156:n ohjausvaihde vuotaa - tehdaskorjattu vaihdettu
Valvoja: Moderators
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
156:n ohjausvaihde vuotaa - tehdaskorjattu vaihdettu
Terveppä terve,
Nyt syö miestä rotanlailla. Kahden viikon sisään seuraavat murheet: pyöränlaakeri, vetoakselin öljytiiviste, pakoputkessa lambdan yläpuolella pitkittäinen hiushalkeama. Jotta kasauma olisi täydellinen niin ohjausvaihde vuotaa öljyä. Että syö miestä !!!
Otin ohjausvaihteen pois saadakseni selvyyttä asiaan. Viisi arvokasta tuntia kulutin hommaan ja nyt se makaa onnettomana työpöydällä tallissa vieressään kaverina apurunko alatukivarsineen. Vuoto on nähdäkseni simpukan alueelta ja epäilen suuresti tuota akselia johon kiinnitetään ohjausakseli (eniten öljystä märkä alue). Tiiviste pettänyt ? Muistaakseni Blackalfalla oli samaa ongelmaa kesällä.
Muistaakseni ainakin Atoy Oy korjaa kaikenlaista tuollaista kamaa, onko kenelläkään kokemuksia ? Pyydänpä (suorastaan anelen) arvoisalta Alfaraadilta ehdotuksia mitä tuolle asialle kannattaa tehdä ?
T. nimim " .... sen määrää ei voi sanoin kuvailla"
Nyt syö miestä rotanlailla. Kahden viikon sisään seuraavat murheet: pyöränlaakeri, vetoakselin öljytiiviste, pakoputkessa lambdan yläpuolella pitkittäinen hiushalkeama. Jotta kasauma olisi täydellinen niin ohjausvaihde vuotaa öljyä. Että syö miestä !!!
Otin ohjausvaihteen pois saadakseni selvyyttä asiaan. Viisi arvokasta tuntia kulutin hommaan ja nyt se makaa onnettomana työpöydällä tallissa vieressään kaverina apurunko alatukivarsineen. Vuoto on nähdäkseni simpukan alueelta ja epäilen suuresti tuota akselia johon kiinnitetään ohjausakseli (eniten öljystä märkä alue). Tiiviste pettänyt ? Muistaakseni Blackalfalla oli samaa ongelmaa kesällä.
Muistaakseni ainakin Atoy Oy korjaa kaikenlaista tuollaista kamaa, onko kenelläkään kokemuksia ? Pyydänpä (suorastaan anelen) arvoisalta Alfaraadilta ehdotuksia mitä tuolle asialle kannattaa tehdä ?
T. nimim " .... sen määrää ei voi sanoin kuvailla"
Viimeksi muokannut JiiPee, 03 Joulu 2005, 14:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Noniin, nyt se stefa on sitten repäisty pois. Lukkorengas, joka pitelee sitä ja akselia + muita releitä paikallaan oli himppasen ruosteessa ja vaikea saada pois. Nyt se kuitenkin on poissa ja sainpas sen stefankin pois. Vaurioita tuli kämmennahkaan ja rikoin yhdet lukkorengaspihdit, mutta ....
Stefa on harvinaisemman oloista kokoa: 20x42.4x3.8/5 (TRW 36023056, top pinion seal). Eipä ainakaan tiivistekeskuksen listoilta löydy, joten mistäs kannattaisi alkaa kaivelemaan ? Netissä on yksi firma UK:ssa, mutta minimitilaus taisi olla about 500 puntaa - ei kiitos. Löytyisköhän noita DA:n / Hessumobiilin kautta ? Ainakaan varaosa/korjaus CD:llä tuota osaa ei tunneta.
Stefa on harvinaisemman oloista kokoa: 20x42.4x3.8/5 (TRW 36023056, top pinion seal). Eipä ainakaan tiivistekeskuksen listoilta löydy, joten mistäs kannattaisi alkaa kaivelemaan ? Netissä on yksi firma UK:ssa, mutta minimitilaus taisi olla about 500 puntaa - ei kiitos. Löytyisköhän noita DA:n / Hessumobiilin kautta ? Ainakaan varaosa/korjaus CD:llä tuota osaa ei tunneta.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
No ainakin kannattaa kysellä laakerikaupat läpi . Kraftmek esimerkiksi . Sitten on tietysti yksi konsti holkittaa jokin standardi stefa ulkokehältään . Top osa Tampereella ainakin tekee nylonista sopivan ulkokehän ja sieltä voi vahingossa löytyä jopa se stefa valmiinakin . Se ulkokehän mitta tuossa kuitenkin oli varmaan se vaikeampi , eikös ? Ittellä oli yhden kesän Suizassa sellaiset holkitetut stefat kampiakselilla ja hyvin toimi
.

- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Kiitos Niko,Niko Tuomola kirjoitti:No ainakin kannattaa kysellä laakerikaupat läpi ...
Soittokierros (DA, Muukkonen, Atoy) antoi tulokseksi täydet nolla. Asia on niin, että tuohon ohjausvaihteeseen ei ole saatavana alkuperäisiä tiivisteitä/korjaussarjaa mistään heidän tuntemistaan paikoista. On se kyllä väärin --- jos muutaman euron tiiviste pettää, niin koko osa tulee vaihtaa. Hintaa kertyy ihan älyttömästi.
Toinen soittokierros antoi jo toivoa. Niin tiivistekeskuksesta kuin Top Osasta sanottiin, että sellaisen voi heillä teettää, hintaa kertyy suunnilleen noin 20-30 euroa. Kokeilen tätä vaihtoehtoa. Enhän häviä tässä juurikaan mitään. Auto vaan seisoo tallissa pidempään. Jotenkin täytyy nuo työmatkat junailla. Vaimo ajelee omallaan ja hymyilee Alfasta puhuttaessa ironisesti

Edit 8.11.2005: Tiiviste sovittu tehtäväksi Tiivistekeskuksessa mittojen mukaisesti. Katsotaan mihin tämä johtaa; joko 30 euron onnelliseen olotilaan tai 500 euron v......seen.
Viimeksi muokannut JiiPee, 08 Marras 2005, 08:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 09 Elo 2004, 18:22
- Paikkakunta: Helsinki
No eihän se ollut ihan reilua myydä alfaa sanomalla "tehostimesta vuotaa vähän oljyä" kun tietää että koko ohjausvaihde menee vaihtoon. Vilppi ja vilunki tuntuu esiintyvän täälläkin, vaikka luulin että se on vain korjaamojen ja autoliikkeiden vitsaus.blackalfa kirjoitti:Autopurkaamolta käytetty kehiin tai vaihda Alfa johonkin
ihan oikeaan autoon kuten itse tein.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
OT:
No mutta eihän tuossa nyt mitään vilppiä ollut, jos kerran asiasta mainittiin. Eri asia, jos koko seikka olisi kielletty, tyyliin; "juu ei siellä mitään vuotoa ole, roiskeita vain".mrgiulietta kirjoitti:No eihän se ollut ihan reilua myydä alfaa sanomalla "tehostimesta vuotaa vähän oljyä" kun tietää että koko ohjausvaihde menee vaihtoon. Vilppi ja vilunki tuntuu esiintyvän täälläkin, vaikka luulin että se on vain korjaamojen ja autoliikkeiden vitsaus.blackalfa kirjoitti:Autopurkaamolta käytetty kehiin tai vaihda Alfa johonkin
ihan oikeaan autoon kuten itse tein.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Just just... Jostain syystä nämä myyjät vaan heittäytyvät muistamattomiksi tai tyhmiksi tuollaisissa tilanteissa. Olin vajaa pari viikkoa sitten katsomassa yhtä 156 TS:ia, joka ensinnäkin oli lommoinen vaikka myyjän mukaan priima, ja lisäksi moottorista kuului melko voimakas metallinen naputus. Tämä oli tietenkin "moottorille ominainen ääni". Jäi ostamatta. Huijareita on kaikkialla, niin yksityisellä kuin kaupankin puolella. Yksityiseltä ostettaessa ei vaan ole minkäänlaista kuluttajansuojaa, joten tarkkana on oltava.Ciancarlo kirjoitti:OT:
No mutta eihän tuossa nyt mitään vilppiä ollut, jos kerran asiasta mainittiin. Eri asia, jos koko seikka olisi kielletty, tyyliin; "juu ei siellä mitään vuotoa ole, roiskeita vain".mrgiulietta kirjoitti:No eihän se ollut ihan reilua myydä alfaa sanomalla "tehostimesta vuotaa vähän oljyä" kun tietää että koko ohjausvaihde menee vaihtoon. Vilppi ja vilunki tuntuu esiintyvän täälläkin, vaikka luulin että se on vain korjaamojen ja autoliikkeiden vitsaus.blackalfa kirjoitti:Autopurkaamolta käytetty kehiin tai vaihda Alfa johonkin
ihan oikeaan autoon kuten itse tein.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
JiiPee kirjoitti:Kiitos Niko,Niko Tuomola kirjoitti:No ainakin kannattaa kysellä laakerikaupat läpi ...
Soittokierros (DA, Muukkonen, Atoy) antoi tulokseksi täydet nolla. Asia on niin, että tuohon ohjausvaihteeseen ei ole saatavana alkuperäisiä tiivisteitä/korjaussarjaa mistään heidän tuntemistaan paikoista. On se kyllä väärin --- jos muutaman euron tiiviste pettää, niin koko osa tulee vaihtaa. Hintaa kertyy ihan älyttömästi.
Toinen soittokierros antoi jo toivoa. Niin tiivistekeskuksesta kuin Top Osasta sanottiin, että sellaisen voi heillä teettää, hintaa kertyy suunnilleen noin 20-30 euroa. Kokeilen tätä vaihtoehtoa. Enhän häviä tässä juurikaan mitään. Auto vaan seisoo tallissa pidempään. Jotenkin täytyy nuo työmatkat junailla. Vaimo ajelee omallaan ja hymyilee Alfasta puhuttaessa ironisesti
Top osasta on tullut silloin kyseltyä , kun ei muualta ole stefoja löytynyt . Yleensä apukin on saatu . Hyvä, jos sullekin ! Ovat tehneet myös jarrusylinterien kumeja, kun on vastaantullut hankalia kokoja, niin kuin esimerkiksi mun mikroautossa oli.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Albumissani on kuvia ohjausvaihteen vuodon syistä - jos jotakuta sattuisi asia koskettamaan. Kuvien teksteihin olen laittanut hieman selitystä ja osien kokoluokkia. Uusia tiivistekeskuksen sorvaamia kilkkeitä odottelen vielä.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Noniin,
Todellinen yllätys odotti kotona kun saavuin lauantaina lomareissulta. Tiiviste tuli, MUTTA ..... väärillä mitoilla tehtynä!!!!! Nyt syö rotan lailla miestä. Laskussa oli mainittu ilmoittamani mitat, joihin nyt tehdyn tiivisteen mitat eivät täsmää. Voiko näin huono tuuri olla ???
Auto siis seisoo vieläkin tallissa. Tiiviste on tehty polyuretaanista. Se on ulkohalkaisijaltaan 1.4mm liian suuri. Voiko tuollaisen PU tiivisteen paikalleen änkemiseen olla jokin muu tekniikka kuin pakottaminen ? Maanantaina tiivistekeskus vapisee rankasti - Perskuta!
Edit 22.11. : Tiivistekeskus lupasi tehdä uuden. Sillävälin sain kuin sainkin sen tiivisteen puserrettua eilen paikalleen. Istuupa tiukasti kolossaan. Tiistai-iltana tai keskiviikkona pääseepi ottamaan höyryt autosta. Mielenkiintoista toisiaan, pitääkö tiiviste öljyt oikealla puolella. Jos pitää niin säästinpä juurikin useamman sadan euron lisälaskun.
Todellinen yllätys odotti kotona kun saavuin lauantaina lomareissulta. Tiiviste tuli, MUTTA ..... väärillä mitoilla tehtynä!!!!! Nyt syö rotan lailla miestä. Laskussa oli mainittu ilmoittamani mitat, joihin nyt tehdyn tiivisteen mitat eivät täsmää. Voiko näin huono tuuri olla ???
Auto siis seisoo vieläkin tallissa. Tiiviste on tehty polyuretaanista. Se on ulkohalkaisijaltaan 1.4mm liian suuri. Voiko tuollaisen PU tiivisteen paikalleen änkemiseen olla jokin muu tekniikka kuin pakottaminen ? Maanantaina tiivistekeskus vapisee rankasti - Perskuta!
