ALUSTA PÄÄTÖS!!! Pikagallup ja kenttätuomio

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

Bomberilla tais olla ennen tuo FK:n sarja jos en taas muistele omiani.
Joo et muistanu väärin :lol:
Tosiaankin ne vain OLI ku ei ne sinne sopinu alkuunkaan. Niinkuin oon aikaisemmin kirjoittanu niin niillä ei saanu laskettua autoa tonttiin ettei olisi jousilautanen ottanut kiinni...
Onneksi ne meni takaisin tehtaalle ja sain KW:eet tilalle...
Taas on sanonnalle käyttöä: Oon liian köyhä ostamaan halpaa :lol: :lol: :lol:
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Onkos muilla kokemuksia FK:n alustasarjoista ?

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Tilaamani sarja kuvassa. Siis mikä tossa ottaa kiinni ja mihin ?
Vähän pelottaa, että meneekö se sitten alle ? Oliko Bomberilla nimenomaan tämä FKAA20-sarja ? Loppu peleissä vaikuttavat (näyttävät) kohtuullisen laadukkailta. Ja onhan se ovh-hinta suurin pirtein vastaavien muiden merkkien tasoa.
Kuva

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

Tilaamani sarja kuvassa.
No jos sä just tollasen sarjan tilasit niin se ei sinne passaa lähellekkään, nimittäin noi ei oo Alfan tolpat :lol: :lol: :lol:

Ja oli mulla just toi FKAA20-sarja...
Olihan ne edulliset mut ei niillä kyllä ainakaan mulla tehny yhtään mitään...
Mulla on kyllä kuvia jos haluat nähdä...

No niin, laitoin albumiin kuvan mistä se ottaa kiinni. Jouset on puotettu niin matalalle kun pystyy kuvaamisen ajaksi et sen näkee selvemmin. Vaikka nosti jousia muutaman sentin niin ei paljon auttanut, kuopissa otti aina kiinni.

Ja piirsin vielä siihen kuvaan tohon jousitolppaan miten KW on asian ratkaissut... Se tolppa on kiinnitetty puolittain tohon tolpan "jalkaan" että saadaan tolppa ulospäin siitä mistä FK ottais kiinni.
Monimutkaista selittää mut koittakaa ymmärtää....

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2565
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Juu ei mene tuon näköiset kyllä alfan alle. Tilaa vaan ne KWn vermeet. Et kadu jos budjetti kestää. Ainut pieni miinus mulla (mites muilla???) on että etujouset hakivat paikkaansa yläpäästä aina tiukoissa heitoissa aiheuttaen sellaisen ärsyttävän "SPROINGGG" äänen. Se korjautui laittamalla saniteetti silikoonia knööli siihen (Nyt kun taas tietäis asioiden oikeat nimet :oops: ) jousen yläpään ja sen lautasen ja laakeroinnin? väliin 8) Toinen pieni miinus on ettei perää voi laskea kauhean alas tai ottaa takarenkaat sisälokareihin kiinni kovissa heitoissa mutkissa(225/45/17 et en muista mutta pitäis olla ihan oikea eli ei tule liian ulos).
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

No niin nyt on FK:n alusta vaihdettua alfaan. Itse vaihdoin isän avustuksella, aikaa meni kyllä jonkin verran. Oli vähän ruosteessa jotkut pultit. Mutta säästyipä pari sataa euroa. Ja tosi on kyllä ne iskarin säätörullat hakkaavat auton tukirautoihin, kun ne säätää ihan alas ja vaikka niitä vähän nostaisikin. Tosin turha niitä on alas asti rullata, koska auton maavara on tuolla (pari senttiä alhaalta rullattunakin) aivan mitätön. Nyt etupää on säädetty siten, että rullat on kierretty 4 cm alhaalta. Ei hakkaa mihinkään kiinni ja maavaraakin on jonkun verran. Ja alemmas voi rullia kiertää vielä sentin verran (ei hakkaa vielä kiinni). Tuli kokeiltua.

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

Nyt etupää on säädetty siten, että rullat on kierretty 4 cm alhaalta
Laitappa kuvia albumiin niin nähään millanen maasturi siitä lopulta tuli :lol: :lol: :lol:
Mistä muuten ostit nuo tolpat?? Oliko yksityinen vai firma???
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

Anthon kirjoitti:"Sain juuri infoa ettö toimitus lähtee suomeen maaliskuun lopussa, joten huhtikuun alussa setti on sinulla.

YT: FastUs"
Onko pakettia tullut? Tai jo peräti ajokokemuksia jaettavaksi!?
Eibach Pro-System(-Plus) kummittelee mielessä...

