Kuinka paljon teidän alfat kuluttaa satasella?
Valvoja: Moderators
Tulin juuri Italiasta - hyvin Alfa tuntui taas kotimaassaan viihtyvän.
Kilometrejä kertyi 5828, keskikulutus oli 8,07 l/100km. Pari vuotta sitten vastaavalla reissulla kulutus oli 8,35. Jostain syystä kulutus oli siis nyt alhaisempi, vaikka viime viikonlopun ruuhkien olisi luullut sitä lisäävän - moottoriteillä edettiin varsin hitaasti 10 miljoonan italialaisauton rynnätessä samanaikaisesti lomateille.
Kilometrejä kertyi 5828, keskikulutus oli 8,07 l/100km. Pari vuotta sitten vastaavalla reissulla kulutus oli 8,35. Jostain syystä kulutus oli siis nyt alhaisempi, vaikka viime viikonlopun ruuhkien olisi luullut sitä lisäävän - moottoriteillä edettiin varsin hitaasti 10 miljoonan italialaisauton rynnätessä samanaikaisesti lomateille.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Pariin otteeseen on nyt tullut GTV:n ruokahalua mittailtua. Keskikulutus näkyy olevan karvan vaille yhdeksän litraa, ajosta valitettavan paljon on enemmän tai vähemmän nykivää ruuhkainen moottoritie/kaupunkiosastoa mikä tietysti nostaa kulutusta.
Kai se diesel pitäis joskus laittaa, laskeskelin että omilla ajomäärillä säästäisi vaikkapa 156 2.4 JTD:llä vähintään tuhat escudoa vuodessa. Jos ajoa olisi saman verran kuin männävuonna, ero kasvaisi puoleentoista tonniin. Onko se sitten paljon vai vähän, riippuu mihin vertaa. Voishan sitä rahaa silti muuallekin pistää kuin kärynä taivaalle.
Kai se diesel pitäis joskus laittaa, laskeskelin että omilla ajomäärillä säästäisi vaikkapa 156 2.4 JTD:llä vähintään tuhat escudoa vuodessa. Jos ajoa olisi saman verran kuin männävuonna, ero kasvaisi puoleentoista tonniin. Onko se sitten paljon vai vähän, riippuu mihin vertaa. Voishan sitä rahaa silti muuallekin pistää kuin kärynä taivaalle.
- Epäkelpokeräilijä -
Mittasin sitten kulutuksen, kun on tuntunut korkealta. Yhteensä 543 kilometriä jona aikana kulutus 58 litraa. Menee yli kymmenen litran.
Noh, ei tunnu vielä suurelta, mutta koko matka oli tasaista maantieajoa. Ajettu tietoisesti bensaa säästellen (kun hinnat olivat yli 1,5e). Alavus, kauhajoki, tampere - hki (alinopeutta motarilla). Yli kymmenen litraa maantiellä, neloskoneella!!! Eihän tässä ole enään mitään järkeä!!!
Eiköhän tämä ole saa**na taas hajalla
Edit: Ai niin, sillä ajotietokoneella voi muuten heittää vesilintua.
Noh, ei tunnu vielä suurelta, mutta koko matka oli tasaista maantieajoa. Ajettu tietoisesti bensaa säästellen (kun hinnat olivat yli 1,5e). Alavus, kauhajoki, tampere - hki (alinopeutta motarilla). Yli kymmenen litraa maantiellä, neloskoneella!!! Eihän tässä ole enään mitään järkeä!!!
Eiköhän tämä ole saa**na taas hajalla
Edit: Ai niin, sillä ajotietokoneella voi muuten heittää vesilintua.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Ex 75 Ts pääsi Bellan reissulla kolmen hengen kuormalla 7 litraan/100 km, mutta sekalaisessa ajossa kulutus oli 9-10l.
Nykyinen 156 Super menee matka-ajossa hieman alle 7 litran, mutta käytännön kaupunki painotteinen kulutus on 9-11 litran välillä.
Vanha tiheämmin välitetty Alfa oli kokonaisuudessaan pienempi ruokainen, mutta toki myös keveämpikin.
Nykyinen 156 Super menee matka-ajossa hieman alle 7 litran, mutta käytännön kaupunki painotteinen kulutus on 9-11 litran välillä.
Vanha tiheämmin välitetty Alfa oli kokonaisuudessaan pienempi ruokainen, mutta toki myös keveämpikin.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
Tästä samasta itse valitin vuosi sitten maahantuojalle, JTS oli silloin uusi. Piti kuulemma odotella, että tulee kilometrejä lasiin. No nyt vuoden kuluttua kulutus on vähän laskenut, pääsen n. 9l/100km maantievoittoisella rauhallisella ajolla, mikä on vieläkin mielestäni raakasti liikaa (1.5 litraa enemmän kuin TS:llä), kyseessä kun on ihan oikeasti rauhallinen ajo. Muutaman huomion olen tehnyt. Kulutus nousee rajusti yli satasen nopeudessa, melkein kahdella litralla 100 kmh -> 120 kmh, uusinokkainen taitaa olla selkeesti huonompi tuulenhalkoja. Pikkupyörittelyssä JTS vie älyttömästi enemmän kuin TS, se siitä laihaseostoiminnosta. Talvirenkailla kulutus putoaa selvästi, vaikka nopeus pysyy samana. Alkuperäiset Silestonet on aika tahmeat, sen huomaa ihan rullatessakin. Jotenkin myös tuntuu siltä, että korkea ulkolämpötila vaikuttaa koneeseen negatiivisesti, vaikka ilmastointi olisikin pois päältä. Sen huomaa nyt työmatkoilla, kun aamut on viileämpiä: parempi kulku pienemmällä kulutuksella. Vähän henkimaailman juttu tää JTS:n toiminta on, tänään toimii kuin unelma ja huomenna taas mököttää...alfista kirjoitti:Mittasin sitten kulutuksen, kun on tuntunut korkealta. Yhteensä 543 kilometriä jona aikana kulutus 58 litraa. Menee yli kymmenen litran.
Noh, ei tunnu vielä suurelta, mutta koko matka oli tasaista maantieajoa. Ajettu tietoisesti bensaa säästellen (kun hinnat olivat yli 1,5e). Alavus, kauhajoki, tampere - hki (alinopeutta motarilla). Yli kymmenen litraa maantiellä, neloskoneella!!! Eihän tässä ole enään mitään järkeä!!!
Eiköhän tämä ole saa**na taas hajalla
Edit: Ai niin, sillä ajotietokoneella voi muuten heittää vesilintua.
156 JTS SW '04
No, arvaa tuliko mieleen! Tämä kuluttaa saman kun V6, mutta kulkee kuin 1,6. Koeajoin nimittäin 1,8 TS:n ja sekin tuntui ripeämmältä... nyyh.Ciancarlo kirjoitti:Vaihtakaa kaikki jts-kuskit sitten säästöpossu-kutoseen..sitten ainakin tietää mihin se bensa katoaa..
Terv. CC.
Juuri samat oireet! Onko muilla? Lisäisin tuohon vielä, että kunnon helteen sattuessa (yli 28c) se taas kulkeekin yhtäkkiä kuin kotonaan Italian kuumuudessa. Jotain per*****tä siinä on moottorinohjauksessa pielessä.Julia kirjoitti:Vähän henkimaailman juttu tää JTS:n toiminta on, tänään toimii kuin unelma ja huomenna taas mököttää...
Onko joku saanut näihin oireisiin apua teltasta?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Veit munan suustani!Ciancarlo kirjoitti:Vaihtakaa kaikki jts-kuskit sitten säästöpossu-kutoseen..sitten ainakin tietää mihin se bensa katoaa..
Kuullostaa uskomattomilta nuo JTS:n kulutuslukemat. Faija kävi joskus työreissulla meikäläisen ex -156 2,5:lla.. Keskikulutus alle 8 litraa, muistaakseni 7,7-7,8.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Jotain on pielessä. Vastaava ajo omalla 156 JTS:llä vie arviolta reilusti alle kahdeksan litraa satasella. Kyseessä siis SW ja vertailujoukon kulutukset laskettu kaikista tankkauksista 90 tkm:n matkalla (keskikulutus 8,6 l/100km). Ajotietokoneen optimismi on jätetty siis oman onnensa nojaan.alfista kirjoitti:Yli kymmenen litraa maantiellä, neloskoneella!!! Eihän tässä ole enään mitään järkeä!!!
