Pieniä alkuhankaluuksia GTAn kanssa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Pieniä alkuhankaluuksia GTAn kanssa

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Tuli sitten hankittua GTA :-D
Parinsadan kilometrin ajokokemuksella täytyy kyllä sanoa että on mahtava peli!

Aamulla ilmeni kuitenkin pari pientä ongelmaa, jotka vähän säikäyttivät. Kun sisätilanlämmitin meni päälle, niin hälytin pärähti soimaan. Onneksi olin säätänyt sen vasta puoli kahdeksaksi ;-).
Enemmän pelästyin, kun ajotietokoneen näyttöön tuli ”Motor control failure”-ilmoitus. Soitin huoltoon, ja siellä heppu kysyi heti, että oliko lohkolämmittimessä. Sanoi, että moottorinohjauselektroniikka ei tajua, jos kylmää moottoria on lämmitetty lohkolla. Eipä varmaan italian pojat paljon lohkolämmittimiä käytä. :mrgreen:

Täytyy jossain välissä käydä kuittauttamassa vikakoodi. Huollon kaveri sanoi myös, että hälyttimen sisätilatutka on niin herkkä, että se alkaa jo lämmittimen puhalluksesta huutamaan. Neuvoi laittamaan lämppärin takajalkatilaan.

Onkos muilla vastaavia kokemuksia vastaavista tai vinkkejä, miten näistä pikku kiusoista pääsisi eroon?

Perkele kun pitää töitä tehdä, tahtois ajamaan! :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Onneksi olkoon!

Kyllä muuten voisi ostaa mutta eikös noita ole jo kohta joka jannulla :lol:

Ei en ole kateellinen, en ihan oikeesti...usko nyt vaan..

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Onneksi olkoon! Kelpaisi GTA mullekin talviautoksi, kun 2,5 V6 menee talliin. :lol:

Kytke se sisätilantutka kokonaan pois päältä... Säästyt häpeältä yleisillä paikoilla. Antaa kaikenmaailman virhehälyjä ihan kiitettävästi.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Onneksi olkoon 8)

Minä liityn Rollen kaveriksi ei kateellisten joukkoon :mrgreen:

Meillä on firman autossa sama ongelma. Kun webasto pärähtää käyntiin, laukeaa hälytin. Ainut keino toistaiseksi: hälytin pois käytöstä :oops:
Ayrton Senna da Silva forever

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Kiitoksia onnitteluista!!

Sisätilantutkaa ei kuulemma saa disabloitua pysyvästi. Sen saa kyllä kytkettyä manuaalisesti pois, mutta se pitäisi muistaa tehdä joka helvetin kerta ja tällä päällä se ei tule aina muistumaan mieleen...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Sassicaia kirjoitti:Sisätilantutkaa ei kuulemma saa disabloitua pysyvästi. Sen saa kyllä kytkettyä manuaalisesti pois, mutta se pitäisi muistaa tehdä joka helvetin kerta ja tällä päällä se ei tule aina muistumaan mieleen...
Ihme systeemi. Ainakin omasta Defasta tuon sai otettua pysyvästi pois päältä.

Edit: Ups, unohtui tosiaan sanoa, että eräs autosähkömies ohitti omasta tuon sisätilantutkan. Siinä tosiaan oli jokin virta-avaimella tehtävä koodi, jolla tutkan sai pois päältä, mutta sen olisi tarvinnut tehdä uudestaan joka helvetin kerta.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 25 Marras 2003, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Joko ehdit kokeilla sitä lämppärin laittoa taka jalkatilaan? Auttoiko? Eli siis nouseeko se sisälämpötila liian nopeasti - ja laukaisee siksi sisätutkan? Eikö sen herkkyyttä voi mitenkään säätää? Millä periaatteella se sisätutka toimii?
Ayrton Senna da Silva forever

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Ja Cobrien hälyissä on ainakin ruuvi jota kääntämällä saa säädettyä sisätutkan herkkyyttä. Meillä auto herätti yöllä kaksi kerrostaloa kun kesällä oli ollut ikkuna auki ja päässyt kärpänen sisään... Aamulla tuli muutama v*ttuilemaan ja näin ollen käänsin sen nollaan...
Abarth 500 Esseesse

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Wile E. Coyote kirjoitti:Joko ehdit kokeilla sitä lämppärin laittoa taka jalkatilaan? Auttoiko? Eli siis nouseeko se sisälämpötila liian nopeasti - ja laukaisee siksi sisätutkan? Eikö sen herkkyyttä voi mitenkään säätää? Millä periaatteella se sisätutka toimii?
En kerennyt, kun vaimon piti päästä autolla duuniin. Toivotaan että auttaa. Pelkkä puhallus laukaisee tutkan, se alkaa huutaa heti kun lämmitin käynnistyy. Huollon kaveri sanoi, ettei herkkyyttä voisi säätää, mutta tiedä häntä, eikös noissa yleensä voi? Periaattesta en tiedä, oli taas niin sysipimeää ja kiire, ettei oikein löytänyt edes sensorin paikkaa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mitin vaan johtuuko lämmön noususta, tärinästä, liikkeestä... Hälytin on hyvä olla, mutta välillä tuntuu että niistä on enemmän harmia kuin hyötyä. Toivottavasti ongelma ratkeaa. Ainakin jos deltasta ei löydy ratkaisua kannattaa selvittää hälyn valmistaja ja ottaa suoraa heihin yhteys. Good luck, ja päivitä välillä tänne miten sujuu...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Meillä on samaa ongelmaa.
Kun sisätilan lämmitin lämmittää ilmaa tarpeeksi, lähtee hälytin päälle. Meillä kyse ei ole lämmittimen paikasta, vaan siitä että tutka on niin herkkä, että tietyssä lämpötilassa reagoi ilman väreilyyn. Muutaman asteen pakaksella noin 15 min. lämpenemisen jälkeen pillit soi.

Samalla myös tuli Engine Failure. Kun lämmittää letkulämmittimellä eikä sisätilan lämmitintä käytä, ei Engine Failurea tule. Delta-auto ei tiennyt, miksi ja miten Engine Failure tulee sisätutkan pärähtämisestä.

Asia vieläkin vireillä. Olisi kiva päästä käytämään sisätilan lämmitintäkin.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Tuli vaan mieleen, että jos häly laukeaa, niin voiko ajonesto jotenkin aktivoitua ja aiheuttaa tuon engine failuren... :crazyeyes:

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

2TS kirjoitti:Meillä on samaa ongelmaa.
Kun sisätilan lämmitin lämmittää ilmaa tarpeeksi, lähtee hälytin päälle. Meillä kyse ei ole lämmittimen paikasta, vaan siitä että tutka on niin herkkä, että tietyssä lämpötilassa reagoi ilman väreilyyn. Muutaman asteen pakaksella noin 15 min. lämpenemisen jälkeen pillit soi.

Samalla myös tuli Engine Failure. Kun lämmittää letkulämmittimellä eikä sisätilan lämmitintä käytä, ei Engine Failurea tule. Delta-auto ei tiennyt, miksi ja miten Engine Failure tulee sisätutkan pärähtämisestä.

Asia vieläkin vireillä. Olisi kiva päästä käytämään sisätilan lämmitintäkin.
Eli DA totesi ettei herkkyyttä voi säätää? Perkele, pakkohan tota on pystyä jotenkin säätämään. Ei kai tässä auta kun pistää sisätilatutka manuaalisesti aina pois päältä sitten. Kerro jos ongelmaan löytyy ratkaisu, ei tosiaan kovemmilla pakkasilla innosta istua kylmään autoon. :(

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Samat on oireet meikäläisenkin GTA:ssa.

- sisätilanlämmitin laukaisee hälytyksen -> huollossa ehdotettiin takajalkatilaan laittamista, muttakun puhaltimella pitäisi olla avointa tilaa ympärillään riittävästi. Ja mulla muuten pärähtää soimaan heti kun propelli pyörähtää - ei ole lämpötilasta kiinni.

- lohkolämmitin laukaiseen engine warning valon, koska kuvittelee veden lämpötilasensorin olevan rikki. Jokin logiikka todennäköisesti vertaa arvoja veden ja ilman lämpötilan suhteen tai sitten lämmitin lämmittää liian kuumaksi kun on lähellä anturia. Pitää kokeilla lämmittää siten, että antaa jäähtyä 15 minuuttia ja katsoa toimiiko siten. Ikävä ajaa autolla yhtään pidempään kun siinä kerran lukee että eikun huoltoon - jos jotain tapahtuu niin miten käy takuun. Minulla tuo siis tuli 1 tunnin lämmityksen jälkeen ilman sisätilanlämmitintä.

- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

BSTR kirjoitti:Samat on oireet meikäläisenkin GTA:ssa.

- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
Taitaa olla ihan sama juttu mulla, kun jäätynyt sohjo rapisee alla ja mittari näyttää 2,5 astetta lämpöä. No toisaalta kesällä on sitten mukavan lämmintä 8)

Pitää kyllä painostaa huoltoa keksimään ratkaisu tuohon engine warningiin, kun ei kylmänäkään viitsisi 25 asteen pakkasilla starttailla. Ja haluaisi muutenkin kyllä tietää milloin on kyse lämmittimen aiheuttamasta viestistä ja milloin onkin tosi kyseessä :crazyeyes:

innanen
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Touko 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja innanen »

BSTR kirjoitti:- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
JTS:n mittarissa taitaa olla sama ongelma. Tänään se sentään näytti hetken aikaa -0.5. Ulkolämpötila oli -5.

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Olen kaiketi sitten harvinaisen "onnekas", koska meikäläisen rakkineessa lämpömittari näytti pakkasta viimeksi viikonloppuna. Pahimmillaan jopa neljän asteen verran. Varsinaiseen murheeseen ei meikäläisellä ole ammennettavaa, koska auto majailee tavallisesti lämpimässä hallissa (= lämppäreitä en ole ainakaan vielä asentanut).

Vähän offtopiciksi menee, mutta kysytään kuitenkin, kun tässä ketjussa ollaan kuitenkin osin sähköasioiden kanssa tekemisissä: onko kenelläkään hajua 156 GTA:n vakiomallisen ajonestolaitteen ja varashälyttimen kytkennöistä (pitäisi asentaa / asennuttaa koemielessä SMS:illä ohjattava GSM/GPS-paikannuslaite, joka osaa tarvittaessa myös hyydyttää esimerkiksi vääriin käsiin joutuneen / luvatta siirretyn auton)? (Service Manual CD:ni on turhan wanhaa vuosikertaa.)

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Just joo.Mun edellinen vaunu(jaguar XJ40)tosin jälki asennettu häläri ja kä
mänen letkulämppäri moottorille.Sisätila tutka laukaisee hälyytyksen ku
kytkeytyy päälle(sisä lämmitys).2 tunnin lämmitys antaa check engine
valon kojetauluun!!Viddu ku se ei riitä mihinkään.Just noi letkulämppärit
on hanurista ku ne sekottaa ton ecu:n.
T:Jukka

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Onnex nyt on "maasto ryöväri"(land rover)alla ja eikä turhaa elektroniikkaa oo nähnykkää :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

- lohkolämmitin laukaiseen engine warning valon, koska kuvittelee veden lämpötilasensorin olevan rikki. Jokin logiikka todennäköisesti vertaa arvoja veden ja ilman lämpötilan suhteen tai sitten lämmitin lämmittää liian kuumaksi kun on lähellä anturia.
Faijalle tästä ongelmasta juttelin ja hän kysäisi, että onko näissä muissa uusissa 156:ssa ollut samaa ongelmaa? Omistaa 156 1,8 Super SW '03:n. Ollut tähän mennessä lämpöisessä tallissa, eli lohkolämppäriä ei vielä ole tarvittu.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

No niin, tänä aamuna sai nukkua pidempään. Pistin sisätilatutkan pois päältä niin eipä alkanut häly huutamaan. Ei myöskään tullut engine failure-varoitusta, eli se taitaa jotenkin olla mystisesti yhteydessä hälyn laukeamiseen niinkuin 2TS totesi. Vai eikö se vain enää anna samaa vikakoodia uudestaan? Nyt kun vielä muistaisi väännellä avainta lukossa joka helvetin ilta kun meinaa lämppäriä käyttää. Voi olla että joskus tulee kyllä herätys ulkoa kun ei muista. :shock:

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

innanen kirjoitti:
BSTR kirjoitti:- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
JTS:n mittarissa taitaa olla sama ongelma. Tänään se sentään näytti hetken aikaa -0.5. Ulkolämpötila oli -5.
Mun JTS:n ulkolämpömittari näyttää pakkasella koko ajan muutaman asteen lämpöisempää kuin todellinen. Tyyppivika ? Toisaalta kun vertaa vanhaan TS:ni niin asteikkoa onneksi riittää yli sen 20:n pakkasasteen.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Sama homma mun JTS:ssä. Aattelin pistää pojat fixaamaan sen takuuseen mutta ei vissiin kannata altaa rähjäämään jos on ominaisuus. Tosin aika ärsyttävä ominaisuus kun sitä ei voi olla kukaan huomaamatta.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Sassicaia kirjoitti:Vai eikö se vain enää anna samaa vikakoodia uudestaan?
Kyllä vikakoodi tulee uudestaan, jos päästät hälyttimen laukeamaan sisälämppärillä. Meillä on nyt asetus, jossa vikakoodi häviää päivän aikana, jos se tulee. Heh, vielä kun saisi oikean korjauksen tähän sisälämppärihommaan.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

2TS kirjoitti:Meillä on nyt asetus, jossa vikakoodi häviää päivän aikana, jos se tulee.
Huollossako tuo tehtiin? Lyhennettiinkö vikamuistin pituutta vai miten asetettiin? Onko kyse ajan kulumisesta vai ajetuista kilometreistä? Ajattelin vaan, että harmillista jos todellinenkin vikatieto katoaa ennenkuin auton saa hinattua huoltoon.

No, nyt on taas muutamaksi päiväksi tuollaiset huolet ohi, kun lämpötila pysyy plussan puolella.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

GTA strikes back :crazyeyes: Täksi aamuksi pistin kokeeksi lohkon 2 tunniksi lämmittämään ja kun vielä sattui lämmin ilma, niin engine failurea vilkutteli taas iloisesti. Juttelin Konalan Alfa-huollon jannujen kanssa, suosittelivat käyttämään vain tunnin lämmitystä, kun sillä ei eilen aamulla tullut vikailmoitusta. Lupasivat tutkia asiaa ja palata minulle kun (jos) jotain selviää, I'll keep you informed.

Veikkaampa, että pysyvästi tähän hommaan auttaisi vain arktisten olojen softapäivitys, joka ei varmaan ole italiaanojen prioriteetissä ihan ensimmäisillä sijoilla. No, siihen asti mennään näillä mitä on annettu, ei tuosta kuitenkaan huollon mukaan särkymisvaaraa ole... ellei sitten olekin kyseessä todellinen engine control failure, mutta how the hell do you know :shock:

Ai niin, Italian neropatti päätti laittaa sitten flektin päälle, kun ei tajunnut, että moottorissa voi olla lämmin vesi, vaikka ulkolämpötila on kylmä. Ei sammunut kuulemma koko vaimon 20km työmatkan aikana.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kuulemma moottorivalo vilkkuu jos on todella vakavaa kysessä. Silti olen huolissani mahdollisesta takuukohtelusta, jos jotain vakavampaa sattuu kun on kilometreittäin ajeltu vaikka varoitusvalo palaa.

Itseasiassa kun muistelen, niin itsellänikin tuo tuuletin huusi koko matkan huoltoon.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

BSTR kirjoitti:Kuulemma moottorivalo vilkkuu jos on todella vakavaa kysessä. Silti olen huolissani mahdollisesta takuukohtelusta, jos jotain vakavampaa sattuu kun on kilometreittäin ajeltu vaikka varoitusvalo palaa.

Itseasiassa kun muistelen, niin itsellänikin tuo tuuletin huusi koko matkan huoltoon.
Pitää ajella rajoitusten mukkaan eikä kaahailla... Kummiskin on ollut nastalaudassa ja konneen lämmöt tapissaan... :lol: Jos minulla olisi moinen kaara niin kortti menísi... :mrgreen:

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

BSTR kirjoitti:Kuulemma moottorivalo vilkkuu jos on todella vakavaa kysessä. Silti olen huolissani mahdollisesta takuukohtelusta, jos jotain vakavampaa sattuu kun on kilometreittäin ajeltu vaikka varoitusvalo palaa.
Ihan samaa minäkin tässä mietin. Nyt on kuitenkin huollon pojat sanoneet, että saa lämmittää ja ajaa, joten takuutapauksessa tulisi ainakin kunnollinen päähänlyöntikisa, jos nikottelua ilmenee.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

2TS kirjoitti:Meillä on nyt asetus, jossa vikakoodi häviää päivän aikana, jos se tulee.
BSTR kirjoitti:Huollossako tuo tehtiin? Lyhennettiinkö vikamuistin pituutta vai miten asetettiin? Onko kyse ajan kulumisesta vai ajetuista kilometreistä?
Delta-autossapa hyvinkin. En tiedä onko kyse ajasta vaiko häviääkö esim. moottorin sammutuksen jälkeen. Vaimo kun autolla pääasiassa ajelee. Ei ole oikein kerinnyt perehtymään kun talon sisäremppaan on mennyt kaikki aika, ja lämmitystä ei ole autoon tarvinnut. No kohta pakkaset taas tulee, ja auto olisi kyllä hyvä saada sitä ennen kuntoon.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

2TS kirjoitti:
2TS kirjoitti:Meillä on nyt asetus, jossa vikakoodi häviää päivän aikana, jos se tulee.
Delta-autossapa hyvinkin.
Missä DA:ssa ja kuka teki, jos vain satut nimen muistamaan? Pitää nimittäin mennä teettämään ihan sama juttu, kun ei tänään ollut sammunut päivän aikana. Voi mennä pienemmällä selittämisellä ja sähliksellä, jos olisi sama jannu joka on jo kerran tähän onkelmaan törmännyt.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Rami Vähävirta, Konala, se alakerran Alfa-piste.
Kysele samalla olisko jo tiedossa korjausta tilanteeseen.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

2TS kirjoitti:Rami Vähävirta, Konala, se alakerran Alfa-piste.
Kysele samalla olisko jo tiedossa korjausta tilanteeseen.
Se oli Vähävirta jonka kanssa just eilen puhuin, eli eipä siis ole vielä korjauksesta sen syvempää tietoa. Toivotaan, että ennen kunnon pakkasia :shock:

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

No niin, tänä aamuna kokeilin sammuttaa lämmittimen 5 min ennen käynnistystä. Ei syttynyt mitään vikavaloja. Tosin lämmitin vain vajaan tunnin. Olisikohan niin, että veden lämpöä mittaava anturi on tosiaan ihan kiinni lämmityselementissä ja lastuaivo menee sekaisin, jos starttaa heti lämmityksen jälkeen elementin vielä hehkuessa? Täytyy kokeilla vielä pidemmällä lämmityksellä ja 5 min jäähdyttelyllä.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Eipä hermostunut kahden tunnin lämmityksestäkään, kun antoi sen 5 min jäähtyä ennen virran kytkemistä. Nyt vaan täytyy säädellä lämppäritolpan kelloa minuutin tarkkuudella, onneksi sentään vaimo lähtee joka aamu samaan aikaan, muuten vois alkaa tommonen turha säätäminen vituttamaan pitemmän päälle. :x

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

BSTR kirjoitti:- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
Äijän 156 Super '03:ssa sama vika. Lämpömittari ei näytä alle 0,0. Eilen aamulla kun oli pakkasta se näytti nollaa, minun 156:n mukaan oli -6, joka oli tod.näk. ihan oikea lukema.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Nyt kun on ollut jälleen kylmiä aamuja on tullut seurattua öljyn lämmön kehittymistä. Eilenkin tuli ajettua 6 kilometriä ennenkuin ensimmäinen palkki syttyi eli öljyn lämö nousi 60 asteeseen.... ajelempa aamuisin huomattavasti rauhallisemmin nykyään.

Yksi tyyppivika (jota ainakin Englannissa on ollut) on takasumuvalokytkimen toiminta. Noin joka kolmannella kerralla kun käynnistän auton tulee takasumuvalo päälle automaattisesti. Onko muilla vastaavaa kokemusta?
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Cuore Sportivo kirjoitti:
BSTR kirjoitti:- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
Äijän 156 Super '03:ssa sama vika. Lämpömittari ei näytä alle 0,0. Eilen aamulla kun oli pakkasta se näytti nollaa, minun 156:n mukaan oli -6, joka oli tod.näk. ihan oikea lukema.
Näytti luigi automilanossa osanneen kalibroida mittarin, nyt kun oli auto öljynvaidossa niin sen jälkeen on näyttänyt oikeansuuntaisia lukemia mielestäni. Mainitsin ongelmasta autoa viedessä, mutta en muistanut hakiessa kysyä tekikö mitään, mutta näköjään teki.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Sassicaia kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:
BSTR kirjoitti:- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
Äijän 156 Super '03:ssa sama vika. Lämpömittari ei näytä alle 0,0. Eilen aamulla kun oli pakkasta se näytti nollaa, minun 156:n mukaan oli -6, joka oli tod.näk. ihan oikea lukema.
Näytti luigi automilanossa osanneen kalibroida mittarin, nyt kun oli auto öljynvaidossa niin sen jälkeen on näyttänyt oikeansuuntaisia lukemia mielestäni. Mainitsin ongelmasta autoa viedessä, mutta en muistanut hakiessa kysyä tekikö mitään, mutta näköjään teki.
Haun tuloksena löytyi tämä ketju joten pari kysymystä:

1. Kävikö todella noin että mittarin pystyi kalibroimaan? Pari talvea jo ärsyttänyt tuo 156sen väärin näyttävä ulkolämpömittari.

2. Saako sisätilatutkan miten pois päältä tai sen herkkyyttä säädettyä. 166ssa hälytin aktivoituu parin sekunnin viiveellä kun sisätilalämppäri lähtee käyntiin.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kohtaan 2: Sisätilatutka pitää pistää joka kerta pois päältä avaimesta... tosin itse en ole kertaakaan kokeillut, kun ei ole ohjekirja mukana autossa. Enpä ole enään sisätilanlämmitintä käyttänyt.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

MKT kirjoitti:Haun tuloksena löytyi tämä ketju joten pari kysymystä:

1. Kävikö todella noin että mittarin pystyi kalibroimaan? Pari talvea jo ärsyttänyt tuo 156sen väärin näyttävä ulkolämpömittari.

2. Saako sisätilatutkan miten pois päältä tai sen herkkyyttä säädettyä. 166ssa hälytin aktivoituu parin sekunnin viiveellä kun sisätilalämppäri lähtee käyntiin.
1. Ei itse asiassa käynyt, lämpötila taisi huollosta tullessa olla korkeampi. Nyt pitemmän ajan havaintojen perusteella mittari ei toimi lineaarisesti, nollan tienoilla se näyttää pari astetta liikaa, mutta jossain 7-8 asteen yläpuolella lähestyy todellista lämpötilaa ja kesäkeleillä saattaa näyttää jopa täysin oikein. Kovista pakkasista ei oikein ole riittävästi havaintoja, mutta veikkaan että nollan allakin näyttää hiukan liian lämmintä.

2. Saa pois päältä niin, että kun pysäköit auton niin käännät ensin virrat pois normaalisti avaimesta, mutta et otakaan avainta pois ja käännät virrat hetkeksi takaisin päälle ja sitten uudelleen pois. Hälyttimen ledi jää palamaan pariksi sekunniksi tämän jälkeen ja se osoittaa sen, että sisätilatutka on pois päältä. Tämä ei aina toimi näin helposti, joskus saa renkata virtoja päälle ja pois enemmänkin, ennenkuin ledi suostuu jäämään 2 sekunniksi päälle, mutta silloin sisätilatutka on varmasti pois päältä. Ainakaan ei koskaan ole alkanut häly kiekumaan kunhan on saanut ledin syttymään.
Herkkyyttä ei kuulemma pysty säätämään, eikä myöskään kytkemään värkkiä pois. Tätä en kyllä usko, pitäisi vain olla riittävästi sinnikkyyttä tehdä homma, tosin siihen voi kyllä sitten palaa aikaa (=rahaa) ja mahtaako apparaatti enää sen jälkeen toimia ollenkaan... en ole viitsinyt alkaa tarkemmin selvittelemään.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Sassicaia kirjoitti: 1. Ei itse asiassa käynyt, lämpötila taisi huollosta tullessa olla korkeampi. Nyt pitemmän ajan havaintojen perusteella mittari ei toimi lineaarisesti, nollan tienoilla se näyttää pari astetta liikaa, mutta jossain 7-8 asteen yläpuolella lähestyy todellista lämpötilaa ja kesäkeleillä saattaa näyttää jopa täysin oikein. Kovista pakkasista ei oikein ole riittävästi havaintoja, mutta veikkaan että nollan allakin näyttää hiukan liian lämmintä.

2. Saa pois päältä niin, että kun pysäköit auton niin käännät ensin virrat pois normaalisti avaimesta, mutta et otakaan avainta pois ja käännät virrat hetkeksi takaisin päälle ja sitten uudelleen pois. Hälyttimen ledi jää palamaan pariksi sekunniksi tämän jälkeen ja se osoittaa sen, että sisätilatutka on pois päältä. Tämä ei aina toimi näin helposti, joskus saa renkata virtoja päälle ja pois enemmänkin, ennenkuin ledi suostuu jäämään 2 sekunniksi päälle, mutta silloin sisätilatutka on varmasti pois päältä. Ainakaan ei koskaan ole alkanut häly kiekumaan kunhan on saanut ledin syttymään.
Herkkyyttä ei kuulemma pysty säätämään, eikä myöskään kytkemään värkkiä pois. Tätä en kyllä usko, pitäisi vain olla riittävästi sinnikkyyttä tehdä homma, tosin siihen voi kyllä sitten palaa aikaa (=rahaa) ja mahtaako apparaatti enää sen jälkeen toimia ollenkaan... en ole viitsinyt alkaa tarkemmin selvittelemään.
1. Jep, virhettä on käsitykseni mukaan vain pakkasilla ja nollan tuntumassa. 164 Superissa oli samaa, itse päättelin jotenkin näin: kun auto lämpesi sisältä, niin lämpö siirtyi peilijalkaa pitkin anturille joka antoi lämpimässä autossa liian positiivisen kuvan pakkasen purevuudesta. Kylmässä autossa mittari näytti oikein. Kolmenkympin pakkasilla 156ssa taisi olla suunnilleen tuo sama kolme, neljä astetta liikaa mikä nollakelilläkin. Tiedä sitten mistä tuo lopulta johtuu, mutta on ärsyttävää. 166ssa toimii mittari oikein vaikka anturin paikka on sama.

2. Pitänee kokeilla toimiiko tuo metodi 166ssa. Kiitoksia. Olen samaa mieltä että herkkyyteen voi varmasti koskea mutta pitäisi saada joku ylipuhuttua ja lisäksi vielä rahoitettava koko projekti. Saakohan laitetta "kytkettyä" pois jos peittää tutkan "haisteluaukot"?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

dodii nykyinen kärry ei sitten tykkää sisätilanlämppäristä testailin juuri pihassa ja ei löytynyt hyvää asentoa sisälämppärille etteikö hälytin alkaisi huutamaan, onkohan joku löytänyt tähän ratkaisua? en saanut tuota sisätutkaa otettua edes pois päältä tuolla virta-avain jutulla.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Pystytkö kääntämään / säätämään anturia? Omassa Cobrassa pystyy potikasta ruuvaamaan tunnistusrajaa hieman pienemmälle.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eipä tosta vakiohälystä oikein ole mitään tietoa missä se anturi edes on eikä taida löytyä mitään säätöäkään? taidan yrittää sen käyttöä takajalkatilassa ellei joku ole tuota saanut ratkaistuksi muulla tavalla
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Muutama viikko sitten muistaisin että tuolla Tarjouksia-osioissa oli linkki johonkin hälläri firmaan, josta asiaa olisi voinut tiedustella. Itsekkin tuota linkkiä etsin jonkin aikaa sitten, koska omakin hälläri temppuilee, mutta eipä sitä siellä enää näy olevan. Meni nyt vähän OT:ksi, mutta joku voi tähänkin vastata jos jotain tietää. 8)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Onkos kellään Eberiä/Webastoo, sytyttääkö se engine failuree samalla lailla kuin letkulämppäri??



Itsellä on 164:ssa sekä hälytin (Alfatech) että defan sähkönen puhallin, hälläri ei huuda kun puhallin lähtee päälle, sisätutkan anturit on B-pilarissa turvavyön yläpuolella, ne lienee suunnattu niin ettei ole herkkä pärähtään, tai sitten ei ole kovin herkkä muuten... :roll:

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

En tiedä miten Alfoissa, mutta omassa talvikärryssäni sisätilan tutkan saa ohjekirjan mukaan pois päältä sulkemalla ovet avaimella.
TPP

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

OT, mut pakko kysyä. Millainen projekti on vaihtaa Giuliaan twinsparkki. Ja kuvia albumiin? Siis, jos päättelin oiken mallimerkinnän.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Ei saa säädettyä sisätilantutkan herkkyyttä. Jää käyttämättä sisälämppäri. Letkulämmitintä käytän jos riittävästi pakkasta ja annan olla minuutin-pari ilman lämmitystä ennenkuin yritän käynnistää - kerkeää vissiin lämpö tasaantumaan sen verran ettei ilmoita vikaa.

Sisätilantutkan saa kyllä pois päältä, kun joka kerta sammuttamisen jälkeen tekee tietyt temput avaimella virtalukossa. Manuaalissa on tuohon ohjeet. Itse en kyllä viitsisi jättää autoa yöksi seisomaan ilman että hälytin on päällä - mutta minä asunkin Vantaalla ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin