Kokemuksia motonetin jarrulevyistä?
Valvoja: Moderators
Kokemuksia motonetin jarrulevyistä?
Ja niin kuin otsikko kuluu, hyvät vai huonot?
Pitäisi vaihtaa etulevyt 75.sessa
/Kaj
Pitäisi vaihtaa etulevyt 75.sessa
/Kaj
Takalevyt ostin, eikä niissä ole heittoa. Merkki oli joku harakiri QH. Lämmitin ne katsastuskonttorilta lähtiessäni punahehkuiseksi palaneenkäryn saattelemana, kun setä onnistui saamaan käsijarrun jumiin. Eivät ottaneet itseensä tästä lämpökäsittelystä. Eli voin suositella laadukkaana tavarana... Mitkähän etulevyt ostais? Brembot a 200€ Deltasta vai motonjetin 33€?
Kieroimmat jarrulevyt on jos on navassa jotain paskaa kun linttaa sen levyn kiinni Aion kyllä itse hankkia motonetistä levyt seuraavaksi kun tarvetta ilmenee, tuttavapiirissä ollut hyvää kokemusta, miksei oliskin kun on samaa rojua mitä muissakin varaosaliikkeissä. Eikös tuolta joihinkin oliko nyt Uno turboon vai mihin, saa peräti alkuperäistä bremboakin jos hyvä mäihä käy
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Jep, itse joutuu omilla jarrupaloillaan ne suoriksi sorvaamaan, mutta täristys onneksi loppui muutaman tuhannen ajetun kilometrin jälkeen. Arvatkaas kaksi ensimmäisenä mieleen tullutta sanaa uusien levyjen ensimmäisessä jarrutuksessa?Epezi kirjoitti:hyvyydestä en tiedä, mutta kieroja ovat. Tasottuu kun ajelee jotain 5-9 tkm.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Veikkaan "vittu" sekä "saatana". Minulle tuli mieleen äsken toisessa ketjussa sekä ensinmainittu että "paska".pee kirjoitti:Jep, itse joutuu omilla jarrupaloillaan ne suoriksi sorvaamaan, mutta täristys onneksi loppui muutaman tuhannen ajetun kilometrin jälkeen. Arvatkaas kaksi ensimmäisenä mieleen tullutta sanaa uusien levyjen ensimmäisessä jarrutuksessa?
En jaksaisi uskoa että uudet levyt olisi kieroja paketista otettaessa.
Onko tämä kierous tarkistettu heittokellolla levy navasta irrallaan?
Takuuhan kattaa tuollaiset valmistusvikaiset, ei niistä tarvitse kärsiä.
Joissain malleissa levyillä on tapana mennä kieroon ja sorvautuksen jälkeen kestävät kuulemma paremmin.
Enkä usko että brembon tarvikeena saatavat levyt ovat yhtään parempia kuin Quinton Hazellit. Tulevat varmaan samalta liukuhihnalta jossain hinkuintiassa...
Onko tämä kierous tarkistettu heittokellolla levy navasta irrallaan?
Takuuhan kattaa tuollaiset valmistusvikaiset, ei niistä tarvitse kärsiä.
Joissain malleissa levyillä on tapana mennä kieroon ja sorvautuksen jälkeen kestävät kuulemma paremmin.
Enkä usko että brembon tarvikeena saatavat levyt ovat yhtään parempia kuin Quinton Hazellit. Tulevat varmaan samalta liukuhihnalta jossain hinkuintiassa...
Tullakseen vanhaksi ja viisaaksi on ensin oltava nuori ja hullu
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Samaa mieltä. Ennemmin voisin kuvitella että levy on jostain jäänyt aavistuksen kanittamaan ja asettunut tarkalleen oikealle paikalle vasta ajossa. Mulla ei ainakaan ole minkäänmerkkiset jarrulevyt ravistaneet uusina eivätkä kyllä menneet kieroksi myöhemminkään.Tuomas kirjoitti:En jaksaisi uskoa että uudet levyt olisi kieroja paketista otettaessa.
- Epäkelpokeräilijä -
Mahtaisiko tuossa olla kyse materiaalin lämpökäsittelystä tms.? Eivät ne asentamani levyt ensimmäisen kevyen jarrutuksen _alussa_ ravistaneet vaan vasta sitten kun lienivät lopussa hieman lämmenneet ja nopeus oli jo laskenut juoksuvauhtiin. Melkoista nytkytystä olikin. Jospa niitä kalliimpia levyjä ei tarvitsisi itse sorvata...
Niin, ne sanat olivat Pablo Honeyn ensimmäiseksi arvaama, jota edelsi "voi". Kyllä otti päähän, mutta onneksi, niin omaksi kuin Motonetinkin, levyt olivatkin itsekorjaantuvat :-)
Niin, ne sanat olivat Pablo Honeyn ensimmäiseksi arvaama, jota edelsi "voi". Kyllä otti päähän, mutta onneksi, niin omaksi kuin Motonetinkin, levyt olivatkin itsekorjaantuvat :-)
Jos harrastaa vauhdikasta ajoa kannattaa hakea palat muualta.
Mulla on toisessa autossa motonetin "jonkun merkkiset" palat.
Ne toimivat normaaliajossa ihan ok, mutta ei tarvita kuin yksi tehokas jarrustus jostain yli satasen nopeuksista niin poljinvoimaa saa sen jälkeen lisätä huomattavasti!
Jäähdyttyään tilanne normalisoituu. Vanhoilla paloilla ei tällaista ilmennyt. Jarrunesteet pitäisi vaihtaa ja katsoa vaikuttaako se asiaan.
Mulla on toisessa autossa motonetin "jonkun merkkiset" palat.
Ne toimivat normaaliajossa ihan ok, mutta ei tarvita kuin yksi tehokas jarrustus jostain yli satasen nopeuksista niin poljinvoimaa saa sen jälkeen lisätä huomattavasti!
Jäähdyttyään tilanne normalisoituu. Vanhoilla paloilla ei tällaista ilmennyt. Jarrunesteet pitäisi vaihtaa ja katsoa vaikuttaako se asiaan.
Tullakseen vanhaksi ja viisaaksi on ensin oltava nuori ja hullu
Aika harva auto vaan kestää tuota 600tkm muutenkaan, 400tkm lienee lähempänä totuutta joten tarvikkeen kesto on hyvin mitoitettulai kirjoitti:Ainoa vika Motonetin ja muissakin tarvikelevyissä on, että tarvikelevyt eivät kestä yhtä pitkään kuin alkuperäiset. Esim Aten levyt kesti edellisessä autossa 300th ja HQ tms.:t reilut 100th.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- MilleMiglia
- Viestit: 65
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kysyppä täältä: www.prostreet.fi liike sijaitsee hyvinkäällä ja mulle tuli sieltä koko setti bremboa satuloineen. Pelkkien levyjen hintaa en tiedä, mutta ainakin niitä tuolta saa...MilleMiglia kirjoitti:Otsikon vastaisesti kysyisin tietääkö kukaan löytyykö Hessumobiilista Alfaan (esim. 156 2,5 V6) Brembon jarrulevyjä? Tietääkseni sieltä saa Bremboja mutta nettisivuilla ei ainakaan ollut Alfaan mitään.
Huvikseni kysyin Deltasta eteen levyt ja palat > 600 €
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Itse vaihdatin edelliseen alfaan etulevyt AD:ssa ja silloin pistivät edukkaat Zimmermannin levyt. Tuntui olevan hyvät eikä ainakaan omassa ajossa kieroutunut... Tarvikepalojen hyvyydestä ei sitten voikaan sanoa samaa, olivat aivan liian pehmeät...
Parissa muussa autossa on ollut sitten Motonetistä hankitut levyt edessä ja molemmat on hetken ajon jälkeen alkaneet tärräämään...
Parissa muussa autossa on ollut sitten Motonetistä hankitut levyt edessä ja molemmat on hetken ajon jälkeen alkaneet tärräämään...
Ammattina autokauppa
Mulla on kans zimmermanin levyt takana ja ne on toiminu kivasti... Saa samasta paikasta, ku nuo brembot. Vaihtaa sitte samalla ferodon ds performance palat, ni saa senki puolen kuntoon =)niki kirjoitti:Itse vaihdatin edelliseen alfaan etulevyt AD:ssa ja silloin pistivät edukkaat Zimmermannin levyt. Tuntui olevan hyvät eikä ainakaan omassa ajossa kieroutunut... Tarvikepalojen hyvyydestä ei sitten voikaan sanoa samaa, olivat aivan liian pehmeät...
Parissa muussa autossa on ollut sitten Motonetistä hankitut levyt edessä ja molemmat on hetken ajon jälkeen alkaneet tärräämään...
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään