Ruostesuojaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Vein sitten 156:ni ruostesuojaukseen; kärryyn tehdään ns. Tuff-Kote Dinol-käsittely. Valitsin tekijäksi Tuplasuojaus Ky:n, koska sain hyvän tarjouksen ja koska eräs ko. firman vetäjistä ajelee Alfalla (GTV 2.0 vm-74).

Yhteystiedot: Suovatie 2, Vantaa, puh. 09-8543944


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Saitko paljonkin alennusta kun laitoit tämän viestin tänne? :lol:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Itseasiassa kyllä tuli alennusta; yli satku halvemalla kuin muissa paikoissa vastaavasta käsittelystä.

Ja laitoin viestin tänne lähinnä vinkiksi muille pks:n palstalaisille.

Ja ei, en tunne henk.koht. ketään ko. puljusta. :lol:

Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Sanoitkos että kolme työpäivää ne siellä autoa pitävät?
Vai mitenkä se meni...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Jep, kolme työpv. Tänään aamulla vein ja haen pois pe-iltapäivänä klo 16:00.

Jos menet käymään, niin tsekkaapa se gtv sieltä hallin perältä; eipä ole kovassa käytössä, sälli on vain kerran tänä kesänä ajanut sillä.. :shock:


Terv. CC.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 28 Syys 2005, 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Mitäs noille ruostesuojauksille tulee yleensä hintaa?
Saako täyshoitoa 500-650 eurolla?
Perusteellista työtä tuntuu olevan ainakin nuo täyshoidot, joten olisi kait syytä käyttää oma autokin suojauksessa. Taitaa olla 4v vanhalle autolle jo aikakin...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Riippuu automallista; täyskäsittelyn hinnat 156:lle ovat kuulemma vähän yli 700e.

Tuo em. liiteri tekee 600 eurolla.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Oemor Afla
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Syys 2005, 18:15
Paikkakunta: Sirius

Viesti Kirjoittaja Oemor Afla »

Mulla ensi keskiviikkona Kuopiossa finikor ruosteenestokäsittely 156 alfalle ja hintaa vaan 380€. Normaali hinta kuulemma 470€ mutta tekee halvemmalla koska kyseessä alfa, kun on itsekkin alfa miehia.
Onko pakko jos ei halua?

jiihoo
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Syys 2005, 14:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiihoo »

Piti oikein rekisteröityä kun liippasi aihe niin läheltä.

Tampereella Dinitrol käsittely maksoi 645e ja kolme päivää kestää jos ei tehdä mitään ylimääräistä. Kannattaa kyllä suojauttaa tai ainakin tutkia tarkasti alusta, tuli pienenä järkytyksenä vm 2000 156:n ruosteen määrä.

Helmojen saumat ja etulokarien takana olevat pystypalkit taitavat olla pahimmat paikat.

Off-topiccina kiitokset palstalaisille monista hyvistä vinkeistä! Puolisen vuotta on tullut Alfalla ajeltua ja taustalta seurailtua.

-jiihoo-

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Joo, ei ole ihan halpaa lystiä ei. Otin siis ton täydellisen Tuff-Kote-Dinolin, jossa "kaikki paikat tsekataan, puhdistetaan ja suojataan".

Mun mielestä kannattaa tehdä, jos aikoo pitää auto pidempää. Ja helpottaa kai myyntiäkin sitten joskus.. :roll:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Perskuta rallaa. Alko tää asia niin kiinnostaan, että soitin pari firmaa läpitte.
Oulussa:
Ajo-ritari tarjos Tectyl täyssuojausta, ikkunoista alaspäin. 550€. Aikaa operaatioon menee 2,5päivää. Pesevät pohjan, kuivaavat, suojaavat...

Pohjolan lasilla Tuff-Kote Dinol/Dinitrol täyssuojaus 645€ ja huokeampi versio 540€. Tuff-Koten suojaukseen menis kuulemma 2 päivää. Homma sama kuin edellisessäkin paikassa mutta tuntui vähän perusteellisemmalta ja laittoivat useampaa litkua pohjaan. Lisäksi jos löytävät ruostetta, hiekkapuhaltavat ja suojaavat ne myös.

Neljä vuotta vanhalle autolle antavat jonkinlaisen laajemman takuun, mikäli käyttää jatkossa autoa aina 3 vuoden välein tarkistuksilla (100€/kerta).
Mielenkiintoista on, että tarjosivat myös osamaksua :wink:

Molemmissa paikoissa sanoivat, että autolle johon ei ole tehty erikseen suojausta oston jälkeen, kannattaisi se teettää viimeistään 4-6 vuoden kuluttua auton hankinnasta. Suojauksen tarpeellisuuteen vaikuttaa kuulemma eniten paljonko on tullut ajettua ja paljonko tulee kilometrejä sorateillä jne huonoilla pinnoilla.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Pohjolan lasilla tein tuon Dinitrolin täyssuojauksen kesällä 04 hintaan 450e. Runkut oli sit käyneet ajeleen Alfalla parikymmentä kilsaa :2gunfire:
Tallissa Alfan mentävä aukko

PJS
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Syys 2005, 15:11
Paikkakunta: Porvoo

Itse...

Viesti Kirjoittaja PJS »

vein sattumoisin myös tänä aamuna auton täydelliseen Dinitrol "käsittelyyn" Porvoossa. Pois haen perjantaina ilta päivällä.
Eilen kun olin katsastus asemalla itse auton alla hiukan tarkastelemassa, niin on kyllä sen verran kuivaa / puhdasta peltiä tarjolla, että parin talven suolassa ajelun jälkeen voisi olla aika toisen näköistä katseltavaa :? Nyt voi vielä hyvin "pelastaa" jotakin seuraavallekin omistajalle.
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Omassa 156:ssa on myös ruostetta pohjassa niissä kohdin, missä kivet ovat hakanneet massan irti. Pohdiskelin tuota ruostesuojauskäsittelyä, mutta taidan jättää sen väliin, kun on aika hintava. Auto on kuitenkin menossa vaihtoon mitä todennäköisimmin ensi kesänä, joten ehkä vähän turha sijoitus. Tietysti se olisi ympäristöystävällistä, mikäli se pidentää auton käyttöikää yleisesti.

Taidan vain hioa ruosteet pois, laittaa pohjamaalit ja massat päälle niiltä kohdin missä ongelmaa näkyy..

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

'90 75 meni perjantaina ruostesuojaukseen. Hinta-arvio oli viitisensataa. Pohja oli silmämääräisesti katsottu ja hyvältä näytti. Mutta jo perjantaina firmasta soitettiin ja sanottiin, että pohjassa, takalokasuojankaarissa ja vararengaskotelon pohjassa on hitsattavaa. Edellinen omistaja oli itse suojannut autoa, mutta ti-konstit tässä tapauksessa eivät olleet riittäneet. Vaikka suojauksen hinta on yli kymmenen prosenttia auton ostohinnasta, uskon että se kannattaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Minkälaisen peruskäsittelyn pystyy mahd. tekemään itse? Viiatin pohjassa ei ole mitään, ja pikkasen näkyy jo punertavan paikoitellen.
Tarkoitus ei ole alkaa läträämään minnekään koteloihin, näkyviin paikkoihin vain.

Vinkkejä kehiin, kittoos!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Alfissimo kirjoitti:Minkälaisen peruskäsittelyn pystyy mahd. tekemään itse? Viiatin pohjassa ei ole mitään, ja pikkasen näkyy jo punertavan paikoitellen.
Tarkoitus ei ole alkaa läträämään minnekään koteloihin, näkyviin paikkoihin vain.

Vinkkejä kehiin, kittoos!
Kotelosuojaöljyä ruiskutat sinne. Saa myös spraypurkeissa, jos ei muita vehkeitä omasta takaa löydy. Pitää tietysti olla kuiva pinta, ja harjailla pois irtokurat.

Ja Motip-merkkinen räkä kannattaa sitten jättää hankkimatta. Ei oikein vakuuta sen aineen olemus.

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Alfissimo kirjoitti:Minkälaisen peruskäsittelyn pystyy mahd. tekemään itse? Viiatin pohjassa ei ole mitään, ja pikkasen näkyy jo punertavan paikoitellen.
Tarkoitus ei ole alkaa läträämään minnekään koteloihin, näkyviin paikkoihin vain.

Vinkkejä kehiin, kittoos!
Minulla oli 156:ssa näkyvää ruostetta niissä kohdin, mistä alustan massaukset olivat kuluneet pois. Hioin porakoneen harjaterällä ja teräsharjalla siitä moskat pois ja laitoin sinkkimaalia päälle. Sen kuivuttua suihkutin paksun kerroksen dinitrolin kiveniskusuojamönjää päälle vielä. Saas nähdä miltä tuo näyttää keväällä, jospa se kestäisi talven rasitukset.

fixfocus
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Heinä 2005, 12:25
Paikkakunta: Kaustinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fixfocus »

Hirvittää nuo hinnat ainakin vanhalla ajavaa. Nuuka isävainajani vei Fiat 128:n vm. -74 kaksi kertaa vuodessa läheiselle korjaamolle, jossa ruiskutettiin öljyä pohjaan. Kynnyskoteloihin ja muihin pääsemättömiin paikkoihin ruiskutettiin silloin tällöin suojatökötit. Olen noudattanut samaa politiikkaa lisättynä vaseliinin käytöllä helmojen kaarissa ym. kriittisissä paikoissa (pesua, rapsutusta, ronkkimista, suojapahvien availua tietysti myös). Vaivaahan siitä on, mutta välillä milloin missäkin säiden armoilla perintökalleutena säilytetty Fiat sekä 60-lukulainen Mersu tuntuvat näillä menetelmillä säilyvän maailman loppuun saakka.
Mikäs nyt ...

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ciancarlo kirjoitti:Vein sitten 156:ni ruostesuojaukseen; kärryyn tehdään ns. Tuff-Kote Dinol-käsittely. Valitsin tekijäksi Tuplasuojaus Ky:n, koska sain hyvän tarjouksen ja koska eräs ko. firman vetäjistä ajelee Alfalla (GTV 2.0 vm-74).
Yhteystiedot: Suovatie 2, Vantaa, puh. 09-8543944
Terv. CC.
Hahaa..samassa paikassa käytin omaani. Nyt Alfa tursuaa
massaa, ei ainakaan näytä kitsailleen aineiden kanssa. :mrgreen:
Kaamea haju auton sisällä oli kyllä yllätys, ihan rupesi päätä särkemään
kotia kohti ajellessa.. :roll:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Viesti Kirjoittaja hartza »

oman 33.sen suojaus maksoi 50e,omassa tallissa omilla laitteilla.kaikki mahdolliset paikat tuli käytyä läpi kun oli matot pois hitsaushommien takia,koteloöljyä meni 5 litraa samoin massaa :wink:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

silverine kirjoitti: Hahaa..samassa paikassa käytin omaani. Nyt Alfa tursuaa
massaa, ei ainakaan näytä kitsailleen aineiden kanssa. :mrgreen:
Kaamea haju auton sisällä oli kyllä yllätys, ihan rupesi päätä särkemään
kotia kohti ajellessa.. :roll:
Silver, se haju häviää parissa viikossa, joten no problem. Ja kyllä, eivät sällit todellakaan pihtaile aineiden käytössä!
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

Viesti Kirjoittaja taju »

Tee-se-itse-miehille löytyy erittäin hyvä aine ruostesuojaukseen, mikä lienee markkinoitten paras. Tämä LPS3 on kotelosuojamassan tyyppinen aine, mitä jenkit käyttää ilmavoimien hävittäjissä. Lentotukialuksilla on melko suolaiset olosuhteet. Samoin Finnair käyttää tätä samaa ainetta mm. laskutelinetiloissa, mitkä ovat kiitoteitten suoloille alttiina. Tämä on saanut testeissä erittäin hyvän suolansietokyvyn. Googlella löytyy lisää infoa.
Soratielle tuota en suosittele, koska suojakalvo ei ole kovin paksu.
Aine on ohut rasvamainen ja ei koskaan kuivu täydellisesti. Voi laittaa koteloihin ja auton alustaan. Myydään myös gallonan astioissa. Itse maksoin gallonasta 70 euroa, mikä riittää yhteen autoon koteloita myöten erittäin hyvin.
http://www.marvgolden.com/aircraft-supply/lps3.htm
Itse olen käyttänyt tätä ainetta jo 20 vuotta eri automerkeissa ilman ruosteongelmia. Käsittely 2-3 vuoden välein riittää.
Ja on muuten spray-muodossa erittäin hyvä lukkomekanismien käsittelyyn oven sisällä. Ei jää enää jumiin sen jälkeen.

Tämäkin haisee pari viikkoa.

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Aihetta sivuten:

Vein omani Tuff-Kote Dinol käsittelyyn Pohjolan Lasiin aamusella - Torstaina 15:00 pitäisi olla liuottimen lemuinen pirssi olla valmiina.

Hintaa lystille 680e - mulla on vissiin rumempi naama kuin Jannella joka haki tarjouksen loppukesästä, kun ottavat 35e enemmän hintaa, tai sitten inflaatio laukkaa villinä. ;)

Vastaa Viestiin