alfa33 miltä kuulostaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

alfa33 miltä kuulostaa

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Morot kaikille. Saitte uusia jäseniä joukkoon.. Olen tuossa suunnitellut alfa 33 ostoa vm -91 ja pitäisi olla kuulemma hyvässä kunnossa. Elikkäs onko menevä peli? Kone on se 8v malli ja suunnittelin jo että onko tekniikan vaihto 16v koneeseen ja nelivetoiseksi mahdollinen ja onkohan kuin mittava projekti?

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

No niin, tervetuloa vaan.

Tuotaniinniin.. Eikös kannattaisi ostaa valmiiksi p4? :roll:

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

P4? elikkä onkos se juuri se 16v 4wd malli? Kun tahtoo ne olla sen verran kalliimpia ja hyvä kuntoisia ei löydy. Mutta noita raatoja joissa tekniikka voisi olla osittain pelaavaa näyttää olevan suht edullisesti..

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

Tervetuloa joukkoon! :-D
tekniikan vaihto kyllä onnistuu pienellä kikkailulla! jotain pientä joutuu muuttamaan, kuten "keulapalkki" pitää vaihtaa sun muuta, mutta tuo nelikoksi muuttaminen on vissiin hankalampi homma! ite ajattelin samaa projektia, mutta siinä vissiin pitäis hitsailla takatukivarsille korvakkoja sun muuta muutostyötä koriin,joten ainakin minä luovuin ajatuksesta! olishan siinä tietty haastetta! :-D

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Viesti Kirjoittaja hartza »

niin mitenkäs paljon tulee prosentteja tekniikanvaihdosta :? itse 33 alfan omistavana ja juuri hitsanneena voin mainita muutaman paikan jotka tulee tarkastaa.lattian reunat,helmat levikkeiden alta,tankkausaukon ympäristö,takaluukun lattia,takahelma ja kotelot,tukivarret edestä,polttoainetankki ja putket.ihan kiva peli kyllä ajaa ja pieniruokainen :lol:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

VM -91 ei sitten pysty lastuttamaan... ihan vaan jos meinaa niiku tehoja lisäillä...

-92 on jo käsittääkseni uudempi ECU johon pystyy lastun vaihtamaan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kyllä tuohon -90 16V:hen olisi jo lastun saanut mutta hyötyä voidaan sitten mitata siellä essonpaarissa kavereiden kesken.

EDIT: Niin tarkoitit nimenomaan 8V:tä, sori.
Viimeksi muokannut Rolle, 31 Loka 2005, 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

niin no... minun edesmenneeseen VM 91 8V malliin eivät sellaista suostuneet myymään :(
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Ehdottaisin kyllä ennemmin että kyttäilee sopivaa nelikkoa tai sitten piristää tuota jos haluaa ja pitää ihan etuvetoisena. Tai mikäs siinä jos haluaa harrastaa, mutta jo ajatuksena vaikuttaa iiisolta projektilta..

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

hartza kirjoitti:niin mitenkäs paljon tulee prosentteja tekniikanvaihdosta :lol:
Mulla ainakin pelkästä moottorista tuli jo 15%, mutta nelikkonahan siihen tulee vielä ainakin laatikko ja taka-akseli lisäks! oisko +15% (arvio!) jarruthan saa nykysellään jo vaihtaa tehokkaampiin ilman muutoskatsastusta! :-D

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

mitenkäs tämä prosentti homma menee jos autoa on tehty tehtaalla permanent 4 ja 16 valve koneella??? meneekö siinä tapauksessa prosentteja? itse hiukan hukassa tästä projekti osastosta ja kaiken maailman prosenteista,osaako joku kertoa? :wink:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Menee.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

ooolsprait :-D
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Teretulemast joukkoon kummaan. Melkoiselta urakalta tuo kyllä kuulostaa, itse en jaksaisi, vaan luovuttaisin heti alkuunsa. Taitaa olla melkein edullisempaakin hankkia suoraan nelikkona. Verojahan noihin ei juuri tule, eli voit suunnata katseet myös rajan taakse Ruotsiin, tai Saksaan. Ps: Ruotsissa näyttää olevan kohtalaisen paljon edullisia 164 ja 75 V 6:sia. www.blocket.se
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Eipä siellä montaa 75:sta enää ollutkaan, mutta 164 on vahvasti edustettuna. Edullinen ja helpompi hakea kuin Saksasta, ja verot ovat alhaiset.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Jep kiitokset vastauksista... ELi tosiaan tankin ympärystässä on pientä kupruilua maalissa joten ruostetta ilmeisesti on... mutta alusta ja helmat pitäisi olla kunnossa.. Tosiaan googlettamalla löysin että ainakin 8v -92 saa lastutettua, mutta tiedä siitä hyödystä sitten. Mites onko 16v koneessa muuta eroa sitten kuin kannet, ja siihen liittyvät tilpehöörit.. eli onko lohko kuitenkin sama? eihän sillon koko moottoria tarvisi vaihtaa jos haluaisi pitää etuvetoisena. Täytyy tuota nelivetoprojektia miettiä vielä sitten...
Olen kuullut myös että näissä olisi kovasti sähkövikoja ja talviautoksi ei mikään paras, vai onko tämän vain kateellisten panettelua...?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei mulla mitään sähkövikaa ikinä ollut, ja talvella taisi kerran huohotin jäätyä, IIIK.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Minä keksin heti paljon pidemmän listan kuin Rolle, mutta mulla onkin jo kuudes talvi menossa samalla keksinnöllä, Rolle ymmärsi luovuttaa ajoissa :wink: . Eli ne huikeat sähköviat tuossa ajassa: Ajovalojen polttimoiden kannat olen uusinut kertaalleen, olivat vähän "sulaneet", ilmeisesti oli hapettumaa jossain ja olivat sitten vähän lämmenneet. Yksi takavaloille menevä johto oli kerran mennyt poikki, katkos löytyi takapenkin alta. Tinasin tilalle 15 cm uutta johtoa ja laitoin vähän teippiä suojaksi ettei hankaudu uudestaan. Mittarivalojen polttimoita jouduin myös uusimaan. Ja jäähdyttäjän tuuletin oli kerran mykkänä, puhdistin liitokset ja suihkin vähän CRC:tä, on toiminut sen jälkeen. Ja sitten se ainoa oikea vika, eli sähköikkunat lopettivat toimintansa joskus vuonna kivi & rulla, polttavat sulakkeita, en ole jaksanut ikinä tutkia mistä johtuu. Matkaa on taitettu tänä aikana 110 tkm.

Ainoa talvimurhe on Rollen jo mainitsema huohottimen jäätyminen, joka voi aiheuttaa nykimistä. Tätä on esiintynyt vain yli -20 C pakkasella. Siihen auttaa kolme konstia: laita pahvia syylarin eteen, niin pysyy pannu kuumana. Puhdista huohotin aina syksyllä, esim. juuri nyt. Kolmas mikä auttaa on jos moottoriöljyn määrä talvella ei ole ihan ylämerkissä vaan jossain max-min puolivälissä tai alle sen.

Joka kerta on lähtenyt käyntiin kun olen avaimesta kääntänyt, ja aina on kotiin tuonut.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Varmaan sillä talvella pärjää, mutta esim. huurteenpoisto tai lämpeneminen ei varmaan ole markkinoiden tehokkaimmasta päästä.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Tuossa lienee jotain eroja eri vuosimallien välillä. Itse en (ihan oikeasti) muista koskaan kärsineeni ko. ongelmista, vaikka ajelin sillä perheen kanssa aikanaan monet viikonloppureissut myös talvella, mutta yksi duunikaveri jolla oli aikanaan ollut joku alkusarjan (olikohan -84) kappale, oli kyllä vahvasti sitä mieltä että talvella ajaminen oli melkoista urheilua juuri em. syistä. Siinä oli muuten vissiin ollut sitä sähkövikaakin ihan kerrottavaksi asti, kun nyt muistui mieleen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minä kyllä ostaisin suoraan sen 16v:n tai P4:n, vaikka sitten viallisenkin. Ja sellaista en ainakaan menisi tekemään että ostaisin tonnin vaparin ja lastuttaisin sitä viidelläsadalla.

Se 16-venttiilinen moottori on kyllä hieno, sellaisella varustettu pirssi pitäisi joskus vielä saada alle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

http://www.squadra-tuning.com/alfa_33_16v.htm

Tuoltahan ne vuolaiseen lastun 200e + parikymppiä postikuluja. Lupailevat +11hp yläkiekoille ja +17Nm alakierroksille.

Tosin hieman noi kuvaajat epäilyttävät, kun näyttävät siltä, kun vanha viivaa olisi vaan siirretty ylemmäs, mutta voihan noi paikkansa pitääkin.

