Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Katsastuksesta läpi =)
Kävin tänään katsastamassa kärryn. Mukava katsastusinssi, nuori kaveri ja oli myös ilmeisesti hiukan kiinnostunut tuuningista. Tuli auton luo ja katseli etupuskuria, onhan tuossa nyt varmasti 80mm maavaraa ettei käy niinkuin yhdelle bemarille kun ajettiin dynoon. Siihen oli kuulemma etupuskuri jäänyt. Jotain rasahdusta meilläkin kuului, mutta se johtui onneksi tuulen heittämästä hitsausmaskista Komeasti mentiin kierros läpi, vaikka välillä meinasi ottaa kiinni. Vetonivelen suojakumit kuitenkin kehotettiin vaihtamaan. Ymmärsin samalla mistä se pacha lentää vanteille Motonetissä näkyy kustantavan 8€ / kpl, onkohan paha vaihtaa itse ? Ja voiko joku antaa hiukan ohjeita, jos on tehnyt. Pohja kaipaa kuulemma massausta, parista kohtaa irronnut massaukset.
Sama vika täälläkin, eli Alfa meni tänään katsastuksesta läpi. Ei mitään huomautettavaa, paitsi että renkaat oli sisäpuolelta kuluneet aika sakkorajoille. Taitaa siis olla jossain kulmissa vähän säätämistä?
Nyt olis sitten varmaan hyvä hetki hankkia ne uudet vanteetkin, eli oisko uusille pyörille 215/45R17 aika hyvä ja tasapainoinen koko ajettavuuden, näyttävyyden ja mukavuuden kannalta?
Jos jollain on ylimääräisiä 17" vannesarjoja lojumassa nurkissa, voin ottaa vastaan.
Rahanmenoa ei voi estää, talvirenkaat on nimittäin myös vähän sen oloiset, että nekin voisi vaihtaa. Ja nehän saisi sitten näppärästi pistettyä noille nykyisille 15" orggisaluille...
Minkähänlaisen pakettialennuksen saisi jos käy rengasliikkeessä, ja ottaa ohjauskulmien tarkistuksen / säädön, 17" vannesetin, 17" rengassetin, 15" talvirengassetin ja vielä renkaiden asennukset? Tuosta rysäyksestä ei kyllä meikäläisen tili tule tykkäämään sitten yhtään. Onko hyviä ideoita miten tässä kannattaisi menetellä jotta halvimmalla pääsisi?
(okei, tiedän, että halvinta olisi ostaa uudet 185/65R15 -kumit)
Nyt olis sitten varmaan hyvä hetki hankkia ne uudet vanteetkin, eli oisko uusille pyörille 215/45R17 aika hyvä ja tasapainoinen koko ajettavuuden, näyttävyyden ja mukavuuden kannalta?
Jos jollain on ylimääräisiä 17" vannesarjoja lojumassa nurkissa, voin ottaa vastaan.
Rahanmenoa ei voi estää, talvirenkaat on nimittäin myös vähän sen oloiset, että nekin voisi vaihtaa. Ja nehän saisi sitten näppärästi pistettyä noille nykyisille 15" orggisaluille...
Minkähänlaisen pakettialennuksen saisi jos käy rengasliikkeessä, ja ottaa ohjauskulmien tarkistuksen / säädön, 17" vannesetin, 17" rengassetin, 15" talvirengassetin ja vielä renkaiden asennukset? Tuosta rysäyksestä ei kyllä meikäläisen tili tule tykkäämään sitten yhtään. Onko hyviä ideoita miten tässä kannattaisi menetellä jotta halvimmalla pääsisi?
(okei, tiedän, että halvinta olisi ostaa uudet 185/65R15 -kumit)
OT...taitaa olla hyrysysyn katsastus eessä...voikos mennä talvirenkailla katsastukseen?...meinaan ku ajellu noilla koko kesän ku ei oo jaksanu/kiinnostanu vaihtaa suvikumeja alle ku ei tossa autossa enää paljo merkitte ajaisko vaikka ketjuilla...samalta se kuitenki tuntuis
jaa mut ostakaa joku hiano krysleri se aito amerikkalainen niin voin hakee saksasta vähä huonomman gtveen tilalle
jaa mut ostakaa joku hiano krysleri se aito amerikkalainen niin voin hakee saksasta vähä huonomman gtveen tilalle
Nastarenkailla ei saa ajaa ku marraskuun ja maaliskuun välisenä aikana, mutta jos niissä renkaissa ei ole nastoja, niin ei kai siinä sitten mitään.. Nopeestihan ne pois kuluu jos koko vuoden ajaa. Tai jos ne on kitkat, niin niitähän saa käyttää ympäri vuoden jos vain haluaa.jarski kirjoitti:voikos mennä talvirenkailla katsastukseen?...meinaan ku ajellu noilla koko kesän ku ei oo jaksanu/kiinnostanu vaihtaa suvikumeja alle ku ei tossa autossa enää paljo merkitte ajaisko vaikka ketjuilla...samalta se kuitenki tuntuis
Voi olla paha vedota siihenkään, että nastarenkaita saa käyttää myös aina silloin kun keli niitä vaatii, ei oo kovin pahat talvikelit ollu viime aikoina.
mchammeri kirjoitti: Taitaa siis olla jossain kulmissa vähän säätämistä?
Minkähänlaisen pakettialennuksen saisi jos käy rengasliikkeessä, ja ottaa ohjauskulmien tarkistuksen / säädön, 17" vannesetin, 17" rengassetin, 15" talvirengassetin ja vielä renkaiden asennukset? :
Eipä ne kulmien säädöt paljoa auta . Alfa nyt vaan syö rengasta. Se pitää hyväksyä.
Tuskin suuria alennuksia saa mistään.
NIM. 10tkm ja silenstonet.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Jos niikseen on, niin on ET persiillään. ei itselläni ole 225 ottanut kiinni. silti seuraavat kumit on 215.Jappe kirjoitti:onhan tästä ollut monesti puhetta..
225/45-17 ei mahdu pyörimään -35mm alustalla ilman pokkausten taivutusta (takana) ja vieläkin nappaa kiinni sisäkaariin kuorma päällä.
215/45-17 ei mitään ongelmia, SUOSITTELEN
Kyllä mä sen olen hyväksynyt että renkaita menee, nehän on kulutustavaraa. Mutta renkaat oli sisäreunoista kuluneet huomattavasti enemmän kuin ulkoreunoista. Onko se ihan normaalia?puuha kirjoitti:Eipä ne kulmien säädöt paljoa auta . Alfa nyt vaan syö rengasta. Se pitää hyväksyä.
Tuskin suuria alennuksia saa mistään.
NIM. 10tkm ja silenstonet.
Jos on, niin ei siinä sitten mitään, uutta kehiin vaan... 10 tkm kuulostaa kyllä aika ikävän vähältä ajomäärältä rengaskerralle...
Ainakin se tavoite on siis saavutettu että renkaat on ajettu riittävän slickseiksi jotta voi perustella itselleen uusien (17-tuumaisten) hankinnan välttämättömäksi.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Rengas-Jokke riihimäellä hyvittää ihan kiitettävästi vanhoista renkaista ja vanteista. Ei jää ainakaan itselle nurkkiin pyörimään ja niistä saa vielä rahaakin. Onhan sinne matkaa mutta kannattaa ainakin soittaa ja kysyä. Vilkkaimman sesongin aikana on kyllä aika tukossa koko lafka. Ohjauskulmia siellä ei kyllä pysty tarkistamaan.mchammeri kirjoitti:
Minkähänlaisen pakettialennuksen saisi jos käy rengasliikkeessä, ja ottaa ohjauskulmien tarkistuksen / säädön, 17" vannesetin, 17" rengassetin, 15" talvirengassetin ja vielä renkaiden asennukset? Tuosta rysäyksestä ei kyllä meikäläisen tili tule tykkäämään sitten yhtään. Onko hyviä ideoita miten tässä kannattaisi menetellä jotta halvimmalla pääsisi?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Mulla on 225/40 R18 vanteiden ET 35, madallusta ~40mm. Takana ei ole raappinut kiinni koskaan, eikä sen pokkauksia ole taivutettu. Edessä sen sijaan hiukan raappi kiinni, mutta taivutuksien jälkeen ei ole enään ottanut kiinni.Pablo Honey kirjoitti: Mikäs sulla on ET? Mun olis tarkoitus ehkä ensi keväänä tehdä aivan päinvastoin, eli vaihtaa 215->225. ET mun vanteissa on 35 ja pokkaukset jo valmiiksi taivutettu...
