Forte puhdistusaine käyttökokemus
Valvoja: Moderators
Forte puhdistusaine käyttökokemus
Olin tässä viikolla ostamassa öljyä lisää ja samalla iski silmään forte suuttimien puhdistus aine. 400ml pullo kaadetaan puoleen tankkiin bensaa ja jatketaan ajamista ihan normaalisti. Tuntuu ainakin et puhtia tuli ehkä hiven lisää ja loppui nykiminen ( tai ainakin väheni paljon) sekä ei ole kuulunut viikkoon sitä "traktori ääntä" startatessa
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005
Kona 2005
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
33 ei mennyt katsastuksesta läpi päästöjen takia... lisäsin Forten poltoainejärjestelmän huuhtelu tököttiä tankkiin ja ajelin muutaman päivän... ja kas kummaa päästöt olikin palautuneet normaaleiksi
Ja kaveri on kertonut että Forten dieselin lisäaine vähentää mustaa savua
Ja kaveri on kertonut että Forten dieselin lisäaine vähentää mustaa savua
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus
Mistäs tota ainetta vois kysellä? Motonet?niko76 kirjoitti: 400ml pullo kaadetaan puoleen tankkiin bensaa ja jatketaan ajamista ihan normaalisti.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Muistelen että ainakin aikoinaan Forten idea oli se että luokitteli (firma itse siis) värkkinsä korjaamo tuotteiksi ja näin ei myynyt sitä kuin korjaamoihin jotka myös sitten "asentavat" sen itsekkin (tais olla osa pr-puolta koska silloin voitiin aineet "luokitella" niin tehokkaiksi että osaamaton voisi saada jotain vahinkoakin aikaan)
Mutta omakin kokemus ko.aineista hyvä.
Mutta omakin kokemus ko.aineista hyvä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus
Se bensan sekaan lisättävä ei tohon diesel saundiin vaikutaniko76 kirjoitti:Olin tässä viikolla ostamassa öljyä lisää ja samalla iski silmään forte suuttimien puhdistus aine. ... sekä ei ole kuulunut viikkoon sitä "traktori ääntä" startatessa
Öljyyn laitettava voi auttaakin
- Alfaholic -
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 02:25
- Car(s): 159 3.2 JTS Q4
ex 156 SW 2.0 JTS - Paikkakunta: Lahti
http://www.tecalemit.fi/haku.php?kieli=1
hakusanaksi forte
Paikkoja joista voi saada ostettua:
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?si ... 1&r_id=337
Yksi käyttökokemus:
http://www.autokanta.com/kevyt_kuljetus ... 309=582632
hakusanaksi forte
Paikkoja joista voi saada ostettua:
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?si ... 1&r_id=337
Yksi käyttökokemus:
http://www.autokanta.com/kevyt_kuljetus ... 309=582632
uudessa AutoPiltti -lehdykässä (6/122/27.3.2009) "testi", Forte - hyötyä vai huuhaata. Toimitus oli kokellut peräti kahteen erilaiseen autoon (joista Lancia rikki) ja ajanut testilenkin. Dynokäyriäkin oli (vähän epämääräisiä ja ilman tarkempaa tietoa olosuhteista). Toyotan kulutus LISÄÄNTYI käsittelyn jälkeen, mitä kovasti yritettiin selitellä. Ei kovin vakuuttava eikä tippaakaan tieteellinen "testi". No, eipä loukkaa uskovaisia, mutta eipä toisaalta vakuuta epäilijöitä. Hohhoijaa.
Minun kokemukseni viimeksi oli vuonna 1998 tästä Forte-lisäaineesta.
Olin silloin työelämässä Joensuussa jolloin, kokeilin suhteellisen paljon
ajettuun Toyota Land Cruiser'iin BJ 40 dieselin moottoriin tätä suutin-
ja polttoaine-järjestelmään tarkoitettua Fortea.Muistaakseni homma
tehtiin jopa Toyota-huollossa.
Tulos oli karmea.Moottorihan oli karstoittunut - sylinterit olivat
jo aika kuluneet.Motorflush sai aikaan sen että öljyä rupesi kulumaan
oikein kahvikuppikaupalla. Kun moottori avattiin myöhemmin tarkas-
telua varten todettiin että, yhdessä sylinterissä oli syvä pystyura jonka
kautta öljy puhalteli pakosarjaan. Forte oli toisinsanoen putsannut sylin-
terit niin hyvin että, öljy pääsi entistä paremmin falskaamaan läpi.
Kyllä kai tästä kokemuksesta voisi päätellä sen että, terveessä moot-
torissa puhdistus-aineen toimivat parantavasti. Mutta, auta armias
jos falskaa muutenkin niin aine pesee sylinterin puhtaaksi edes niistä
tököteistä jotka esim.muodostuvat mm. maaöljytuotteista esim.motorUP
ja STP:stä.
Olin silloin työelämässä Joensuussa jolloin, kokeilin suhteellisen paljon
ajettuun Toyota Land Cruiser'iin BJ 40 dieselin moottoriin tätä suutin-
ja polttoaine-järjestelmään tarkoitettua Fortea.Muistaakseni homma
tehtiin jopa Toyota-huollossa.
Tulos oli karmea.Moottorihan oli karstoittunut - sylinterit olivat
jo aika kuluneet.Motorflush sai aikaan sen että öljyä rupesi kulumaan
oikein kahvikuppikaupalla. Kun moottori avattiin myöhemmin tarkas-
telua varten todettiin että, yhdessä sylinterissä oli syvä pystyura jonka
kautta öljy puhalteli pakosarjaan. Forte oli toisinsanoen putsannut sylin-
terit niin hyvin että, öljy pääsi entistä paremmin falskaamaan läpi.
Kyllä kai tästä kokemuksesta voisi päätellä sen että, terveessä moot-
torissa puhdistus-aineen toimivat parantavasti. Mutta, auta armias
jos falskaa muutenkin niin aine pesee sylinterin puhtaaksi edes niistä
tököteistä jotka esim.muodostuvat mm. maaöljytuotteista esim.motorUP
ja STP:stä.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tämä varsinkin kuulostaa mielenkiintoiselta
Kun mielestäni tuon aineen ei pitäisi juurikaan vaikuttaa palotilaan, eikä sitäkautta myöskään aiheuttaa tuollaisia "ongelmia". Jotenkin olettaisin että aina palaisi palotapahtumassa pois, eikä sillä olisi vaikutusta sen pidemmälle
Mutta, en ole näissä mikään ammattilainen.
Kun mielestäni tuon aineen ei pitäisi juurikaan vaikuttaa palotilaan, eikä sitäkautta myöskään aiheuttaa tuollaisia "ongelmia". Jotenkin olettaisin että aina palaisi palotapahtumassa pois, eikä sillä olisi vaikutusta sen pidemmälle
Mutta, en ole näissä mikään ammattilainen.
Muistan että, kun startattiin niin savutti aivan peevelisti valkoista
savua joka loppui kun olin ajanut sillä kotiin n. pari kilometriä. Kone
toimi aivan hyvin muuten mitä nyt tuprutteli sen jälkeen kiihdytyksissä
sinistä savua. Öljyä rupesi ,kuten sanoin kulumaan niin maantulen
perkuleesti että, jouduin vaihdattamaan paremman moottorin varaosa-
BJ:stä.
savua joka loppui kun olin ajanut sillä kotiin n. pari kilometriä. Kone
toimi aivan hyvin muuten mitä nyt tuprutteli sen jälkeen kiihdytyksissä
sinistä savua. Öljyä rupesi ,kuten sanoin kulumaan niin maantulen
perkuleesti että, jouduin vaihdattamaan paremman moottorin varaosa-
BJ:stä.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Uusimmassa GTI-lehdessä testattiin Forte-käsittelyaineita. Testissä oli Diesel Avensis D4D -03 ja sitten -95 bensa Lancia Kappa 20V turbo.
Lancia kulutti 4dl/1000km öljyä ennen testiä.
Tehopenkissä Lanciasta ei saatu lähellekkään tehtaan ilmoittamia arvoja (162kw) vaan jotain n.130kW , ja vääntökin oli kaukana tehtaan ilmoittamasta (310nm). Sieltä saatiin n.270nm.
Motorflush,top end treatment,tankkiin gas treatment ja se tiivisteiden turvottaja aine vielä lisäksi.
Lancia tuntui testin jälkeen paljon herkemmältä/tunnokkaammalta ja öljynkulutus loppui kokonaan.
Penkissä taisi olla jotain 5-10kw enemmän ja vääntöä 20-30nm.
Mutta siellä kyllä luki että siellä on jotain häikkää kun tehot ovat noin alhaiset, turbo loppu ?
Lancia kulutti 4dl/1000km öljyä ennen testiä.
Tehopenkissä Lanciasta ei saatu lähellekkään tehtaan ilmoittamia arvoja (162kw) vaan jotain n.130kW , ja vääntökin oli kaukana tehtaan ilmoittamasta (310nm). Sieltä saatiin n.270nm.
Motorflush,top end treatment,tankkiin gas treatment ja se tiivisteiden turvottaja aine vielä lisäksi.
Lancia tuntui testin jälkeen paljon herkemmältä/tunnokkaammalta ja öljynkulutus loppui kokonaan.
Penkissä taisi olla jotain 5-10kw enemmän ja vääntöä 20-30nm.
Mutta siellä kyllä luki että siellä on jotain häikkää kun tehot ovat noin alhaiset, turbo loppu ?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Korjaamo vuosina jäi kokemukset että aine on ihan toimiva, jäipähän muistoksi tekun lopputyö johon 164:ni osallistui, tekivät mm.dynolla testit ennen ja jälkeen forten.
Itse uskon että motorflushin tarpeellisuus on kasvanut jos porukka ajelee sen 30-50tkm öljyillä. Lisäksi EGR venttiili ja varsinkin sen, yleinen, epätäydellinen toimivuus on moottorille kova rasite.
Lisäksi aine on erittäin hyvä tulolähde korjaamoille. Vaikka olisikin autolle hyväksi.
Itse uskon että motorflushin tarpeellisuus on kasvanut jos porukka ajelee sen 30-50tkm öljyillä. Lisäksi EGR venttiili ja varsinkin sen, yleinen, epätäydellinen toimivuus on moottorille kova rasite.
Lisäksi aine on erittäin hyvä tulolähde korjaamoille. Vaikka olisikin autolle hyväksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Motor Flushia olen omaan laittannut kerran öljynvaihdon yhteydessä.
Mitään eroa en huomannu loppujen lopuks kulutuksessa, käynnissä tai suorituskyvyssä. Käsittelyn jälkeen pois lasketty öljy oli kyllä mustaa, nokista, mutta niinhän ne aina tuppaa olemaan.
Työpaikalla kattelivat autojen huolto historiaa kun autossa on todettu moottori vika, ne autot joissa oli kaytetty motor flush:a eivät poksautelleet moottoreita. eli on siitä apua; puhdistaa öljykanavat ja sitä kautta varmistaa tasasen voitelun. Motor Flushin jälkeen kaikki vanha öljy pitää valuttaa pois, huuhtelu aine kun "ohentaa" öljyä, ja kun se huuhtelu aine on koneessa, ja "huuhtelu" käynnissä, ei kierroksia sais nostaa yli 2000, 10 min n~1800rpm ja hyvä tulee
TEMUZIN, oletko varma, että huolto teki homman kunnolla? ettei vaan jäännyt sitä vanhaa, motor flushia sisältävää öljyä koneeseen? vähän vaikuttaa silta...
Suutin ja P-A järjestelmän puhdistus aineesta ja Diesel fuel conditionerista en sitten tiedä miten ne toimii, mutta jos on läheskään yhtä hyviä kuin Motor Flush niin mikäpä ettei!
Mitään eroa en huomannu loppujen lopuks kulutuksessa, käynnissä tai suorituskyvyssä. Käsittelyn jälkeen pois lasketty öljy oli kyllä mustaa, nokista, mutta niinhän ne aina tuppaa olemaan.
Työpaikalla kattelivat autojen huolto historiaa kun autossa on todettu moottori vika, ne autot joissa oli kaytetty motor flush:a eivät poksautelleet moottoreita. eli on siitä apua; puhdistaa öljykanavat ja sitä kautta varmistaa tasasen voitelun. Motor Flushin jälkeen kaikki vanha öljy pitää valuttaa pois, huuhtelu aine kun "ohentaa" öljyä, ja kun se huuhtelu aine on koneessa, ja "huuhtelu" käynnissä, ei kierroksia sais nostaa yli 2000, 10 min n~1800rpm ja hyvä tulee
TEMUZIN, oletko varma, että huolto teki homman kunnolla? ettei vaan jäännyt sitä vanhaa, motor flushia sisältävää öljyä koneeseen? vähän vaikuttaa silta...
Suutin ja P-A järjestelmän puhdistus aineesta ja Diesel fuel conditionerista en sitten tiedä miten ne toimii, mutta jos on läheskään yhtä hyviä kuin Motor Flush niin mikäpä ettei!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Elo 2009, 20:16
- Paikkakunta: tampere
Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus
moi!unotutbo -87 penkitetty 1.5b,tankkiin forten bensaaine,sen jäjkeen vanhan öljyn joukkoon forte motor flush,n 1tunti käyttöa eri kierroksilla,auto talliin seuraavana päivänä auto lämpöseksi,öljyt vaihtoon,uuden oljyn joukkoon liqui moly 5w40 forten top end treatment,ahtopaineet nousi n.2b ja vesipumppu alkoi antämään,en voi ymmartää tehon nousua,loisto tuote!!!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus
Kuulostaa aika rankalta Ohjeissahan lukee noin 25min käyttöä korotetulla tyhjäkäynnillä ~1500-2000rpmolavi mäentaka kirjoitti:vanhan öljyn joukkoon forte motor flush,n 1tunti käyttöa eri kierroksilla,auto talliin seuraavana päivänä auto lämpöseksi
Da Viega:lle, ------------------- Siitä, tappauksesta on jo sen
verran aikaa v.1995 jolloin ainetta muistaakseni vasta tuotiin
uutena markkinoille.
