Ruostesuojaus
Valvoja: Moderators
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Ruostesuojaus
Vein sitten 156:ni ruostesuojaukseen; kärryyn tehdään ns. Tuff-Kote Dinol-käsittely. Valitsin tekijäksi Tuplasuojaus Ky:n, koska sain hyvän tarjouksen ja koska eräs ko. firman vetäjistä ajelee Alfalla (GTV 2.0 vm-74).
Yhteystiedot: Suovatie 2, Vantaa, puh. 09-8543944
Terv. CC.
Yhteystiedot: Suovatie 2, Vantaa, puh. 09-8543944
Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Jep, kolme työpv. Tänään aamulla vein ja haen pois pe-iltapäivänä klo 16:00.
Jos menet käymään, niin tsekkaapa se gtv sieltä hallin perältä; eipä ole kovassa käytössä, sälli on vain kerran tänä kesänä ajanut sillä..
Terv. CC.
Jos menet käymään, niin tsekkaapa se gtv sieltä hallin perältä; eipä ole kovassa käytössä, sälli on vain kerran tänä kesänä ajanut sillä..
Terv. CC.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 28 Syys 2005, 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 25 Syys 2005, 18:15
- Paikkakunta: Sirius
Piti oikein rekisteröityä kun liippasi aihe niin läheltä.
Tampereella Dinitrol käsittely maksoi 645e ja kolme päivää kestää jos ei tehdä mitään ylimääräistä. Kannattaa kyllä suojauttaa tai ainakin tutkia tarkasti alusta, tuli pienenä järkytyksenä vm 2000 156:n ruosteen määrä.
Helmojen saumat ja etulokarien takana olevat pystypalkit taitavat olla pahimmat paikat.
Off-topiccina kiitokset palstalaisille monista hyvistä vinkeistä! Puolisen vuotta on tullut Alfalla ajeltua ja taustalta seurailtua.
-jiihoo-
Tampereella Dinitrol käsittely maksoi 645e ja kolme päivää kestää jos ei tehdä mitään ylimääräistä. Kannattaa kyllä suojauttaa tai ainakin tutkia tarkasti alusta, tuli pienenä järkytyksenä vm 2000 156:n ruosteen määrä.
Helmojen saumat ja etulokarien takana olevat pystypalkit taitavat olla pahimmat paikat.
Off-topiccina kiitokset palstalaisille monista hyvistä vinkeistä! Puolisen vuotta on tullut Alfalla ajeltua ja taustalta seurailtua.
-jiihoo-
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Perskuta rallaa. Alko tää asia niin kiinnostaan, että soitin pari firmaa läpitte.
Oulussa:
Ajo-ritari tarjos Tectyl täyssuojausta, ikkunoista alaspäin. 550€. Aikaa operaatioon menee 2,5päivää. Pesevät pohjan, kuivaavat, suojaavat...
Pohjolan lasilla Tuff-Kote Dinol/Dinitrol täyssuojaus 645€ ja huokeampi versio 540€. Tuff-Koten suojaukseen menis kuulemma 2 päivää. Homma sama kuin edellisessäkin paikassa mutta tuntui vähän perusteellisemmalta ja laittoivat useampaa litkua pohjaan. Lisäksi jos löytävät ruostetta, hiekkapuhaltavat ja suojaavat ne myös.
Neljä vuotta vanhalle autolle antavat jonkinlaisen laajemman takuun, mikäli käyttää jatkossa autoa aina 3 vuoden välein tarkistuksilla (100€/kerta).
Mielenkiintoista on, että tarjosivat myös osamaksua
Molemmissa paikoissa sanoivat, että autolle johon ei ole tehty erikseen suojausta oston jälkeen, kannattaisi se teettää viimeistään 4-6 vuoden kuluttua auton hankinnasta. Suojauksen tarpeellisuuteen vaikuttaa kuulemma eniten paljonko on tullut ajettua ja paljonko tulee kilometrejä sorateillä jne huonoilla pinnoilla.
Oulussa:
Ajo-ritari tarjos Tectyl täyssuojausta, ikkunoista alaspäin. 550€. Aikaa operaatioon menee 2,5päivää. Pesevät pohjan, kuivaavat, suojaavat...
Pohjolan lasilla Tuff-Kote Dinol/Dinitrol täyssuojaus 645€ ja huokeampi versio 540€. Tuff-Koten suojaukseen menis kuulemma 2 päivää. Homma sama kuin edellisessäkin paikassa mutta tuntui vähän perusteellisemmalta ja laittoivat useampaa litkua pohjaan. Lisäksi jos löytävät ruostetta, hiekkapuhaltavat ja suojaavat ne myös.
Neljä vuotta vanhalle autolle antavat jonkinlaisen laajemman takuun, mikäli käyttää jatkossa autoa aina 3 vuoden välein tarkistuksilla (100€/kerta).
Mielenkiintoista on, että tarjosivat myös osamaksua
Molemmissa paikoissa sanoivat, että autolle johon ei ole tehty erikseen suojausta oston jälkeen, kannattaisi se teettää viimeistään 4-6 vuoden kuluttua auton hankinnasta. Suojauksen tarpeellisuuteen vaikuttaa kuulemma eniten paljonko on tullut ajettua ja paljonko tulee kilometrejä sorateillä jne huonoilla pinnoilla.
Itse...
vein sattumoisin myös tänä aamuna auton täydelliseen Dinitrol "käsittelyyn" Porvoossa. Pois haen perjantaina ilta päivällä.
Eilen kun olin katsastus asemalla itse auton alla hiukan tarkastelemassa, niin on kyllä sen verran kuivaa / puhdasta peltiä tarjolla, että parin talven suolassa ajelun jälkeen voisi olla aika toisen näköistä katseltavaa Nyt voi vielä hyvin "pelastaa" jotakin seuraavallekin omistajalle.
Eilen kun olin katsastus asemalla itse auton alla hiukan tarkastelemassa, niin on kyllä sen verran kuivaa / puhdasta peltiä tarjolla, että parin talven suolassa ajelun jälkeen voisi olla aika toisen näköistä katseltavaa Nyt voi vielä hyvin "pelastaa" jotakin seuraavallekin omistajalle.
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT
Omassa 156:ssa on myös ruostetta pohjassa niissä kohdin, missä kivet ovat hakanneet massan irti. Pohdiskelin tuota ruostesuojauskäsittelyä, mutta taidan jättää sen väliin, kun on aika hintava. Auto on kuitenkin menossa vaihtoon mitä todennäköisimmin ensi kesänä, joten ehkä vähän turha sijoitus. Tietysti se olisi ympäristöystävällistä, mikäli se pidentää auton käyttöikää yleisesti.
Taidan vain hioa ruosteet pois, laittaa pohjamaalit ja massat päälle niiltä kohdin missä ongelmaa näkyy..
Taidan vain hioa ruosteet pois, laittaa pohjamaalit ja massat päälle niiltä kohdin missä ongelmaa näkyy..
'90 75 meni perjantaina ruostesuojaukseen. Hinta-arvio oli viitisensataa. Pohja oli silmämääräisesti katsottu ja hyvältä näytti. Mutta jo perjantaina firmasta soitettiin ja sanottiin, että pohjassa, takalokasuojankaarissa ja vararengaskotelon pohjassa on hitsattavaa. Edellinen omistaja oli itse suojannut autoa, mutta ti-konstit tässä tapauksessa eivät olleet riittäneet. Vaikka suojauksen hinta on yli kymmenen prosenttia auton ostohinnasta, uskon että se kannattaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Minkälaisen peruskäsittelyn pystyy mahd. tekemään itse? Viiatin pohjassa ei ole mitään, ja pikkasen näkyy jo punertavan paikoitellen.
Tarkoitus ei ole alkaa läträämään minnekään koteloihin, näkyviin paikkoihin vain.
Vinkkejä kehiin, kittoos!
Tarkoitus ei ole alkaa läträämään minnekään koteloihin, näkyviin paikkoihin vain.
Vinkkejä kehiin, kittoos!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Kotelosuojaöljyä ruiskutat sinne. Saa myös spraypurkeissa, jos ei muita vehkeitä omasta takaa löydy. Pitää tietysti olla kuiva pinta, ja harjailla pois irtokurat.Alfissimo kirjoitti:Minkälaisen peruskäsittelyn pystyy mahd. tekemään itse? Viiatin pohjassa ei ole mitään, ja pikkasen näkyy jo punertavan paikoitellen.
Tarkoitus ei ole alkaa läträämään minnekään koteloihin, näkyviin paikkoihin vain.
Vinkkejä kehiin, kittoos!
Ja Motip-merkkinen räkä kannattaa sitten jättää hankkimatta. Ei oikein vakuuta sen aineen olemus.
Minulla oli 156:ssa näkyvää ruostetta niissä kohdin, mistä alustan massaukset olivat kuluneet pois. Hioin porakoneen harjaterällä ja teräsharjalla siitä moskat pois ja laitoin sinkkimaalia päälle. Sen kuivuttua suihkutin paksun kerroksen dinitrolin kiveniskusuojamönjää päälle vielä. Saas nähdä miltä tuo näyttää keväällä, jospa se kestäisi talven rasitukset.Alfissimo kirjoitti:Minkälaisen peruskäsittelyn pystyy mahd. tekemään itse? Viiatin pohjassa ei ole mitään, ja pikkasen näkyy jo punertavan paikoitellen.
Tarkoitus ei ole alkaa läträämään minnekään koteloihin, näkyviin paikkoihin vain.
Vinkkejä kehiin, kittoos!