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Jos laittaa edestä renkaat aivan suoraan, ei haritusta tai aurasta, niin ainakin minulla kuluivat tasaisesti sisä- ja ulkoreunasta. 120 tkm huollossa vaihdettiin eteen yläpään tukivarret ja sitten kaikki iskarit ja lopuksi säädettiin kulmat ja auraukset (harituksen puolelle) normaaliksi. Heti alkoi etupäästä kulua renkaat sisältä. Tosin nyt on taas paljon kivempi ja vakaampi ajelle, joten mielestäni ihan ok...mchammeri kirjoitti:Kyllä mä sen olen hyväksynyt että renkaita menee, nehän on kulutustavaraa. Mutta renkaat oli sisäreunoista kuluneet huomattavasti enemmän kuin ulkoreunoista. Onko se ihan normaalia?puuha kirjoitti:Eipä ne kulmien säädöt paljoa auta . Alfa nyt vaan syö rengasta. Se pitää hyväksyä.
Tuskin suuria alennuksia saa mistään.
NIM. 10tkm ja silenstonet.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Kannattaa kysyä ainakin Nokian Autotalosta hintaa. Käsittääkseni pitää saada iso keskimutteri auki, että saa vetarin irti? Se voi olla aika piukassa.-Tomi- kirjoitti:Ja vielä tuosta alkuperäisestä aiheesta. Onko kellään tietoa, onko nuo vetonivelien suojakumit helppovaihtaa ja mitä niiden vaihto saattaisi maksaa liikkessä ?
Vois auttaa jos vaihtas takaiskariin ylemman pultin tilalle ns epäkesko pultin, jonka asentoo muuttamalla pystyy pyörän sivukallistumaa camberia muuttamaan...joskus näin mainoksen GTI magazunessä...niin 156:ssa ei saa kulmia paikalleen, etenkään takana. Rengaskooksi 215/45-17 olisi ainakin kaikkein lähimpänä vakiota kehämitaltaan.
Tarvikeliikkeistä saa myös yleismallista ns "ylivetokumia" sama malli sopii tosi moneen malliin ja venyy moninkertasesti tavalliseen kumiin verrattuna. Esim jos vaihdelaatikon puoleinen kumi on rikki, niin vetarin keskimútterin navasta auki, akseli sivuun voi kuitenkin olla kiinni laatikon päästä...vanha kumi veks vaikka puukolla ja sen uusi kumi asennetaan erityisen venytys kartion ja hyvän liukasteen kanssa yli ulomman vetonivelen, asennetaan paikalleen ja klemmarit kiinni...Ja vielä tuosta alkuperäisestä aiheesta. Onko kellään tietoa, onko nuo vetonivelien suojakumit helppovaihtaa ja mitä niiden vaihto saattaisi maksaa liikkessä ?
-ei tarvitse irrottaa välttämättä koko akselia pöydälle
-ei tarvitse purkaa veto-akselia ja tiukkaa boorisovitetta lekalla hakaten
tarvitsee vain kartiotyökalun minkä voi soveltaa jostain tai ostaa hommaan valmiin vempaimen
Viimeksi muokannut jiiässä, 20 Syys 2005, 09:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Miten tuollaisessa ylivetokumisysteemissä tungetaan uudet rasvat niveleen? Rasvojen lisäys on tarpeen, jos kumissa on ollut jo reikä ja rasvat ovat sinkoilleet nivelestä ulos.jiiässä kirjoitti:
-ei tarvitse irrottaa välttämättä koko akselia pöydälle
-ei tarvitse purkaa veto-akselia ja tiukkaa boorisovitetta lekalla hakaten
Irroitettuun niveleen on helppo ruutata vetonivelrasvatuubista rasvat vetoakselin reiän kautta, jolloin liukaste pursuaa kuulien välistä ulos ja varmasti leviää kaikkiin tarvittaviin paikkoihin. Helpotti muuten kummasti vetonivelten irrottelua, kun hommasin Bilhelvetistä liukuvasaraan irroitushommaan tarkoitetun lisäosan.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Mulla ei tessu menny tänään läpi katsastuksesta . Eka kerta tuon kanssa , kun noin käy . Lähettivät kotio hitsailemaan . No olihan nuo vaivat itselläkin tiedossa. Olin vaan aatellu enskesänä tehdä isomman remontin, kun tämän kesän touhusin sen Minin kanssa . Ei saa ajaa ennen, kuin on korjattu ja jäin sitten töihin yöksi korjaamaan . Nyt muuten tarvittais kiiruusti vääntösauvojen ulosvedin . Oisko kenelläkään vuorata sitä mulle päiväksi Tampereen seudulla . Delta olis 200m päässä, millään ei huvittais sinne mennä .
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Tuossa joku aika sitten kun kävin näyttämässä Alfaa ensmäistä kertaa katsastuslaitoksella, niin oma tyhmyys tuli taas vastaa.
Takajarruletkun takia jäi leima laitokselle.
Hölmö minä vaihdoin takajarruihin levyt,palat,satulat ja käsijarrutinvaijerin.
En sitten viittiny samalla vaihdella niitä letkun pätkiä.
Muuten ei ollu huomautettavaa
Takajarruletkun takia jäi leima laitokselle.
Hölmö minä vaihdoin takajarruihin levyt,palat,satulat ja käsijarrutinvaijerin.
En sitten viittiny samalla vaihdella niitä letkun pätkiä.
Muuten ei ollu huomautettavaa
Eilen kävin leimalla Nokialla. Katsastus-setällä huulipyöreenä automaatin kanssa. Aamulla vaihdatin taka tukitangot Deltassa - Muukkoselta ostetut, kun oli takapyörät vähän sivuhempulat - tuntuu ohjautuvan vähän tarkemmin.
Lukivat diagnoosiboxin ja suihkivat sähköcrc:tä liittimiin - auto kun ei ole ottanut kierroksia kunnolla. Tosin tietty taas kävi pari päivää kun enkeli.
Homma tuntuu olevan kiinni mustasta laatikosta, jossa kaikki mahdolliset johdot on liittimillä kiinni. Niitä kun on viittinyt heilutella, niin taas lähtee. 150€ Deltaan ja 40€ asemalle.
Lukivat diagnoosiboxin ja suihkivat sähköcrc:tä liittimiin - auto kun ei ole ottanut kierroksia kunnolla. Tosin tietty taas kävi pari päivää kun enkeli.
Homma tuntuu olevan kiinni mustasta laatikosta, jossa kaikki mahdolliset johdot on liittimillä kiinni. Niitä kun on viittinyt heilutella, niin taas lähtee. 150€ Deltaan ja 40€ asemalle.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Katiska leimattu, saa ajella helmikuulle 2007.
Ekalla kertaa jo kuitissakin luki enteellisesti "Tervetuloa uudelleen" joten uusintanäyttöä vaati.
Sanomista oli raidetangon vasemmassa sisäpäässä, vaihdoin myös ulkopään kun ei irronnut mitenkään ilman rautasahaa. Takavakaajan oikea yhdysnivel meni myös vaihtoon.
Ekalla kertaa jo kuitissakin luki enteellisesti "Tervetuloa uudelleen" joten uusintanäyttöä vaati.
Sanomista oli raidetangon vasemmassa sisäpäässä, vaihdoin myös ulkopään kun ei irronnut mitenkään ilman rautasahaa. Takavakaajan oikea yhdysnivel meni myös vaihtoon.
VMP
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
"Ei reikiä" täälläkään. Aamutuimaan kävi 166 TS -00, aj 84 tkm katselmuksessa. Katsastussetä sano että kuin uusi. No hyvältähän se tuntuu.
Missäs vaiheessa muuten nykyautoihin joutuu jarrupaloja uusimaan? Muistuu mieleen kun aikoinaan ysiysisaabilla ajelin, se suorastaan söi jarrupaloja kun jarrut helposti jäivät hieman laahaamaan.
Missäs vaiheessa muuten nykyautoihin joutuu jarrupaloja uusimaan? Muistuu mieleen kun aikoinaan ysiysisaabilla ajelin, se suorastaan söi jarrupaloja kun jarrut helposti jäivät hieman laahaamaan.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Häh?Jappe kirjoitti:muttamutta, jollei ole ollut koko katsastusajan seisonnassa, pamahtaa ajokielto hylkäyksestä :roll:
EDIT:
AKE:n sivuilta( http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=991 ):
----8<----8<----
Jos ajoneuvo varsinaisen katsastusajan jälkeen hylätään määräaikaiskatsastuksessa tai jälkitarkastuksessa, kahden kuukauden aika lasketaan viimeisestä varsinaisena katsastusaikana tehdystä määräaikaiskatsastuksesta tai jälkitarkastuksesta lähtien. Niinpä esimerkiksi 15.7.2000 käyttöönotetun henkilöauton hylätty katsastus tehtynä 2.7.2005 oikeuttaa ajamaan autolla enintään 2.9.2005 saakka.
----8<----8<----
Eli ajokieltoon menee mikäli hylätään, mutta ei kai sillä mitään tekemistä ole vakuutuksen kanssa.
Siis, autolla saisi ajaa edellisestä katsastuksesta 4kk ennen seuraavaa viimeistä päivämäärää? Sitten kun toimittaa seisonta-aikatodistuksen katsastusajalta, eli ajalta 4kk ennen viimeistä pakollista katsastusta, saa 1kk korjausajan vaikka katsastus olisi toimitettu 2 vuotta määräajan umpeutumisen jälkeen? Nyt kyllä haluaisin nähdä sen kohdan laista, jossa näin määritellään. Voi toki toimia tutulla konttorilla, mutta laki ei tietääkseni sitä salli.Jappe kirjoitti:ainakin aiemmin, jos oli todistus vakuutusyhtiöltä seisonta-ajasta, sai normaalin 1kk korjausajan hylkäyksestä
Katsastusaika AKE:n sivuilta:
Ajoneuvo on katsastettava viimeistään sen rekisteröintitodistukseen merkittyä käyttöönottopäivää vastaavana päivänä. Katsastuksen voi suorittaa aikaisintaan neljä kuukautta ennen kyseistä päivää.
33 meni totta kai jo läpi kun saatiin tuplakaasarit säätöihin,uusittu autosta kaikki bensaputket vasen helmakotelo+kaikki sen takaa+oikean puolen lattiaa,uudet etujarrupalat,jarrunesteet,termostaatti,mittariston valot ja kotelosuojaus ja massaus.menihän siinä 3 viikon vapaa-ajat.nyt on vahattu ja viimeistelty
Menipä läpi minunkin alfani (kuinkas muuten). Muutamat polttimot piti kyllä ensin vaihtaa. En ole ennen törmännyt näin kalliisiin parkkipolttimoihin. Sellaiset pikkiriikkiset ja n. 7€ kpl.
Pientä hämminkiä tuli alustan muutoskatsastuksessa, kun jousien papereitten ja rekisteriotteen tyyppihyväksyntänumerot eivät täsmänneet... No syyksi paljastui kuitenkin se, että rekisteriotteessa oli väärä numero. Autosta löytynyt numero ja jousien papereissa oleva numero täsmäsivät, joten ei siitäkään sitten ongelmaa muodostunut.
Olin muuten heittänyt aikoinaan jousien paperit menemään "tarpeettomina", kunnes sitten sain kuulla, että niitä tarvitaankin... Eibachin sivuilta puuttui tietenkin juuri 166:n hyväksyntälaput, mutta kiiltovaunu pyysi ne sitten tehtaalta pdf:nä.
Pientä hämminkiä tuli alustan muutoskatsastuksessa, kun jousien papereitten ja rekisteriotteen tyyppihyväksyntänumerot eivät täsmänneet... No syyksi paljastui kuitenkin se, että rekisteriotteessa oli väärä numero. Autosta löytynyt numero ja jousien papereissa oleva numero täsmäsivät, joten ei siitäkään sitten ongelmaa muodostunut.
Olin muuten heittänyt aikoinaan jousien paperit menemään "tarpeettomina", kunnes sitten sain kuulla, että niitä tarvitaankin... Eibachin sivuilta puuttui tietenkin juuri 166:n hyväksyntälaput, mutta kiiltovaunu pyysi ne sitten tehtaalta pdf:nä.
No lisätään nyt omakin leima tähän ketjuun. Homma tuli tehtyä jo tossa pari kuukautta sitten. Jarru dyno vähän taas jänskätti, kun nyt tällä kertaa tuli oltua auton sisällä inssin mukana. Se on kiva kattella niistä peileistä mistä näkee oman etupuskurin, kun maavara näyttää - sitä ei ole No ei se kuitenkaan kiinni ota, mutta on se niin milleistä kiinni.
Samaan syssyyn tuli muutoskatsastettua nuo uudet kiekot. Hetken aikaa kummasteli, miten lähellä rengas on tulla yli kaaren ja puheli jostain lokareista, mutta lopuksi antoi asian olla
Toisinsanoen, läpi meni heittämällä!
Samaan syssyyn tuli muutoskatsastettua nuo uudet kiekot. Hetken aikaa kummasteli, miten lähellä rengas on tulla yli kaaren ja puheli jostain lokareista, mutta lopuksi antoi asian olla
Toisinsanoen, läpi meni heittämällä!
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 13 Loka 2004, 02:17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Pääsenpähän vihdoin kirjoittamaan tähän ketjuun, käytin aamupäivällä auton leimalla ja tulihan se leima, parin huomautuksen kera tosin.
Ensimmäinen autoni muuten joka meni ekalla kerralla läpi.
Niin, huomautukset tuli liian ylös näyttävistä etuvaloista (ajovalot ja sumarit) ja takajarrulevyistä, on vähän uralla
Ensimmäinen autoni muuten joka meni ekalla kerralla läpi.
Niin, huomautukset tuli liian ylös näyttävistä etuvaloista (ajovalot ja sumarit) ja takajarrulevyistä, on vähän uralla
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Tänään myös mun "tuomionpäivä" koitti, aikaahan olis ollut ruhtinaallisesti tammikuun alkuun, tarkoituksena oli hakea lähinnä vikalista et kerkee sit joulun pyhinä laitella jos/kun jotain laittoa on. Mutta kuinkas kävikään, leima paperissa ja hymy naamalla lähdettiin konttorin pihasta.. Huomautuksena oli vastustajan puolen alapallon suojakumi halki ja pieni reikä pohjassa kuskin puolen renkaan takana jota en ollut huomannut sekä varapyöräkotelossa oleva reikä.. Päästöt ja iskarit sai jopa kiitosta. Ja hienoahan tässä on se että ei tarvinnut edes p*rse ruvella tehdä hommia leiman eteen mihin olin varautunut ostettuani auton syksyllä, kun halvalla sai. Ainoastaan takajarrut piti rempata kun vuotivat jarrunestettä ja putkea vähän hitsuuttaa
No ainahan vanhassa on jotain pientä laittoo ja on edelleen, mut pääasia et on ainakin vuos ajoaikaa taas!
Edit: Niin, ja hyvät joulut myös kaikille!
No ainahan vanhassa on jotain pientä laittoo ja on edelleen, mut pääasia et on ainakin vuos ajoaikaa taas!
Edit: Niin, ja hyvät joulut myös kaikille!
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
No niin, asemalla tuli käytyä.
Kunnon Alfistihan luottaa kulkupeliinsä sen verran sokeasti että antaa viimeisen katsastuspäivän mennä muutamalla päivällä ohi ja menee leimalle vasta sitten. Tuleepahan vähän leveliä tähän katsastamiseen (hylystä lähtee kilvet)...
Kuskin H7:n suuntauksesta tuli korjauskehoitus, lisäksi epämääräistä mutinaa siitä että auto on niin matala. Muuten kehui. Leima siis tuli.
Todellisuusdessa olin sydän kurkussa:"V**tu jollei jostain kumman syystä mee läpi, tänään pitää ajaa vielä Kirkkonummelle..."
Kunnon Alfistihan luottaa kulkupeliinsä sen verran sokeasti että antaa viimeisen katsastuspäivän mennä muutamalla päivällä ohi ja menee leimalle vasta sitten. Tuleepahan vähän leveliä tähän katsastamiseen (hylystä lähtee kilvet)...
Kuskin H7:n suuntauksesta tuli korjauskehoitus, lisäksi epämääräistä mutinaa siitä että auto on niin matala. Muuten kehui. Leima siis tuli.
Todellisuusdessa olin sydän kurkussa:"V**tu jollei jostain kumman syystä mee läpi, tänään pitää ajaa vielä Kirkkonummelle..."