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Sanokaapas muuten edullinen ja hyvä paikka pyöränkulmien säätöön Tampereen seudulla ?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Yksi hyvä paikka on Pispalan Autot Lielahdessa. Myös Vianor tekee, mutta taitaa olla kalliimpi. 156:n camberia ei muuten saa ihan ohjearvoihin madallettuna.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Carajillo kirjoitti:
Onko pakettia tullut? Tai jo peräti ajokokemuksia jaettavaksi!?
Eibach Pro-System(-Plus) kummittelee mielessä...
5.4. Fatsus kirjoitti, että setti tulee Suomeen viikolla 15, eli tällä viikolla. Let's see.

Eipä oo Sienatkaan vielä alla, tänään menee illalla... nammmm :P

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

tuossa tuo katumaasturi nyt on ! http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2628 :lol:
edestä varaa vielä tiputtaa sentin verran, takaa enemmän. Tosin rupeaa mukavuus häviämään, kun pohjapanssarin kohdalta maahan ei ole montaakaan senttiä matkaa. Rupeaa muuten ilkeästi raappimaan :( Taidan pitää ihan kiltisti vaan tuossa :-D Ja mitä olen täällä kuvia katsellut, ei montaakaan tuota matalampaa ole silmään pistänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

KJS kirjoitti:Pispalan Autot Lielahdessa.
Kas kun ei Tampereen autot Turussa...
-Tomi- kirjoitti:Taidan pitää ihan kiltisti vaan tuossa.
Hyvä valinta. Ihan asialliselta näyttää pudotus - ei liikaa, eikä liian vähän.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

-Tomi- kirjoitti: Ja mitä olen täällä kuvia katsellut, ei montaakaan tuota matalampaa ole silmään pistänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä :lol:
Kuvasta vaikea sanoa :roll: , mutta taidanpa tietää ainakin kaksi matalampaa :mrgreen:

Hyvältä tuokin näyttää 8)

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

-Tomi- kirjoitti:No niin nyt on FK:n alusta vaihdettua alfaan.

Mitenkäs toi sun FK on nyt sit pelannut? Ite olen nyt pohtinut samanlaista...

Kuinka monta milliä autoa voi pudottaa edestä ennenkuin ne iskarin säätörullat rupeaa kolisemaan?

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Tyytyväinen olen sarjaan ollut. Tuolla madalluksella mikä mulla nyt on, niin ei hakkaa kiinni, madallusta noin 40mm. Eikä sitä sen alemmas voi laskeakaan, pohjapanssarin kohdalla katsastusinssin mukaan nipin napin se vaadittavat 80mm maahan. Plus että toi korisatsin etupuskuri laksee auto sen verran, että talveksi tarvii autoa nostaa pari kolme senttiä. Kuvia albumissa.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Kääk!

Oman V6:sen alusta rupeaa olemaan finaalissa
ja alle tarttis saada uutta...ja toimivampaa.
Vaikka olen kahlannut kaikki forumin alusta-aiheiset
keskustelut läpi, ei oma dilemma ole ratkennut... :(

Siis. Kun haluaisin jäykemmät iskarit ja jouset
MUTTA en mitään +30mm madallusta vaan
tuollainen 15-20 mm riittäisi.
Alfa-kaverini mielestä Koni:t on ne "oikeat"
iskarit mutta mitkä jousiksi..?!!!
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Koni Sport Kit.
Tallissa Alfan mentävä aukko

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eibach näyttää olevan tuo -30mm muita vähemmän madaltavia ei oikein tahdo löytyä, itselläkin olis tarkotus tuollaiset 20mm-30mm löytää jostain.
Novitecin -45mm oli jo vähän turha matala talvella. Edellä mainittu koni sport kit näyttäs olevan 40mm. Sitten on vielä eri asia mitä nuo oikeasti madaltavat.
Viimeksi muokannut V6, 09 Loka 2005, 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Jaa eipä tuossa Konin paketissa ookkaan korkeussäätöä :? Näissä on ainakin ja laatukamaa muutenkin. KLIK
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Toisessa ketjussa GTA kirjoitti:Vinkki: EB Sparesilta löytyy todennäköisesti hemmetin hyvä alustasarja 156:een: EBS Harvey-Bailey handling kit, yhteensovitetut Bilstein iskarit and Eibach jouset, 15 mm madallus. Vaikka itse alustasarjasta ei olekaan omaa kokemusta, niin edellisiin Alfoihini tuolta kamaa tilanneena luottamus tuohon putiikkiin on aika vahva.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