Eiköhän tämä ole saa**na taas hajalla
Edit: Ai niin, sillä ajotietokoneella voi muuten heittää vesilintua.
Viimeksi muokannut MKT, 12 Syys 2005, 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Viime keväänä omassa TS:ssä syy suuriin kulutuslukemiin (kaupunki ~13l/100km) löytyi murtuneista/haljenneista tulpanhatuista. Välittömästi näiden korjauksen jälkeen kulutus palasi normaalille n. 8-9 litran tasolle.
Oireina kulutuksen lisäksi oli silloin tällöin tärähtelevä tyhjäkäynti, ja lievä laiskuus alle 3000 kierroksilla.
Oireina kulutuksen lisäksi oli silloin tällöin tärähtelevä tyhjäkäynti, ja lievä laiskuus alle 3000 kierroksilla.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
EdotL, mulla on muuten TS:ssä ajoittain ihan samantuntuista käytöstä. Kulutuskin on minusta vähän yläkanttiin. Ne hatutko olivat siis selvästi halkeilleet?
Vähän mietityttää oman koneen tulppien kunto. Myyjä sanoi ne juuri vaihtaneensa, mutta mistäs noista tietää... Irrotin kynttilät ja pikkutulppien elektrodien malli jäi mieleen, semmoinen piikkimäinen. Pitäisikö niiden tosiaan olla tuollaiset vai samanlaiset tasalakiset kuin ne isommatkin?
Vähän mietityttää oman koneen tulppien kunto. Myyjä sanoi ne juuri vaihtaneensa, mutta mistäs noista tietää... Irrotin kynttilät ja pikkutulppien elektrodien malli jäi mieleen, semmoinen piikkimäinen. Pitäisikö niiden tosiaan olla tuollaiset vai samanlaiset tasalakiset kuin ne isommatkin?
- Epäkelpokeräilijä -
Ettekä taineet juurikaan hidastella! Jep, tuo on oikeissa lukemissa!pikkis77 kirjoitti:Hki - Tampere - Jurva pätkällä 155 2.0TS kulutti 6.55 litraa/100km.
Sain muuten Muukkoselta hyvän neuvon: IRROTA ILMIN PIUHA JA AJELE PARI PÄIVÄÄ. Jos kone toimii paremmin varaohjelmalla ilman ilmiä, niin olisikohan vaihtokunnossa? Koska teltassa ei kuitenkaan uskota/ saada asiaa mitattua, niin tämähän on bueno konsti!
Hei tätä kokeillaan, nykäsin jo oman ilmipiuhan irti! Ainakaan ensituntumalta varaohjelma ei tunnu yhtään normaalia huonommalta. Katsotaan huomenna työmatkalla.alfista kirjoitti:Sain muuten Muukkoselta hyvän neuvon: IRROTA ILMIN PIUHA JA AJELE PARI PÄIVÄÄ. Jos kone toimii paremmin varaohjelmalla ilman ilmiä, niin olisikohan vaihtokunnossa? Koska teltassa ei kuitenkaan uskota/ saada asiaa mitattua, niin tämähän on bueno konsti!
156 JTS SW '04
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Juu 2kpl oli totaalisen halki. En nyt muista mitkä pytyt oli kyseessä, mutta muistelisin että molemmat oli isoista tulpista. Sehän selittäisi tuota alakierrosten laiskuutta, koska pienethän herää kai henkiin vasta 3000:ssa kiekassa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:EdotL, mulla on muuten TS:ssä ajoittain ihan samantuntuista käytöstä. Kulutuskin on minusta vähän yläkanttiin. Ne hatutko olivat siis selvästi halkeilleet?
Uudet hatut muuten maksaa deltassa 40 euroa kappale.
Korjasin omat sähkärinteipillä ja hyvin on pelittänyt.
No nyt on ajettu 'motor control failurella' eka pätkä. Liikkeellelähdöissä on ilman ilmiä selvä nykäys ja alakierrosten vääntö on heikompi, ero ei tosin ole suuri. Kulutus ajotietokoneen mukaan putosi eilisestä 1.1 l/100km, mutta saattaa mennä satunnaisvirheen sisään. Varsinkin juuri tuo maantiekulutus vaikuttaisi pienemmältä. Seuraan tilannetta vielä parin päivän ajan.alfista kirjoitti:Jep samaa kokeilen minäkin. Syttyikö moottorinohjauksen merkkivalo? Jos ilmi on kunnossa, koneen pitäisi olla sen kanssa selvästi parempi kuin ilman sitä.
Vaikka ei tämä ole ainoa kohta, joka epäilyttää...
156 JTS SW '04
No lopputulos on aikalailla plus miinus nolla. Auton käytös on nykivää ja se kuluttaa ehkä hitusen vähemmän kun ilmi on irti, on kyllä vaikeeta vakioida mittausajoa niin että saan vertailukelpoiset kulutukset. Mitään merkittävää eroa ei taida tulla. Tiedä sitten siitä, onko normaalia että ilman ilmiä pääsee samoihin lukemiin kuin sen kanssa
156 JTS SW '04
Niin, eli asiassa on useampia muuttujia ilmin lisäksi. Vaikka se kuulemma hyvin yleinen syy onkin, tämä tehottomuus/bensankulutus voi johtua muustakin.
Tänään taas huomasin kuinka kiihdytyksessä kaasupolkimen nostaminen pohjasta paransi kiihtyvyyttä. Ilmiö on tuttu vanhoista kaasariautoista ja ainakin tuolloin tarkoitti liian rikasta seosta.
Tänään taas huomasin kuinka kiihdytyksessä kaasupolkimen nostaminen pohjasta paransi kiihtyvyyttä. Ilmiö on tuttu vanhoista kaasariautoista ja ainakin tuolloin tarkoitti liian rikasta seosta.
Vastaan tässä itselleni, että bensan kulutus laski heti toista litraa kun tuttu "engine failure" merkkivalo syttyi OMIA AIKOJAAN... taas lambda tms. hajalla. Ei ole kumma, että kuluttaa eikä kulje!!!
Ai niin, pointti on se, että kone on parempi VARAOHJELMALLA kuin normaalisti, kun "eng fail" ei pala.
Ai niin, pointti on se, että kone on parempi VARAOHJELMALLA kuin normaalisti, kun "eng fail" ei pala.
Tuollaisista luvuista ei mun kannata uneksiakaan Noh, enemmän tässä on kyse periaatteesta kuin siitä että kulutuksella olisi mun ajokilometrimäärillä hirveästi merkitystä. Olisi vaan kiva, että auto olisi jotakuinkin speksien mukainen.janne63 kirjoitti:No niin.Tuli heitettyä Oulu-Tampere-Oulu lenkki ja ajotietokone näytti menomatkalla 7,2L/100km ja todellinen oli 7,9 litraa.Paluumatkalla meni 7,5 litraa.Mittarinopeus oli n.120km/h.
BTW Nyt ilmin johdon irrottamiskokeilun jälkeen jonkin aikaa ajettuani kulutus tuntuu tippuneen about litralla, oliskohan liittimessä ollut huono kontakti tai jotain. Toisaalta auto on ennenkin jostain syystä laskenut kulutustaan muutamaksi päiväksi reilusti ja sitten taas nostanut uudestaan. Toivotaan parasta...
156 JTS SW '04
Kirjoittele sitten jos vika selviää. Näyttäisi olevan tuo sama oire. Jotenkin huomio kääntyy ohjaus ohjelmaan, pitää yrittää saada siihen päivitys. Tuntuu riltä kuin seoksen rikastus (ennen vanhaan ryyppy) olisi päällä ainakin 15km ja vaikka kone käynnistettäisiin lämpimänä jos ulkolämpötila on alhainen tai sää kostea.
Niin, kulutus siis yli 10l alavus, tre, hki, tre ja kauhajoki. Ajettu errrittäin varovasti. onneksi aina ei aivan tuollaista ole.
Rikki
Niin, kulutus siis yli 10l alavus, tre, hki, tre ja kauhajoki. Ajettu errrittäin varovasti. onneksi aina ei aivan tuollaista ole.
Rikki
Nonni, päivitystä ohjausohjelmaan ei tullut, mutta auto on parempi. Nyt vetää kylmänäkin tasaisesti. Kulutusta en vielä tiedä, mutta tietokoneen mukaan tippui vajaalla litralla vaikka keli on mitä on (sataa, kosteaa, 4c)
Muuta en tehnyt kuin kiristin tiukalle ilmaputken putkiklemmarit sekä suodattimen, että koneen päästä. Olivat Deltalla jossain huollossa vaihtaneet tavalliset putkiklemmarit ja niissä oli kiristettävää jonkin verran. Parempilaatuiset tasaisesti puristavat klemmarit varmaankin olisivat tässä paikallaan.
Mitä sanovat tekniikan osaajat, voisiko vaikuttaa? Sitä en tiedä mitä Deltalla ovat huollossa tehneet, mutta ei siellä yleensä ylimääräisiä operaatioita vapaaehtoisesti tehdä.
Muuta en tehnyt kuin kiristin tiukalle ilmaputken putkiklemmarit sekä suodattimen, että koneen päästä. Olivat Deltalla jossain huollossa vaihtaneet tavalliset putkiklemmarit ja niissä oli kiristettävää jonkin verran. Parempilaatuiset tasaisesti puristavat klemmarit varmaankin olisivat tässä paikallaan.
Mitä sanovat tekniikan osaajat, voisiko vaikuttaa? Sitä en tiedä mitä Deltalla ovat huollossa tehneet, mutta ei siellä yleensä ylimääräisiä operaatioita vapaaehtoisesti tehdä.
Nämä lukemat perustuvat nyt vain ajotietokoneen näyttöön, joten ihan 100% oikeita eivät varmastikaan ole. Molemmat lukemat ovat ns. maantie ajoa ja nastarenkailla lokakuulta.
1. 500 km keskinopeudella 89 km/h keskikulutus 7,9 l
2. 500 km keskinopeudella 86 km/h keskikulutus 7,6 l
Ei tuo 3.2 ihan siis mahdoton ole maantiellä kuluttamaan, mutta kyllähän se kaupungissa sekalaisessa ajossa vie välillä 12-15 l / 100 km. Toisaalta niin vie moni muukin malli / merkki, eikä silti ole yhtä "maukas" ajettava
1. 500 km keskinopeudella 89 km/h keskikulutus 7,9 l
2. 500 km keskinopeudella 86 km/h keskikulutus 7,6 l
Ei tuo 3.2 ihan siis mahdoton ole maantiellä kuluttamaan, mutta kyllähän se kaupungissa sekalaisessa ajossa vie välillä 12-15 l / 100 km. Toisaalta niin vie moni muukin malli / merkki, eikä silti ole yhtä "maukas" ajettava
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Talvinopeudet vähentävät kulutusta huomattavasti. Pelkkää maantietä ajellen nopeudella 80-90 ajotietokone laski keskikulutukseski 5,7! Nyt olen ajellut siihen vielä hieman kaupunkia päälle, niin kulutus nousi vähän yli 8 litraan. Kesällä, eli maantiellä 110km/h ja reilummilla kiihdytyksillä kulutus on yli litran suurempi. Onko tuo nyt sitten huomattavaa, en tiedä, mutta ero on silti selvä ja ymmärrettävä.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
Normaalissa työmatka ym. ajelussa tässä pääkaupunkiseudulla vie tämä 2.5 V6 SW 156 10-11 litraa satasella.
Edellinen auto oli 156 2.0 TS ja se vei kyllä 2-3 litraa vähemmän eli vähän ihmetyttää tämä suuri kulutus V6:ssa. Jos on kivaa niin kyllä maksaakin.
Ajotietokoneen näyttökin huolestuttaa sikäli että miksi se ei putoa nollaan moottorijarrutuksissa kuten muissa ajamissani autoissa. Eikö tässä bensansyöttö katkeakkaan, se selittäisi suurta kulutusta.
Ennen Alfoja oli Pontiacin tila-auto ja sekin vei selvästi vähemmän kuin tämä V6
Edellinen auto oli 156 2.0 TS ja se vei kyllä 2-3 litraa vähemmän eli vähän ihmetyttää tämä suuri kulutus V6:ssa. Jos on kivaa niin kyllä maksaakin.
Ajotietokoneen näyttökin huolestuttaa sikäli että miksi se ei putoa nollaan moottorijarrutuksissa kuten muissa ajamissani autoissa. Eikö tässä bensansyöttö katkeakkaan, se selittäisi suurta kulutusta.
Ennen Alfoja oli Pontiacin tila-auto ja sekin vei selvästi vähemmän kuin tämä V6
Kyllähän se noin yleensäkin näyttää lähinnä perunoita eli vähän mitä sattuu mutta olen kokeillut moottoritiellä alamäkeen hidastusta kilometrien matkalla ja alle 4,3 en ole saanut näyttöä laskemaan.Rolle kirjoitti:Tai sitten ei näytä ihan hetkellistä kulutusta, vaan jonkinlaista keskiarvo jonkun sekunnin ajanjaksolla. Vai eikö se tipu nollaan edes toooodella pitkässä alamäessä?Esko kirjoitti:Ajotietokoneen näyttökin huolestuttaa sikäli että miksi se ei putoa nollaan moottorijarrutuksissa
vertailin tuossa ajotietokoneen ja lasketun eroa niin näytti olevan 0.5 litraa liian vähän tietokoneen mukaan, laskeekohan se tyhjäkäyntikulutuksen mukaan? keskikulutus reippaassa seka-ajossa tietokoneen mukaan oli 10,5 tällä hetkellä näyttää 10,1 kulutusta, maantiellä näyttää 7-8 kulutuksia alle satasen vauhdeissaPJS kirjoitti:Nämä lukemat perustuvat nyt vain ajotietokoneen näyttöön, joten ihan 100% oikeita eivät varmastikaan ole. Molemmat lukemat ovat ns. maantie ajoa ja nastarenkailla lokakuulta.
1. 500 km keskinopeudella 89 km/h keskikulutus 7,9 l
2. 500 km keskinopeudella 86 km/h keskikulutus 7,6 l
Uskoisin, että katkeaa niinkuin pitääkin. Stilossa pienin lukema, mitä mittari näyttää on 2.0l / 100km, Alfassa varmaan sama ajotietokone.Esko kirjoitti: Ajotietokoneen näyttökin huolestuttaa sikäli että miksi se ei putoa nollaan moottorijarrutuksissa kuten muissa ajamissani autoissa. Eikö tässä bensansyöttö katkeakkaan, se selittäisi suurta kulutusta.
VMP
Mulla vie kaupungissa ton 12 litraa kun vähän reippaammin ajaa.SPO kirjoitti:Tuo V6:n 12l/100km matka-ajossa jotenki alko tuntuun liialta näillä hinnoilla
Pitkään on vikaa etitty ja selvisi lopen, että koneen ja pakosarjan välistä vuoti neljä putkea ja "katin" etuliitos oli myös aika pahasti valskannut.
Lambda-arvot vissiin kohallaan.
Kuorma-auton perässä suht tasasta 90:ä ajellessa keskikulutus oli siinä 9 litran luokkaa
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- il_dottore
- Viestit: 100
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Espoo
Tuollaiset reilut 2500 km on nyt kelattu 1.8 TS:llä (156 SW) ja ajotietokone on sitä mieltä, että keskikulutus on ollut 7,2 l/100 km. Tuosta ajosta jotain 2/3 on maantiellä (lähinnä motarilla, mutta rajoitusten mukaan), mutta just eilen pyörin tällä PK-seudulla tuollaiset 40 km, ja silloinkin jäi B-kulutus selvästi alle 7 litran. Onko toi boxi ihan h-tin optimistinen, vai olenkos mä tosiaan oppinut tuon kaasun "keventämisen" jalon taidon? (=eli ajan alfaa ihan väärin!!!)
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Ylioptimistisesta 156sen ajotietokoneesta on tällä foorumilla ollut paljon tarinaa. Kannattaa tehdä tuplaseuranta eli laskea vanhaan tapaan tankkauksen yhteydestä oikeampi kulutuslukema. Omassa 156ssa saa ajotietokoneen lukemaan lisätä noin litran - ajosuoritteesta riippuen.il_dottore kirjoitti: Onko toi boxi ihan h-tin optimistinen, vai olenkos mä tosiaan oppinut tuon kaasun "keventämisen" jalon taidon? (=eli ajan alfaa ihan väärin!!!)
Tuli tuossa saksassa käytyä työreissulla ja annettua alfalle hiukan kenkää. Yöllä moottoritietä, kaasu maton alla, 220 lasissa...Ah..
Muttamutta.. Kulutus tyrmäsi täysin!!!
Allani 2,4 JTD 156, kilometrejä kertyi ensimmäisellä mittausvälillä seuraavasti:
190km rauhallista moottoritieajoa (90-100km/h)
110km kaupunkiajoa
400km moottoritietä NIIN LUJAA KUIN PÄÄSI!!! (keskinopeus n.185 km/h)
keskikulutus 7,92 l/100km !!!!!!!!!!!!!!!!!
(tankilta tankille mittaustapa)
toinen mittausväli:
420 km moottoritietä edelleen urku auki (n. 185km/h)
200 km moottoritietä 90-100 km/h
keskikulutus 7,89 l/100km !!!!!!
WOW!!! Kerranki sai hymyssäsuin tankata.
Muttamutta.. Kulutus tyrmäsi täysin!!!
Allani 2,4 JTD 156, kilometrejä kertyi ensimmäisellä mittausvälillä seuraavasti:
190km rauhallista moottoritieajoa (90-100km/h)
110km kaupunkiajoa
400km moottoritietä NIIN LUJAA KUIN PÄÄSI!!! (keskinopeus n.185 km/h)
keskikulutus 7,92 l/100km !!!!!!!!!!!!!!!!!
(tankilta tankille mittaustapa)
toinen mittausväli:
420 km moottoritietä edelleen urku auki (n. 185km/h)
200 km moottoritietä 90-100 km/h
keskikulutus 7,89 l/100km !!!!!!
WOW!!! Kerranki sai hymyssäsuin tankata.
Kuten aiemmin olen todennut, en ole nähnyt muistaakseni koskaan ajotietokoneessa alle ysin lukemia ja tyypillisesti minulla matka-ajossakin lähes 10 litraa.
Nyt vaimoni kävi reissussa ja kun kävin äsken pyörähtämässä autolla, niin vilkaisin samalla reissun keskikulutuksen: 8,7 l/100km ja keskinopeus 88 km/h. Eli taitaa se ajotapakin hieman vaikuttaa...
Nyt vaimoni kävi reissussa ja kun kävin äsken pyörähtämässä autolla, niin vilkaisin samalla reissun keskikulutuksen: 8,7 l/100km ja keskinopeus 88 km/h. Eli taitaa se ajotapakin hieman vaikuttaa...
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Mukava yllätys tänään tankilla käydessä. Keskikulutus laskenut 12,5 litrasta 10,4 litraan Johtunee siitä, että päivittäinen koulumatkan edestakainen pituus on kasvanut 16km ja taajama-ajo näin ollen suhteessa vähentynyt. Ajotapa ei niinkään ole muuttunut, kyllä sitä valoista tulee rivakasti lähdettyä Sais sen siis varmaan helposti alle kympinkin menemään
No tuli viimeinkin vaihdettua taas Hakkapeliitat Firestonejen tilalle ja taikaiskusta kulutus putosi litran ja hevosvoimia tuli tilalle ropisemalla Aivan käsittämättömän paskat renkaat nämä mun ensiasennus-Firehawkit, auto ei kertakaikkiaan rullaa mihinkään niitte kanssa. Olin jo tottunut siihenkin, että autoa ei tartte jarrulla pidätellä liikennevaloissa vaikka olis vähän mäessäkin. Auto on kesäkumeilla kuin täi tervassa verrattuna nastarenkaisiin. Voiko vierintävastus olla näin suuri
156 JTS SW '04
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 27 Heinä 2005, 13:48
- Car(s): 75 3.0 America Turbo
- Paikkakunta: Joensuu // Helsinki
156 2.0 Selespeed
Maantietä Jns -Kouvola -Jns osin satasta osin kasikymppiä, hiukan taajamaa sekaan. Tasan 7 litraa sataselle, renkaat Hakkapeliitta 4.