V6 ujeltaa
Valvoja: Moderators
- Pablo Honey
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
V6 ujeltaa
Näköjään aina kun yhden ongelman saa korjattua, ilmaantuu vähintään yksi uusi...
Sen jälkeen, kun hain Alfan ruostesuojauksesta, on koneesta kuulunut kumma, melko äänekäs ujellus. Todennäköisesti se voisi tulla jostain hihnasta/rullasta. Ääni voimistuu, kun kone ottaa kierroksia, oli veto päällä tai ei. Tyhjäkäynnillä se ei kuulu sisälle asti, ulkoa kuunneltuna se on tällöin lähinnä pientä "kahinaa" tai rahinaa.
Mikähän on nyt ottanut itseensä ja miksi? Mitä kannattaisi tehdä? Hirvittää jo ajatus auton viemisestä Deltaan, ne kustannukset lähinnä...
Sen jälkeen, kun hain Alfan ruostesuojauksesta, on koneesta kuulunut kumma, melko äänekäs ujellus. Todennäköisesti se voisi tulla jostain hihnasta/rullasta. Ääni voimistuu, kun kone ottaa kierroksia, oli veto päällä tai ei. Tyhjäkäynnillä se ei kuulu sisälle asti, ulkoa kuunneltuna se on tällöin lähinnä pientä "kahinaa" tai rahinaa.
Mikähän on nyt ottanut itseensä ja miksi? Mitä kannattaisi tehdä? Hirvittää jo ajatus auton viemisestä Deltaan, ne kustannukset lähinnä...
- Pablo Honey
Niinno, sitä ensimmäisenä mietin itsekin. Olin yhteydessä ruostesuojaamoonkin, jossa sanottiin, ettei vastaavaa ole ainakaan ennen sattunut, ja että hihnat ja rullat kyllä aina suojataan ennen käsittelyä. Onhan kaikki tietty mahdollista, varsinkin kun mun tuurista puhutaan...V6 kirjoitti:ettei sitä ruostesuojaa ole mennyt väärään paikkaan
Onkos toi jakohihna kokonaan sen kotelon sisällä? Eihän sinne periaatteessa vahingossakaan voi mitään mömmöjä mennä?
- Antieko
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Re: V6 ujeltaa
Mulla ujelti apuhihnan (ura hihna) alimmainen rulla. Rullaa ei saanut kuin Delta-autosta Vaihdon toki suoritti joku muu .Pablo Honey kirjoitti:Näköjään aina kun yhden ongelman saa korjattua, ilmaantuu vähintään yksi uusi...
- Pablo Honey
Re: V6 ujeltaa
Tuli irrotettua tuo moniurahihna, ja sillähän meteli hävisi (onneksi ei tullut jakohihnasta). Itse syypää taitaa loppujen lopuksi olla juurikin tuo alimmainen ohjausrulla. Tuntuu pikkuisen falskaavan ja pitävän ääntä ihan sormillakin pyöritettäessä.Antieko kirjoitti:Mulla ujelti apuhihnan (ura hihna) alimmainen rulla. Rullaa ei saanut kuin Delta-autosta Vaihdon toki suoritti joku muu .
Järkyttävän kallis osahan tuo on tietysti taas, 116e Deltassa. Mut onneks aika helppo vaihtaa.
Edit: Muukkosella 52e.