75:n vetoakseli ongelma

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

75:n vetoakseli ongelma

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Kaveri soitti pari viikoa sitten kaupungilta ja ilmoitti vedon hävinneen 75:stä, syynä ilmeisesti kytkimen lentäminen pihalle :shock: No ei muuta kuin hinausköysi autoon ja kylmärinki perseen alla paikalle. Matkalla ehti sopivasti kuvitella miltä vaihdelaatikko näyttää kun kytkinlevy singahtaa sieltä matkaan. Paikanpäällä kytkinlevy paljastui onneksi jarrulevyksi ja alustan pikavilkaisun jälkeen diagnoosi oli helppo, vetarin pultit oli näköjään löystynny irti :-D

Tarkoitus oli tänään pultata vetari takaisin paikalleen. Siinä hommaa aloittaessa selvisi että ei se olekaan löystynyt irti, vaan kaikki pultit olivat poikki :x

Meinasin hitsata mutterit pultin jämiin ja kääntää ne sitten irti, mutta ne oli poikki sen verran syvältä ettei se onnistunut. Ilmeisesti ei auta muu kuin irroittaa vetari kokonaan, että pääsee työstämään sitä vapaasti pöydällä. Lähteekö vetoakseli irti kun irroittaa sen alla olevat pultit, ja saako sen vielä takaisin samasta reiästä vai pitääkö koko laatikko purkaa? Öljyt pitänee ainakin laskea pois remontin ajaksi, etteivät ne leviä tallin lattialle.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Pistä hakua tähän foorumiin. Noita vetoakseleita on otettu irti aika monessa topicissa.

Yleensä noissa pulteissa jutut alkavat sanoilla "osta tarpeeksi laadukas ja iso kuusiokoloavain"

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Taisi olla hieman epätarkasti selitetty, sillä ongelmana on vaihdelaatikkoon/perään menevä pätkä, ei varsinainen "vetoakseli". Eli miten sen irroituksen kanssa käy, lähteekö irti kun irroittaa ne kolme tai neljä pulttia joilla se on perässä kiinni ja saako sen vielä takaisin. Ko aiheesta en löytänyt mitään tietoa. Olisiko jollain perän/laatikon purkaneella tietoa?

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Lähtee irti kun vetää ja menee takaisin kun työntää :) Öljyt tietty pois, mutta senhän jo tiesitkin.

Ne jarrulevyn pultit on sitten mustaakseni M8x1, eli niitä ei sitten joka paikasta löydy. Siis näin Twin sparkissa.
Muukkoseltakin ovat olleet jo jonkun aikaa loppu.

Vastaa Viestiin