koneiden yhteensopivuus?!?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
hekakauhanen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
Paikkakunta: Leppävirta

koneiden yhteensopivuus?!?

Viesti Kirjoittaja hekakauhanen »

käykö 75 tai 164 alfan kone vm.79 gtv alfettaan?

ainakin vm.85 alfetan koneessa ei ole muuta eroa gtv:n koneeseen kuin matkamittari, kärjetön sytytys, eri kaasuttimet ja vähän erilainen venttiili koppa..
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tarkoitat ilmeisesti 2.0 TS-konetta koska 164een ei muuta nelipyttyistä ole saanutkaan 4-syl lancia pohjaista turbo twincamia lukuunottamatta, eli kyllähän se Ts-moottori gtv.n käy, sopii suoraan alkuperäisiin korvakkoihin ja pitäisi sopia myös -79 mallisen kardaaniin, tosin ainakin aivan ensimmäisissä alfetta gt malleissa saattoi olla pikku eroja kardaanissa mutta mitä eroja sitä en muista tähän hätään..

jos kone tulee 164,sta niin vaihteiston puoleisen jakajan joudut muuttamaan öljypumpun kautta pyörivään malliin + sähköhommat ja bensalinjan muutokset päälle.

Ts-koneessahan on bosch motronic-ruisku joten kärjetön sytkä sisältyy pakettiin mutta mitä tarkoitat tuolla matkamittarilla?

Avatar
hekakauhanen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja hekakauhanen »

hups.. muistin väärin... :oops: tarkoitin kiekkakelloa joka on alkuperäisessä koneessa vaijerilla ja -85 alfetassa sähköinen..

se matkamittarihan ottaa tietonsa takaa vaihdelaatikolta ja sekin on vaijerilla vanhassa mallissa..

onkohan noissa sama lohko? eli onnistuisko jos nostais vanhan kannen uudemman 164 lohkon päälle?
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tuosta sopivuudesta ei ole tietoa ainakaan allekirjoittaneella, kertokoon joku joka tietää mutta mikäs idea tuossa 164.n lohkon käytössä on?

116
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Tammi 2004, 17:49

Viesti Kirjoittaja 116 »

Jos ymmärrän sua oikein niin haluat laittaa kaasarikoneen kansi 164.sen lohkoon, niin se ei onnistuu. Joe en muista ihan väärin niin öljykanavat ovat eri paikassa ja sitten oli jotakin pulttijaon kanssa mutta en muista tarkalleen.
/Kaj

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

TS kansi ei sovi vanhan lohkon päälle. Eikä siinä mitään järkeä olisikaan kun männät eivät kävisi kuitenkaan.

GTVhen käy:
75 kaasarikoneet heittämällä
75 TS helposti
75 V6 kivuttomasti
164 TS huonosti (pitempi lohko, 2. jakaja väärässä paikassa, väärä öljypohja, väärä imusarja)
164 V6 osia vaihtamalla ja rakentelulla. Ohjeet gtv6.com sivuilla

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Grendel kirjoitti:TS kansi ei sovi vanhan lohkon päälle. Eikä siinä mitään järkeä olisikaan kun männät eivät kävisi kuitenkaan.

GTVhen käy:
75 kaasarikoneet heittämällä
75 TS helposti
75 V6 kivuttomasti
164 TS huonosti (pitempi lohko, 2. jakaja väärässä paikassa, väärä öljypohja, väärä imusarja)
164 V6 osia vaihtamalla ja rakentelulla. Ohjeet gtv6.com sivuilla
onko tosi että 164 TS lohko pitempi kuin 75:n vastaava, mielestäni noissa täysin sama lohko...

kutoskonetta ei missään nimessä kannata lähteä laittamaan koska ei se todellakaan kivuttomasti istahda tuohon -79 gtv:n mielestäni noissa kormipuskurimalleissa on mm ahtaampi kard tunneli, lisäksi kutosen kohdalla menee koko voimansiirto vaihtoon jos meinaa että se kestääkin..

yksi vaihtoehto olisi myös alfa 90 2.0 iniezione koneen alakerta jos vain moisen jostain löytää, korkeampi puristeiset männätkin jo vakio kamaa kaasariversion alakertaan nähden..

gtj
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Syys 2003, 00:21
Paikkakunta: Kauniainen

lohko

Viesti Kirjoittaja gtj »

On pituuseroa 75 Tsn lohkossa ja 164 lohkossa. 2.5 koneessa on vakiona hieman enemmän tehoja ja vääntöä kun 2.0 kaasarissa, mutta harraste-
käytössä, ja kun laittaa uudet kardaanikumit, niin veikkaisin että kardaani kyllä kestää tarpeeksi kauan. Itse suosittelisin 2.0 ts 75 konetta, helpoin ja halvin ratkaisu. Varteenotettava vaihtoehto on 2.5, vrt gtv6! Mutta nämähän ovat aina makuasioita!

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Yhdyn gjtn mielipiteeseen. 75 TS kone on ylivoimaisesti järkevin ratkaisu.
Helppo asentaa. Saman verran tehoa kuin viritetyssä "nord" koneessa ja samalla 40% pienempi kulutus.

Jos näkee vaivan laittaa kutoskone niin samalla sitten 24V 3.0 tms.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no hyvä tietää tuo lohkojen ero noidn 75 ja 164 koppaisten suhteen, eipä ole ikinä tullut ajateltua että moisia eroja on..

kyllä tuo 75 TS kone on myös allekirjoittaneen mielestä järkevin vaihtoehto ja kutosesta loppupelissä aivan turhaa jauhantaa sillä
eihän tässä ketjussa moisen istuttamisesta gtv:n keulalle ollut alkujaan puhekkaan.. :wink:

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Minä olen ymmärtänyt asian niin, että niissä 164:ssa joissa on mekaaniset jakajat on saman kokoinen moottori kuin 75:ssa. Mutta taas jos on elektroniset jakajat, niin silloin on sama moottori kuin 155:ssa ja se on se pidempi moottori kuin vanha TS. Siinä on eri iskutilavuus(vrt. 1995 vs 1962). Uudenpi kone taisi tulla 164:n joskus 94 ja siitä eteen päin.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Uudempi patarautakone on aivan eri. Toki senkin saa sovitettua tai pelkän kannen muttei helposti.
Myös "alfan 1962" 164 lohko on eri kuin 75.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

155TS-> no itse olen ollut myös siinä käsityksessä että tuo uudempi suorasytkäkone olisi se pidempi mutta ilmeisesti käsitin väärin.. :wink:

Grendel-> seuraava ei liity enää mitenkään koneen mittoihin mutta patarautakone?
164:een ei tietääkseni ole tuota lancia/fiat-pohjaista konetta saanut kuin jo aikaisemmin mainitsemani turbon kera, tämähän tuli 16V-versiona vasta 155:een, sen sijaan 164:ssa käytettiin mielestäni koko elinkaaren ajan perinteistä märillä sylinterinputkilla varustettua konetta jakajilla(1962cc)tai uudempaa versiota suorasytkällä varustettuna(1995cc),suorasytkä versio ilmestyi mielestäni juuri tuohon 164 Faceliftiin ja sama kone löytyi myös 164 superin että alkupään 155:ten keulalta(->95).

meikäläisen käsitys on tämä mutta korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Minä olen ollut samassa käsityksessä tai luulossa kuin "90". Tosin olen luullut tuota 1995cc alukonetta painovirheeksi, onko siinä sitten vain poraus isompi vai miten on?

Avatar
hekakauhanen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja hekakauhanen »

eli lyhyesti sanottuna laitan 75 ts:n koneen joka on järkevin vaihtoehto tai sitten korjaan vanhan. :-D
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juurikin noin.. :wink:

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Voipi olla että tuo facelift 164 oli alfan kone. Ei ole ko laitteesta mitään kokemusta. Arvasin olevan sama kuin 155.

Vastaa Viestiin