Hirvittää nuo hinnat ainakin vanhalla ajavaa. Nuuka isävainajani vei Fiat 128:n vm. -74 kaksi kertaa vuodessa läheiselle korjaamolle, jossa ruiskutettiin öljyä pohjaan. Kynnyskoteloihin ja muihin pääsemättömiin paikkoihin ruiskutettiin silloin tällöin suojatökötit. Olen noudattanut samaa politiikkaa lisättynä vaseliinin käytöllä helmojen kaarissa ym. kriittisissä paikoissa (pesua, rapsutusta, ronkkimista, suojapahvien availua tietysti myös). Vaivaahan siitä on, mutta välillä milloin missäkin säiden armoilla perintökalleutena säilytetty Fiat sekä 60-lukulainen Mersu tuntuvat näillä menetelmillä säilyvän maailman loppuun saakka.
Mikäs nyt ...
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Ruostesuojaus
Hahaa..samassa paikassa käytin omaani. Nyt Alfa tursuaaCiancarlo kirjoitti:Vein sitten 156:ni ruostesuojaukseen; kärryyn tehdään ns. Tuff-Kote Dinol-käsittely. Valitsin tekijäksi Tuplasuojaus Ky:n, koska sain hyvän tarjouksen ja koska eräs ko. firman vetäjistä ajelee Alfalla (GTV 2.0 vm-74).
Yhteystiedot: Suovatie 2, Vantaa, puh. 09-8543944
Terv. CC.
massaa, ei ainakaan näytä kitsailleen aineiden kanssa.
Kaamea haju auton sisällä oli kyllä yllätys, ihan rupesi päätä särkemään
kotia kohti ajellessa..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Ruostesuojaus
Silver, se haju häviää parissa viikossa, joten no problem. Ja kyllä, eivät sällit todellakaan pihtaile aineiden käytössä!silverine kirjoitti: Hahaa..samassa paikassa käytin omaani. Nyt Alfa tursuaa
massaa, ei ainakaan näytä kitsailleen aineiden kanssa.
Kaamea haju auton sisällä oli kyllä yllätys, ihan rupesi päätä särkemään
kotia kohti ajellessa..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Tee-se-itse-miehille löytyy erittäin hyvä aine ruostesuojaukseen, mikä lienee markkinoitten paras. Tämä LPS3 on kotelosuojamassan tyyppinen aine, mitä jenkit käyttää ilmavoimien hävittäjissä. Lentotukialuksilla on melko suolaiset olosuhteet. Samoin Finnair käyttää tätä samaa ainetta mm. laskutelinetiloissa, mitkä ovat kiitoteitten suoloille alttiina. Tämä on saanut testeissä erittäin hyvän suolansietokyvyn. Googlella löytyy lisää infoa.
Soratielle tuota en suosittele, koska suojakalvo ei ole kovin paksu.
Aine on ohut rasvamainen ja ei koskaan kuivu täydellisesti. Voi laittaa koteloihin ja auton alustaan. Myydään myös gallonan astioissa. Itse maksoin gallonasta 70 euroa, mikä riittää yhteen autoon koteloita myöten erittäin hyvin.
http://www.marvgolden.com/aircraft-supply/lps3.htm
Itse olen käyttänyt tätä ainetta jo 20 vuotta eri automerkeissa ilman ruosteongelmia. Käsittely 2-3 vuoden välein riittää.
Ja on muuten spray-muodossa erittäin hyvä lukkomekanismien käsittelyyn oven sisällä. Ei jää enää jumiin sen jälkeen.
Tämäkin haisee pari viikkoa.
Soratielle tuota en suosittele, koska suojakalvo ei ole kovin paksu.
Aine on ohut rasvamainen ja ei koskaan kuivu täydellisesti. Voi laittaa koteloihin ja auton alustaan. Myydään myös gallonan astioissa. Itse maksoin gallonasta 70 euroa, mikä riittää yhteen autoon koteloita myöten erittäin hyvin.
http://www.marvgolden.com/aircraft-supply/lps3.htm
Itse olen käyttänyt tätä ainetta jo 20 vuotta eri automerkeissa ilman ruosteongelmia. Käsittely 2-3 vuoden välein riittää.
Ja on muuten spray-muodossa erittäin hyvä lukkomekanismien käsittelyyn oven sisällä. Ei jää enää jumiin sen jälkeen.
Tämäkin haisee pari viikkoa.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Aihetta sivuten:
Vein omani Tuff-Kote Dinol käsittelyyn Pohjolan Lasiin aamusella - Torstaina 15:00 pitäisi olla liuottimen lemuinen pirssi olla valmiina.
Hintaa lystille 680e - mulla on vissiin rumempi naama kuin Jannella joka haki tarjouksen loppukesästä, kun ottavat 35e enemmän hintaa, tai sitten inflaatio laukkaa villinä.
Vein omani Tuff-Kote Dinol käsittelyyn Pohjolan Lasiin aamusella - Torstaina 15:00 pitäisi olla liuottimen lemuinen pirssi olla valmiina.
Hintaa lystille 680e - mulla on vissiin rumempi naama kuin Jannella joka haki tarjouksen loppukesästä, kun ottavat 35e enemmän hintaa, tai sitten inflaatio laukkaa villinä.