
Sehän on selvä että ilmastointi päällä ollessaan kuivaa sisään tulevaa ilmaa mutta onhan näitä 156:sia ilmastoimattomiakin ja kai niilläkin sentään ajaan pystyy. Mistäköhän moinen huurtuminen voisi johtua, viisaammat kertokoon...
Valvoja: Moderators
Eikös toi ole melko normaalia näillä keleillä. Kun sammutat ilmastoinnin lauhduttimen pintaan kondensoituu vettä joka tulee sitten lämpimän ilman mukana sisätiloihin.Laba kirjoitti:Olen huomannut autossani sellaisen epämieluisan ominaisuuden että jos ottaa ilmastoinnin pois päältä niin ikkunat vetää väkisinkin huuruun. Ei auta vaikka laittaa puhalluksen täysille![]()
Sehän on selvä että ilmastointi päällä ollessaan kuivaa sisään tulevaa ilmaa mutta onhan näitä 156:sia ilmastoimattomiakin ja kai niilläkin sentään ajaan pystyy. Mistäköhän moinen huurtuminen voisi johtua, viisaammat kertokoon...
Tätä itsekin epäilen. Tuntuu vaan oudolta että ikkunat vetää tosiaan niin huuruun että autolla ei oikein pysty edes ajaan. Eli jos kerran laittaa ilmastoinnin päälle niin sitä on pakko pitää koko loppu matka päälläV6 kirjoitti:kai sinne on kerääntynyt jotain kosteutta putkistoihin tms. itse pidän aina ilmastointia päällä. Huurtuminen loppuu kyllä kunhan olet käyttämättä ilmastointia pidemmän aikaa.
Osaatko kertoa lisää. Onko vanhaan autoon erilaiset aineet (mulla '90), kuin uusiin?Ricambi kirjoitti:Keväällä kun kävin täyttämässä 164:en ilmastoinnin Tampereen Autokylmä Oy:ssä siellä oli tarjolla uutta ainetta joka kuulemma on Freonin veroinen ja voi käyttää jopa samaa painetta => säästää vehkeitä, tuota pitää kokeilla 166:ssa tietty. Hiukkasen meni juttu Off-topic puolelle
Jees, tuo on pahassa paikassa mutta konehuoneen puolelta se pitää suorittaa. Vinkki: Kannattaa samalla vaihtaa "mixer flap" eli se moottoroitu läppä joka sotkee lämppärin läpi ja ulkoa tulleen ilman. Omassa nimittäin se reistaa (ei tule lämmintä ilmaa kabiiniin) ja vaihto on juuri noin v-mäinen juttu. On kai tämä helpompi kuin 164sen kojelaudan irroitus vastaavassa tilanteessa, mutta silti huh....Ricambi kirjoitti:Selattuani korjaus CD:tä tulin siihen tulokseen että kennoston pääsee vaihtamaan konehuoneen puolelta, v..mäinen asia on se että kenno sijaitsee vaakatasossa ilmastointikennon alla eli koko ilmastointiyksikkö on irroitettava.
Olen samaa mieltä! Itse olen huomannut myös ikkunoiden likaisuuden sisäpuolelta syyksi jos omista autoista on lasit joskus innostuneet huurtumaan. Kesän jälkeen laseilla on yleensä harmaa kerros likaa. Mutta ei tietysti auta jos vikaa ilmanvaihtojärjestelmässä.glideslope kirjoitti:Muttamutta, suurimpana peikkona tämän taipumuksen aiheuttajaksi molemmissa autoissa paljastui niinkin yksinkertainen juttu kuin sisäpuolelta likaiset lasit. Eikun ihan totta.
Rolle kirjoitti:Onkohan mullakin tuollaista ja saankohan sen vaihdettua ihan itse
En tiedä sen enempää kuin mitä minulle annettiin kertoaSavo kirjoitti:Osaatko kertoa lisää. Onko vanhaan autoon erilaiset aineet (mulla '90), kuin uusiin?Ricambi kirjoitti:Keväällä kun kävin täyttämässä 164:en ilmastoinnin Tampereen Autokylmä Oy:ssä siellä oli tarjolla uutta ainetta joka kuulemma on Freonin veroinen ja voi käyttää jopa samaa painetta => säästää vehkeitä, tuota pitää kokeilla 166:ssa tietty. Hiukkasen meni juttu Off-topic puolelle
On yleensä kaikissa uudemmissa 155:ssa, tuulilasin etureunan "alla"Onkohan mullakin tuollaista ja saankohan sen vaihdettua ihan itse
Nyt löyty lisää tiedonkantoja:Savo kirjoitti:Osaatko kertoa lisää. Onko vanhaan autoon erilaiset aineet (mulla '90), kuin uusiin?Ricambi kirjoitti:Keväällä kun kävin täyttämässä 164:en ilmastoinnin Tampereen Autokylmä Oy:ssä siellä oli tarjolla uutta ainetta joka kuulemma on Freonin veroinen ja voi käyttää jopa samaa painetta => säästää vehkeitä, tuota pitää kokeilla 166:ssa tietty. Hiukkasen meni juttu Off-topic puolelle
Joo sama homma oli itellä. Nyt on loppunu ikkunoiden huurtumiset ja voi taas nauttia ja keskittyä olennaiseen, eli ajamiseen. Itellä kävi pieni kämmi alussa, kun en ollut tarpeeksi kunnolla kuivannut tota tuulilasia ja siihen oli jääny sitä pesunestettä sitten vähän pintaan. No kun pakkaset tuli niin koko lasihan oli jäässä myös sisäpuolelta. Eli kannattaa sitten kuivata kunnolla se tuulilasin sisäpuoli, ettei tartte ottaa ämpäriä aamusella mukaan autoon, ku auto alkaa lämpiämäänglideslope kirjoitti:Muttamutta, suurimpana peikkona tämän taipumuksen aiheuttajaksi molemmissa autoissa paljastui niinkin yksinkertainen juttu kuin sisäpuolelta likaiset lasit. Eikun ihan totta.
Hitsi - olen ruvennut vähän epäilemään, että reistaakohan tuo minullakin. Lämmintä kyllä tulee, mutta vaikka moottorin lämmöt olisi 85, niin sittenkin vain lämmintä - ei kuumaa, kuten saabissa tuli. Siis vaikka ruuvaa säätimen "kaakkoon". Täytyy nyt vielä tarkkailla...MKT kirjoitti:Vinkki: Kannattaa samalla vaihtaa "mixer flap" eli se moottoroitu läppä joka sotkee lämppärin läpi ja ulkoa tulleen ilman. Omassa nimittäin se reistaa (ei tule lämmintä ilmaa kabiiniin) ja vaihto on juuri noin v-mäinen juttu.
Sinne sopii fiat bravan/bravon suodatin kotelo ja suodatin. Tai ainakin mulle sopi, kun laitoin -93 malliseen.Jasu kirjoitti:Sama auto ja sama vuosimalli, eikä ole raitisilmasuodatinta (valitettavasti)Eikös kaikissa 155:ssa ole tuota raitisilmasuodatinta? omani vm.-95 eikä näyttänyt olevan mitään suodatinta kun purki suojan pois, pelkkä moottori näkyvissä. Auto siis 155 2.0 TS Super -95.