156 oireilee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
SOCOM
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 11:29
Paikkakunta: Kotka

156 oireilee

Viesti Kirjoittaja SOCOM »

(1.8 t-spark koneinen 156)
Kun auton käynnistää(etenkin kylmällä) kuulostaa hetken ihan traktorilta.
muutaman kiihdytyksen jälkeen tasaantuu...
5500-6000rpm kierroksissa tapahtuu "puutumista"
5500 asti vetää hyvin, sitten tulee pieni tehonpuutteen tunne ja n. 6000 taas alkaa tapahtua...
mahtaisiko olla se venttiilienajoituksen säädin kulunut?
ei tullut itselle muuta mieleen.
ps.jos se on se,niin toivottavasti ei ole kallis osa...
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kuulostaa ILMI ltä, eli ilmamäärämittarilta, josta täällä on keskusteltu moneen kertaan. Kokeile sivun ylälaidasta haku ja "ilmi", "ilmamäärämittari" jne

Avatar
SOCOM
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 11:29
Paikkakunta: Kotka

156 oireilee

Viesti Kirjoittaja SOCOM »

eli vaihtoehdot:
-lambda
-ilmi
-ajoituksenmuunnin

oireet voisi kuvata minkätahansa näistä osista aiheutuvaa vikaa...
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Luulisin että ilmi JA ajoituksenmuunnin. Kalkatus tulee todennäköisesti muuntimesta (voi kyllä tulla myös kakkaisista hydraulipainimista) mutta sen ei pitäisi aiheuttaa kuollutta kohtaa yläkierroksille. Lambdakin vaikuttaisi enemmän alakierroksilla ja sotkisi mahdollisesti tyhjäkäynnin.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ajoituksenmuunnin kannattaa vaihtaa vasta hihnanvaihdon yhteydessä se tuskin aiheuttaa tuota tehonpuutetta, pari engelsmannia on saanut tuon "diesel" äänen pois forte tms käsittelyllä.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tyhmä kysymys: Oliko myös 1.8 Ts koneessa ajoituksen muunnin?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

on
- Alfaholic -

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Muttei muuttuvapituuksista imusarjaa... :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kylläpäs muuten on myös muuttuvapituuksinen imusarja. Tasapainoakseleita siinä ei ole, voi kyynel :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
SOCOM
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 11:29
Paikkakunta: Kotka

156 oireilee

Viesti Kirjoittaja SOCOM »

eikös se muuttuvapituuksinen imusarja ole vasta vähän tuoreemmissa 156:ssa... tämä yksilö -98
tietääkseni vasta niissä pari vuotta uudemmissa on se.
en ole kyllä varma.
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.

Vastaa Viestiin