"-our ‘blue’ springs lower the height by 15mm on standard cars (Sports Pack cars are already lower). Our special ‘blue’ springs (available for 1.6, 1.8, 2.0 and 1.9 JTD)"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Rolle kirjoitti:
Toisessa ketjussa GTA kirjoitti:Vinkki: EB Sparesilta löytyy todennäköisesti hemmetin hyvä alustasarja 156:een: EBS Harvey-Bailey handling kit, yhteensovitetut Bilstein iskarit and Eibach jouset, 15 mm madallus. Vaikka itse alustasarjasta ei olekaan omaa kokemusta, niin edellisiin Alfoihini tuolta kamaa tilanneena luottamus tuohon putiikkiin on aika vahva.
Jeps. Tuon olinkin jo lukenut, GTA:han kyseisestä setistä
kirjoitti..ja oli myös sen hankkinut. Yritin tuossa jo aikaisemmin
lähestyä GTA:ta privana jos jonkinlaista tarkempaa infoa
saisi + käyttökokemuksia. Ei ole vaan vielä vastannut.
Niin, ja sitten pitää tuo ystävämme Visa käydä hankkimassa. :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei ole miestä näkynyt sen jälkeen kun auto varastettiin :? Ymmärsin ettei mies ollut tuota settiä hankkinut, vaan jotain muuta.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Rolle kirjoitti:Ei ole miestä näkynyt sen jälkeen kun auto varastettiin :? Ymmärsin ettei mies ollut tuota settiä hankkinut, vaan jotain muuta.
Hmm. Näin tuo GTA kuitenkin kirjoitti samaisessa threadissa:

"No niin, nyt on Harvey-Baileyn Bilsteinit alla ja vähän ajokokemustakin . Ero GTA:n vakio-iskareihin ei ole suuren suuri, mutta havaittava. Sanoisin, että ovat kaikin puolin paremmat: etupään hienoinen raskauden tuntu on kokonaan hävinnyt, eli isommissa heitoissa ei enää tule tunnetta etupään alaspainumisesta (GTA oli kyllä jo vakiona hyvä, verrattuna muihin "raskaskoneisiin" 156:iin). Lisäksi pienet epätasaisuudet tuntuvat häviävän paremmin eli auto siis tuntuu vähemmän pintakovalta... tälle en keksi muuta selitystä kuin sen, että uusien iskareiden sisäinen "lepokitka" on pienempi?"
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

GTAlla taisi olla vain iskarit ja tuon tekstin perusteella jousia ei saa 2.5:seen
jos oikein ymmärsin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Juu jousia minäkin tarkoitin.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Mulla on haussa Konin Sport iskarit
ja Eibachin Pro Kit jouset...
Kysyin tarjousta König:iltä ja koko
paketti alle laitettuna ja kulmat mitattuina 1375e...
Koneille hintaa 902e :oops: , jousille 358e ja
allepano 300.

Tiedän että muut saan muualta halvemmalla
mutta mistä kannattaisi noita Koneja kysellä?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Kiiltovaunusta minä tilasin vastaavat. Ei varmastikaan ollut halvin paikka, mutta ainakin halvempi kuin tuo.

EDIT: piti tarkistaa tarkka hinta - se oli 958€ jouset + iskarit, ilman asennusta siis. Tosin 166:n takaiskarit taitaa olla halvemmat kuin 156:n, koska eivät ole nupilla säädettävät. Jouset 280€.

Nyt sitten koko ajan pohdiskelen, että pitäisköhän vaihtaa talveksi alle orkkisalusta, kun joka ikinen nyrkkiä suurempi kokkare tiellä kolisee pohjaan... :?
Viimeksi muokannut MrKirby, 29 Marras 2005, 14:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

silverine kirjoitti: Koneja?
Muistaakseni samaa luokkaa oli minulla 166seen Konit eli hieman vajaat 900 euroa. Sama hinta oli myös Muukkosella ja AutoMilanossa. Halvemmalla saa jos tilailee esim. netistä.

Ja Mr Kirby, tuttuja "ongelmia" eli matalalla kulkee omakin, onneksi edellinen omistaja oli Saksassa poistanut pohjalevyn joten se ei raavi maahan. Zenderin helmat kuitenkin pienentävät sivuilta ja edestä maavaran aika pieneksi. Maltilla pärjää ja tiellä pitää olla hereillä että väistää pahimmat rekoista pudonneet jäät.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Joo, onhan tuota sohjoa tullut kynnettyä nykyisellä alustalla, jyske vaan käy keulan alta. Toistaiseksi kaikki vielä kunnossa... katsotaan tarviiko alumiinista pohjaa vielä ennen kesää :-D

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

silverine kirjoitti:Mulla on haussa Konin Sport iskarit
ja Eibachin Pro Kit jouset...
Kysyin tarjousta König:iltä ja koko
paketti alle laitettuna ja kulmat mitattuina 1375e...
Koneille hintaa 902e :oops: , jousille 358e ja
allepano 300.