Kyllä, diesel-BJ 40:n polttoainepuoli putsattiin sen puolen Fortella.
Sitten, laitettiin vanhan öljyn sekaan öljy-Forte,moottoria käytettiin
lämpimäksi jotta kaikki aine tuli pois tyhjennettäessä. Sitten uusi
öljy sisään.
Kun piti lähteä ajamaan niin, valkoista savua tuli e.m. tavalla
kuten kerroin aiemmin.Plus sinistä savua.
Tämä operaatio tehtiin silloisen Toyota edustajalla Joensuussa.
En tiedä, olisiko menetelmät parantuneet 15 vuodessa?
Tilanne oli kuitenkin se että, myöhemmin kun kyllästyin moot-
torin savutukseen ja moottori avattiin todettiin kaikkien näkyvien
karstojen hävinneen ja 1:s sylinterissä oli selvä kirkaspintainen
pystyura.
Olen edelleenkin sitä mieltä että Forte puhdistaa terveen moot-
torin niin että karstat menee veks mutta kulunut moottori jonka
väljyydet kompensoituvat karstakerroksella laakereissa ja män-
nänrenkaissa/ sylintereissä tulee entistäkin väljemmäksi.
[/quote]
verran aikaa v.1995 jolloin ainetta muistaakseni vasta tuotiin
uutena markkinoille.
Kyllä, diesel-BJ 40:n polttoainepuoli putsattiin sen puolen Fortella.
Sitten, laitettiin vanhan öljyn sekaan öljy-Forte,moottoria käytettiin
lämpimäksi jotta kaikki aine tuli pois tyhjennettäessä. Sitten uusi
öljy sisään.
Kun piti lähteä ajamaan niin, valkoista savua tuli e.m. tavalla
kuten kerroin aiemmin.Plus sinistä savua.
Tämä operaatio tehtiin silloisen Toyota edustajalla Joensuussa.
En tiedä, olisiko menetelmät parantuneet 15 vuodessa?
Tilanne oli kuitenkin se että, myöhemmin kun kyllästyin moot-
torin savutukseen ja moottori avattiin todettiin kaikkien näkyvien
karstojen hävinneen ja 1:s sylinterissä oli selvä kirkaspintainen
pystyura.
Olen edelleenkin sitä mieltä että Forte puhdistaa terveen moot-
torin niin että karstat menee veks mutta kulunut moottori jonka
väljyydet kompensoituvat karstakerroksella laakereissa ja män-
nänrenkaissa/ sylintereissä tulee entistäkin väljemmäksi.
[/quote]
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Millaiseen vaivaan yrität "ihmeaineilla" apua saada?willez kirjoitti:Vois ehkä koittaa näitä aineita,kun saisin helposti halvemmalla töistä. Tuo RVS-käsittely ei ainakaan auttanut mitään. Mutta sehän toimiikin eri lailla kun tämä Forte.
EDIT: Olihan se vaiva tuolla ylempänä mainittu - öljynkulutus pitäisi siis saada kuriin.
Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus
Kellään kokemuksia nimenomaan tästä litkusta, forte fuel system cleaner. tää on eri ku gas treatment
- Liitteet
-
- forte_fuel.jpg
- (19.39 KiB) Tiedosto ladattu 8711 kertaa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus
noi on tullut melkein kaikki testattua eikä ole vaikutusta ollut. Joko motti ja polttoainejärjestelmä ovat kunnossa tai sitten ihan loppu Tuota motin sisäpesua fortella harrastetaan ihan merkkikorjaamoissa takuunalaisiin autoihin mutta olen myös kuullut, että kun on tarpeeksi paljon ajettu ja karstaantunut niin saattaa aiheuttaa ongelmia moottorille jossa nokka-akseleita pyöritellään ketjulla.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus
Tuo Fuel System Cleaner puhdistaa tankista,polttoaineputkista ja suuttimista "moskat" ja stabiloi tankin,jos sinne on kertynyt vuosien varrella kosteutta = vettä ym.
Gas Treatment on enemmän venttiilien,palotilan ym. puhdistukseen. Nostaa palolämpötilaa sen verran että karstat palaa pois.
Gas Treatment on enemmän venttiilien,palotilan ym. puhdistukseen. Nostaa palolämpötilaa sen verran että karstat palaa pois.
Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus
kiitoksia, tätä niinku vähä hain. eli varmaan pitäs sitte kuitenki tehä se gas treatment pelkästää ku sieltä tankista ja putkista irtoo kuitenki ni paljo paskaa et menee tukkoon sit joka paikka. 200tonnia kuitenki jo autolla kohta ajettu. luin semmosia juttuja ettei kaikilla ollu onnistunu ihan ongelmitta. Mut ne siis tosiaa ''palaa'' pois ettei olis ton gas treatmentin kans semmosta vaaraa et tukkii sit paikat ku paska lähtee kiertoo?willez kirjoitti:Tuo Fuel System Cleaner puhdistaa tankista,polttoaineputkista ja suuttimista "moskat" ja stabiloi tankin,jos sinne on kertynyt vuosien varrella kosteutta = vettä ym.
Gas Treatment on enemmän venttiilien,palotilan ym. puhdistukseen. Nostaa palolämpötilaa sen verran että karstat palaa pois.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus
ite löin ton fuel systemin tankkiin viikko sitten,ei huomaa mistään mitään eroa.. Ei nuo mitään tuki,esson baarin jutuilta kuulostaa. Lähinnä käy niin että et huomaa mitään eroa ja tuo törppö maksaa n.30€ kuitenkin.roude kirjoitti:kiitoksia, tätä niinku vähä hain. eli varmaan pitäs sitte kuitenki tehä se gas treatment pelkästää ku sieltä tankista ja putkista irtoo kuitenki ni paljo paskaa et menee tukkoon sit joka paikka. 200tonnia kuitenki jo autolla kohta ajettu. luin semmosia juttuja ettei kaikilla ollu onnistunu ihan ongelmitta. Mut ne siis tosiaa ''palaa'' pois ettei olis ton gas treatmentin kans semmosta vaaraa et tukkii sit paikat ku paska lähtee kiertoo?willez kirjoitti:Tuo Fuel System Cleaner puhdistaa tankista,polttoaineputkista ja suuttimista "moskat" ja stabiloi tankin,jos sinne on kertynyt vuosien varrella kosteutta = vettä ym.
Gas Treatment on enemmän venttiilien,palotilan ym. puhdistukseen. Nostaa palolämpötilaa sen verran että karstat palaa pois.
Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus
no ite laitoin jo ton öljyn sekaan menevän tökötin ja se kyllä toimi, moottori on käyny vakaamin ja tuntuu et jopa tehoja ois tullu takas ettei ne forten litkut ihan turhia kyllä ole.willez kirjoitti:ite löin ton fuel systemin tankkiin viikko sitten,ei huomaa mistään mitään eroa.. Ei nuo mitään tuki,esson baarin jutuilta kuulostaa. Lähinnä käy niin että et huomaa mitään eroa ja tuo törppö maksaa n.30€ kuitenkin.roude kirjoitti:kiitoksia, tätä niinku vähä hain. eli varmaan pitäs sitte kuitenki tehä se gas treatment pelkästää ku sieltä tankista ja putkista irtoo kuitenki ni paljo paskaa et menee tukkoon sit joka paikka. 200tonnia kuitenki jo autolla kohta ajettu. luin semmosia juttuja ettei kaikilla ollu onnistunu ihan ongelmitta. Mut ne siis tosiaa ''palaa'' pois ettei olis ton gas treatmentin kans semmosta vaaraa et tukkii sit paikat ku paska lähtee kiertoo?willez kirjoitti:Tuo Fuel System Cleaner puhdistaa tankista,polttoaineputkista ja suuttimista "moskat" ja stabiloi tankin,jos sinne on kertynyt vuosien varrella kosteutta = vettä ym.
Gas Treatment on enemmän venttiilien,palotilan ym. puhdistukseen. Nostaa palolämpötilaa sen verran että karstat palaa pois.
Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus
gas treatment aine tankissa atm, ajettu vasta n.40 kilsaa, vielä en huomaa mtn eroa. sekotin sen n.puoleen tankkiin et vaikuttais. toivon että tämä vaikuttais mun päästö ongelmaan. kerron sit tännekkin et näkyykö vaikutukset mittauksissa miten.
Mitä jos mittaa päästöt kun tökötit vielä tankissa?
Mitä jos mittaa päästöt kun tökötit vielä tankissa?