Pikaista apua V6 ongelmaan
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Pikaista apua V6 ongelmaan
Eli nyt ne V6 venttiilinvarren kumit on vaihtumassa.Ja kansia irroittamatta.Tarina ja kuvat tulee myöhemmin (kenelle ne kuvat pystykään lähettään ) Mutta ongelmana se että pakopuolella ei ollu kumeja lainkaan 1.Onko V6 tehty ilman pakopuolen kumeja? Ja toiseksi ostin pakopuolelle vihreät kumit (varaosanumero:60507454) Ne menevät paikoilleen mutta kumin yläreunan ja venttiilivarren lukkouran väliin jää vain noin 1cm tyhjää.Ohjuri on yläpäästä olakkeellinen eli ohuempi osa on ylempänä ohjuria kumi menee sen ympärille ihan oikein.
Autohan on GTV6 moottori numero AR01646*004781
Voisko joku kertoa moottorin ikää yms?
Autohan on GTV6 moottori numero AR01646*004781
Voisko joku kertoa moottorin ikää yms?
Re: Pikaista apua V6 ongelmaan
116C GTV6, coupe, 2492cc, 1980-1983 = AR01646XXXXXAlfistipohjoosesta kirjoitti:Eli nyt ne V6 venttiilinvarren kumit on vaihtumassa.Ja kansia irroittamatta.Tarina ja kuvat tulee myöhemmin (kenelle ne kuvat pystykään lähettään ) Mutta ongelmana se että pakopuolella ei ollu kumeja lainkaan 1.Onko V6 tehty ilman pakopuolen kumeja? Ja toiseksi ostin pakopuolelle vihreät kumit (varaosanumero:60507454) Ne menevät paikoilleen mutta kumin yläreunan ja venttiilivarren lukkouran väliin jää vain noin 1cm tyhjää.Ohjuri on yläpäästä olakkeellinen eli ohuempi osa on ylempänä ohjuria kumi menee sen ympärille ihan oikein.
Autohan on GTV6 moottori numero AR01646*004781
Voisko joku kertoa moottorin ikää yms?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
uudemissa myös kylki-listat etulokarissa, ovissa ja takalokarissa, sinun autossasi ei noita muistaakseni ollut, autossasi oli myös vanhanmallin penkit kun taas uudemissa on ns "Recaro" malliset penkit (muistaakseni vm 84 ylöspäin)..Alfistipohjoosesta kirjoitti:Katselin Bellassa ja netistä GTV6 kuvia.Mulla on muovipuskurit ja alahelmat.Niinku on viimeisimmissä versiossa.Merkit on vanhaa pientä kokoa,(eikö nykyinen iso tullut 85?),ja nyt moottori ois tuota 80-83.
nämä seikat pistin taanoin merkille lentokentän risteyksen kokoontumisessa..
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Pikaista apua V6 ongelmaan
mrw@iki.fi niin homma hoituu!Alfistipohjoosesta kirjoitti:(kenelle ne kuvat pystykään lähettään )
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Toi korjaus opaski on just 1646 sarjan moottoriin.Siinä on annettu ohjurin pinta kannesta 10,2-10,6 mm ja mulla on sen verran imupuolella mut pakopuolella 15 mm..... :shock:Ja kuvissa on kumit ohjureissa.
Toisaalta ei viitsis laittaa kumeja jos ne liiskautuu heti ja jos ei muuta vaaraa siitä ole niin on "mahdollista" että kumista menis venttiilivarren ja ohjurinväliin kumia ja venttiili ei sulkeutuisi enää kunnolla.
75 turbossa ei ollut lainkaan pakopuolella kumeja.Ja vanhemmissa "ajoneuvoissa" ei niitä ollut yleisimminkään.Mutta kyllä sieltä hieman öljyä menee..varsinkin jos on pakosarja laskettu tarkasti "sykliin"
Joo tuon penkkiasian olen huomioinut...ja toi alalista juttukin selvis,kiitos 90.Eli kaikki ok.
No se on positiivista että nyt on työkalu jolla kumit voi vaihtaa.....
Toisaalta ei viitsis laittaa kumeja jos ne liiskautuu heti ja jos ei muuta vaaraa siitä ole niin on "mahdollista" että kumista menis venttiilivarren ja ohjurinväliin kumia ja venttiili ei sulkeutuisi enää kunnolla.
75 turbossa ei ollut lainkaan pakopuolella kumeja.Ja vanhemmissa "ajoneuvoissa" ei niitä ollut yleisimminkään.Mutta kyllä sieltä hieman öljyä menee..varsinkin jos on pakosarja laskettu tarkasti "sykliin"
Joo tuon penkkiasian olen huomioinut...ja toi alalista juttukin selvis,kiitos 90.Eli kaikki ok.
No se on positiivista että nyt on työkalu jolla kumit voi vaihtaa.....
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no niin..ei muuta kuin auto nippuun ja baanalle, vielä kerkeää ajella jonkin aikaa ennen talven tuloa...Alfistipohjoosesta kirjoitti:Toi korjaus opaski on just 1646 sarjan moottoriin.Siinä on annettu ohjurin pinta kannesta 10,2-10,6 mm ja mulla on sen verran imupuolella mut pakopuolella 15 mm..... :shock:Ja kuvissa on kumit ohjureissa.
Toisaalta ei viitsis laittaa kumeja jos ne liiskautuu heti ja jos ei muuta vaaraa siitä ole niin on "mahdollista" että kumista menis venttiilivarren ja ohjurinväliin kumia ja venttiili ei sulkeutuisi enää kunnolla.
75 turbossa ei ollut lainkaan pakopuolella kumeja.Ja vanhemmissa "ajoneuvoissa" ei niitä ollut yleisimminkään.Mutta kyllä sieltä hieman öljyä menee..varsinkin jos on pakosarja laskettu tarkasti "sykliin"
Joo tuon penkkiasian olen huomioinut...ja toi alalista juttukin selvis,kiitos 90.Eli kaikki ok.
No se on positiivista että nyt on työkalu jolla kumit voi vaihtaa.....
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla ainakin oli kuutosessa kumit molemmissa ohjureissa. Tosin tuo vm. -90 Motronic-pata voi olla niiden suhteen evotettu laitos.
Ohjurit olivat sekasellaiset, toisella puolella pronssi- ja toisella valurautaohjurit. En muista kumpaa tavaraa oli kummallakin puolella enkä mitannut niiden ulkonemaa vaan annoin ammattimiehen hoitaa homman.
Muuten, silloin joku aika sitten manasin että on varmaan ohjurinkumi irronnut. Eipä muuten taidakaan olla, ruiskusuuttimien pesun jälkeen pölläyttelyä ei ole enää näkynyt. Jessus jos purkasin koneen kaksi kertaa vuotavien suuttimien vuoksi
Ohjurit olivat sekasellaiset, toisella puolella pronssi- ja toisella valurautaohjurit. En muista kumpaa tavaraa oli kummallakin puolella enkä mitannut niiden ulkonemaa vaan annoin ammattimiehen hoitaa homman.
Muuten, silloin joku aika sitten manasin että on varmaan ohjurinkumi irronnut. Eipä muuten taidakaan olla, ruiskusuuttimien pesun jälkeen pölläyttelyä ei ole enää näkynyt. Jessus jos purkasin koneen kaksi kertaa vuotavien suuttimien vuoksi
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Soitin Muukkoselle,sillä ei ollu tietoa että olisi ollu ilman kumeja tehty.Laitettiin pelkkä venttiilin sisempi jousi ja nokka-akseli paikoilleen.Ja kun nokka oli "yläkuolo"kohdassa otti jousilautanen kumiin kiinni.Noin 1,5mm ennen täyttä avautumista.Tarkistettiin vielä että kumi on pohjassa.Kumi irti.Tosin ei ehjänä eli nyt olisi 5 kumia tarvitsevalle... ...
Muuten työ tehty.Imupuolet vaihdettu.Tulee Muukkoselta uusi pa-suodatin ja kartiosuodatin.Pitää puhdístuttaa ne pa-suuttimet.
Muuten työ tehty.Imupuolet vaihdettu.Tulee Muukkoselta uusi pa-suodatin ja kartiosuodatin.Pitää puhdístuttaa ne pa-suuttimet.