Pikaista apua V6 ongelmaan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Pikaista apua V6 ongelmaan

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eli nyt ne V6 venttiilinvarren kumit on vaihtumassa.Ja kansia irroittamatta.Tarina ja kuvat tulee myöhemmin (kenelle ne kuvat pystykään lähettään :roll: ) Mutta ongelmana se että pakopuolella ei ollu kumeja lainkaan 1.Onko V6 tehty ilman pakopuolen kumeja? Ja toiseksi ostin pakopuolelle vihreät kumit (varaosanumero:60507454) Ne menevät paikoilleen mutta kumin yläreunan ja venttiilivarren lukkouran väliin jää vain noin 1cm tyhjää.Ohjuri on yläpäästä olakkeellinen eli ohuempi osa on ylempänä ohjuria kumi menee sen ympärille ihan oikein.
Autohan on GTV6 moottori numero AR01646*004781
Voisko joku kertoa moottorin ikää yms?

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: Pikaista apua V6 ongelmaan

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Eli nyt ne V6 venttiilinvarren kumit on vaihtumassa.Ja kansia irroittamatta.Tarina ja kuvat tulee myöhemmin (kenelle ne kuvat pystykään lähettään :roll: ) Mutta ongelmana se että pakopuolella ei ollu kumeja lainkaan 1.Onko V6 tehty ilman pakopuolen kumeja? Ja toiseksi ostin pakopuolelle vihreät kumit (varaosanumero:60507454) Ne menevät paikoilleen mutta kumin yläreunan ja venttiilivarren lukkouran väliin jää vain noin 1cm tyhjää.Ohjuri on yläpäästä olakkeellinen eli ohuempi osa on ylempänä ohjuria kumi menee sen ympärille ihan oikein.
Autohan on GTV6 moottori numero AR01646*004781
Voisko joku kertoa moottorin ikää yms?
116C GTV6, coupe, 2492cc, 1980-1983 = AR01646XXXXX

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Katselin Bellassa ja netistä GTV6 kuvia.Mulla on muovipuskurit ja alahelmat.Niinku on viimeisimmissä versiossa.Merkit on vanhaa pientä kokoa,(eikö nykyinen iso tullut 85?),ja nyt moottori ois tuota 80-83.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Katselin Bellassa ja netistä GTV6 kuvia.Mulla on muovipuskurit ja alahelmat.Niinku on viimeisimmissä versiossa.Merkit on vanhaa pientä kokoa,(eikö nykyinen iso tullut 85?),ja nyt moottori ois tuota 80-83.
uudemissa myös kylki-listat etulokarissa, ovissa ja takalokarissa, sinun autossasi ei noita muistaakseni ollut, autossasi oli myös vanhanmallin penkit kun taas uudemissa on ns "Recaro" malliset penkit (muistaakseni vm 84 ylöspäin)..
nämä seikat pistin taanoin merkille lentokentän risteyksen kokoontumisessa.. :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Pikaista apua V6 ongelmaan

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:(kenelle ne kuvat pystykään lähettään :roll: )
mrw@iki.fi niin homma hoituu!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Toi korjaus opaski on just 1646 sarjan moottoriin.Siinä on annettu ohjurin pinta kannesta 10,2-10,6 mm ja mulla on sen verran imupuolella mut pakopuolella 15 mm..... :shock:Ja kuvissa on kumit ohjureissa.
Toisaalta ei viitsis laittaa kumeja jos ne liiskautuu heti ja jos ei muuta vaaraa siitä ole niin on "mahdollista" että kumista menis venttiilivarren ja ohjurinväliin kumia ja venttiili ei sulkeutuisi enää kunnolla.
75 turbossa ei ollut lainkaan pakopuolella kumeja.Ja vanhemmissa "ajoneuvoissa" ei niitä ollut yleisimminkään.Mutta kyllä sieltä hieman öljyä menee..varsinkin jos on pakosarja laskettu tarkasti "sykliin"
Joo tuon penkkiasian olen huomioinut...ja toi alalista juttukin selvis,kiitos 90.Eli kaikki ok.
No se on positiivista että nyt on työkalu jolla kumit voi vaihtaa..... :-D

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Toi korjaus opaski on just 1646 sarjan moottoriin.Siinä on annettu ohjurin pinta kannesta 10,2-10,6 mm ja mulla on sen verran imupuolella mut pakopuolella 15 mm..... :shock:Ja kuvissa on kumit ohjureissa.
Toisaalta ei viitsis laittaa kumeja jos ne liiskautuu heti ja jos ei muuta vaaraa siitä ole niin on "mahdollista" että kumista menis venttiilivarren ja ohjurinväliin kumia ja venttiili ei sulkeutuisi enää kunnolla.
75 turbossa ei ollut lainkaan pakopuolella kumeja.Ja vanhemmissa "ajoneuvoissa" ei niitä ollut yleisimminkään.Mutta kyllä sieltä hieman öljyä menee..varsinkin jos on pakosarja laskettu tarkasti "sykliin"
Joo tuon penkkiasian olen huomioinut...ja toi alalista juttukin selvis,kiitos 90.Eli kaikki ok.
No se on positiivista että nyt on työkalu jolla kumit voi vaihtaa..... :-D
no niin..ei muuta kuin auto nippuun ja baanalle, vielä kerkeää ajella jonkin aikaa ennen talven tuloa... :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla ainakin oli kuutosessa kumit molemmissa ohjureissa. Tosin tuo vm. -90 Motronic-pata voi olla niiden suhteen evotettu laitos.

Ohjurit olivat sekasellaiset, toisella puolella pronssi- ja toisella valurautaohjurit. En muista kumpaa tavaraa oli kummallakin puolella enkä mitannut niiden ulkonemaa vaan annoin ammattimiehen hoitaa homman.

Muuten, silloin joku aika sitten manasin että on varmaan ohjurinkumi irronnut. Eipä muuten taidakaan olla, ruiskusuuttimien pesun jälkeen pölläyttelyä ei ole enää näkynyt. Jessus jos purkasin koneen kaksi kertaa vuotavien suuttimien vuoksi :oops:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Soitin Muukkoselle,sillä ei ollu tietoa että olisi ollu ilman kumeja tehty.Laitettiin pelkkä venttiilin sisempi jousi ja nokka-akseli paikoilleen.Ja kun nokka oli "yläkuolo"kohdassa otti jousilautanen kumiin kiinni.Noin 1,5mm ennen täyttä avautumista.Tarkistettiin vielä että kumi on pohjassa.Kumi irti.Tosin ei ehjänä eli nyt olisi 5 kumia tarvitsevalle... :)...
Muuten työ tehty.Imupuolet vaihdettu.Tulee Muukkoselta uusi pa-suodatin ja kartiosuodatin.Pitää puhdístuttaa ne pa-suuttimet.

Vastaa Viestiin