
Webasto
Valvoja: Moderators
Webasto
Onko täällä kokemuksia webastosta? Meinaan ihmetytti kovaääniset, epätasaiset kohaukset sen ollessa päällä
Onkohan ihan tervettä... Webasto viisi vuotta vanha, ollut autossa alusta asti. Nyt ekoja kertoja itsellä päällä. Lämmintä kyl tulee.

Anna kaikkesi mutta älä periksi
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Webasto
Kuuluiko sisään vai ulos?Donna kirjoitti:ihmetytti kovaääniset, epätasaiset kohaukset sen ollessa päällä
Parilla autolla, jossa on webasto ollut, olen ajellut ja kyllä niissä on kuulunut sellainen tasainen humina. Jos on autom. ilmastoinnilla oleva auto, niin niissähän on joku ilmastointia ohjaava lisätoiminto, voisiko tulla siitä?
En tiedä onko faktaa, mutta tuttava sanoi ettei kannata ajella webasto päällä, miksi ei...en tiedä.
Firman pakusta olen sammuttanut ennen liikkeelle lähtöä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Meillä on Rellussa Eberi, ja siitä kuuluu koko ajan tasainen humina. Kai se päällä voi olla ajon aikana, niinhän kaikissa uusissakin autoissa on missä se on asennettu jo tehtaalla. Automatiikan pitäisi sammuttaa se kun lämmöt ovat nousseet normaaliin. Jos epäilyttää, niin kannattaa käyttää Webaston huollossa. Ja muutenkin sitä pitäisi käyttää kesälläkin kerran kuussa niin pysyy kunnossa, kuten ilmastointia talvella...
Abarth 500 Esseesse
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mullla on webasto v6:ssa. Kohina on normaalia pakokaasu/tuuletuspumpun ääntä. Laitetta voi ja kannattaa käyttää ajon aikana, koska se sammuu automaattisesti jos tuloveden lämpötila nousee riittävästi. Yleensä webstoissa on kello joka katkaisee muutenkin lämmityksen viimeistään 60min jälkeen.
Loistava laite kannattaa käyttää. Ei sillä ainakaan pitäisi polttaa autoaan
Itselläni on vielä gsm ohjaus, jolla saan webaston päälle 30min puhelin soitolla.
Loistava laite kannattaa käyttää. Ei sillä ainakaan pitäisi polttaa autoaan

Itselläni on vielä gsm ohjaus, jolla saan webaston päälle 30min puhelin soitolla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Kyllä Webaston kuuluu ääntä pitääkin, ei se mikään kovin äänetön laite ole. Vaikka Webaston tulppa olisi huono ja laitteessa esiintyisi sen vuoksi käyntihäiriöitä mitä Kirby varmaan tarkoitti, ei sen pitäisi ilmetä suurempana metelinä, pikemminkin päinvastoin. Tuskin laitteessa mitään vikaa on mutta näin on mahdotonta sanoa varmaksi. Helpoin konsti tarkistaa lienee huollossa käyttäminen. Viisi vuotta vanhan toosan tulppa kannattaa jokatapauksessa jo uusia. Maksaa jonkun kympin ja vaihtaminen käy nopsaan.
Se mitä tulee Webasto päällä ajamiseen en osaa sanoa. Ainut mitä itselle tulee mieleen on se, että varsinkin jos autolla ajetaan vain lyhyitä matkoja je Webastoa käytetään useasti, kannattaa se sammuttaa jo senkin vuoksi että auton akku latautuisi vähän paremmin ajon aikana. Webasto on melkoinen virtasyöppö ja helposti ahkerassa kaupunkikäytössä "syö" akun melko nopeasti.
Se mitä tulee Webasto päällä ajamiseen en osaa sanoa. Ainut mitä itselle tulee mieleen on se, että varsinkin jos autolla ajetaan vain lyhyitä matkoja je Webastoa käytetään useasti, kannattaa se sammuttaa jo senkin vuoksi että auton akku latautuisi vähän paremmin ajon aikana. Webasto on melkoinen virtasyöppö ja helposti ahkerassa kaupunkikäytössä "syö" akun melko nopeasti.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Taitaa se "tulppa" olla nykyään paremminkin jokin keraaminen lämpöelementti, joka ei kyllä mene huonoksi jos laitetta käyttää oikein eli muistaa käyttää lämpimäksi asti ja myös kesällä kerran kuukaudessa ainakin 15min jolloin kosteus ei pääse syövyttämään laitetta. Vanhassa autossa oli webasto thermo top vuodelta 1994 ja pelitti ilman minkäänlaista huoltoa tähän asti. Auton myin pois 2 viikkoa sitten.
Webastohan itsessään ei juurikaan sähköä vie, mutta auton oman puhaltimen ottama virta onkin sitten se suurempi syöppö. Itselläni on CTec akkulaturi suoraan kytkettynä lohkolämppärin sisätilanpistokkeeseen (itse lohkolämppäri on muuten irti) ja akku latautuu aina kun pistän auton johdon päähän. Itseltä taisi viime talvena kerran loppua virta akusta Webaston käytön vuoksi, mutta silloinkin auto lähti käyntiin kaikkien sähkölaitteiden sammuttamisen jälkeen. Eli autoon vaan kunnon akku.
Diesel webastot on sitten muuten aivan eri asia kuin bensa laitteet. Ne varmasti vaativat huoltoa nokeentuessaan.
Webastohan itsessään ei juurikaan sähköä vie, mutta auton oman puhaltimen ottama virta onkin sitten se suurempi syöppö. Itselläni on CTec akkulaturi suoraan kytkettynä lohkolämppärin sisätilanpistokkeeseen (itse lohkolämppäri on muuten irti) ja akku latautuu aina kun pistän auton johdon päähän. Itseltä taisi viime talvena kerran loppua virta akusta Webaston käytön vuoksi, mutta silloinkin auto lähti käyntiin kaikkien sähkölaitteiden sammuttamisen jälkeen. Eli autoon vaan kunnon akku.
Diesel webastot on sitten muuten aivan eri asia kuin bensa laitteet. Ne varmasti vaativat huoltoa nokeentuessaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Jonkin verran kokemusta diesel webastoista, ja ne pitää huollaattaa kerran käyttö kauteen jos jatkuvassa käytössä. Ainakin jos haluaa välttää ongelmia. Meillä meinasi yksi palaa oikein pahastikin kun oli palanut huonosti->liikaa dieseliä "paloputkessa"->putki halki ja jos vielä vähän pidempään olis ollu huoltamatta niin olis tullu liekki kotelon kyljestä ulos kurkkimaan
Jos huoltaa niin hyvin pelaa. Firman koneet on tehoiltaan tosin vähän isompia, mutta kaiketi samalla toimintaperiaatteella.
Niin tää ei ollu mikään pelottelu. Itse äänestä tuli lähinnä mieleen palokaasujen poistoputken irtoaminen. Tarkoitan että se on menny sillai mutkalle että kerää itsensä täyteen kosteutta ja puhallin alkaa kurluttaa kun meinaa tukehtua. Nimim. kokemusta on.

Jos huoltaa niin hyvin pelaa. Firman koneet on tehoiltaan tosin vähän isompia, mutta kaiketi samalla toimintaperiaatteella.
Niin tää ei ollu mikään pelottelu. Itse äänestä tuli lähinnä mieleen palokaasujen poistoputken irtoaminen. Tarkoitan että se on menny sillai mutkalle että kerää itsensä täyteen kosteutta ja puhallin alkaa kurluttaa kun meinaa tukehtua. Nimim. kokemusta on.
Ayrton Senna da Silva forever
Diesel webastoista omatkin kokemukset ovat ja vielä enemmälti veneissä olevista. Sellaisen olen todennut että ongelmia on eniten sellaisissa laitteissa joita käytetään harvoin. Mitä useammin webastolla tohottelee, sen parempi. Ja antaa sen sitten käydä hyvän aikaa niinkuin pikkiskin tuossa totesi.Wile E. Coyote kirjoitti:Jonkin verran kokemusta diesel webastoista, ja ne pitää huollaattaa kerran käyttö kauteen jos jatkuvassa käytössä. Ainakin jos haluaa välttää ongelmia.