Käsijarru kohtasi pakkasen...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Donna
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Loka 2005, 21:38
Paikkakunta: Kuusankoski

Käsijarru kohtasi pakkasen...

Viesti Kirjoittaja Donna »

Ikävä yllätys odotti aamulla autolla. Käsijarru oli jäätyny päälle :crazyeyes: Siis vaivaiset viisi astetta pakkasta... Onko muilla käyny moista? Yritin sit kiireessä lähtä ajaa ja ajattelin et ajaessa varmaan irtoaa ku vähän nyin... Eipä vaan irronnu vaan vähän ajan päästä pysähdyin ja jarrupalat sen ku kärys :oops: Ajoin pari metriä edestakaisin jarrutellen voimakkaasti ja onneks autto! Toivottavasti ei ole joka aamuinen ongelma :? Voikohan eilisellä renkaiden vaihdolla olla mitään osuutta asiaan...
Anna kaikkesi mutta älä periksi

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Nyt vaan totuttelet ajatukseen että käsijarrua ei tarvita seuraavan puolen vuoden aikana. Näin minäkin olen asian ratkaissut kahden viimmeisen Alfani kanssa. Aina voi tietenkin vaihtaa käsijarruvaijerin suojakumeineen uuteen, mutta apu on kuitenkin vain enemmän tai vähemmän väliaikainen.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

Juu täällä opittiin viime talvella ettei sitä käsijarrua tarvi käyttää..
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hah, sama ongelma aamulla, paitsi etten päässyt liikkeelle ja meinasin tentistä myöhästyä.

Minulla ei ole ollut tapana käyttää kässäriä ikinä, joten kylläpäs sattui sopiva päivä harjoittaa sitäkin. Niin ongelma johtunee rikkinäisestä vaijerin suojakumista..? Vaijeri ainakin roikkuu sopivasti ettei pysy kauaa ehjänä.

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

Aika monella automerkillä ilmenee samaa ongelmaa. Yleensä käsijarruvaijeri koostuu kahdesta kerroksesta. Sisäpuolella on ns. luistava putki, joka puhki mennessään ei luista enää. Hetkellisesti asian voi korjata esim. kuparitahna + öljyseoksella tai ns. kuparisprayllä. Itse olen aina tarpeen tullen vaihtanut uuden vaijerin, koska tusaamisessa menee monesti enemmän aikaa. Joka päivä käytän käsijarrua autossa kuin autossa ja yleensä on mennyt 50-80 tuhannen ajon jälkeen vasta rikki.

Saa olla toistakin mieltä :)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

joka päivä käytössä ei ongelmia... tosin voi sitä vähän harkita jos edellisenä päivänä on ollut kaatosade ja pakkasta tulossa niin jättää vaikka laittamatta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Veikkaisinpa kanssa että käsijarruvaijerista on toiselta/kummaltakin puolelta haitarikumit haperoituneet. Erityisesti kiihkeämpi ajotapa aiheutttaa haperoitumista koska kumit sijaitsee niin lähellä kuumana käyviä takajarrulevyjä ja satulaa. Jos käsijarrua haluaa käyttää on vaijerit uusittava. Jos tyytyy siihen että ilmankin pärjää yllätys tuleekin sitten mahdollisesti vastaan seuraavassa katsastuksessa, käsijarrun käyttämättömyys erityisesti talvella voi edesauttaa mekanismin jumiutumista sekä heikkoa pitoa...

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Seitsemäs talvi pärähtää käyntiin eikä
ensimmäistäkään ongelmaa kässärin kanssa..
ehkäpä huomenna..? :wink:
Käsijarrun käyttöni on hyvin vähäistä..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

minäkin jokapäiväisenä kösijarru ihmisenä olen joskus kohdannut tuon tilanteen mutta kyllä se siitä kun se sulaa niin seuraavana päivänä parempi jo,ja talvella ei häritse menoa mulla ainakaan vaikka välillä jäätyykin!!!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voi sen käsijarrun pakkasella vetää yöksi päälle, mutta jos illalla on kosteaa ja aamulla mahdollisesti pakkasta niin parempi jättää vetämättä. Ainakin edellisen 164:n käsijarru jäätyi systemaattisesti joka kerran.

Vaan mitäs käsijarrusta, mutta kun kesti aamulla puoli tuntia päästä autoon sisään :bad-words: Hitonmoinen jääköntti koko auto. Olisin ottanut Fordsonin Alfan sijaan mutta sattuneesta syystä siinä ei ollut jakohihnaa...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Tais uupua kiristysrullaatitirulaati-lallaakin :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jaaha, Carloksella on sisäpiirin tietoa :P

Nyt se käydä ruksuttaa taas. Voi huomenna valita kulkineen kelin mukaan.
- Epäkelpokeräilijä -

niko76
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Marras 2004, 09:09
Paikkakunta: kaarina

Viesti Kirjoittaja niko76 »

Ihan tyhmä idea mut onko kukaan ajatellut et laittaa rasvanipan tms. käsijarru vaijeriin ?? Siten ei jäätyis kun olis pakkanen
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Barchettassakin tuo käsijarru jäätyy mikäli sitä käyttää talvella. Joku ehdotteli kansainvälisillä barchetta-forumeille seuraavanlaista konstia:

- jarruvaijerin toinen pää irroitetaan
- kaadetaan vaijerin ja kuoren väliin esim. öljyä tms. jäätymisen estävää ainetta
- vaijeri takaisin kiinni

Onko joku kokeillut moista keinoa? Vaikuttaako järkevältä vai järjettömältä?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Toimii. Kannattaa ostaa uudet vaijerit jotka sitten rasvaa sillä ne ei Motonetissä maltaita maksa, kun ne jokatapauksessa on rasvausta varten irroitettava.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Sama homma oli täällä eilisaamuna. Käkkäri oli päällä koko yön ja yöllä lämpötila laski reilusti alle 10 asteen. Pari ekaa kilsaa takajarrut laahas mutta "sulivat" lopulta ja meno keveni.
Päätimpä sitten olla käyttämättä käsijarrua ainakin siihen saakka että saan auton nosturille ja pääsee noita vaijereita kuivaileen ja rasvaileen.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Eipä oo toistaseks ollu ongelmia käsijarrun kanssa. Hyvin on irronnut. Odotellaan niitä 20-asteen pakkasia. :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oliskin pakkasta koko ajan niin ei jäätyisi mikään, mutta kun pitää olla plussaa ja miinusta edes takaisin.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Nonni, nyt se munkin känkkä kohtas pakkasen. Vaimo tuli aamulla potkimaan sängystä kun "auto on jumissa ja pitää kummallista natinaa". :wink: Ja jumissahan se oli, eikä auennut vaikka 10min ajelin ees taas jarrutellen ja känkkää nykien. Auto oli aikas levoton, kun aina jään kohdatessaan lähti yllättäen persus alta... Noh, ajoin takas katokseen, totesin että takajarrut on tulikuumat, mutta känkkä edelleen jäässä. Sinne jäi katokseen odottamaan luvattuja plussakelejä...

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

Maanantaista perjantaihin seisoskeli vacina Kiipulan kurssi-kuntoutus keskuksen pihassa.....aattelin tänä aamuna, iltapäivällä alkavaa matkaa kohti Lahti kaupunkia. Olisikohan ressukka jäässä? Päästäisiköhän ees sisään? Olisikohan kässäri jäässä? Noh! kaivoin rakkaani esiin lumen alta ja starttasin....hyrähti käyntiin, huovuvaan niinkuin ennenkin. Arvelutti lähteä suvikummeilla etenemään, mutta hiljaa hyvä tulee, oon jo koneen ääressä kotona. Hjörttikselle soitin varuiksi, jos keli ei lämpene, tuoppas rakkaaseeni talvimallin kummitukset, niin voit sitten osaavan opastuksen läsnäollessa vaihtaa rengastuksen kulkuneuvooni. Kukin päätteleekin mikä jutussa pitänee paikkansa!! Asiasta kolmanteen: käsijarru ei ollut jumissa, jotain edellisvuosien kokemus opettaa........ :lol:
164ts-89 400tkm

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Pablo Honey kirjoitti:Eipä oo toistaseks ollu ongelmia käsijarrun kanssa. Hyvin on irronnut. Odotellaan niitä 20-asteen pakkasia. :mrgreen:
Sama juttu, toinen Alfa menossa eikä kummassakaan ole ollut ongelmia käsijarrun kanssa. Käytän käsijarrua aina ja usein.

Lämmin talli kotona ja kylmä katos töissä joten auto on usein kosteana ja silti on hyvin pelannut.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kaksi vaihtoehtoa...joko pitää mukana 3kg:en hienosäätölekaa jolla voi kolauttaa pyöränpultteihin käsijarrun jäätyessä tai ajaa ympäri vuoden motskarilla jossa ei ole käsijarrua.. :wink: :wink: :wink:

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Ei ollut viime talvena jäätymisongelmaa kun vaihdoin ehjät vaijerit.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Näin on minullekkin päässyt käymään vaikka käsijarrun vaijeri tuli vaihdettua milanossa tossa syyskuussa.
Ei irtoo millään toi käsijarru - vaikka kuinka repii ja antaa runtua. Muutaman kerran saanut valon hetkellisesti sammumaan, mutta kun auto vähänkään liikahtaa, alkaa jarruvalo taas loistamaan.
Jonnekkin lämpimään tilaan on liikaa matkaa, joten mikä kumma tässä nyt avuksi?? Pitääkö vaan odotella kiltisiti huhtikuuta ja pitää auto parkissa. No säästyispä siinä renkaiden vaihdolta...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

hamppi kirjoitti: Jonnekkin lämpimään tilaan on liikaa matkaa, joten mikä kumma tässä nyt avuksi??
täällä etelässähän on 5 astetta lämmintä, kai se siinä jo sulaa? :)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

No niin sitä itekkin luulis. Vaan eipä se(kään) tunnu auttavan.
Ennen tuota jumahtamista huomasin (!) valon vilahtelevan satunnaisesti perus maantieajossa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ettei siellä ole nyt jotain muuta häikkää jarruissa, tarkista ainakin jarrunesteen määrä aluksi.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

hamppi kirjoitti:Ennen tuota jumahtamista huomasin (!) valon vilahtelevan satunnaisesti perus maantieajossa.
Siis onko auto oikeasti jumissa vai jääkö tuo valo vain palamaan? Sehän tosiaan ilmoittaa myös jarrunesteen vähäisyydestä. Vilkkuminen ajossa viittaa vahvasti siihen ja johtuu luonnollisesti nesteen pinnan heilahtelusta esim. kiihdytyksissä.

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Hieman aiheeseen liittyen - minulla käsijarru, tai oikeastaan vasemman puolen käsijarrukaapeli kohtasi lumen. Eli se kaapelissa oleva kiinnitysklipsi joka kiinnittyy pohjassa olevaan nystyyn on niin horo että se irtoaa lumikontaktista, joskus ihan ilmankin. Kuumaliimaa on jo kokeiltu - ei pitänyt. Onkos jotain näppäriä niksipirkka-henkisiä ohjeita... :?

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Pablo Honey kirjoitti:Siis onko auto oikeasti jumissa vai jääkö tuo valo vain palamaan? Sehän tosiaan ilmoittaa myös jarrunesteen vähäisyydestä.
Taitaavat sekä V6, että Pablo olla ongelman jäljillä.. Ei siellä kyllä mitään nestettä näy enää olevan.
Voiko tuota lisätä ihan tosta noin vaan?
Mutta mihin kummaan se neste on kadonnut? Etkös Pablo juuri itse myös kärsinyt samanlaisesta nestehukasta, näin muistelisin? Millä korjaantu?
En nyt löydä sitä ketjua sitten millään.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

voi sitä lisätä mutta jos se on mennyt ihan tyhjiin se on voinut haukata ilmaa sekaan. Vuotokohta pitää ettiä esim. jarrupääsylinteri voi vuotaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

hamppi kirjoitti:Taitaavat sekä V6, että Pablo olla ongelman jäljillä.. Ei siellä kyllä mitään nestettä näy enää olevan.
Voiko tuota lisätä ihan tosta noin vaan?
Mutta mihin kummaan se neste on kadonnut? Etkös Pablo juuri itse myös kärsinyt samanlaisesta nestehukasta, näin muistelisin? Millä korjaantu?
En nyt löydä sitä ketjua sitten millään.
Jarrunestettä voi lisätä (kunhan ei sotke Dot 4 & Dot 5)
Syy nestepinnan vajaukseen tulee myös selvittää, voi olla helpoimmillaan loppuun ajetut jarrupalat.
VMP

