alfa 156 käyntilämpötila

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Itsellä lämmöt jää noin 60:een mittarin perusteella... Ans kattoo paraneeko kun vaihdetaan ensi kuussa uusi termari. Kyllä tämä nykyinenkin jotenkin toimii, koska lämmöt käy ensin jossai 75-80 asteen tietämillä ja putoaa sitte taas alemmas ku termari aukeaa. Aika kauan saa käyttää paikallaan ennen kuin nousee 90:een.
Onko joku BTW koittanut peittää keulaa jollain virityksillä pannuhuoneen lämpötilaa nostaakseen?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kyllä sulla abro jotain hämärää siellä nyt koska 156 on oikeasti lämmin talviauto. Mulla ei oikein tule mitään järkevää mieleen muuta kuin tukossa oleva sisäilman suodatin mutta ei kait se niin paljoa vaikuta plus että sitten luulis ikkunatkin höyrystyvän. Toivotaan että jollain muulla on parempia ideoita...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Jälleen kerran ihmettelen miksi saman moottorin (TS) yhteydessä käyttäytyminen on niin erilaista. Oman 166 TS:n lämpömittari näyttää AINA (lämmettyään tietty) 90°, kesät talvet, neula ei heilu. Missä ero? Termari, anturi...? Niin no tarkkaan ottaen ekoissa 166:ssa oli vähän eri viritykset kuin 156:ssa muttei tämä sillä selity.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

abro
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Marras 2005, 13:40

Viesti Kirjoittaja abro »

Jotain häikkää siellä on juu, mutta häikkä ei taida olla koneen lämmöissä..
Alfa rupes tänään puhaltamaan lämmintä kun ajelin sillä pidemmän aikaa.
Moottorin lämmöt ei juuri muuttuneet siitä n. 75 asteesta, mutta sisälle alkoi tulla hailakan sijaan oikein lämmintä.
Olisiko mahdollista, että jäähdytysnesteet ei kierrä kunnolla lämmityslaitteen kautta ja sen takia ei sisälle saada lämmintä?
Raitisilmansuodattimen tukkeutuminen kai vähentäisi tota puhalluksen määrääkin..
Täytyy nyt seurata tuota käyttäytymistä ja mittailla noiden jäähdytysletkujen lämpötiloja vaikkapa jos ei muuta keksi :P

abro
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Marras 2005, 13:40

Viesti Kirjoittaja abro »

Vika taisi löytyä. Lämmönsäätönamikka on ilmeisesti paskana :P Mitenköhän tuollaisenkin korjaa..? Täytyy varmaan viedä huoltoon jos haluaa lämmintä ilmaa talvella :D

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Tänään kävin vaihdattamassa uuden termarin autoon. Ennen lämmöt oli aika tarkalleen siinä 70 asteen viivan kohdalla, ja ei siitä mihinkään liikkunut (no, parin asteen heiluntaa), paitsi joskus kesällä ruuhkassa seisoessa.

Nyt uuden (tarvike)termarin kanssa näyttää neula liikkuvan vähän aktiivisemmin, ja pyörii siinä 80 asteen tienoilla. Parempi kai näin. Tarttee katsoa vaikuttaako esim. kulutukseen, toivottavasti. ;) Tähän mennessä on kulutus ollut vanhalla termostaatilla 9,5 ja 11,1 litran välissä satasella. Saisi se vähän pienempikin olla. :wink:

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

mml kirjoitti:Itsellä lämmöt jää noin 60:een mittarin perusteella... Ans kattoo paraneeko kun vaihdetaan ensi kuussa uusi termari.....

Hehee. Uusi termari on paikallaan ja käyntilämpötila nousi noin 80 - 85 asteeseen. Koppiinkin tulee lämpöä ihan eri tavalla kuin ennen.

On se niin nättii...

abro
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Marras 2005, 13:40

Viesti Kirjoittaja abro »

Mulla vei ennen termarin vaihtoa reilun 10.. Termarin vaihdon jälkeinen tankkaus 8,5.
Tämä tutkimus ei tosin kestä minkäänlaista tieteellistä kritiikkiä, kun vain yhdet tankilliset ajettu ennen ja jälkeen.. ;D
Lämmöt on nyt aina yli sen 72 ja välillä nousee yli 80.

Mutta noista sisälämmöistä.. Namikka on paskana, mutta ei tiedä mitä hittoa sille tekisi. Se ulkokehä lähti vetämällä irti ja siellä sisällä on selvästi joku jumissa.. Kun vääntelee namikkaa niin jokin kyllä liikkuu pikkasen ja liikutteluu vaikuttaa ihan inan puhalluksen lämpöön... mutta ei sinne kyllä lämmintä tule. Jos tuon liikkeeseen vie niin ihmettelevät sitä 6h ja hinta on sen mukainen.. (?)
Eli pitäisiköhän ruveta reilusti purkamaan keskikonsolia ja katsella josko keksisi mikä on vialla? Vai saako tuolla helposti vain lisää vahinkoa aikaiseksi?
Paska homma vaan talvella ruveta aukomaan.. Talliin kyllä pääsee, mutta vain pariksi tunniksi kerrallaan..

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Jaahas: onkohan nyt niin, että on termarin vaihdon aika tässäkin yksilössä... vai ei?

Kun ajelen näillä pakkasilla (-8C) ajoviimassa tiellä, lämmöt jäävät johonkin 60 (jopa alle!) asteen tienoille. Tänään oli toki vähän lämpimämpää (-4C), mutta montaa astetta ei tuosta tultu ylöspäin vieläkään. Ruuhkassa lämmöt nousevat kuitenkin madellessa heti 70 päälle ja reilusti ylikin. Parkissa olin äsken hieman pidempään paikallaan ja lämmöt nousivat aina 90:n viivalle saakka.

Miten muiden V6:t näillä keleillä käyttäytyvät? Auto sinällään lämpenee sisältä ihan ok vauhdilla kylmänäkin, eli sen suhteen ei ole ongelmaa. Tänäänkin auto oli tolpassa ennen liikkeelle lähtöä.

Näyttääkö sensori vaan viimassa omiaan vai...
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Väsynyt termarihan tässä on kyseessä. Jos halvalla haluaa päästä kannattaa ottaa toi termariosa irti ja käydä tarvikeliikkeissä vertaamassa vaikkapa fiatin vastaaviin :wink:
ostamalla/tilaamalla orkkisosan tulee aina turha alumiinikoppa mukana nääääs..
- Alfaholic -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tmv kirjoitti:Jaahas: onkohan nyt niin, että on termarin vaihdon aika tässäkin yksilössä... vai ei?

Miten muiden V6:t näillä keleillä käyttäytyvät?
on se , omassa lämmöt huitelee n 80-85 näillä keleillä, meinas jopa tulla hiki kun oli 26 asteeseen säädetty lämpö ...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

147 näyttää mittarissa 90 tasan kaup. tai tie - ja lämpöö riittää.

156 n 80 ja saa pistää 24C jos haluaa lämmintä pirttiin - kaiken kaikkiaan tuntuu kylmemmältä, mutta onhan se tietty farkku, eli enemmän kuutioita.

Varpaat tuppaa yleensä jäätyyn alfoissa - eli lämpöä täytis tulla ovien lähistöltä lattialle. Varsinkin 75:ssa oli vasen jalka aina kylmänä kun lentokoneen ikkunapaikalla ennen vanhaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ei nouse lämmöt ei...ja Visa vinkuu.
Se Visa on Alfan pakollinen lisävaruste.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

silverine kirjoitti:Ei nouse lämmöt ei...ja Visa vinkuu.
Se Visa on Alfan pakollinen lisävaruste.
Oh yes. Hyvinkin pitkälti näin on!

Motonetin nettikaupasta ei ainakaan V6:n koodillista termaria löytynyt. Tessuun taisi olla 44 eeroa hinnaltaan. Mistäs siis kannattaa tätä lähteä metsästämään... ei vissiin ainakaan Deltasta :twisted:?
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Hessumobiilista hain mä, taisi olla noin 60 e, en muista ihan tarkkaan. Helppo vaihtaa lämpimässä talissa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

mattijus kirjoitti:2.0TS:n lämmöt mulla seilaa 70-90 asteen väliä, ajossa lienee juuri tuossa 72 asteessa ja paikallaan ollessa tai hitaasti edetessä nousee tuon 90 asteen tuntumaan.


Update:
Viime aikoina lämmöt nousivat paikallaan ollessa 90 asteeseen, lämpiäminen kesti pitkään ja ajossa lämmöt aavistuksen alle 70 astetta => Termari vaihtoon.

Nyt 2km testilenkillä lämmöt seilaa taas n. 75-85 asteen välissä. Termarina Motonetin 44e:n mokkula. Puukädeltä vaihtoon tärvääntyi n. 1,5h ja n. 2 litraa jäähdytysnestettä.
VMP

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Meni kyllä to do listalle tuo ^ sen verran on hidasta lämpiäminen vaikka sinne reiluun 70 asteeseen nouseekin.

Aarghska
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

Ongelmia.. 2,4 JTD 156 tahtoo pakkastentullen käydä tosi kylmänä, matka-ajossa 60 astetta ei ees taho täyttyä. Paikallaan poljettaessa tosin 90 menee helpostikkin rikki. Kuitenkin varmaan termari vaihtoon..?? Lämpöä tosin sisälle riittää, ei mitään ongelmaa sen suhteen.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Aarghska kirjoitti:Ongelmia.. 2,4 JTD 156 tahtoo pakkastentullen käydä tosi kylmänä, matka-ajossa 60 astetta ei ees taho täyttyä. Paikallaan poljettaessa tosin 90 menee helpostikkin rikki. Kuitenkin varmaan termari vaihtoon..?? Lämpöä tosin sisälle riittää, ei mitään ongelmaa sen suhteen.
Eli sulla siis täsmälleen sama tilanne kuin minullakin tuossa muutama viesti ylempänä... tuomiohan oli yllä selvä: vaihtoon.

Parhaillaan tässä metsästelen sopivaa termaria ja vaihtopaikkaa. Ulkona parkkiksella ei huvita lähteä itse harjoittelemaan.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Aarghska
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

Näin on, huomasin kyllä.. ero vain siinä kun on 2,4 dieselmylly, ja ne kuulemma käyvät huomattavasti kylmempinä. Mutta näin kai se todettava, termari vaihtoon.
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Aarghska kirjoitti:Näin on, huomasin kyllä.. ero vain siinä kun on 2,4 dieselmylly, ja ne kuulemma käyvät huomattavasti kylmempinä. Mutta näin kai se todettava, termari vaihtoon.
Hmm..onkohan termarissa sulla sittenkään vikaa..? Kiisselit käyvät selvästi kylmempänä, kuten itse toteat. Ja kuten tiedetään, ei ole pelkästään Alfan uusien nakujen ominaisuus, hyötysuhde on vain sen verran hyvä, että hukkalämpöä ei niin hirveästi muodostu pakkasilla. Mitä jos koetat vain peittää maskia hiukan pakkasten aikana..? :roll:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Homma etenee...

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Termari vaihdettu nyrkkipajassa. 130 euroa. Kallis vai halpa? Ainakin lämmöt on kohillaan, eli noin 85 astetta. Ruuhkassa nousee 90 asteeseen jolloin termari aukee ja pudottaa normaaliksi. Toivottavasti pudottaa kulutusta että saa investoinnin kuoletettua. :roll:

Aarghska
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

Ciancarlo kirjoitti:
Aarghska kirjoitti:Näin on, huomasin kyllä.. ero vain siinä kun on 2,4 dieselmylly, ja ne kuulemma käyvät huomattavasti kylmempinä. Mutta näin kai se todettava, termari vaihtoon.
Hmm..onkohan termarissa sulla sittenkään vikaa..? Kiisselit käyvät selvästi kylmempänä, kuten itse toteat. Ja kuten tiedetään, ei ole pelkästään Alfan uusien nakujen ominaisuus, hyötysuhde on vain sen verran hyvä, että hukkalämpöä ei niin hirveästi muodostu pakkasilla. Mitä jos koetat vain peittää maskia hiukan pakkasten aikana..? :roll:
Tässä aloin ennen termarin tilaamista muistelemaan kun poljin autoa tallissa ja nostatin lämpöjä mahd. korkeelle.. Sai siinä aikansa kengittää ennenkuin lämmöt nous yli 90 ja syylärin kautta vesi kiersi vasta n.90 asteisena. eikö tämä viittaisi että termari kunnossa?? lämpimässä hallissa norm. käyntilämpötila n.65-70.

