Tyhjäkäynnin huojuminen
Valvoja: Moderators
Tyhjäkäynnin huojuminen
Onkohan joku JO keksinyt universaalin ratkaisun tälläkin palstalla runsaasti keskustelua herättäneeseen Alfan tyhjäkäynnin huojumiseen esimerkiksi liikevaloihin tultaessa kytkin pohjassa.
Omassani (Alfa 156 2.0 TS -99, ajettu 86 tkm) kyseinen ilmiö alkoi nyt, kun ilmat alkoivat viiletä. Puhdistin jo kaasuläpän, ilmin ja vaihdoin ilmanputsarin. Ei auttanut, vaan taisi lisääntyä (no, ilmakin kylmeni lisää).
Resetointi on vielä tekemättä, kun en ollut varma onko 90 sekunnin vai 60 sekunnin -ohje se oikea.
En viitsisi vaihtaa vielä uusia osia, kun lukemani perusteella yhtä ja oikeaa osaa ei ole tainnut löytyä. Deltassakaan eivät tunnu tietävän asiaan vastausta tai sitten haluaisivat vain tehdä kustannuksellani tiliä.
Omassani (Alfa 156 2.0 TS -99, ajettu 86 tkm) kyseinen ilmiö alkoi nyt, kun ilmat alkoivat viiletä. Puhdistin jo kaasuläpän, ilmin ja vaihdoin ilmanputsarin. Ei auttanut, vaan taisi lisääntyä (no, ilmakin kylmeni lisää).
Resetointi on vielä tekemättä, kun en ollut varma onko 90 sekunnin vai 60 sekunnin -ohje se oikea.
En viitsisi vaihtaa vielä uusia osia, kun lukemani perusteella yhtä ja oikeaa osaa ei ole tainnut löytyä. Deltassakaan eivät tunnu tietävän asiaan vastausta tai sitten haluaisivat vain tehdä kustannuksellani tiliä.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kyllähän tuon oman kinnerinkin tyhjäkäynti tuppaa
ajoittain huojumaan..mutta ainoastaan moottorin
ollessa lämmin; olen ajanut jonkin matkaa -)
pysähdyn, sammutan biilin, teen tarpeeni tienpenkalle
ja starttaan uudestaan. Seuraavissa liikennevaloissa
viisari meinaa heilahtaa pakkasen puolelle ja sen
jälkeen kaikki on taas niin kuin ei mitään...
Homma parani mielestäni hieman kun ilmamassamittari
vaihdettiin mutta nyt on taas entisellään..
ajoittain huojumaan..mutta ainoastaan moottorin
ollessa lämmin; olen ajanut jonkin matkaa -)
pysähdyn, sammutan biilin, teen tarpeeni tienpenkalle
ja starttaan uudestaan. Seuraavissa liikennevaloissa
viisari meinaa heilahtaa pakkasen puolelle ja sen
jälkeen kaikki on taas niin kuin ei mitään...
Homma parani mielestäni hieman kun ilmamassamittari
vaihdettiin mutta nyt on taas entisellään..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Samoin. Kaikkeni sen eteen olen yrittänyt kyllä tehdä. Sovitaan nyt virallisesti, että se on OMINAISUUS ei vika!!!mml kirjoitti:Itsekin huolehdin tuosta aluksi. Nyttemmin olen jo tyytynyt kohtalooni ja lopettanut stressaamisen. Hiukan se huojuu, joskus vähän enempi, mutten mä siihen kuole. Huojukoot. Kyllä se sen joskus lopettaa.
Aika paljon oon minäkin yrittänyt = kaivanut kuvetta... Lambda vaihdettu, ilmanputsari vaihdettu, ensin uuteen tavalliseen ja sitten Novitecin Maxxairiin. DA tutki asiaa kahteen kertaan, toisella vaihdettiin jopa jakohihna uusiksi kun sanoivat sen rohisevan, eikä mikään näistä vaikuttanut mitenkään tyhjäkäyntiin, ei edes hetkellisesti.jaskas kirjoitti:
Samoin. Kaikkeni sen eteen olen yrittänyt kyllä tehdä. Sovitaan nyt virallisesti, että se on OMINAISUUS ei vika!!!
Lopputulos: Huojukoot.
Selvennettäköön vielä ettei jakopään vermeitä vaihdettu uusiksi tuon huojunnan vuoksi vaan muuten ilmenneen rohinan takia.
Taitaa olla alfamiehet liian perfectonissimoita joittenkin detaljien suhteen.
Eli munkin puolesta huojukoon, jossei 1000 tolkulla huoju - 200 300 on ihan normaalia, konehuoneen puolella nimittäin tapahtuu ihmeellisiä asioita riippuen ilmastoinnista ym sähkö ja moottorin ohjaustoiminnoista.
Se vähän kun Uuno Turhapurolla, joka makas sohvalla ja sano vaimolle , että älä häiritte, eks sää nää että mussa tapahtuu koko ajan miljoonia toimintoja .
Eli munkin puolesta huojukoon, jossei 1000 tolkulla huoju - 200 300 on ihan normaalia, konehuoneen puolella nimittäin tapahtuu ihmeellisiä asioita riippuen ilmastoinnista ym sähkö ja moottorin ohjaustoiminnoista.
Se vähän kun Uuno Turhapurolla, joka makas sohvalla ja sano vaimolle , että älä häiritte, eks sää nää että mussa tapahtuu koko ajan miljoonia toimintoja .
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhjäkäynnin huojuminen
Onko 156:ssa tyhjäkäynnin säätöventtiili? Jos on niin, kannattaa tarkistaa se...pesti kirjoitti:Onkohan joku JO keksinyt universaalin ratkaisun tälläkin palstalla runsaasti keskustelua herättäneeseen Alfan tyhjäkäynnin huojumiseen esimerkiksi liikevaloihin tultaessa kytkin pohjassa.
Omassani (Alfa 156 2.0 TS -99, ajettu 86 tkm) kyseinen ilmiö alkoi nyt, kun ilmat alkoivat viiletä. Puhdistin jo kaasuläpän, ilmin ja vaihdoin ilmanputsarin. Ei auttanut, vaan taisi lisääntyä (no, ilmakin kylmeni lisää).
Resetointi on vielä tekemättä, kun en ollut varma onko 90 sekunnin vai 60 sekunnin -ohje se oikea.
En viitsisi vaihtaa vielä uusia osia, kun lukemani perusteella yhtä ja oikeaa osaa ei ole tainnut löytyä. Deltassakaan eivät tunnu tietävän asiaan vastausta tai sitten haluaisivat vain tehdä kustannuksellani tiliä.