Edit 22.11. : Tiivistekeskus lupasi tehdä uuden. Sillävälin sain kuin sainkin sen tiivisteen puserrettua eilen paikalleen. Istuupa tiukasti kolossaan. Tiistai-iltana tai keskiviikkona pääseepi ottamaan höyryt autosta. Mielenkiintoista toisiaan, pitääkö tiiviste öljyt oikealla puolella. Jos pitää niin säästinpä juurikin useamman sadan euron lisälaskun.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Kilkeet paikallaan. Koeajot tehty. Ainakaan vuorokauden perusteella ei tehostin vuoda enää. Olisikohan homma onnistunut vihdoinkin? Pyöränkulmat on aiheellista käydä vielä säädättämässä.
Jos jollakulla on samaa probleemaa niin minulta löytyy yksi ylimääräinen tiiviste. Sain sen ensiksi saamani tiivisteen paikalleen sittenkin. Oikeamman kokoinen on tulossa Tiivistekeskuksesta takuuna.
Kiitoksia kaikille ketjuun osallistuneille rohkaisusta homman aloittamiseen. Oli sen verran työläs homma, että ihan heti ei tee mieli tehdä moista toiste. Operaatio kustansi kaikkineen noin 100 euroa + 20 tuntia töitä. Kannattiko? - kyllä toistaiseksi !
Jos jollakulla on samaa probleemaa niin minulta löytyy yksi ylimääräinen tiiviste. Sain sen ensiksi saamani tiivisteen paikalleen sittenkin. Oikeamman kokoinen on tulossa Tiivistekeskuksesta takuuna.
Kiitoksia kaikille ketjuun osallistuneille rohkaisusta homman aloittamiseen. Oli sen verran työläs homma, että ihan heti ei tee mieli tehdä moista toiste. Operaatio kustansi kaikkineen noin 100 euroa + 20 tuntia töitä. Kannattiko? - kyllä toistaiseksi !
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
No voi perskuta, tiiviste ei pidä sittenkään vaan pientä vuotoa esiintyy. Noh vaihdoin toisen tiivisteen, mutta mitäs tapahtuikaan..... vuotaa kuin seula. En todellakaan tiedä mikä mättää, mutta tuossa simpukan akselissa on selkeä klappi sivuttaissuunnassa (ei saisi olla ?)--> ei tiivistä kunnolla? Öljyjen mukana tuli hienojakoista metallipuruakin tehostimesta. Alkaa mennä hermot !!!!! Nyt loppui pelleily.
Hankin tänään Delta-autosta tehdaskorjatun ohjausvaihteen hintaan 680€. Sisälsi jopa uudet raidetangon päät. Tulivat säälistä vastaan 20€, jolla sai hankituksi parit kupariprikat ja öljyt. Muukkoselta tuon olisi saanut 600€+rahti, mutta vasta noin vajaan kahden viikon päästä. Ei jaksa odottaa ja ruinata kavereilta kyytejä duuniin. Jokohan nyt tulisi kuntoon. Kallista, mutta niinhän se elämä on. Tästä voisi laittaa "avautumis" -ketjuun tulivuoren purkauksen, mutta ei jaksa ...
Tarinan opetus: ei kannata pelleillä, jos ei osaa ...
Hankin tänään Delta-autosta tehdaskorjatun ohjausvaihteen hintaan 680€. Sisälsi jopa uudet raidetangon päät. Tulivat säälistä vastaan 20€, jolla sai hankituksi parit kupariprikat ja öljyt. Muukkoselta tuon olisi saanut 600€+rahti, mutta vasta noin vajaan kahden viikon päästä. Ei jaksa odottaa ja ruinata kavereilta kyytejä duuniin. Jokohan nyt tulisi kuntoon. Kallista, mutta niinhän se elämä on. Tästä voisi laittaa "avautumis" -ketjuun tulivuoren purkauksen, mutta ei jaksa ...
Tarinan opetus: ei kannata pelleillä, jos ei osaa ...
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
No harmi, kun se nyt näin tosiaan meni . Vika ei sitten ollutkaan varmaan siinä tiivisteessä välttämättä alunperinkään. En olisi yllyttänyt moisiin keiluihin, jos tuo väljyys olisi tullut ilmi aikaisemmin . No tota sorvareitahan on tietysti olemassa, mutta ehkä on nyt parempi pitää suu kiinni tässä paikassa , ettei tule enää kenellekkään lisäkustannuksia 

Itse asiassa olisi kyllä mielenkiintosta tietää mistä se väljyys johtuu eli onko siellä joku laakeri joka olisi vaihdettavissa. Vai onko se tosiaan vaihdettava koko höskä. Meinaten vaan kun väitti paikallinen katsastusinssi että omassakin kärryssä olisi sitä väljyyttä tuossa ohjausvaihteessa. Eli miten olis JiiPee jos vielä vähän kurkkaisit sen vanhan ohjausvaihteen sielunelämään. 
Vaikka voihan olla että olet saanut jo tarpeeksesi tuosta korjausprojektista.

Vaikka voihan olla että olet saanut jo tarpeeksesi tuosta korjausprojektista.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Kieltämättä moni vaihtoehto on käynyt mielessä. Kun laskeskelee euromäärää mikä tuohon kapistukseen on mennyt ottaen huomioon se, mitä on mittarissa (110 000km), niin ihmettelen. Aikoinaan megeen tuli ensimmäinen vika vasta 250 000 km:n kohdalla.ARDI kirjoitti:....Vaikka voihan olla että olet saanut jo tarpeeksesi tuosta korjausprojektista.
Noh, jotta päivä olisi täydellinen niin poikkasin yhden ohjausvaihteen banjopultin. Innoissani kiristin ihan liikaa. Onneksi tuli sentään kokonaisena poies. Ai, että sieppaaaaaaaaaaaa. Kohta tarvitaan terapiaaa. Deltastakin sain ihan väärän pultin. Vaimo haki, kun olin työmatkalla. Huomenna aamu alkaa reklamaation tiimoilla. Auto seisoo edelleen jne ... jne ... Ei teillä kellään olisi tuollaista pulttia ? Kuva on albumissa. Tuntuu tuokin olevan kiven takana ja projekti seisoo.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Tuotapa tuota ... itseasiassa minulta saa tuon ohjausvaihteen kaikkinensa ihan ilmatteeks kunhan käy vain sen hakemassa. Tiedoksi, että siinä on ehjät, mutta käytetyt raidetangonpäät sekä ehjät kumit. Tiettävästi välystä ohjauksessa ei ole - tai ainakaan syyskuun katsastuksessa ollut.ARDI kirjoitti: Eli miten olis JiiPee jos vielä vähän kurkkaisit sen vanhan ohjausvaihteen sielunelämään.![]()
Siis luitte ihan oikein - ilmaiseksi tarjotaan. Kiinnostusta hyvät ihmiset, nopeinkäsi voittaa eli kuka enstex laittaa viestiä asiasta.
Näin paljon se minua enää kiinnostaa

Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Ohjausvaihde on vaihdettu. Katkenneen kaltaista banjopulttia ei sitten löydy. Deltallakin sanoivat tavaran olevan tehdastilauksen takana ja kestänee tuonne joulun tietämille hyvässä tapauksessa. Hydrauliikka liikkeestä löytyi 25.5 mm pituinen pultti, jonka vuoksi viilasin banjo-liittimestä 3,5mm tavaraa pois saadakseni saman verran lisää kierteitä käyttöön. Metallisorvaamossa pultin olisi saanut teetettyä arviohintaan 50€+verot. Sekin alkoi jossain vaiheessa tuntumaan jopa kannattavalta vaihtoehdolta.
Nyt homma näyttää toimivan koeajon perusteella. Maanantaina sitten ohjauskulmien säätöön. Kiitokset kaikille niin henkisestä kuin tiedollisesta tuesta asian tiimoilta. Kalliiksi tuli, mutta kannatti sittenkin. Ohjaus tuntuu todella timmiltä nyt.
Nyt homma näyttää toimivan koeajon perusteella. Maanantaina sitten ohjauskulmien säätöön. Kiitokset kaikille niin henkisestä kuin tiedollisesta tuesta asian tiimoilta. Kalliiksi tuli, mutta kannatti sittenkin. Ohjaus tuntuu todella timmiltä nyt.

Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
onkohoan muilla samanlaista ongelmaa että rattia kääntäessä joko tehostin tai tuo ohjausvaihde vinkuu ja ulvoo... kylmänä ilmeisenkin normaalia mutta kun se vinkuu ja ulvoo pitemmänkin ajon jälkeenJiiPee kirjoitti:Ohjausvaihde on vaihdettu. Katkenneen kaltaista banjopulttia ei sitten löydy. Deltallakin sanoivat tavaran olevan tehdastilauksen takana ja kestänee tuonne joulun tietämille hyvässä tapauksessa. Hydrauliikka liikkeestä löytyi 25.5 mm pituinen pultti, jonka vuoksi viilasin banjo-liittimestä 3,5mm tavaraa pois saadakseni saman verran lisää kierteitä käyttöön. Metallisorvaamossa pultin olisi saanut teetettyä arviohintaan 50€+verot. Sekin alkoi jossain vaiheessa tuntumaan jopa kannattavalta vaihtoehdolta.
Nyt homma näyttää toimivan koeajon perusteella. Maanantaina sitten ohjauskulmien säätöön. Kiitokset kaikille niin henkisestä kuin tiedollisesta tuesta asian tiimoilta. Kalliiksi tuli, mutta kannatti sittenkin. Ohjaus tuntuu todella timmiltä nyt.
Life is too short to drive boring cars.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Morjens, vaihdettuani tuon uuden ohjausvaihteen, hydraulisysteemi kurlutti ja rääkyi aikansa. Loppui ankaran laidasta laitaan kääntelyn jälkeen. Tätä kaiketi myös ilmaamiseksi tässä yhteydessä kutsutaan ?. Sen jälkeen on ollut hiljaista kuin huopatossutehtaalla.
EDIT: siis tein tuota kääntelyä samalla kun lisäsin öljyä vähän kerrassan säiliöön, kunnes se tuli täyteen.
EDIT: siis tein tuota kääntelyä samalla kun lisäsin öljyä vähän kerrassan säiliöön, kunnes se tuli täyteen.
Viimeksi muokannut JiiPee, 01 Maalis 2006, 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
ohhoh!!! pitää vissiin uskoa että joskus väkivalta voittaa järjenJiiPee kirjoitti:Morjens, vaihdettuani tuon uuden ohjausvaihteen, hydraulisysteemi kurlutti ja rääkyi aikansa. Loppui ankaran laidasta laitaan kääntelyn jälkeen. Tätä kaiketi myös ilmaamiseksi tässä yhteydessä kutsutaan ?. Sen jälkeen on ollut hiljaista kuin huopatossutehtaalla.

Life is too short to drive boring cars.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
En ihan tarkoittanut "väkivaltaa" sanalla "ankara". Viestini oli lähinnä se, että sitä sai veivata useita minuutteja öljyn lisäyksen ohella. Olihan koko järjestelmä tyhjänä öljystä. Eli normaalia ohjausliikettä laidasta laitaan, sitä tarkoitin.KauGoH kirjoitti:ohhoh!!! pitää vissiin uskoa että joskus väkivalta voittaa järjenolen minäkin ruuvannut edes takaisin jonkun verran mutta ei ole auttanut asiaan, enemmän voimaa enemmän hajoavia osia... heh...
Edit: ja kiitokset rasvanäpille viimeisimmästä avusta

Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
just just... no nyt ymmärrän.. .ne tänään kerennyt katsomaan sitä öljymäärää kun muija paineli koko aamupäivän kaupoilla ja itselläni työt estivät sen... mutta huomenna pitää katsoa, kiitoksia vinkeistä!!! enkä minäkään "väkivallalla tarkoittanut väkivaltaa.. .se oli hienostuneeksi huulen heitoksi tarkoitettu 

Life is too short to drive boring cars.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
öljyä näytti olevan tarpeeksi mutta eipäs ollutkaan, lisättiin markus_p:n kanssa öljyä ja johan loppui surinat ja ujellukset
kiitoksia vinkeistä, minä olin jo tilaamassa uutta tehostajaa suunnileen
, ei sitä ymmärrä että voi päästä vähemmälläkin!!! ja kiitoksia markukselle öljyn lainaamisesta, ai niin, onko väliä jos se alkuperäinen öljy oli tummaa ja laitettiin sekaan sitä punaista ATF:ää??? ei kait nyt mikään ota siitä siipeensä?


Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Kyllä se alkuperäinenkin öljy on joskus ollut punaista, joten jos on kovin tummaa niin tarkoittaa lähinnä sitä, että seuraavaksi kannattaa harkita öljyjen vaihtoa. Tehostinöljyjen vaihtohan ei ilmeisesti edelleenkään kuulu huolto-ohjelmaan, ainoastaan määrän tarkastus, joten usein niitä ei ole koskaan vaihdettu.