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Noniin nestevajaus korjattu ja se valo sammu hetimmiten käynnistämisen jälkeen.
Kiitokset vielä kertaalleen V6 ja Pablo!
Huh, kyllä nyt helpottaa.
mattijus kirjoitti:Syy nestepinnan vajaukseen tulee myös selvittää, voi olla helpoimmillaan loppuun ajetut jarrupalat.
Toivottavasti olisi juurikin tästä kyse.. Minulle nimittäin mainittiin viime määräaikaishuollossa, että kohta alkaisi olemaan vaihdon paikka palojen suhteen.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

hamppi kirjoitti:Taitaavat sekä V6, että Pablo olla ongelman jäljillä.. Ei siellä kyllä mitään nestettä näy enää olevan. Mutta mihin kummaan se neste on kadonnut? Etkös Pablo juuri itse myös kärsinyt samanlaisesta nestehukasta, näin muistelisin? Millä korjaantu?
Mulla on auto vasta menossa pajalle, mutta todennäköinen syyllinen nestehukkaan on kytkimen työsylinteri.

Oliko siis koko säiliö tyhjentynyt? Se säiliöhän on ikään kuin osin jaettu kytkin- ja jarrupuoliin pienellä kynnyksellä. Takaosasta lähtee letku kytkimelle ja etuosasta jarruille. Mä totesin yks aamu, että se takaosa oli täysin tyhjä, joten vuoto oli nimenomaan kytkimen puolella. Normaalin palojen kulumisen luulisi vain laskevan nesteen pintaa, ei tyhjentävän koko säiliötä.

Kannattaa tarkkailla sitä nesteen pintaa, vaikka varoittaahan se valokin nesteen vähyydestä. Oma vuotoni alkoi hyvin pienenä ja epäilinkin nimenomaan jarrupalojen kulumista, mutta vuoto pahentui lopulta eksponentiaalisesti. Nestettä voi tosiaan lisäillä, kunhan ei päästä koko järjestelmää tyhjäksi. Se on ikävää, jos jarrut tai kytkin lakkaa pelaamasta.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Pablo Honey kirjoitti:Oliko siis koko säiliö tyhjentynyt?
Ei se kait täysin tyhjä ollut, kun ei sitä jarrunestettäkään paljoa joutunut lorottamaan.
Pablo Honey kirjoitti:Kannattaa tarkkailla sitä nesteen pintaa, vaikka varoittaahan se valokin nesteen vähyydestä
Juu, pitää laittaa seurantaan. Pitää toivoa vaan, että kyse olisi niinkin yksikertaisesta asiasta kuin jarrupalat. Ne kun tosiaan on jo vaihtokunnossa...tosin kytkinremppakin tehtiin taanoin, joten tuo samainen kytkimen työsylinteri kummittelee minullakin otsalohkossa.

Harrikka
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Juu toinen osa säiliöstä etujarruille,ja se toinen takajarruille ja kytkimelle.Jos ihan tyhjäks menee se kytkin /kautta takajarruosio,niin vika jarruis.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Harrikka kirjoitti:Juu toinen osa säiliöstä etujarruille,ja se toinen takajarruille ja kytkimelle.Jos ihan tyhjäks menee se kytkin /kautta takajarruosio,niin vika jarruis.
Paitsi että mulla se vika on kytkimessä. Sain nimittäin tuossa yksi päivä ongelmaa tutkiessani ja kytkintä painellessani ilmaa varmaankin työsylinteriin ja kytkin jäi iloisesti pohjaan. Nestettä lisäämällä ja kytkintä pumppaamalla ilmat sai taas pois. Eli voi se tyhjäks valua sieltäkin. Joskin en tiennyt, että sieltä menee neste myös takajarruille.

Vastaa Viestiin