Pitää kai sitten tosiaan peittää keula.. :?
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ongelmia.. 2,4 JTD 156 tahtoo pakkastentullen käydä tosi kylmänä, matka-ajossa 60 astetta ei ees taho täyttyä. Paikallaan poljettaessa tosin 90 menee helpostikkin rikki. Kuitenkin varmaan termari vaihtoon..?? Lämpöä tosin sisälle riittää, ei mitään ongelmaa sen suhteen.
Peitä ainaskin nokkakolmion ritilä jollain..esim sopivan muotoseks leikatulla kumimaton palalla ja nippusitein kiinni, ja onhan sulla pohjamuovi paikallaan, se vaikuttaa vielä enemmän lämpiämiseen... :wink:

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Pikainen soittokierros kertoi seuraavaa V6:n osalta termarista:

- AD-VARAOSALIIKE (Vantaa/Petikko): Hinta 72 €, maahantuojalla hyllyssä

- MOTONET (Vantaa): ei valikoimassa, saanee tukkurilta. Myyjä ei kuitenkaan saanut lähteä hommaa selvittämää - on noudatettava vakiovalikoimaa

- HESSUMOBIILI (Vantaa/Hämeenkylä): Hinta 54,90 €, ei hyllyssä. Huomenna saa noutaa klo 13 jälkeen.

Huomenna siis uutta termaria noutamaan. :mrgreen:
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Homma etenee...

Viesti Kirjoittaja mml »

Fratello kirjoitti:Termari vaihdettu nyrkkipajassa. 130 euroa. Kallis vai halpa?

Melko kallista! Termari on tessuun tarvikeosana 45 € ja töitä menee about tunti.

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Entä nesteet?

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

No mitä kaupassa nyt jäähdytinneste maksaa? Ei siihen nyt montaa kymppiä uppoa...? Tarkat hinnat omasta vaihdosta ei ole tiedossa koska teetin muitakin hommia samalla. Se jäi kuitenkin mieleen että termos maksoi kuulemma 45 €.

Aarghska
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

jiiässä kirjoitti:
Ongelmia.. 2,4 JTD 156 tahtoo pakkastentullen käydä tosi kylmänä, matka-ajossa 60 astetta ei ees taho täyttyä. Paikallaan poljettaessa tosin 90 menee helpostikkin rikki. Kuitenkin varmaan termari vaihtoon..?? Lämpöä tosin sisälle riittää, ei mitään ongelmaa sen suhteen.
Peitä ainaskin nokkakolmion ritilä jollain..esim sopivan muotoseks leikatulla kumimaton palalla ja nippusitein kiinni, ja onhan sulla pohjamuovi paikallaan, se vaikuttaa vielä enemmän lämpiämiseen... :wink:
Juurikin noin meinasin tehä, eli peittää kumimatolla ni saa siistiks. Ja tosiaankin vain meinasin, laitto alpha käynnistykseneston päälle ja loppu se liikkuminen siihe, mutta se taas sitte juttu erikseen.. :cry: Pohjalla forumin kautta hankittu alumiininen pohjalevy..
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

tmv kirjoitti:Huomenna siis uutta termaria noutamaan. :mrgreen:
No niin. Nyt on uusi termari paikallaan. Lämmöt talviajossa (myös viimassa) termarin vaihdon jälkeen n. 80-85C, kun ennen vaihtoa olivat 55-65C.
:-D

Lähestulkoon hauskaa kun 112tkm ajetusta autosta on vaihdettu jo mm:
- Jakopään hihna kahdesti
- Ilmi
- Lambda-anturi
- Happitunnistin
- Tukivarsia
- Termari

... ainakin on tyyppivioilleen uskollinen yksilö :twisted:
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Seuraavaksi menee startti.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

mml kirjoitti:Seuraavaksi menee startti.
Eipäs aleta siellä! Jos tuo levähtää hetikohta niin tuon sulle korjattavaksi :twisted:.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

tmv kirjoitti:Lähestulkoon hauskaa kun 112tkm ajetusta autosta on vaihdettu jo mm:
Eipä vedä vertoja mun exälleni. :lol:

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Cuore Sportivo kirjoitti:Eipä vedä vertoja mun exälleni. :lol:
Jos sovitaan niin etten edes halua alkaa kisaamaan tässä "luokassa" :mrgreen:. Saat siis voittaa tämän kategorian kevyesti...
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

tmv kirjoitti:Jos sovitaan niin etten edes halua alkaa kisaamaan tässä "luokassa".
Juu, vähän liian hermoja ja lompakkoa riistävä harrastus. :mrgreen:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Cuore Sportivo kirjoitti:Eipä vedä vertoja mun exälleni. :lol:
Olikos se JVA-62 vai -63?

Toinen noista on Turussa erään kadun varressa "haudattuna" :-D
Värikin täsmää...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei kumpikaan, JVA-56. Turussa se kylläkin on.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

tmv kirjoitti: Eipäs aleta siellä! Jos tuo levähtää hetikohta niin tuon sulle korjattavaksi :twisted:.
Mun lista on muutoin suht sama mutta siihen voidaan lisätä vielä just se startti, kolmas remminvaihto ja ABS-anturi sekä nokka-akselin ajoituksenmuunnin. Kilsoja mulla 136 tkm... Nyt ei pitäis hetkeen levitä mitään *koputtaa puuta*...

Niin ja jos se startti nyt kuitenkin leviää, niin osta uusi tarvikkeena. Vanhaa ei kannata korjata, hintaero on niin pieni.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Mites muilla toimii lämmitys näillä kunnon pakkaskeleillä? Huomasin eilen yöllä ajellessani (-25), että lämmöt on matkavauhdissa siinä yli 70 ja tyhjäkäynnillä nousee sinne melkeen 90 tuntumaan.
Ei vaan puske kunnolla lämmintä ilmaa vaikka nupit kaakossa.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Jossain siinä 80 tienoilla mulla näyttäny olevan matka-ajossa pakkasilla (-20-35). Kaupungissa n.85.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

hiukan päälle 80
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Termarin vaihdon jälkeen Alfa lämpiää todella nopeasti. Juuri tulin liikenteestä ja -19 näytti auton mittari ja samaa näyttää kämpän ulkomittarikin. Koko matkan ajan lämmöt olivat tasaisesti n. 80-85 asteen tuntumassa. Viimassakaan ei laskua tuohon lukemaan tule.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Saattaapi se olla mullakin sitten termarin vaihdon aika.
Pisti vaan mietittyttään, kun ei edes tossa 90 tuntumilla anna tarpeeksi lämmintä ilmaa :?

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

hamppi kirjoitti:Saattaapi se olla mullakin sitten termarin vaihdon aika.
Pisti vaan mietittyttään, kun ei edes tossa 90 tuntumilla anna tarpeeksi lämmintä ilmaa :?
Kyllä se mullakin ennen termarin vaihtoa nousi lämmöt tyhjäkäynnillä hetken päästä 90C:n nurkille ja ylikin, mutta ei auto nopsakasti lämmennyt silti. Viimassa laski sitten 55-70C vaiheille.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

ei nyt varsinaisesti käyntilämpötilaan liittyvä kysymys mutta kuitenkin, onkos muilla täällä ulkomailta tuotuja autoja??? koska mulla auton mittari ei näytä kuin -20c asteeseen asti pakkasta, vai näyttääkö muilla yli -20 asteen??? siis ihan suomi autossa??? :shock:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Siihen pysähtyy ainakin 156-98 ulkolämpömittari, ihan suomiauto on
- Alfaholic -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Näin se kehitys menee taaksepäin.

Nim. -22 näytti auton mittari tänään :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tehtaalla ennakoivat vaan kasvihuoneilmiötä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Rolle kirjoitti:
Nim. -22 näytti auton mittari tänään :-D
Meillä taitaa olla -30 asteen mittarit autoissa :)

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

niin joo unohtu mainita että mullakin -98, ja siinä pysähtyy mittari tosiaan tuohon -20 asteeseen, onhan se hyvä tietää että AINAKIN niin paljon on pakkasta... se riittää :lol:
Life is too short to drive boring cars.

Vastaa Viestiin