koneiden yhteensopivuus?!?
Valvoja: Moderators
- hekakauhanen
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
- Paikkakunta: Leppävirta
koneiden yhteensopivuus?!?
käykö 75 tai 164 alfan kone vm.79 gtv alfettaan?
ainakin vm.85 alfetan koneessa ei ole muuta eroa gtv:n koneeseen kuin matkamittari, kärjetön sytytys, eri kaasuttimet ja vähän erilainen venttiili koppa..
ainakin vm.85 alfetan koneessa ei ole muuta eroa gtv:n koneeseen kuin matkamittari, kärjetön sytytys, eri kaasuttimet ja vähän erilainen venttiili koppa..
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tarkoitat ilmeisesti 2.0 TS-konetta koska 164een ei muuta nelipyttyistä ole saanutkaan 4-syl lancia pohjaista turbo twincamia lukuunottamatta, eli kyllähän se Ts-moottori gtv.n käy, sopii suoraan alkuperäisiin korvakkoihin ja pitäisi sopia myös -79 mallisen kardaaniin, tosin ainakin aivan ensimmäisissä alfetta gt malleissa saattoi olla pikku eroja kardaanissa mutta mitä eroja sitä en muista tähän hätään..
jos kone tulee 164,sta niin vaihteiston puoleisen jakajan joudut muuttamaan öljypumpun kautta pyörivään malliin + sähköhommat ja bensalinjan muutokset päälle.
Ts-koneessahan on bosch motronic-ruisku joten kärjetön sytkä sisältyy pakettiin mutta mitä tarkoitat tuolla matkamittarilla?
jos kone tulee 164,sta niin vaihteiston puoleisen jakajan joudut muuttamaan öljypumpun kautta pyörivään malliin + sähköhommat ja bensalinjan muutokset päälle.
Ts-koneessahan on bosch motronic-ruisku joten kärjetön sytkä sisältyy pakettiin mutta mitä tarkoitat tuolla matkamittarilla?
- hekakauhanen
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
- Paikkakunta: Leppävirta
hups.. muistin väärin... tarkoitin kiekkakelloa joka on alkuperäisessä koneessa vaijerilla ja -85 alfetassa sähköinen..
se matkamittarihan ottaa tietonsa takaa vaihdelaatikolta ja sekin on vaijerilla vanhassa mallissa..
onkohan noissa sama lohko? eli onnistuisko jos nostais vanhan kannen uudemman 164 lohkon päälle?
se matkamittarihan ottaa tietonsa takaa vaihdelaatikolta ja sekin on vaijerilla vanhassa mallissa..
onkohan noissa sama lohko? eli onnistuisko jos nostais vanhan kannen uudemman 164 lohkon päälle?
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
TS kansi ei sovi vanhan lohkon päälle. Eikä siinä mitään järkeä olisikaan kun männät eivät kävisi kuitenkaan.
GTVhen käy:
75 kaasarikoneet heittämällä
75 TS helposti
75 V6 kivuttomasti
164 TS huonosti (pitempi lohko, 2. jakaja väärässä paikassa, väärä öljypohja, väärä imusarja)
164 V6 osia vaihtamalla ja rakentelulla. Ohjeet gtv6.com sivuilla
GTVhen käy:
75 kaasarikoneet heittämällä
75 TS helposti
75 V6 kivuttomasti
164 TS huonosti (pitempi lohko, 2. jakaja väärässä paikassa, väärä öljypohja, väärä imusarja)
164 V6 osia vaihtamalla ja rakentelulla. Ohjeet gtv6.com sivuilla
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
onko tosi että 164 TS lohko pitempi kuin 75:n vastaava, mielestäni noissa täysin sama lohko...Grendel kirjoitti:TS kansi ei sovi vanhan lohkon päälle. Eikä siinä mitään järkeä olisikaan kun männät eivät kävisi kuitenkaan.
GTVhen käy:
75 kaasarikoneet heittämällä
75 TS helposti
75 V6 kivuttomasti
164 TS huonosti (pitempi lohko, 2. jakaja väärässä paikassa, väärä öljypohja, väärä imusarja)
164 V6 osia vaihtamalla ja rakentelulla. Ohjeet gtv6.com sivuilla
kutoskonetta ei missään nimessä kannata lähteä laittamaan koska ei se todellakaan kivuttomasti istahda tuohon -79 gtv:n mielestäni noissa kormipuskurimalleissa on mm ahtaampi kard tunneli, lisäksi kutosen kohdalla menee koko voimansiirto vaihtoon jos meinaa että se kestääkin..
yksi vaihtoehto olisi myös alfa 90 2.0 iniezione koneen alakerta jos vain moisen jostain löytää, korkeampi puristeiset männätkin jo vakio kamaa kaasariversion alakertaan nähden..
lohko
On pituuseroa 75 Tsn lohkossa ja 164 lohkossa. 2.5 koneessa on vakiona hieman enemmän tehoja ja vääntöä kun 2.0 kaasarissa, mutta harraste-
käytössä, ja kun laittaa uudet kardaanikumit, niin veikkaisin että kardaani kyllä kestää tarpeeksi kauan. Itse suosittelisin 2.0 ts 75 konetta, helpoin ja halvin ratkaisu. Varteenotettava vaihtoehto on 2.5, vrt gtv6! Mutta nämähän ovat aina makuasioita!
käytössä, ja kun laittaa uudet kardaanikumit, niin veikkaisin että kardaani kyllä kestää tarpeeksi kauan. Itse suosittelisin 2.0 ts 75 konetta, helpoin ja halvin ratkaisu. Varteenotettava vaihtoehto on 2.5, vrt gtv6! Mutta nämähän ovat aina makuasioita!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no hyvä tietää tuo lohkojen ero noidn 75 ja 164 koppaisten suhteen, eipä ole ikinä tullut ajateltua että moisia eroja on..
kyllä tuo 75 TS kone on myös allekirjoittaneen mielestä järkevin vaihtoehto ja kutosesta loppupelissä aivan turhaa jauhantaa sillä
eihän tässä ketjussa moisen istuttamisesta gtv:n keulalle ollut alkujaan puhekkaan..
kyllä tuo 75 TS kone on myös allekirjoittaneen mielestä järkevin vaihtoehto ja kutosesta loppupelissä aivan turhaa jauhantaa sillä
eihän tässä ketjussa moisen istuttamisesta gtv:n keulalle ollut alkujaan puhekkaan..
Minä olen ymmärtänyt asian niin, että niissä 164:ssa joissa on mekaaniset jakajat on saman kokoinen moottori kuin 75:ssa. Mutta taas jos on elektroniset jakajat, niin silloin on sama moottori kuin 155:ssa ja se on se pidempi moottori kuin vanha TS. Siinä on eri iskutilavuus(vrt. 1995 vs 1962). Uudenpi kone taisi tulla 164:n joskus 94 ja siitä eteen päin.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
155TS-> no itse olen ollut myös siinä käsityksessä että tuo uudempi suorasytkäkone olisi se pidempi mutta ilmeisesti käsitin väärin..
Grendel-> seuraava ei liity enää mitenkään koneen mittoihin mutta patarautakone?
164:een ei tietääkseni ole tuota lancia/fiat-pohjaista konetta saanut kuin jo aikaisemmin mainitsemani turbon kera, tämähän tuli 16V-versiona vasta 155:een, sen sijaan 164:ssa käytettiin mielestäni koko elinkaaren ajan perinteistä märillä sylinterinputkilla varustettua konetta jakajilla(1962cc)tai uudempaa versiota suorasytkällä varustettuna(1995cc),suorasytkä versio ilmestyi mielestäni juuri tuohon 164 Faceliftiin ja sama kone löytyi myös 164 superin että alkupään 155:ten keulalta(->95).
meikäläisen käsitys on tämä mutta korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä..
Grendel-> seuraava ei liity enää mitenkään koneen mittoihin mutta patarautakone?
164:een ei tietääkseni ole tuota lancia/fiat-pohjaista konetta saanut kuin jo aikaisemmin mainitsemani turbon kera, tämähän tuli 16V-versiona vasta 155:een, sen sijaan 164:ssa käytettiin mielestäni koko elinkaaren ajan perinteistä märillä sylinterinputkilla varustettua konetta jakajilla(1962cc)tai uudempaa versiota suorasytkällä varustettuna(1995cc),suorasytkä versio ilmestyi mielestäni juuri tuohon 164 Faceliftiin ja sama kone löytyi myös 164 superin että alkupään 155:ten keulalta(->95).
meikäläisen käsitys on tämä mutta korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä..
- hekakauhanen
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
- Paikkakunta: Leppävirta