Tiedän että muut saan muualta halvemmalla
mutta mistä kannattaisi noita Koneja kysellä?

Jeesus mitä hintoja.
Alfisti.net myy Koneja n. 130e kpl. Noi Eibachit maksaa 240e , ssis Suomesta.
Asennus sujuu yhdessä illassa kunhan uskaltaa ryhtyä toimeen.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

puuha kirjoitti: Asennus sujuu yhdessä illassa kunhan uskaltaa ryhtyä toimeen.
Buahahahahhahahahaaaa :wink: Niin kuin viimeksikin? Vai?

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Maunu kirjoitti:Ostin itselleni Konin sportit 156:seen noin 500 eurolla toimituskuluineen www.arparts.nl

Hollannista Konit tulee suomeen pikapostina kotiovelle noin 35 eurolla.

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Mulla on KW-Variante 2 ja nyt on GTA hieno ajaa! Yli 200:n nopeuksissakin on vakaata menoo! Asennus kesti 4 tuntia kahvitauon kanssa.
Autokaupan ammattilainen

Wannabe
Viestit: 37
Liittynyt: 06 Heinä 2003, 21:30
Paikkakunta: Jyväskylä

V6, Koni Sport, tavalliset jouset???

Viesti Kirjoittaja Wannabe »

Onko kukaan erehtynyt vaihtamaan 156 V6:een pelkkiä Konin keltaisia iskareita ilman, että olisi vaihtanut madallusjousia samalla? Olen viime aikoina ruvennut himoitsemaan jäykempää alustaa SportWagoniin, mutta madallus ei niinkään kiinnosta, joten riittääkö pelkkä Konin jäykkyyssäädettävien iskarien vaihto kallistelun ja keinunnan poistoon?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: V6, Koni Sport, tavalliset jouset???

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Wannabe kirjoitti:Onko kukaan erehtynyt vaihtamaan 156 V6:een pelkkiä Konin keltaisia iskareita ilman, että olisi vaihtanut madallusjousia samalla?
156 V6:een en vaihtanut mutta 164 V6 3.0 olen vaihtanut keltaiset Konit ja toimii vallan hyvin alkuperäisellä jousilla. Minäkään en paljoa perustele madallusjousista kun yleensä jousitusominaisuudet huononevat, mulla oli JR:n jouset 164:ssa ja joustot katosivat olemattomiin. Myyvät TS ja V6:een samat joten luulen että V6:en kone oli liian raskas noille jousille => ei toiminut ollenkaan :?. Sitä tässä oottelen että löytyisi valmistaja joka toimittaisi saman pituisia jousia kuin alkuperäiset mutta jäykemmät.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Mutta eikös se homma mene niin että jos on jäykempi jousi niin samantien alustaa voi vähän laskea koska joustot lyhenevät. Paitsi jos ongelma vakiojousilla on se että jouset paukkuu pohjaan vähän väliä :-D

lasaaren
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Maalis 2006, 12:04
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lasaaren »

Eibachin Pro kit tilattu 2.0 JTS -03 sedaniin. Madallus pitäisi olla 30mm, hirvittää vähän meneekö liian kovaks kun en kaipaa mitään kisa-alustaa. Mut on se vaan niin komee matalana. 8)
"Huippu ajaa, mut paska omistaa" - sanotaan
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Eipä ole pelkoa että menee liian alas tolla -30mm setillä. Todellisuus lienee jotain -20->25mm tasoa.
Itellä on -50mm satsi ja eipä se paljoa madaltanut.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eikä luultavimminkaan mene kovaksikaan tuolla eibachilla, ei ainakaan mulla. Toisin sanoen liian löysä.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Onko kenelläkään kokemusta Konin kokonaisista Sportkit-alustoista? Noita rupesivat heti kaupustelemaan Polarissa kun Eibachin alustoista kyselin...

http://www.koni.com/konisport/ - products - sport suspension kits

Sieltä näkyisi löytyvän jäykkyyssäädettävä sarja ainakin 156:lle.

Taikak
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Touko 2005, 13:36
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Taikak »

Tulipahan viikonloppuna vaihdettuu KW:n sport suspension alle. Oli kyllä paljon p****maisempi homma kun olin ajatellu. Sitä ei pieni mieli vieläkään oikeen käsitä, miten voi jokaikinen pultti ja mutteri olla niin tautisen lujaa kiinni. Iskarin alapäästäkin piti neliömutterit palasina irrottaa. Noh se ei haittaa, kun tietää kuinka hyvää se tekee :mrgreen: Muuttu aika reilusti toi ajotuntuma, kun aikasemmat jouset oli niin loppu, että oli kuin olis rättärillä ajellu. On vaan tiet routinu niin, että tippuu paikat suusta.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

no niin... elikkäs olis kyselyä asiasta seuraavasta!!!

kävin äskettäin paikallisesta konin myymälästä kysymässä tarjousta konin "keltaisista" iskareista ja etualatukivarren puslista, tuomioksi tuli seuraavaa.

pelkät iskarit 750€ ja jousien kanssa ostettuna 30€ halvempi kuin pelkät iskarit!!! kuulostaa oudolta???

powerfleksin puslat 45€ kpl, tuntuu melkoisen hinnakkaalta

asennuksineen ja aurauskulmien säädön kanssa 1100€ yhteensä, että miltäs kuulostaa moinen hinta noista roippeista???
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mitäs kokemuksia teillä oli noista Konin jousista, jotka tulee tuon "keltaisen" setin mukana? Meinaan vaan, että tällä hetkellä alla on nuo Eibachit ja mahdollisen Konin iskarieiden vaihdon yhteydessä voisi vaihtaa myös nuo jouset? Kun ei maksa mitään.. Eli toimiiko "keltaisten" kanssa paremmin nuo Eibachit vai Konin jouset? Koni -40mm? ja Eibach (olevinaan) -35mm...
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

hagger16 kirjoitti:Mitäs kokemuksia teillä oli noista Konin jousista, jotka tulee tuon "keltaisen" setin mukana? Meinaan vaan, että tällä hetkellä alla on nuo Eibachit ja mahdollisen Konin iskarieiden vaihdon yhteydessä voisi vaihtaa myös nuo jouset? Kun ei maksa mitään.. Eli toimiiko "keltaisten" kanssa paremmin nuo Eibachit vai Konin jouset? Koni -40mm? ja Eibach (olevinaan) -35mm...
luulishan tuon "keltaisten" mukana tulevien jousien toimivan hyvin koska on tehty niille iskareille, mene ja tiedä sitten että onko noissa eroja???
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ex-56 oli Novitec+Koni. Nyt 47 alla on Eibach+Koni.
Eibach tuntuu löysemmältä. Kun taas Novitec oli pintakova.
Hinnoista, Konit oli 550e kierros ja vieterit reilu 200e.

En kyllä enään ottaisi Eibachia. Seuraavaksi kokeilen KW sarjaa, sitten joskus...

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Re: V6, Koni Sport, tavalliset jouset???

Viesti Kirjoittaja Volere »

Wannabe kirjoitti:Onko kukaan erehtynyt vaihtamaan 156 V6:een pelkkiä Konin keltaisia iskareita ilman, että olisi vaihtanut madallusjousia samalla? Olen viime aikoina ruvennut himoitsemaan jäykempää alustaa SportWagoniin, mutta madallus ei niinkään kiinnosta, joten riittääkö pelkkä Konin jäykkyyssäädettävien iskarien vaihto kallistelun ja keinunnan poistoon?
Omassani on alla Kit Sport O.S.R.A.V. säädettävät iskarit ja vakiojouset - kaarreominaisuudet ja suuntavakavuus suurilla nopeuksilla paranivat huomattavasti 8) Ainoa varjopuoli on mielestäni tietyillä "töyssytaajuuksilla" esiintyvä pieni jälkiheilunta, mikä johtunee jousi- ja vaimennusvoiman epäsuhdasta, mikä taas väistämättä aiheutuu kun vain yhtä osatekijää alustassa muuttaa.

Jos jostain saa progressiiviset jouset, jotka eivät laske alustaa senttiäkään, olen kiinnostunut...

...ja kommentit muilta pelkät iskarit vaihtaneilta kiinnostavat myös!
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Eikö tuossa tilanteessa olisi aika tuumailla myös jäykempien kallistuksenvakaajien vaihtoa. Perus 156:ssakin on tukevahko jousitus, tosin niitä (156) tuntuu (tuntui) tulevan Suomeen eri alustoilla miten sattuu, joten aina tämä ei varmaan pidä paikkaansa.

Vastaa Viestiin