
33 purkaa akun
Valvoja: Moderators
33 purkaa akun
parissa päivässä meni akku tyhjäksi
onkos tuo ihan normaali juttu kun lyö akunkengän kiinni niin keskuslukitus pitää kolahduksen,mutta mitä ovat ne kaksi leveää relettä jarrutehostimen ja lokasuojan välissä täysin erillään sulakerasiasta toinen niistä vetää myös kiinni,myös valoissa on jotain hämminkiä kun pelkkiä parkkeja ei saa lainkaan palamaan,lyhyet tulee aina päälle oli viiksi missä asennossa tahansa myös pitkien kytkentä on epämääräisen tahmea ei kuulu selvää napsahdusta kun laittaa pitkät päälle

asiaa setvittyäni löysin virrankuluttajan oli juuri tämä toinen näistä leveistä releistä,no otin pois ja kokeilin pitkät ei toimi,seuraavaksi sulakerasia pois,lähivalojen relettä kun painoi vähän niin toinen rele napsui
no löysin liittimeltä 87 joita on kaksi releessä löysän liittimen jätin sen pois ja lyhyet toimii ja pitkät toimii ja rele ei vedä päälle heti kun lyö virrat päälle
söi muuten 0,4 amppeeria koko ajan.olisi vain kytkentäkaavio niin ei olisi hätää 



Meinasin tuossa jo aikaisemmin vastailla, mutta kun en ollut ihan varma, niin jätin sitten kirjoittamatta mitään.
Eli ulkomuistista kuvaamassasi paikassa ei pitäisi olla releitä. Ovatko ne siis ihan konehuoneen puolelle, ei siis siinä taskussa, tulipellin ja lasin välissä?
Olisko nuo jälkiasennus releet, joilla valoille viedään paksumpaapiuhaa pitkin sähköä?
Aika paljon muuten vie virtaa, jos 400mA ottaa. Tyypillisesti autojen releet ovat 200mA vetovirralla. Kyllähän se tollakin kulutuksella akun syö kun tarpeeksi pitkään saa pohottaa. esim. 55Ah akku tyhjeen täysin jotak uinkin 110h:ssa. En nyt muista, vaikka joskus olen kuullutkin, että kuinka paljon varasusta pitää olla autonkäynnistämiseksi. Kuitenkin huomattavasti enemmän kuin tyhjä.
Noissa 33:ssa tuppaa vissiin olemaan vähän ongelmia käynnistymisen kanssa ylipäätään. Hassua sinänsä. Revin omasta ritsasta (ei siis Alfa) tänään akun pois. Kennot olivat vain noin 2/3 osaa täynnä. Silti on starttaillut (tai no viimeksi kun startattu) ihan hyvin. Olen joskus täyttänytkin ja silloin on ollut kyllä vielä merkeissä. Nyt olis siis selvästi alle.
Se keskuslukon napsahtaminen akku kytkettässä on normaalia.
Eli ulkomuistista kuvaamassasi paikassa ei pitäisi olla releitä. Ovatko ne siis ihan konehuoneen puolelle, ei siis siinä taskussa, tulipellin ja lasin välissä?
Olisko nuo jälkiasennus releet, joilla valoille viedään paksumpaapiuhaa pitkin sähköä?
Aika paljon muuten vie virtaa, jos 400mA ottaa. Tyypillisesti autojen releet ovat 200mA vetovirralla. Kyllähän se tollakin kulutuksella akun syö kun tarpeeksi pitkään saa pohottaa. esim. 55Ah akku tyhjeen täysin jotak uinkin 110h:ssa. En nyt muista, vaikka joskus olen kuullutkin, että kuinka paljon varasusta pitää olla autonkäynnistämiseksi. Kuitenkin huomattavasti enemmän kuin tyhjä.
Noissa 33:ssa tuppaa vissiin olemaan vähän ongelmia käynnistymisen kanssa ylipäätään. Hassua sinänsä. Revin omasta ritsasta (ei siis Alfa) tänään akun pois. Kennot olivat vain noin 2/3 osaa täynnä. Silti on starttaillut (tai no viimeksi kun startattu) ihan hyvin. Olen joskus täyttänytkin ja silloin on ollut kyllä vielä merkeissä. Nyt olis siis selvästi alle.
Se keskuslukon napsahtaminen akku kytkettässä on normaalia.
jep juuri siinä sulakerasiasta taaksepäin tehostimen vasemmalla puolen siis kuskin penkiltä katsottuna,ei konehuoneessa aivan varsinaisen rintapellin edessä,entä mikä rele on kiinni maadoituspisteen vieressä tässä välirintapellissä 10a ja alfa-romeo tekstillä,sekin napsuivälillä tämän toisen releen kanssa 

joo minulla oli muuten bilteman akusta kans nesteet vähissä,vaikka akulle ei kunnolla jännitettä tullutkaan
maadoitin tuon laturin säätöraudan pultista moottorin päällä olevaan maadoitukseen,josta menee edelleen akulle maajohto jännitehäviö putosi laturilta akulle 0.2 volttiin,ennen oli 1 voltti.ohjekirjan mukaan tuossa alzassa pitäisi olla puolet vähemmän releitä
nämä leveätkin releet ovat ihan jalustalla kiinni ei siis mitään jälkiasennuksia.tässä kaukalossa missä sulakerasia on,on 4relettä rasiassa ja 4 relettä erillään
ja kojelaudan alla ainakin 2 lisää



- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra