulutus mainittiinkin jo, kiva käyntiääni. Tehoja jos viitsii verrata niin tuossa on 107kW ja 186Nm. Uuden Citroën C5:n vastaavat arvot ovat 103kW ja 200Nm tai Seat Toledo FSI:n 110kW ja 200Nm. Aika hyvin pistää vanha T.S. kampoihin noilla arvoilla pelkästään vertailtessa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tuli ihan vastikään testattua. 200 vauhtia ja ainoa mikä kuului (eikä sekään häiritsevästi)) oli kutosen ärinä. Kori on kyllä todella hiljanen, edelleenkin.Vittorio Jano kirjoitti:TM:n testissä 164 oli muistaakseni aikanaan kaikkien aikojen hiljaisin auto.
Viime talvena tuli myös kokeiltua mitä "nepa" tekee kun pito loppuu. Tuloksena oli melko rauhallinen luisto, vaikuttaako sitten auton melko korkea elopaino siihen, mutta kovin rauhalliset liikkeet oli.
Varsin miellyttävä ajettava (sekä 2- että 3-litraset), tilaa piisaa, takapenkilläkin ja myös takakontin puolella.
Ja itse tykkään myös jotta erittäin tyylikkään näköinen auto.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Ajaton ulkonäkö, tolkuttoman halvat pyynti-/myyntihinnat, koneen osia saa tarvikkeena, hiljainen, rauhallinen ajettava ja erittäin siedettävä polttoaine talous (2.0Ts). Jos löytyy suunnilleen ruosteeton yksilö, niin anna palaa. Alulohkoisen nelosen perusvikoihin kuuluu öljyn tunkeutuminen veden sekaan, mutta osien puolesta tuo ei ole kallis remontti. Tuleepahan sitten samalla kurkattua sisälle ja voi vaihtaa ne varmuudella kuluneet kiertokangen laakerit Yli 200 tkm ajetuissa 2.0 tessuissa tuo taitaa olla lähes ominaisuus. Tarkoitan vuotoa ja kk-laakereiden kulumista. Olen nähnyt vuoden sisään kahden koneen avaamisen ja molemmissa on ollut nuo viat, plus kovettuneet venttiilin varren kumit. Mitään muuta kulunutta ei kummastakaan myllystä löytynyt.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
laatupeli ja hyvin tehty+viimeistelty.Rasvikselta aikoinaan kyselin 164ts:stä ja muistaakseni pyysi kattelemaan vm:91<.Ovat kuulemma paremmin tehtyjä sähköjen suhteen+etupäätä parannettu ja ruostesuojaus parempi.oma oli vm92,kaikki sähköt pelasi ja eipä ollut juuri ruosteessa.melko harmittomia kilometrejä ajelin 120tkm.Siitä kiitos rasvikselle.320tkm oli mittarissa kun myin pois.itsellä päästi vähän öljyä vedensekaan ja kadotti hiukan nestettä=kannentiiviste.Ajelin kannentiiviste sökönä 2vuotta,kunnes ennen myyntiä vaihdatin sen.
Joo, laitanpa rikkani soppaan minäkin. Ulkonäkö on todellakin makuasia, mutta omasta mielestäni auto on ajaton ja tyylikäs vaikka ikää jo onkin. Tilaa on paljon, vaikka suksiluukku ei olekaan parasta monikäyttöisyyttä. Kulutuslukemat ovat osoittautuneet yllättävän hyviksi. Menee suunnilleen samoilla kuin meikun 1.6 focus. T.S. on miellyttävä ajaa, vääntöä on rutkasti eikä tarvitse (jos ei halua) koko ajan keppiä vatkata. Kutosesta ei ole kokemuksia eli se siitä. Muutenkin jämäkkä ja miellyttävä ajettava. Useaan kertaan jo mainittu hiljaisuus pistää ihan korvaan focuksenkin rinnalla.
Oman 16-vuotiaan olen omistanut nyt kolmisen kuukautta ja hyvin on palvellut kaikenlaisessa tarpeessa. Ja ei ollut tuokaan hinnan kiroissa. Pellit näyttäisivät olevan vähintään yhtä hyvässä iskussa kuin vastaavan ikäisissä yleensäkin (ainakin tässä yksilössä). Varustelu on myös ikäisekseen hyvä. Onhan tuo aikoinaan ollut kohtuullisen tyyris ökypirssi. Itsekin muistan huokailleeni parikymppisenä, että tuollasen kun joskus sais. No, nyt on .
Onhan tuossa tietysti kaikenlaista kulumavikaa, mutta varsinaista laatuongelmaa en ole vielä ainakaan omassani havainnut. Eikös se ole niin, että kaikki kuluu mikä hemppaa Harva jaappanin valmiste olisi neljääsataatuhatta kilometriä pysynyt yhtä ryhdikkäänä ja tyylikkäänä . Jotain pientä sähköjen epäloogisuuksia, joita vioiksikin voinee kutsua, löytyy. En noita kuitenkaan ikä huomioiden pahemmin harmittele.
Oman 16-vuotiaan olen omistanut nyt kolmisen kuukautta ja hyvin on palvellut kaikenlaisessa tarpeessa. Ja ei ollut tuokaan hinnan kiroissa. Pellit näyttäisivät olevan vähintään yhtä hyvässä iskussa kuin vastaavan ikäisissä yleensäkin (ainakin tässä yksilössä). Varustelu on myös ikäisekseen hyvä. Onhan tuo aikoinaan ollut kohtuullisen tyyris ökypirssi. Itsekin muistan huokailleeni parikymppisenä, että tuollasen kun joskus sais. No, nyt on .
Onhan tuossa tietysti kaikenlaista kulumavikaa, mutta varsinaista laatuongelmaa en ole vielä ainakaan omassani havainnut. Eikös se ole niin, että kaikki kuluu mikä hemppaa Harva jaappanin valmiste olisi neljääsataatuhatta kilometriä pysynyt yhtä ryhdikkäänä ja tyylikkäänä . Jotain pientä sähköjen epäloogisuuksia, joita vioiksikin voinee kutsua, löytyy. En noita kuitenkaan ikä huomioiden pahemmin harmittele.
Kaikki kuluu mikä hemppuu.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Heitänpä minäkin läjän mielipiteitä.
+ hiljainen
+ hyvä ajettava
+ suorituskykyyn nähden pieni kulutus (ja vice versa)
+ tyylikäs ulkonäkö ja sisustus (makuasia?)
+ hyvin varusteltu
+ tilava
+ tukeva perusrakenne
+ Alfaksi hyvä viimeistely
+ TI-miehelle hyvin sopivaa tekniikkaa
+ tarvikeosia suht hyvin saatavilla
+ neloskoneiseksi kivat äänet
+ hyvä vaihteensiirto, ellei joku ole sitä rikkonut
+ ei ole (ikäänsä nähden) hanakka ruostumaan
- etuveto
- heikko huurteenpoisto ainakin vanhemmissa versioissa
- hidas lämpenemään
- enemmän varusteita -> enemmän vikapaikkoja, mm. tuhannesta varoitusvalosta tahtoo herkästi joku loimottaa
- varaosahinnoittelu kokoluokan mukaista, eli palikat kalliimpia kuin Corollaan tai Golfiin
- "sieluttomampi" kuin 75 tai 33?
- ovat jo niin halpoja, että moni yksilö on jäänyt huoltoa/korjausta vaille tai muuten rässitty pilalle
- Hemmottelee omistajansa pilalle. 164:n jälkeen saa laittaa helposti paljon enemmän rahaa pinoon ennen kuin pääsee kiinni samanlaisia ominaisuuksia tarjoavaan uudempaan autoon.
+ hiljainen
+ hyvä ajettava
+ suorituskykyyn nähden pieni kulutus (ja vice versa)
+ tyylikäs ulkonäkö ja sisustus (makuasia?)
+ hyvin varusteltu
+ tilava
+ tukeva perusrakenne
+ Alfaksi hyvä viimeistely
+ TI-miehelle hyvin sopivaa tekniikkaa
+ tarvikeosia suht hyvin saatavilla
+ neloskoneiseksi kivat äänet
+ hyvä vaihteensiirto, ellei joku ole sitä rikkonut
+ ei ole (ikäänsä nähden) hanakka ruostumaan
- etuveto
- heikko huurteenpoisto ainakin vanhemmissa versioissa
- hidas lämpenemään
- enemmän varusteita -> enemmän vikapaikkoja, mm. tuhannesta varoitusvalosta tahtoo herkästi joku loimottaa
- varaosahinnoittelu kokoluokan mukaista, eli palikat kalliimpia kuin Corollaan tai Golfiin
- "sieluttomampi" kuin 75 tai 33?
- ovat jo niin halpoja, että moni yksilö on jäänyt huoltoa/korjausta vaille tai muuten rässitty pilalle
- Hemmottelee omistajansa pilalle. 164:n jälkeen saa laittaa helposti paljon enemmän rahaa pinoon ennen kuin pääsee kiinni samanlaisia ominaisuuksia tarjoavaan uudempaan autoon.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuosta omasta ex-tessusta.
+Pieni pa-kulutus
+Todella huolettomat kilometrit
+Tilava
+Toimiva ilmanvaihto
+Lämmin (itse en ole niitä joka tykkää istua toppitakki päällä saunassa)
+Saa hyvin tarvikkeena osat, eli edullisesti
+Ti-miehen "unelma" perusosia, perustyökaluilla ja yksinkertaiset rakenteet
+Viisaammat tietää sinkitykset mutta vm.89 pysyi "ruosteettomana"
+Hiljainen ja tietyllä tapaa edustava
+Ketju
-Sporttisuus kaukana
-Ainakin minulla lakka ongelma
-Auto kestää pelottavan hyvin ja jossain vaiheessa alkaa miettimään että "kaikki" on alkuperäistä ja avaamatonta (itsellä 500tkm kohdalla)....ja pelko hiipii mieliin että kaikki rikkoutuu sitten kerralla..
-Moottori hidas lämpeämään
-Ei ilmastointia
+Pieni pa-kulutus
+Todella huolettomat kilometrit
+Tilava
+Toimiva ilmanvaihto
+Lämmin (itse en ole niitä joka tykkää istua toppitakki päällä saunassa)
+Saa hyvin tarvikkeena osat, eli edullisesti
+Ti-miehen "unelma" perusosia, perustyökaluilla ja yksinkertaiset rakenteet
+Viisaammat tietää sinkitykset mutta vm.89 pysyi "ruosteettomana"
+Hiljainen ja tietyllä tapaa edustava
+Ketju
-Sporttisuus kaukana
-Ainakin minulla lakka ongelma
-Auto kestää pelottavan hyvin ja jossain vaiheessa alkaa miettimään että "kaikki" on alkuperäistä ja avaamatonta (itsellä 500tkm kohdalla)....ja pelko hiipii mieliin että kaikki rikkoutuu sitten kerralla..
-Moottori hidas lämpeämään
-Ei ilmastointia
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onkohan mulle sattunut jotenkin rööreiltään tukkiintuneita yksilöitä? -88 TS veti aina vähintään takalasit hikeen jos oli kostealla kelillä muitakin kuin kuski matkassa, -90 V6 toimi ilmastointi kytkettynä ihan hyvin mutta ilman kompuraa huurtui suht helposti.Alfistipohjoosesta kirjoitti:+Toimiva ilmanvaihto
Toisaalta, näkyy tuo GTV:kin vetävän laseja huuruun jos ajelee kompura poiskytkettynä ja puhallin kakkosella.
- Epäkelpokeräilijä -
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Jep, samaa mieltä ja kokemukset kolmesta 164:sta. Luulen että vika on takana olevissa poistoreijissä jotka sijaitsevat puskurin sivuilla, siis ei reijissä vaan siinä että puskurin alla taas ei ole laisinkaan poistoreikiä, sen huomaa siinä että ylipaine kabiinissa nousee jonkun verran vauhdin noustessa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niin ja kontin verhoilumateriaalissa ei tainnut olla mitään aukkoja, joista ilma olisi päässyt niille puskurin takana oleville rei'ille asti.
Jos olisin pitänyt TeeÄssän kauemmin niin olisin varmaan tehnyt verhoiluun reiät ja laittanut niihin pienet imevät laitetuulettimet. Vaan vaihdoinkin sen sitten kolmilitraiseen ja siinä huurteenpoisto pelasi kohtuudella jo valmiiksi.
Jos olisin pitänyt TeeÄssän kauemmin niin olisin varmaan tehnyt verhoiluun reiät ja laittanut niihin pienet imevät laitetuulettimet. Vaan vaihdoinkin sen sitten kolmilitraiseen ja siinä huurteenpoisto pelasi kohtuudella jo valmiiksi.
- Epäkelpokeräilijä -
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Kyllä Superissakin yksi niistä kiusallisimmista ongelmista on juuri tuo takalasin huurtuminen kylmillä tai kosteilla ilmoilla. Ilman ilmastointia tai takalasin lämmitintä ei ruutu meinaa seljetä millään kun kylmiltään lähtee ajoon. Muuten lämmityslaite ansaitsee kyllä pelkkiä kehuja eli lämmintä riittää yllättävän hyvin paukkupakkasillakin vaikka meikällä olisi termarin vaihto suositeltava kun moottorin lämmöt eivät 70 astetta ylitä.
OT. Onko muuten tuulilasin alareunan sähkölämmitys pelkkä Superilla ajavien etuoikeus? Joskus jossain myynti-ilmoituksissa olen huomannut kehuttavan vanhempiakin kuusnepoja varustetun tällä sinällään turhalla ja tuulilasin vaihdon sattuessa, hinnakkaalla varusteella?
OT. Onko muuten tuulilasin alareunan sähkölämmitys pelkkä Superilla ajavien etuoikeus? Joskus jossain myynti-ilmoituksissa olen huomannut kehuttavan vanhempiakin kuusnepoja varustetun tällä sinällään turhalla ja tuulilasin vaihdon sattuessa, hinnakkaalla varusteella?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mahtaako olla niin että sitä on muihinkin saanut varusteena, kävin nimittäin kesällä vaihdattamassa tuulilasin autoon ja kundit kysy heti jotta onko siinä lämmitys. Lasi on vaihdettu ainakin kerran aiemmin, eli mun aikana ei ole ollut lämmitettävä mutta en tiedä onko alunperin ollut.glideslope kirjoitti:OT. Onko muuten tuulilasin alareunan sähkölämmitys pelkkä Superilla ajavien etuoikeus? Joskus jossain myynti-ilmoituksissa olen huomannut kehuttavan vanhempiakin kuusnepoja varustetun tällä sinällään turhalla ja tuulilasin vaihdon sattuessa, hinnakkaalla varusteella?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää