Kysymyksiä 156 2.0
Valvoja: Moderators
Kysymyksiä 156 2.0
Eipä sitä koeajon jälkeen voinut muuta tehdä kuin vaihtaa vanha fiat alfaan. Ja todella hyvältä vaikuttaa!!!
Mutta muutamia kysymyksiä löytyy:
- miten kierrosmittarin yhden valon saa vaihdettua
- miten lämmönsäätimen valon saa vaihdettua
- voiko ilmastointia käyttää talvella esim. pakkasella kun ohjekirjan mukaan kompukka ei lähe käyntiin jos ulkona on kylmempää kuin sisällä, ohjekirjan mukaan poistaisi huurteen talvella nopeasti, autossa automaatti-ilmastointi
- onko termarissa vika kun lämmöt ei nouse ajossa kuin 70 asteeseen ja kun auto seisoo tyhjäkäynnillä niin sitten lämmöt nousee 90:n
- auton mukana ei tullut code-korttia vaan kaksi avainta, myyjä sanoi että uusia avaimia voi silti hankkia maahantuojalta, onko näin
- onko 156 letku- vai lohkolämmittimiä ja miten tuollainen letkulämmitin asennetaan
Kiitoksia jo etukäteen!!!!
Mutta muutamia kysymyksiä löytyy:
- miten kierrosmittarin yhden valon saa vaihdettua
- miten lämmönsäätimen valon saa vaihdettua
- voiko ilmastointia käyttää talvella esim. pakkasella kun ohjekirjan mukaan kompukka ei lähe käyntiin jos ulkona on kylmempää kuin sisällä, ohjekirjan mukaan poistaisi huurteen talvella nopeasti, autossa automaatti-ilmastointi
- onko termarissa vika kun lämmöt ei nouse ajossa kuin 70 asteeseen ja kun auto seisoo tyhjäkäynnillä niin sitten lämmöt nousee 90:n
- auton mukana ei tullut code-korttia vaan kaksi avainta, myyjä sanoi että uusia avaimia voi silti hankkia maahantuojalta, onko näin
- onko 156 letku- vai lohkolämmittimiä ja miten tuollainen letkulämmitin asennetaan
Kiitoksia jo etukäteen!!!!
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Kysymyksiä 156 2.0
Mittarin kehys on kiinni yhdellä ruuvilla. Se auki ja kehys lähtee irti. mittari on kiinni kahdella ruuvilla. Ne auki ja mittari irtoaa. Polttimot ovat kierrettävissä kannoissa mittarin takana. Helpoin ottaa koko mittari irti ja vaihtaa polttimon vaikka pöydän ääressä.Jarama kirjoitti:Mutta muutamia kysymyksiä löytyy:
- miten kierrosmittarin yhden valon saa vaihdettua
Joku on onnistunut jotenkin vaihtamaan radioaukon kautta, mutta keskikonsolin irrotuksesta löytyy esim. täältä http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1640&highlight=- miten lämmönsäätimen valon saa vaihdettua
Saattaa olla. 156:ssa iän myötä termari rupeaa jumittamaan auki- onko termarissa vika kun lämmöt ei nouse ajossa kuin 70 asteeseen ja kun auto seisoo tyhjäkäynnillä niin sitten lämmöt nousee 90:n
Omassani on ainakin letkulämmitin joka on ilmeisesti korvannut jonkun putkenpätkän. En ole itse sitä asentanut.- onko 156 letku- vai lohkolämmittimiä ja miten tuollainen letkulämmitin asennetaan
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
..tahi sitten ei. Omassa tessussa lämmöt vastaavia ja edellinen omistaja oli vaihdattanut termarin. Tuo mittari lienee aika epätarkka. Tärkeintä on tuleeko sisälle lämmintä vai ei. Itselle tulee ihan riittävästi.- onko termarissa vika kun lämmöt ei nouse ajossa kuin 70 asteeseen ja kun auto seisoo tyhjäkäynnillä niin sitten lämmöt nousee 90:n
Saattaa olla. 156:ssa iän myötä termari rupeaa jumittamaan auki
Minua kiinnostaa myös tuo ilmastoinnin käyttö talvellla. Kompura ei ilmeisesti pyörähdä alle neljän celsius asteen?
Kyllä, koodin saa maahantuojalta. joka lähettää sen lähimpään liikkeseen noudettavaksi. Kannatta hankkia ennen, kuin ajonesto alkaa ryttyilemään. Meinaan ...tuttaa ruveta miettimään millä se saadaan 100 km päästä, kun auto seisoo pihassa. Sen jälkeenhän ne lisäavainten hankkimisetkin onnistuu.Jarama kirjoitti:- auton mukana ei tullut code-korttia vaan kaksi avainta, myyjä sanoi että uusia avaimia voi silti hankkia maahantuojalta, onko näin
Viimeksi muokannut hagger16, 06 Marras 2005, 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
kyllä mulla ainakin huurut hävisi ekoilla pakkasilla suht nopeasti lasesta kun tyrkkäsi ilmastoinnin päälle! en tosin tiedä että kuvittelinko vai oliko se ilmastointi päällä... mutta uskoisin sen toimivan kelillä kuin kelillä,ja toisekseen olen kuullut myös että ilmastointia pitäisi käyttää talvellakin kerran kuukaudessa vähintään.
Life is too short to drive boring cars.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Ei se ole väärinkäsitys, sillä ilmastointilaitteen kautta tuleva ilma on huomattavasti kuivempaa kuin (kylmässä) autossa oleva ilma. Laitteesta sisään tuleva kuivattu ilma pystyy sitomaan itseensä kosteutta ija siten myös huurteet poistuvat/vähenevät nopeammin.Esko kirjoitti: Toisaalta en ymmärrä millä mekanismilla ilmastointi pystyisi kylmästä ilmasta kosteutta poistamaankaan. Olenkin pitänyt väittämää väärinkäsityksenä.
Ja kyllä vain ilmastointia kannattaa käyttää ympäri vuoden (myös paremman toiminnan kannalta se on järkevää).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Kiitoksia vastauksista, täytyy tutkia noita valojuttuja, saako polttimoita muuten motonetista?
Jos ilmastointi ei lähde päälle alle +3 niin toimiiko se huurteenpoisto silti eli kun jos keli on vaikka 0 astetta ja painan ilmastoinnin päälle niin toimiiko se huurteenpoistossa jos kierrän lämmöt sinne 24 asteeseen?
Onko nuo motonetin moottorinlämmittimen vastukset sopivia letkuun vai onko ne tarkoitettu vain lohkoon?
Saako sen code-kortin maahantuojalta ilmaiseksi ja mikä mahtaa olla numero ja mitä tietoja ne kysyvät?
Jos ilmastointi ei lähde päälle alle +3 niin toimiiko se huurteenpoisto silti eli kun jos keli on vaikka 0 astetta ja painan ilmastoinnin päälle niin toimiiko se huurteenpoistossa jos kierrän lämmöt sinne 24 asteeseen?
Onko nuo motonetin moottorinlämmittimen vastukset sopivia letkuun vai onko ne tarkoitettu vain lohkoon?
Saako sen code-kortin maahantuojalta ilmaiseksi ja mikä mahtaa olla numero ja mitä tietoja ne kysyvät?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Huurteenpoisto toimii normaalia tehokkaammin ilmastointilaitteen ollessa päällä, vaikka lämpötila on alle +3.Jarama kirjoitti: Jos ilmastointi ei lähde päälle alle +3 niin toimiiko se huurteenpoisto silti eli kun jos keli on vaikka 0 astetta ja painan ilmastoinnin päälle niin toimiiko se huurteenpoistossa jos kierrän lämmöt sinne 24 asteeseen?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Ainakin lämmönsäätimen polttimo löytyy, vaihdoin sellaisen viime viikolla. Maksoi pari euroa kahden setti, vaihtoon meni aikaa 10 minuuttia.Jarama kirjoitti:Kiitoksia vastauksista, täytyy tutkia noita valojuttuja, saako polttimoita muuten motonetista?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Siis teit tämän 10 minuutissa? Kova jätkä. Toi näyttää nimittäin aika ikävältä hommalta...Kaalipata kirjoitti:Ainakin lämmönsäätimen polttimo löytyy, vaihdoin sellaisen viime viikolla. Maksoi pari euroa kahden setti, vaihtoon meni aikaa 10 minuuttia.
Itselläni on palanut (nätin symmetrisesti) ne kaksi reunimmaista polttimoa, mutta ei ole saanut otettua itseään niskasta kiinni. Toi ei voi olla helppo operaatio.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Eipä sitä noin vaikeasti kannata tehdä (kokeiltu kyllä on tuotakin). Helpommalla pääsee kun:
- ottaa radion veks
- avaa lämmönsäätimen hatun että näkee mitä tekee
- vääntää hylsyllä takapuolelta palaneen lampun pois
- vaihtaa uuden tilalle.
- hattu säätimelle päälle
- radio takaisin
- tupakan polttoa
- kaljan juontia
- örinää
- nukkumaan
EDIT: Näin kävi kun seurasin tuon brittikaverin ohjeita. Tuo radioreiän kautta tapahtuva on hieman stressivapaampi...
- ottaa radion veks
- avaa lämmönsäätimen hatun että näkee mitä tekee
- vääntää hylsyllä takapuolelta palaneen lampun pois
- vaihtaa uuden tilalle.
- hattu säätimelle päälle
- radio takaisin
- tupakan polttoa
- kaljan juontia
- örinää
- nukkumaan
EDIT: Näin kävi kun seurasin tuon brittikaverin ohjeita. Tuo radioreiän kautta tapahtuva on hieman stressivapaampi...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Itseasiassa tuo oli aika helppo nakki Epäilen kyllä että noita lättyviikarin tumppuja olisi tarvittu jos autossa olisi ilmastointi...
EDIT: Tuo brittijampan säädinpaneeli on ainakin ihan erilainen kun mulla. Äijän mobiili on ilmastoitu, mut eipä silti näytä kovin ahtaalta kuvissakaan. Mulla vissiin on sitten gynekologin kädet Täytyypä kokeilla illalla vaimokkeen jakopäätä...
EDIT: Tuo brittijampan säädinpaneeli on ainakin ihan erilainen kun mulla. Äijän mobiili on ilmastoitu, mut eipä silti näytä kovin ahtaalta kuvissakaan. Mulla vissiin on sitten gynekologin kädet Täytyypä kokeilla illalla vaimokkeen jakopäätä...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Tuossa on hieman lisätietoa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... sc&start=0 Osramin sivuiltakin taitaa löytyä tieto mikä poltin mihinkin menee.
Manuaalin mukaan ilmastointi ei toimi jos ulkoilma on viileempi kuin mitä lämpötilaa säätimestä laittaa ja sehän on välillä 10-30 tms. Ei oikein ymmärrä kun ainakin 10 asteen lämpötilassa vielä toimii vaikka säädin olisi jossain 24 kohdalla, ikkunoista todella lähtee huurut kun ilmastoinnin laittaa päälle.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Motonetin osanumero on 43-2598. Ei ollut Osramin valmistamia, mutta eipä ollut alkuperäinenkään. Hinta oli jotain 2 euroa / 2 kpl.Jarama kirjoitti:Alfa 156 nimellä ei ainakaan mittaristovaloa saa motonetista eli millä numerolla ne lamput ovat ja onko mittaristossa samanlaiset kuin keskikonsolissa? Onko lasi vai muovikantaiset? Olisi mukavaa olla ensin polttimot ennen kuin alkaa purkamaan...
EDIT: Niin juu, lampun alempia johtimia joutuu taivuttamaan hieman enemmän irti rungosta että saa kunnon kontaktin. Tämä pätee ainakin lämmönsuuntausnuppiin, muista ei tietoa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Motonetin tavaraa tuntematta väittäisin että letkulämmittimiä ne ovat. Valurautalohkosta huolimatta ei taida tuossa 16V TS-koneessa olla proppua mihin lohkolämmittimen tuuppaisi. Ainakin JTS-koneessa pitää tyytyä letkulämmittimeen mikä ei edes saa nesteitä juuri kiertämään. Onneksi 20 senttiä letkua lämpenee kunnolla Ongelma ei taida onneksi olla noin paha TS-koneessa.Jarama kirjoitti: Onko nuo motonetin moottorinlämmittimen vastukset sopivia letkuun vai onko ne tarkoitettu vain lohkoon?
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
No perkele... Pitänee kokeilla tuota keinoa lämmönsäätimien valoihin. Minullaki tuo mötikkä on aivan erilainen, mitä tuossa britin kuvissa oleva (valkoinen). Autoni on vielä manu-ilmastoinnilla eli ainut mikä kertoo sen olemassaolosta on hiutalenappi konsolissa.Kaalipata kirjoitti:Itseasiassa tuo oli aika helppo nakki
EDIT: Tuo brittijampan säädinpaneeli on ainakin ihan erilainen kun mulla. Äijän mobiili on ilmastoitu, mut eipä silti näytä kovin ahtaalta kuvissakaan.
Re: Kysymyksiä 156 2.0
Jos laitat letkuun lämmittimen niin laita se alavesiletkuun.. asenna niin ettei vastus osu letkuun!Jarama kirjoitti:- onko 156 letku- vai lohkolämmittimiä ja miten tuollainen letkulämmitin asennetaan
Kiitoksia jo etukäteen!!!!
Siis kuinka se ilmastointilaite sen kylmän ilman kuivaa?Ciancarlo kirjoitti:Ei se ole väärinkäsitys, sillä ilmastointilaitteen kautta tuleva ilma on huomattavasti kuivempaa kuin (kylmässä) autossa oleva ilma. Laitteesta sisään tuleva kuivattu ilma pystyy sitomaan itseensä kosteutta ija siten myös huurteet poistuvat/vähenevät nopeammin.
Ja kyllä vain ilmastointia kannattaa käyttää ympäri vuoden (myös paremman toiminnan kannalta se on järkevää).
Lämpimässähän se tuleva ilma menee kylmän kennon läpi ja viilenee jolloin siinä oleva kosteus tiivistyy ja valuu ulos auton alle.
Mutta kylmälla ilmaa ei enää viilennetä ja kylmä ilmahan on jo kuivaa.
Itse asiassa pakkaskeleillä on hyvä panna lämmöt täysille ja puhallusta matkustamoon jolloin se kuivaa putkistot ja tappaa ilmastointilaitteen jäljiltä jääneen kosteuden ja hajun.
Eli talvella ilmastointilaite on viraton vehje.
jos käsittää ilmastointilaitteen vähän laajemmin niin ei ole viraton talvellakaan sillä se hoitelee myös lämmitystä, sillä nyt ei ole merkitysta tuleeko viileä ilma kompressorilta vai ulkoilmasta. esim pakkasella se hoitelee puhallusnopeutta järkevästi eikä puhalla täysillä heti, jää se käsin ropaaminen poisEsko kirjoitti:E
Eli talvella ilmastointilaite on viraton vehje.
Automaattinen lämmönsäätö on hyvä juttu. Eiköhän ilmastoinnilla esim. myyntiesitteissä tarkoiteta kylmäkompuralla varustettua vehjettä.V6 kirjoitti:jos käsittää ilmastointilaitteen vähän laajemmin niin ei ole viraton talvellakaan sillä se hoitelee myös lämmitystä, sillä nyt ei ole merkitysta tuleeko viileä ilma kompressorilta vai ulkoilmasta. esim pakkasella se hoitelee puhallusnopeutta järkevästi eikä puhalla täysillä heti, jää se käsin ropaaminen poisEsko kirjoitti:E
Eli talvella ilmastointilaite on viraton vehje.
Toinen asia on sitten sen puhallusnopuden järkevyys. Minulla ainakin se päästyään täyteen vauhtiin ei tahdo lopettaa vaan puhkuu kuin paha sus.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Jep. Ei ole viraton härveli talvellakaan; varsinkin Etelä-Härmässä talvisin on välillä suht lämmintäkin, jolloin ilmastointia voi hyvin käyttää.
Ja muuten laitteen toiminnan kannalta sitä on hyvä käyttää silloin tällöin esim. lämpimässä tallissa kompuran tiivisteiden kestävyyden vuoksi.
Ja muuten laitteen toiminnan kannalta sitä on hyvä käyttää silloin tällöin esim. lämpimässä tallissa kompuran tiivisteiden kestävyyden vuoksi.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Tuohon Code cardiin palatakseni. Ainakin itse sain omaan autoon suoraan Deltasta paperilapulla numerot. Myyjä soitti maahantuojalle ja ilmoitti valmistenumeron, sen jälkeen tyypi sai suoraan puhelimessa sopivat koodit. Toinen avaimien tekoon ja toinen käynnistyksen eston ohittamiseen. Ei maksanut mitään ainakaan Porin Delta-autossa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Juu, ei maksa koodien hankkiminen mitään. Noinhan sen pitäisikin mennä, mutta valitettavasti jokaisessa Delta-autossa ei ole yhtä palveluhenkistä porukkaa. Itse sain vastaukseksi: "kysy maahantuojalta", jonka jälkeen soitin maahantuojalle ja sain heidät lähettämään koodin lähimpään Deltaan 100 km päähän.
No nyt on kierrosmittarin kaikki taustavalot vaihdettu, melko helppo homma! Onko siinä keskikonsolissa samanlaiset lasikantaiset lamput?
Kävin delta-autossa ja hankkivat maahantuojan kautta ne koodit, ikävää vaan kun edellisellä omistajalla taitaa olla myös ne tunnukset.
Onko joku ruostesuojannut 156:n, mitä on maksanut?
Ajattelin mennä pesemään autoni ensimmäistä kertaa, miten niiden takapyöränkaarien kankaiden kanssa tulee toimia, voiko kastaa reilusti jos lokasuojia pesee, mihin sitä likaa varmasti jää? Onko kankaan takana vielä muovilokari vai pelkkä pelti?
Kävin delta-autossa ja hankkivat maahantuojan kautta ne koodit, ikävää vaan kun edellisellä omistajalla taitaa olla myös ne tunnukset.
Onko joku ruostesuojannut 156:n, mitä on maksanut?
Ajattelin mennä pesemään autoni ensimmäistä kertaa, miten niiden takapyöränkaarien kankaiden kanssa tulee toimia, voiko kastaa reilusti jos lokasuojia pesee, mihin sitä likaa varmasti jää? Onko kankaan takana vielä muovilokari vai pelkkä pelti?
Kun pelkkä teho ei riitä!
ihan normaalisti voi pestä eli runsaasti vettä vaan jotta kaikki paska lähtee, ei siellä taida olla alla mitään erillistä muovilokaria.
Bensa,kello ja moottorinlämpömittareissa on "lasikantaiset" muovikannalla olevat polttimot
joita löytyy melkein mistä tahansa varaosaputkasta. Uuden polttimon voi laittaa siihen vanhaan muovikantaan nii ei tartte ostaa uusia kantoja
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... stesuojaus
Bensa,kello ja moottorinlämpömittareissa on "lasikantaiset" muovikannalla olevat polttimot
joita löytyy melkein mistä tahansa varaosaputkasta. Uuden polttimon voi laittaa siihen vanhaan muovikantaan nii ei tartte ostaa uusia kantoja
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... stesuojaus
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
onko tuosta letku lämmittimestä oikeasti jotakin hyötyä??? itse uutena omistajana kokeilin lämmitintä ja eikun johto kiinni ja hetkeksi aikaa sisälle,puolen tunnin kuluttua menin katsomaan ja konepelti auki ja sormet siihen lämpärille,,ai prkl et oli kuuma vesirakkula sormeen... no rauhallisesti sormiani siirsin 10cm alemmas letkulle ja letku on kylmä kuin entinne morsian??? että jos se vesi läpiää siltä 5cm matkalta niin ei se paljoa auta,vai pitäiskös siinä olla jonkinlainne pumppu???
Life is too short to drive boring cars.
Asennetaan alavesiletkuun heti siihen termarin alapuolelle.Jarama kirjoitti: Mihin tuo letkulämmitin teidän 156:ssa on asennettu, ylä- vai alavesiletkuun? Ja onko termari siinä lämpöanturin vieressä?
Ja eihän siellä mitään erillisiä pumppuja tarvita, lämmitettäessä kylmää vettä syntyy kierto automaattisesti.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski