156 2.0TS -01 nykii
Valvoja: Moderators
156 2.0TS -01 nykii
Painettaessa tallan tiskiin, kiihtyy laiskasti 1000-3000. Sitten paremmin 3000-4000, siitä eteenpäin -5500 laiskasti ja nykäyksittäin. Tehot ei o tallella. Mikähän takkuaa?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niinhän se tekee osakaasulla, mutta tekikö täyskaasulla myös? ECUn pitäisi silloin käyttää esiohjelmoituja sytytys- ja ruiskutuskarttoja ilman lambdakorjausta eli tuossa vaiheessa ei ole niin tarkkaa paljonko putkesta tulee roinaa. Kulkemisen kannalta seos saa kai olla vähän rikkaalla ilman että meno ainakaan huononee.
- Epäkelpokeräilijä -
nykiminen
Nykiminen ei ole rankkaa. Olen vaan muissa vempeleissä tottunut että jossain vaiheessa löytyisi se "tehopiikki" jolloin auto kulkisi. Tämä menee kovin tasapaksusti ja aina vaan kehnommin mitä ylempänä kiekat ovat tehden ihme kuoppia kierrosalueella... Vien auton hihnanvaihtoon ensviikolla ja kysäsen huollon kantaa asiaan.
Hiukan eri juttu kyseessä, mutta kai se samaan ketjuun kuitenkin mahtuu...
Eli mua on alkanut syömään kun auton saa niin pirun helposti nykimään vedon ja moottorijarrutuksen välillä. Kuuluuko tuo "ominaisuus" 156:seen, että on ikäänkuin "klappia kaasuvaijerissa"? Tai siis siltä se tuntuu. Jos pumppaa kaasua isonkin vaihteen ollessa päällä, auto nytkähtelee ikävästi. Kyllähän se toki sitä aina jonkin verran tekee, mutta ero esim. siihen miten faijan Volvossa tuon tehdessä käy on huomattava.
Saa olla kaasun ja kytkimen käytössä todella tarkkana jos haluaa ettei nyi yhtään. Tai vaihtoehtoisesti ajaa hyvinkin aggressiivisesti, silloin tuota ei ainakaan huomaa, voihan se olla että se sama ilmiö siellä silti on, mutta meno on muutenkin vähän riuhtovampaa niin sitä ei huomaa.
Auto vetää mielestäni ihan nätisti, mitä nyt kolmessatonnissa rykäisee, mutta sehän kuuluu TS:n luonteeseen. Tyhjäkäynti kyllä ailahtelee, ja yritin sitä kesällä saada aisoihin putsaamalla sitä kaasuttimen läppää, mutta eipä onnannut...
Osaisko joku auttaa..?
Eli mua on alkanut syömään kun auton saa niin pirun helposti nykimään vedon ja moottorijarrutuksen välillä. Kuuluuko tuo "ominaisuus" 156:seen, että on ikäänkuin "klappia kaasuvaijerissa"? Tai siis siltä se tuntuu. Jos pumppaa kaasua isonkin vaihteen ollessa päällä, auto nytkähtelee ikävästi. Kyllähän se toki sitä aina jonkin verran tekee, mutta ero esim. siihen miten faijan Volvossa tuon tehdessä käy on huomattava.
Saa olla kaasun ja kytkimen käytössä todella tarkkana jos haluaa ettei nyi yhtään. Tai vaihtoehtoisesti ajaa hyvinkin aggressiivisesti, silloin tuota ei ainakaan huomaa, voihan se olla että se sama ilmiö siellä silti on, mutta meno on muutenkin vähän riuhtovampaa niin sitä ei huomaa.
Auto vetää mielestäni ihan nätisti, mitä nyt kolmessatonnissa rykäisee, mutta sehän kuuluu TS:n luonteeseen. Tyhjäkäynti kyllä ailahtelee, ja yritin sitä kesällä saada aisoihin putsaamalla sitä kaasuttimen läppää, mutta eipä onnannut...
Osaisko joku auttaa..?
Tuohan on juuri sitä herkkyyttä ja viiveetöntä reagointia, mistä alfoissa erityisesti pidän. Tosin jos esim koneen ja lootan tukikumit on loppu, niin ilmiö kertaantuu ja vaikuttaa vähemmän mukavalta.mchammeri kirjoitti:Eli mua on alkanut syömään kun auton saa niin pirun helposti nykimään vedon ja moottorijarrutuksen välillä. Kuuluuko tuo "ominaisuus" 156:seen, että on ikäänkuin "klappia kaasuvaijerissa"?
Ex 33:ssa tuo ominaisuus oli huippuunsa viritetty: kaasua nostettaessa, bensansyöttö katkesi kuin seinään. Hetken kesti ennenkuin siihen tottui. Ei mikään paras mahdollinen ruuhka-ajokki..
Muuten kyllä, mutta kun se tuntuu tapahtuvan nimenomaan pienellä viiveellä, eli tuntuu siltä kun jossain olisi jotain "löysää"...Boxer33 kirjoitti:Tuohan on juuri sitä herkkyyttä ja viiveetöntä reagointia, mistä alfoissa erityisesti pidän. Tosin jos esim koneen ja lootan tukikumit on loppu, niin ilmiö kertaantuu ja vaikuttaa vähemmän mukavalta.
Ex 33:ssa tuo ominaisuus oli huippuunsa viritetty: kaasua nostettaessa, bensansyöttö katkesi kuin seinään. Hetken kesti ennenkuin siihen tottui. Ei mikään paras mahdollinen ruuhka-ajokki..
Tuo sun 147 on muuten siis-ti. Joko oot saanut myytyä?
nykyttää
Mulla ihan samoja oireita ittellä. Ei sitä voida laskea miksikään nopeaan reagointiin. Kyllä autolla pitäisi pystyä ruuhkassa ajamaan tyhjäkäynnillä siten etti auto ole kokoajan rytkyttämässä. Yht'äkkiä syöttö putoaa ja taas lisääntyy itsellään. Taitaa olla tyhjäkäyntimoottori täynnä paskaa?
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
mchammeri kirjoitti:Eli mua on alkanut syömään kun auton saa niin pirun helposti nykimään vedon ja moottorijarrutuksen välillä. Kuuluuko tuo "ominaisuus" 156:seen, että on ikäänkuin "klappia kaasuvaijerissa"? Tai siis siltä se tuntuu. Jos pumppaa kaasua isonkin vaihteen ollessa päällä, auto nytkähtelee ikävästi. Kyllähän se toki sitä aina jonkin verran tekee, mutta ero esim. siihen miten faijan Volvossa tuon tehdessä käy on huomattava.
Saa olla kaasun ja kytkimen käytössä todella tarkkana jos haluaa ettei nyi yhtään. Tai vaihtoehtoisesti ajaa hyvinkin aggressiivisesti, silloin tuota ei ainakaan huomaa, voihan se olla että se sama ilmiö siellä silti on, mutta meno on muutenkin vähän riuhtovampaa niin sitä ei huomaa.
Aikaisemmin tuota jo luonnehdin ominaisuudeksi ja ei ainakaan kukaan minua korjannut. Onhan tuo vähän ikävää ruuhkassa ajaessa, kytkin saa olla kovassa käytössä jos haluaa että meno on pehmeää. Lohduttaudun sillä ettei Alfaa olekkaan luotu ruuhkassa kykkimiseen vaan mutkikkaille ja tyhjille elämysreiteille
ilmi
Nonni. Tänään poikkesin Boschin huollossa ja he panivat testeriin.
Lambda sekoili, mutta vika oli johdannainen Ilmistä. Kun kaasun polkasee pohjaan kuuluisi ilmiltä tulla 4.5V komentoa. Nyt jäi vain 3.45Viin. Eli ohjausyksikkö käsittää että ilmaa kulkee vähemmän mitä oikeesti. Nyt tarttee siis ostaa Ilmi. Onko motonetin 280218019 osasta kokemuksia? Onko ne aitoja Boschilaisia?
Lambda sekoili, mutta vika oli johdannainen Ilmistä. Kun kaasun polkasee pohjaan kuuluisi ilmiltä tulla 4.5V komentoa. Nyt jäi vain 3.45Viin. Eli ohjausyksikkö käsittää että ilmaa kulkee vähemmän mitä oikeesti. Nyt tarttee siis ostaa Ilmi. Onko motonetin 280218019 osasta kokemuksia? Onko ne aitoja Boschilaisia?
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Re: ilmi
Älä osta motonettiäläistä, eivät ole aitoja Boschilaisia. Ainakin JiiPeellä on huonoja kokemuksia motonettiläisestä.samppa kirjoitti: Onko motonetin 280218019 osasta kokemuksia? Onko ne aitoja Boschilaisia?
Normaalista varaosaliikkeestä pitäisi saada boschilainen inhimilliseen hintaan.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
mulla tollaista nykimistä tapahtuu yleensä vaan kolmosella ja ihan pintakaasulla kun vauhtia joku 40km/h... silloin nykii melko epämiellyttävästi,mutta kun laskee kaasun kokonaan pois niin silloin rauhoittuu... ja olen jo oppinut elämään asian kanssa
edit: ja tosiaan myöskin ykkösellä kun ajelee kotitalon pihasta pois niin kylmänä nykii melko holtittomasti,mutta tottumiskysymyksiä
edit: ja tosiaan myöskin ykkösellä kun ajelee kotitalon pihasta pois niin kylmänä nykii melko holtittomasti,mutta tottumiskysymyksiä
Life is too short to drive boring cars.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Toistetaan nyt vielä tässäkin ketjussa, että omasta V6:sta moiset nykimiset lähti samalla, kun vaihdoin ilmin. Kylmänä liikkeellelähtö on pitkästä aikaa ihan mukavaa. Hintaa hommalle tietty vähän tulee, varsinkin jos syy kuitenkin sattuu olemaan jossain muualla. Omaani oli pakko vaihtaa, kun tehoja ei enää löytynyt lämpimänäkään.KauGoH kirjoitti:mulla tollaista nykimistä tapahtuu yleensä vaan kolmosella ja ihan pintakaasulla kun vauhtia joku 40km/h... silloin nykii melko epämiellyttävästi,mutta kun laskee kaasun kokonaan pois niin silloin rauhoittuu... ja olen jo oppinut elämään asian kanssa
edit: ja tosiaan myöskin ykkösellä kun ajelee kotitalon pihasta pois niin kylmänä nykii melko holtittomasti,mutta tottumiskysymyksiä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: ilmi
Häh häh? Jos ilmiltä tulee väärää tietoa niin miten se lambdamittauksen sotkee? Piirtääkö lambda vääränlaista käyrää vai eikö välillä piirrä ollenkaan?samppa kirjoitti:Lambda sekoili, mutta vika oli johdannainen Ilmistä.
Kiinnostaa erityisen paljon siksi, että omassa on lambdan kanssa joku mystinen ongelma. Ei näytä anturin vaihto auttavan.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: ilmi
Elikkäs. Vierestä seurasin Boschin huoltomiehen työskentelyä ja hän siinä kertoili ja näytöltä näytti mitä tapahtuu.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Häh häh? Jos ilmiltä tulee väärää tietoa niin miten se lambdamittauksen sotkee? Piirtääkö lambda vääränlaista käyrää vai eikö välillä piirrä ollenkaan?samppa kirjoitti:Lambda sekoili, mutta vika oli johdannainen Ilmistä.
Kiinnostaa erityisen paljon siksi, että omassa on lambdan kanssa joku mystinen ongelma. Ei näytä anturin vaihto auttavan.
Vikarekisteristä löytyi Lambda vika: "Käynyt yli säätörajan". Noh sitten reaaliaikaisessa testauksessa ohjelma pyysi ILMIn kohdalla polkaista kaasun pohjaan: Jännitearvo ei noussut tavoitelluun 4.5V:iin vaan jäi 3.45Viin. Samalla Lambdan säätöarvo näytti 123%. Maksimiarvon tulisi olla 100%. Joten diagnoosi oli että kun kaasu polkaistiin pohjaan, ilmaa+syöttöä tuli enemmän koneeseen mitä ilmi kertoi. Tästä huolestuneena lambda päättää sekoilla ja säätää "yli". Btw. Pakokaasuarvot näyttivät huippuhyviltä, miltei laihalta.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
mutta kun ei raaski kun tehot tallella ja ei muuta vaivaa ole... enkä ole kyllä varma ettei mulla sitten ole jonkunmallinen hermo vika että jalka nykii ,no tuskimpa sentään mutta kyllä se nykiminen on todella harvinaista,koko kierrosalueen läpi kiihtyy tasaisesti rajoittimelle asti,no broblem... en vaihda ennen kuin pakon sanelemasta syystä
Life is too short to drive boring cars.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Re: ILMI
[OT] Ei oo todellista. Vielä käsittämättömämpi hintaero kuin V6:n ilmissä. Minkälaiset katteet DA noista varaosista oikein vetää??? [/OT]samppa kirjoitti:Nonni. Eilen putsasin ilmin, ei auttanut. Delta-autossa 430€, ei kauppoja. Boschin huolto 180€. Varaosamaailmasta Boschin alkuperäinen 130€. Kaupat tuli.
nyki
Hain ilmin ja panin kiinni. Loppui siihen nykimiset sun muut heittelyt käynnissä. Tehojakin alkoi löytymään... Tilasivat osan suoraan saksasta boschilta.Bones kirjoitti:Pakko nostaa..
Samppa, saitko ikinä ilmiä ja auttoiko?
Tarttis nimittäin käydä sellanen ostamassa. Plus tietty ajoituksenmuunnin ja kaikki perkeleen alustan osat tän talven aikana ja muutama valo kojetauluun ja maalauttaa helmat..