Mielestäni aika kovat arvojen kasvut vaparissa. Pelkällä sytkän säädöllä en kyllä usko, että ihan noin paljon saa tehoa lisää. Jos seosta taas vedetään pikkasen rikkaammalle, niin miten käy päästöjen (tuossa 33:sessa kun tuntuu olevan niiden kanssa ongelmia muutenkin).

Aika halpoja hevosvoimia, 20e/hp.

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Viesti Kirjoittaja hartza »

prosenteistä vähäsen.moottori 15,akseli akseli 10,vaihteisto 9 prosenttia eli 34 prosenttia rajahan on 35 jonka jälkeen tarvitaan kanta-auto tarkastus,eli nelivedoksi muuttamisen jälkeen ei autoon saa vaihtaa käytännössä mitään parempaa palikkaa enää :cry:

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tässä olisi hieno 33 myynnissä! Liekkö jonkun foorumilta?

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Oolrait... pitääpä rueta miettimään.. vielä yksi kysymys tuli mieleen, eli mitenkä vaikeata on ruiskullisen vehkeen turbottaminen? onko kukaan kokeillut? Alfan tapauksessa pitäisi ilmeisesti vielä muutoskatsastaa ja penkittää?

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ruiskullisen vehkeen turbottaminen on varmaan yleisesti ottaen helpompaa kun kaasarimallisen, mutta onhan siinä silti aika homma ja opetteleminen jos ei aikaisempaa kokemusta ole.

Jos auto on -87 tai vanhempi, niin ei tarvii kattia. Jos uudempi kuin -91 niin unohda koko homma.

Jos sulla olis vaikka -90 1.7 ie (noita tehty?), niin tarttis 16v:n jarrut ja alustan. Tehot sais näin olla 130hv +20% eli 156hv.

Ite kone tarttee mm. uuden ruiskun, uudet pakosarjat, coolerin + läjä putkia ja letkuja, turbon tietysti ja muuta sellasta. Puristuksia kannattaa laskea esim. uusilla ja parempilaatuisilla männillä. Mikäli käytetään vakiopuristuksia niin paineet tulee pitää alle 0.5bar ja coolerin on oltava tällöin tehokas nakutuksen välttämiseksi.

On siinä hommaa ja rahaa menee sen verran, että orkkis p4 ei tunnukaan enää niin kalliilta :wink: Mutta jos haluaa harrastaa niin mikä ettei!

SP:llä on turbotettu sprint 1500, jossa periaatteessa sama kone, kuin 33:ssa. http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1637

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Niin mikäs se P4 tarkalleen on? Kysyin tuossa jo aiemmin vaa tainnut mennä ohi :o Tosiaan vasta tutustunut näihin Alfoihin, mutta muita autoja, lähinnä Fordeja tullut laiteltua melkolailla..

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

eikös se oo Permanent 4, jatkuva neliveto

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

jarvay kirjoitti:Niin mikäs se P4 tarkalleen on? Kysyin tuossa jo aiemmin vaa tainnut mennä ohi :o Tosiaan vasta tutustunut näihin Alfoihin, mutta muita autoja, lähinnä Fordeja tullut laiteltua melkolailla..
Juu, sori. Se P4 on tosiaan noin miten toi Wille jo kertoi. Tää P4 on siis tämä uudempikorinen 16v.
Vanhakorista on sitten kytkettävällä nelivedolla farmarina (giardinetta).

Mitäs jos tutustuisit 75 twin sparkkiin? Raapii oikeesta päästä ja tehoja on valmiiksi 148. Senkin voi toki turbottaa. Omaan twin sparkkiin laitoin turbon koneen.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Sittenhän on vielä 33 Sportwagon Q4, jossa on sama viskoneliveto kuin P4:ssä, myös keulaosa sama, mutta vanhemman mallin farkun takaosa. Aikas harvinainen, välillä näkyy mobile.de:ssä ja autoscout.de:ssä myynnissä.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Joo noita uudempia 33 p4 farkkuja on tosi harvassa.
BTW Mitäs eroa on 33s:llä ja 33p4:llä?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Mun 33:n tyyppi on 33S 16V QV Permanent 4. En sit tiedä, mistä tuo S tulee.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Eli 33s ja P4 taitais olla sama asia?

Avatar
Eeyore
Viestit: 38
Liittynyt: 07 Elo 2005, 19:23
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eeyore »

Oon vasta aloittelija näissä piireissä, mut mun tietääkseni S olis jonkunlainen varustelutaso tms.. eli etuvetoinenkin vois olla 33S. Kannattaa kokeilla hakukoneella, jossain vanhassa keskustelussa oli asiaa samasta aiheesta...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös se S tarkoita mm. Recaroita? Eli Suomessa myydyt P4:t olisivat kaikki olleet S-mallisia? Tavallisen 16v QV:n penkithän ovat jotain ihan muuta.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

2TS kirjoitti:Sittenhän on vielä 33 Sportwagon Q4, jossa on sama viskoneliveto kuin P4:ssä, myös keulaosa sama, mutta vanhemman mallin farkun takaosa. Aikas harvinainen, välillä näkyy mobile.de:ssä ja autoscout.de:ssä myynnissä.
nimi taisi vaihtua viimeisiin vuosimalleihin P4sesta Q4see myös ei farkkuihin

http://www.alfisti.net/modellhistorie/m ... b/36_1.jpg
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikös se S tarkoita mm. Recaroita? Eli Suomessa myydyt P4:t olisivat kaikki olleet S-mallisia? Tavallisen 16v QV:n penkithän ovat jotain ihan muuta.
Tuliskohan S sanasta Super....

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

Kyllä moottorin vaihto jo yksistään on melkoinen urakka saati sitten neliveto tekniikan laittaminen. Uskoisin että vaatii jo jonkine verran osaamistakin :) Tietysti jos saat dokumettia ohjeeksi hyvillä kuvilla varustettuna niin aittaa asiaa paljon. Sen verran olen seurannut kaverin Audin moottorin vaihtoa että työtä tulee paljon ja myös yllätyksiin pitää varautua.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

jarvay kirjoitti:Mites onko 16v koneessa muuta eroa sitten kuin kannet, ja siihen liittyvät tilpehöörit.. eli onko lohko kuitenkin sama? eihän sillon koko moottoria tarvisi vaihtaa jos haluaisi pitää etuvetoisena.
männät on erillaiset 8v ja 16v koneissa eli ainakin ne joutuu vaihtamaan! myöskin koneen "takaseinä" on erillainen, sillä 16v koneessa on jo motronicin ruisku joka vaatii vauhtipyörälle anturin! 8v koneessa (ainakaan alle -91) ei ole paikkaa tuolle anturille eli takaseinä on vaihdettava! ja myös vauhtipyöra on erillainen ja startin väliin on sen vuoks laitettava "holkki" ettei se osu vauhtipyörään! (ite kämmäsin siinä ja sain koneen jumitettua hetkellisesti!)

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Jep... Eihän tuo kovin vaikeelta sit kuulosta jos vaan kone mahtuu sinne ja korvakot ja muut on edes lähimain samalla kohtaa. Kuitenkinhan siinä 16v koneessa on jo potkua vähän enemmän... Mutta täytyy suunnitella noita kun saisi edes sen Alfan tuohon pihaan.. Mikähän noissa muuten on kun se siitä tankin reiän ympäristöstä ruostuu.. sehän on suoraa peltiä, vai onko sisäpuolella jotain saumoja/liitoksia?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

jarvay kirjoitti:Mikähän noissa muuten on kun se siitä tankin reiän ympäristöstä ruostuu.. sehän on suoraa peltiä, vai onko sisäpuolella jotain saumoja/liitoksia?
Siellä takana ei ole sisälokareita ja paska kerääntyy sinne täyttöputken ympärille muhimaan. Huolellisestei aina pesemällä ja suihkuttelemalla tuo varmaan pysyy ehjänä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Viesti Kirjoittaja hartza »

tai tekee sille suojan esim,roiskeläppäkumista omassa on jo rikki eli en viitsinyt enää suojata.pyöräkotelon takaosaan laitoin 40cm korkeat kumit alareunaltaan puskurin tasalle jos tuo takaosa säilyisi kun oli vielä ehjä :wink:

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

jarvay kirjoitti:Mikähän noissa muuten on kun se siitä tankin reiän ympäristöstä ruostuu.. sehän on suoraa peltiä, vai onko sisäpuolella jotain saumoja/liitoksia?
siinä kohti on kax peltiä päällekkäin! ja sehän tiietään,että aina kun on useampi pelti päällekkäin niin se ruostuu! olipa sitten minkälaiset suojaukset tahansa! :?

Vastaa Viestiin