75 sähkö ongelmia...
Valvoja: Moderators
75 sähkö ongelmia...
Eli olisin vähän kaivannut apua seuraavanlaisen ongelman kanssa.
Auto on 90 mallinen 2.0 75 twin Spark.
Homma lähti siten liikkeelle et yks aamu auto ei startannut. Aikasemmin autoon on laitettu sellanen nappi josta saa auton käynnistettyä suoraan ku on virtalukon kanssa ollut mystistä ongelmaa. Tämän kanssa sain auton käyntiin.
Pikkuhiljaa alkoi vaikuttaa et akku on loppu ja voihdoin uuden. No se ei kuiteenkaan auttanut vaan ihan reilun ajelun jälkeen ajaessani yhtäkkiä alkoi hälytysvilkut palamaan ja moottori sammui. Tämän jälkeen se ei enää startannut. Otin kaapeleilla virtaa siitä vanhasta akusta ja homma lähti taas toimimaan. Sama juttu toistui kuitenkin kilometrin jälkeen. Starttasin taas toisen akun avulla ja pääsin köröttelemään kotiin. Siinä koitin etsiä vikaa ja luulin sen löytyneenkin rikkinäisestä seisontavalosta. Tämän jälkeen taas homma pelitti mukavasti, kunnes taas sama homma toistui. Tuntuu siis että virrat katoaa kokonaan ja sammumisen jälkeen ei puhtia riitä edes paneelin valoihin, toisilla kerroilla on taas riittänyt. Tämän jälkeen auto kuitenkin taas käynnistyy ilman mitään operaatioita.
Nyt se sitten välillä starttaa normaalisti, välillä vaan siitä nappulasta. Toisinaan ei siitäkään. Välillä kulkee ihan normaalisti ja välillä nikotellen. Tämä siis viimeisen muutaman päivän aikana. Tyhjäköynnillä ei missään vaiheessa ole ollut mitään ongelmia.
Laturi toimii ainakin tyhjäkäynnillä. Akun maajohto on kunnossa.
Missä voisi olla vika???
Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista!
Auto on 90 mallinen 2.0 75 twin Spark.
Homma lähti siten liikkeelle et yks aamu auto ei startannut. Aikasemmin autoon on laitettu sellanen nappi josta saa auton käynnistettyä suoraan ku on virtalukon kanssa ollut mystistä ongelmaa. Tämän kanssa sain auton käyntiin.
Pikkuhiljaa alkoi vaikuttaa et akku on loppu ja voihdoin uuden. No se ei kuiteenkaan auttanut vaan ihan reilun ajelun jälkeen ajaessani yhtäkkiä alkoi hälytysvilkut palamaan ja moottori sammui. Tämän jälkeen se ei enää startannut. Otin kaapeleilla virtaa siitä vanhasta akusta ja homma lähti taas toimimaan. Sama juttu toistui kuitenkin kilometrin jälkeen. Starttasin taas toisen akun avulla ja pääsin köröttelemään kotiin. Siinä koitin etsiä vikaa ja luulin sen löytyneenkin rikkinäisestä seisontavalosta. Tämän jälkeen taas homma pelitti mukavasti, kunnes taas sama homma toistui. Tuntuu siis että virrat katoaa kokonaan ja sammumisen jälkeen ei puhtia riitä edes paneelin valoihin, toisilla kerroilla on taas riittänyt. Tämän jälkeen auto kuitenkin taas käynnistyy ilman mitään operaatioita.
Nyt se sitten välillä starttaa normaalisti, välillä vaan siitä nappulasta. Toisinaan ei siitäkään. Välillä kulkee ihan normaalisti ja välillä nikotellen. Tämä siis viimeisen muutaman päivän aikana. Tyhjäköynnillä ei missään vaiheessa ole ollut mitään ongelmia.
Laturi toimii ainakin tyhjäkäynnillä. Akun maajohto on kunnossa.
Missä voisi olla vika???
Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista!
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5 ... a+huolt%2A
Auto Milano on Alfoihin erikoistunut, muttei kovin edullinen.
Kuinka ollakkaan, vaimo soitti aamulla Jyväskylästä, että meidän 75 TS hyytyi maantielle. Starttaa, bensa tuoksuu, mutta ei käy. Auto on nykäskylässä korjaamolla, ei ole vielä tullut tietoa mahdollisesta viasta.
Ollaan kohtalotovereita
Auto Milano on Alfoihin erikoistunut, muttei kovin edullinen.
Kuinka ollakkaan, vaimo soitti aamulla Jyväskylästä, että meidän 75 TS hyytyi maantielle. Starttaa, bensa tuoksuu, mutta ei käy. Auto on nykäskylässä korjaamolla, ei ole vielä tullut tietoa mahdollisesta viasta.
Ollaan kohtalotovereita
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Latauksessa luultavasti vika.
Omassa Twin sparkissa oli joskus laturin hihna sen verta löysällä, että ei ladannut kun tyhjäkäynnillä vähäsen. Kierroksilla alkoi hihna luistaa ja lataus loppui. Hihna ei kyllä vinkunut luistaessaan.
Koita ekaks se hihnan kireys. Sit jos sulla tai jollain kaverilla on yleismittari niin mittaa sillä akun jännite auton käydessä, sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla. Jännite pitäis olla varmaan jotain 13-14 volttia.
Näitä yleismittareita saa muutamalla eurolla vaikka tarjoustalosta.
Jos hihna ei luista, johdot on kaikki kiinni/kunnossa ja lataus on huono niin laturin hiilet saattavat olla loppu.
75:ssä on tyyppivikana huono virtalukon pohja (uuden saa mm. Motonetistä), jonka takia noita starttinappeja on laitettu. Omassa huomasin sen, että jos oli huono akku tai jännite muuten tippunut, niin virtalukosta ei aina enää yhdistänyt vaan starttinapista sai silloin käynnistää.
Omassa Twin sparkissa oli joskus laturin hihna sen verta löysällä, että ei ladannut kun tyhjäkäynnillä vähäsen. Kierroksilla alkoi hihna luistaa ja lataus loppui. Hihna ei kyllä vinkunut luistaessaan.
Koita ekaks se hihnan kireys. Sit jos sulla tai jollain kaverilla on yleismittari niin mittaa sillä akun jännite auton käydessä, sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla. Jännite pitäis olla varmaan jotain 13-14 volttia.
Näitä yleismittareita saa muutamalla eurolla vaikka tarjoustalosta.
Jos hihna ei luista, johdot on kaikki kiinni/kunnossa ja lataus on huono niin laturin hiilet saattavat olla loppu.
75:ssä on tyyppivikana huono virtalukon pohja (uuden saa mm. Motonetistä), jonka takia noita starttinappeja on laitettu. Omassa huomasin sen, että jos oli huono akku tai jännite muuten tippunut, niin virtalukosta ei aina enää yhdistänyt vaan starttinapista sai silloin käynnistää.
Re: 75 sähkö ongelmia...
Tarkista muut maadoituspisteet: ventiilikopan liittimet, lukkopeltin liittimet, maajohto korin ja vauhtipyöränkopan väliin (pitää mennä auton alle apukuskin puolella v-maisessa paikassa) tarkista myös että akunkengät ovat kunnolla kiinni. Minun t-sparkkilla oli samanlaiset oireet kun akun +johto ei ollut kunnolla kiinni.RTG kirjoitti: Laturi toimii ainakin tyhjäkäynnillä. Akun maajohto on kunnossa.
Missä voisi olla vika???
/Kaj
mulla oli kans samanlaisia ongelmia.. viaksi paljastui laturi loppujen lopuksi.. muutama tinaus oli sulanut laturin sisältä ja varmuuden vuoksi vaihtoin myös jännitteensäätäjäkin.. nyt sitte on pelanut menemään..
Savo..
Kannattaa tarkastaa kaikki sytystä ohjaavat liitokset..Itsellä hyytyi huoltiksen pihaan auto ja eikä kirveelläkään käyntiin...ja vika löytyi hapettuneesta liitoksesta..
tai myös pahin vaihto ehto on että boksi on mennyt.. kuten meikäläisellä meni kesällä..
Savo..
Kannattaa tarkastaa kaikki sytystä ohjaavat liitokset..Itsellä hyytyi huoltiksen pihaan auto ja eikä kirveelläkään käyntiin...ja vika löytyi hapettuneesta liitoksesta..
tai myös pahin vaihto ehto on että boksi on mennyt.. kuten meikäläisellä meni kesällä..
alfa romeo 75 se ainoa oikea.. ainakin melkein..
Kiitos vinkeistä!
Vähän vaikuttaa siltä että vika saatto olla tossa hihnassa. Ekalla tarkistuskerralla vaikutti ihan kireeltä, mut tänää ku koitin ja kattelin päivänvalossa ni kyllähän se vähän ehtoopuolella alko olemaan. Mitään ääntä ei oo tosiaan pitäny.
No vaihdoin uuden hihnan mut siinä vaihdossahan sitten taas uus soppa syntyi. En ehtinyt edes voimaa antamaan ku se runkoon kiinnittyvä ylempi pultti katkes ja jämät jäi sinne sisälle... Voi v...
Sain sen siihen kohtuu tukevasti kuitenkin väliaikaisesti laitettua paikalleen ja täytyy nyt kattoa ku tulee kilometrejä et miten käy, selvisinkö tolla vai pitääkö ottaa se mittari käteen.
Vähän vaikuttaa siltä että vika saatto olla tossa hihnassa. Ekalla tarkistuskerralla vaikutti ihan kireeltä, mut tänää ku koitin ja kattelin päivänvalossa ni kyllähän se vähän ehtoopuolella alko olemaan. Mitään ääntä ei oo tosiaan pitäny.
No vaihdoin uuden hihnan mut siinä vaihdossahan sitten taas uus soppa syntyi. En ehtinyt edes voimaa antamaan ku se runkoon kiinnittyvä ylempi pultti katkes ja jämät jäi sinne sisälle... Voi v...
Sain sen siihen kohtuu tukevasti kuitenkin väliaikaisesti laitettua paikalleen ja täytyy nyt kattoa ku tulee kilometrejä et miten käy, selvisinkö tolla vai pitääkö ottaa se mittari käteen.
Jahas, RTG:n auto kulkee. Taisit selvitä kuitenkin helpolla.
Minun tarinani on tässä:
Kaikki alkoi jo monta vuotta sitten…Erään kerran vaimo ajoi auto tallista. Seiskavitonen kulki 20 metriä ja pysähtyi. Eikä lähtenyt käyntiin. Oli heinäkuu ja monet pikkukorjaamot oli kiinni. Sain yhden pikkupajan ottamaan auton katsottavaksi. Hinattiin Alfa kaverin Kadetilla auto sinne. Soitto muutaman päivän päästä: Ei ymmärretä, hae pois. Seuraavaksi Opel veti autoni oikeaan merkkikorjaamoon (ei Alfa, eikä Fiat). Moottorista ei löytynyt puristuspaineita ilmoitettiin. Stop tykkänään, sanoin ja maksoin laskun.
Vuokrasin trailerin, lainasin Volvon. Alfalle löytyi ymmärtäjä. Moottori oli aivan kunnossa, bensapumppu (ja virtalukon pohja) oli vaihdettu. Vai ettei puristuksia, HAH!
Viikkoja myöhemmin vaimo soittaa Automarketin pihalta: Ei käy, olen VIHAINEN. Kaksnelikymppisen perässä seiskavitonen siirtyi neljännelle eri korjaamolle. Kyseinen korjaamo on ollut asiallinen, mutta kytki bensapumpun niin, ettei nokka-akselin ajoitus toiminut ja tehoja oli hukassa. Bensapumpun vaihtaneen korjaamon kytkennät eivät olleet kunnossa tai kyseessä oli siihen liittymätön sähkövika, en tiedä.
Se ajoituksen toimimattomuus tuli ilmi, kun auto oli bensapumpun vaihtaneella korjaamolla. Vikaa ei kuitenkaan korjattu sillä kertaa.
Vein auton viidennelle korjaamolle. He kytkivät sähköt uudelleen ja tehot palasivat. Vihdoinkin asiat olivat onnellisesti. Olikohan tämä syksyllä 2003.
Nyt sitten maanantai aamuna 28.11.2005 auto hyytyi. Vaimo löysi sille korjaamon. Tänään olivat soittaneet hänelle: On tainnu tulla tehtyä vähän omia kytkentöjä bensapumppuun.
Kolme kertaa auto jäänyt tielle tämän takia. Varma en voi olla, mutta luulen, että bensapumpun asennuksessa on ollut huolimattomuutta. Emäntä ei ole vielä ilmoittanut saiko auton jo tänään pois ja onko vika varmistunut. Rupesi muuten jo puhumaan jotain uuden auton ostamisesta.
Tiedot ovat autoa korjanneilta ihmisiltä. Mahdolliset tekniset epätarkkuudet johtuvat siitä, että olen ymmärtänyt jotain sinnepäin.
Täytyy olla tarkka mihin autonsa vie. Pahimmillaan voi olla edessä tällainen vikojen ketju.
Kyllä nyt sieppaa. On pakko lähteä tallille ja laittaa America (talviseisonnassa) käyntiin ja koneen lämmettyä kaasutella sulosointuja ilmoille niin pitkään että rauhoittuu.
Minun tarinani on tässä:
Kaikki alkoi jo monta vuotta sitten…Erään kerran vaimo ajoi auto tallista. Seiskavitonen kulki 20 metriä ja pysähtyi. Eikä lähtenyt käyntiin. Oli heinäkuu ja monet pikkukorjaamot oli kiinni. Sain yhden pikkupajan ottamaan auton katsottavaksi. Hinattiin Alfa kaverin Kadetilla auto sinne. Soitto muutaman päivän päästä: Ei ymmärretä, hae pois. Seuraavaksi Opel veti autoni oikeaan merkkikorjaamoon (ei Alfa, eikä Fiat). Moottorista ei löytynyt puristuspaineita ilmoitettiin. Stop tykkänään, sanoin ja maksoin laskun.
Vuokrasin trailerin, lainasin Volvon. Alfalle löytyi ymmärtäjä. Moottori oli aivan kunnossa, bensapumppu (ja virtalukon pohja) oli vaihdettu. Vai ettei puristuksia, HAH!
Viikkoja myöhemmin vaimo soittaa Automarketin pihalta: Ei käy, olen VIHAINEN. Kaksnelikymppisen perässä seiskavitonen siirtyi neljännelle eri korjaamolle. Kyseinen korjaamo on ollut asiallinen, mutta kytki bensapumpun niin, ettei nokka-akselin ajoitus toiminut ja tehoja oli hukassa. Bensapumpun vaihtaneen korjaamon kytkennät eivät olleet kunnossa tai kyseessä oli siihen liittymätön sähkövika, en tiedä.
Se ajoituksen toimimattomuus tuli ilmi, kun auto oli bensapumpun vaihtaneella korjaamolla. Vikaa ei kuitenkaan korjattu sillä kertaa.
Vein auton viidennelle korjaamolle. He kytkivät sähköt uudelleen ja tehot palasivat. Vihdoinkin asiat olivat onnellisesti. Olikohan tämä syksyllä 2003.
Nyt sitten maanantai aamuna 28.11.2005 auto hyytyi. Vaimo löysi sille korjaamon. Tänään olivat soittaneet hänelle: On tainnu tulla tehtyä vähän omia kytkentöjä bensapumppuun.
Kolme kertaa auto jäänyt tielle tämän takia. Varma en voi olla, mutta luulen, että bensapumpun asennuksessa on ollut huolimattomuutta. Emäntä ei ole vielä ilmoittanut saiko auton jo tänään pois ja onko vika varmistunut. Rupesi muuten jo puhumaan jotain uuden auton ostamisesta.
Tiedot ovat autoa korjanneilta ihmisiltä. Mahdolliset tekniset epätarkkuudet johtuvat siitä, että olen ymmärtänyt jotain sinnepäin.
Täytyy olla tarkka mihin autonsa vie. Pahimmillaan voi olla edessä tällainen vikojen ketju.
Kyllä nyt sieppaa. On pakko lähteä tallille ja laittaa America (talviseisonnassa) käyntiin ja koneen lämmettyä kaasutella sulosointuja ilmoille niin pitkään että rauhoittuu.
Sori RTG, mutta jatkan vuodattamista tähän sun aloittamaan juttuun.
Tää '88 twinspark on auto johon olen laittanut aika paljon rahaa, pääosin tyhmyyttäni.
Huomasin kuskin puolen eturenkaan kuluneen sisäreunastaan. Vein auton edulliseen nelipistesuuntaukseen. Arvot taulukon mukaisen, ei säädetty, neljä kymppiä (muistaakseni) kiitos. Alfaspesialistikaan ei osannut mitään tehdä, kun lappu näytti ok ja omia mittalaitteita ei ollut. Myöhemmin vein Alfan Karikon Autotaloon (BMW, Chrysler, Nissan). Viedessäni autoa kysyin: Entä jos sieltä ei löydykkään vikaa, mitä sitten tehdään. Tiskin toiselta puolelta vastattiin: Jos rengas kuluu epäsäännöllisesti, sieltä löytyy vika ja säädettävää. Arvot säädettiin ja kuluminen loppui. Maksoi kuutisn kymppiä. Minulle asian korjaamine maksoi sata euroa, kahteen kertaan kun piti teettää.
Lokasuojan kaaren hitsauksen jälkeen päätin maalauttaa koko tessun. Vein sen ensimmäiseen mieleeni tulleeseen maalaamoon. Pinnasta tuli appelsiinia ja pikku punaisia roiskeita oli peilissä, puskurissa ja ovenkahvassa. Maalaus maksoi yli tuhat euroa, jolla oletin saavani asiallista jälkeä. Hain auto tammikuun pimeänä aamuna, enkä tarkistanut sitä paremmin. Seiskavitonen seisoi tallissa aika pitkään, ennenkuin katsoin sitä tarkemmin. Pettymys oli suuri.
Jätin auton viemättä ruostesuojaukseen, kunn luulin vaihtavani sen pian. Vieläkin auto on meidän käyttöauto, mutta pohjassa alkaa olla ruostevaurioita. Niiltä olisin välttynyt varmasti viidensadan ruostesuojauksella. Hitsaukseen menee helposti enemmän.
Ensi kevät näyttää meneekö tessu myyntiin, jääkö varaosiksi vai kunnostutanko sen.
Nyt vain toivon, että auto pelaa seuraavat kolme kuukautta, kun vaimo ajaa sillä paljon. Ties vaikka muuten hän rupeaa puhumaan uuden japsiauton ostamisesta. Toisaalta kävin minäkin eilen katsomassa kohtuu ajettujen Impreza Turbojen hintoja.
Tää '88 twinspark on auto johon olen laittanut aika paljon rahaa, pääosin tyhmyyttäni.
Huomasin kuskin puolen eturenkaan kuluneen sisäreunastaan. Vein auton edulliseen nelipistesuuntaukseen. Arvot taulukon mukaisen, ei säädetty, neljä kymppiä (muistaakseni) kiitos. Alfaspesialistikaan ei osannut mitään tehdä, kun lappu näytti ok ja omia mittalaitteita ei ollut. Myöhemmin vein Alfan Karikon Autotaloon (BMW, Chrysler, Nissan). Viedessäni autoa kysyin: Entä jos sieltä ei löydykkään vikaa, mitä sitten tehdään. Tiskin toiselta puolelta vastattiin: Jos rengas kuluu epäsäännöllisesti, sieltä löytyy vika ja säädettävää. Arvot säädettiin ja kuluminen loppui. Maksoi kuutisn kymppiä. Minulle asian korjaamine maksoi sata euroa, kahteen kertaan kun piti teettää.
Lokasuojan kaaren hitsauksen jälkeen päätin maalauttaa koko tessun. Vein sen ensimmäiseen mieleeni tulleeseen maalaamoon. Pinnasta tuli appelsiinia ja pikku punaisia roiskeita oli peilissä, puskurissa ja ovenkahvassa. Maalaus maksoi yli tuhat euroa, jolla oletin saavani asiallista jälkeä. Hain auto tammikuun pimeänä aamuna, enkä tarkistanut sitä paremmin. Seiskavitonen seisoi tallissa aika pitkään, ennenkuin katsoin sitä tarkemmin. Pettymys oli suuri.
Jätin auton viemättä ruostesuojaukseen, kunn luulin vaihtavani sen pian. Vieläkin auto on meidän käyttöauto, mutta pohjassa alkaa olla ruostevaurioita. Niiltä olisin välttynyt varmasti viidensadan ruostesuojauksella. Hitsaukseen menee helposti enemmän.
Ensi kevät näyttää meneekö tessu myyntiin, jääkö varaosiksi vai kunnostutanko sen.
Nyt vain toivon, että auto pelaa seuraavat kolme kuukautta, kun vaimo ajaa sillä paljon. Ties vaikka muuten hän rupeaa puhumaan uuden japsiauton ostamisesta. Toisaalta kävin minäkin eilen katsomassa kohtuu ajettujen Impreza Turbojen hintoja.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Älä muuta virka!Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Kyllä nyt täytyy vähän ihmetellä että miten voi olla noin vaikeaa diagnosoida ja vaihtaa yksi (tai kaksihan niitä Sparkissa on) viallinen bensapumppu
Ja miten voi saada ajoituksenmuuntimen pois pelistä bensapumppua kytkemällä?
Jos, Savo, tässä sun autossa on vaihdettu bensapumppu (painepumppu) ja/tai sen sulake, niin veikkaanpa, että tankin sisäinen imevä pumppu on pois pelistä. Syynä voi olla katkennut johto tankin läpiviennin kohdalla.
Eli jos tämä imevä pumppu ei toimi niin painepumppu joutuu liian koville imiessään gason tankista ja polttaa näinollen joko sulakkeen tai koko pumpun -> matka tyssää siihen.
Tankin ollessa yli puoliksi täynnä gaso tulee omalla painollaan painepumpulle ja näin painepumppu ei kuormitu liikaa vaikka tankin sisäinen imevä pumppu ei toimisikaan.
Ehdotan, että otat selvää imevän pumpun toiminnasta. Painepumpun käry maksaa kuitenkin 8-90e per käry... siis pelkkä osa
Minä ajoin ts.llä noin puolitoistavuotta ilman toimiva imupumppua....Ja kun meinasin osta uuden muukkoselta niin se sanoi että niitä ei enää saa mutta auto toimii hyvin ilmaankin....Abarth kirjoitti: Eli jos tämä imevä pumppu ei toimi niin painepumppu joutuu liian koville imiessään gason tankista ja polttaa näinollen joko sulakkeen tai koko pumpun -> matka tyssää siihen.
/Kaj
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Jep. Itse ajoin myös useamman kuukauden tietämättä, että imevä pumppu ei toimi (oli johdot katki).
Ei se heti sitä painepumppua riko, mutta ei todellakaan tee hyvää ajella pelkällä painepumpulla, ellei sitten pidä tankkia aina yli puolenvälin.
Mulla ehti menemään useampi sulake ja kaksi painepumppua ennen kuin tajusin korjata johdot.
Ei se heti sitä painepumppua riko, mutta ei todellakaan tee hyvää ajella pelkällä painepumpulla, ellei sitten pidä tankkia aina yli puolenvälin.
Mulla ehti menemään useampi sulake ja kaksi painepumppua ennen kuin tajusin korjata johdot.
Kiitos vinkistä. Bensapumppu uusittiin ja auto käy ja kukkuu taas. Laskussa lukee:" polttoaine pumpun rele korvattu joillain muulla releellä?" Mitähän tuo voisi vaikuttaaAbarth kirjoitti:Jos, Savo, tässä sun autossa on vaihdettu bensapumppu (painepumppu) ja/tai sen sulake, niin veikkaanpa, että tankin sisäinen imevä pumppu on pois pelistä. Syynä voi olla katkennut johto tankin läpiviennin kohdalla.
Eli jos tämä imevä pumppu ei toimi niin painepumppu joutuu liian koville imiessään gason tankista ja polttaa näinollen joko sulakkeen tai koko pumpun -> matka tyssää siihen.
Tankin ollessa yli puoliksi täynnä gaso tulee omalla painollaan painepumpulle ja näin painepumppu ei kuormitu liikaa vaikka tankin sisäinen imevä pumppu ei toimisikaan.
Ehdotan, että otat selvää imevän pumpun toiminnasta. Painepumpun käry maksaa kuitenkin 8-90e per käry... siis pelkkä osa
Pumppu alkaa toimia heti kun laittaa virrat päälle. Muistelen, että sen pitäisi toimia vain auton käydessä?
Taidan ratkaista tuon mahdollisen imevän pumpun ongelma jatkamalla Alfailua Americalla lumien sulettua. Tessussa alkaa olla sen verran paljon hitsattavaa ja kone vie paljon öljyä, ettei korjauttaminen enää kannata.
Ainakin kaksi Alfaa kuuluisi perheessä olla. Pääsenköhän ensivuonna testailemaan etuvetomalleja?
mulla oli omassa 75 sellaista ongelmaa, että auto sammuili ajossa ja yleensä lähti omin avuin käyntiin ja sillai... ja sitten ei lähde kunnolla käyntiin ees päivän seisomisen jälkeen. ensin etittiin vikaa sytytys puolasta, sitten virranjakajasta ja sitten viimeiseksi katottiin virtalukko, mutta vika ei ollut oikeestaan näissä vaan siinä että joku oli katkaissut johdon virtalukon ja sytytyspuolan välistä(lähempänä virtalukkoo) ja se oli vaan yhdistetty sormin se johto...tänään huomasin että rungon ja moottorin välinen maajohto on kulunut, pitää vaihtaa se tossa kun ehtii, mut kun on viel armeijassa, mut onneks on tj 20! [/quote]
Jatketaan tänne kun uutta en viitsi aloittaa.
Eli 75Ts lähtee heikosti käymään. Starttaa hienosti mutta ei vaan lähde... Yön yli, aamulla startatessa lähtee hienosti käymään ILMAN b.pumpun releen naputusta.
Akun lepojännite 12.49V Vaikuttaa aika alhaiselta...
Mittailin tossa äsken että b.pumpulle tulee sähkö (11.3V) virrat päällä. Tiheä tempoinen naputus releestä. Releelle tulee 12.45V virrat päällä.
B.pumpun jännite käydessä noin 14V.
Voikos virtalukonpohja temppuilla jotenkin? Virtalukolta lähtevän johto "nipun" liitin on jotenkin oma patentti, naaras osaan on tehty juotoksia ja mahdollisesti lisätty johtoja kun siinä maajohdon kanssa on liitetty valk.ruskea johto ja toinen liitin vihr. musta ja ruskea.
Eli vaikeasti selitetty ongelma.. mutta osaako kukaan sanoa tähän ratkaisua
Eli 75Ts lähtee heikosti käymään. Starttaa hienosti mutta ei vaan lähde... Yön yli, aamulla startatessa lähtee hienosti käymään ILMAN b.pumpun releen naputusta.
Akun lepojännite 12.49V Vaikuttaa aika alhaiselta...
Mittailin tossa äsken että b.pumpulle tulee sähkö (11.3V) virrat päällä. Tiheä tempoinen naputus releestä. Releelle tulee 12.45V virrat päällä.
B.pumpun jännite käydessä noin 14V.
Voikos virtalukonpohja temppuilla jotenkin? Virtalukolta lähtevän johto "nipun" liitin on jotenkin oma patentti, naaras osaan on tehty juotoksia ja mahdollisesti lisätty johtoja kun siinä maajohdon kanssa on liitetty valk.ruskea johto ja toinen liitin vihr. musta ja ruskea.
Eli vaikeasti selitetty ongelma.. mutta osaako kukaan sanoa tähän ratkaisua
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Itsellä vastaavan oireen aiheutti hanskalokeron takana oleva besapumpun releelle/virtalukolta/bensapumpulta tulevien johtojen liitin. Vika alkoi satunnaisena, mutta paheni koko ajan, ja jätti lopulta tielle, kun pumppu ei saanut enää ollenkaan virtaa. Vedä hanskalokero pois paikaltaan ja liittimet näkyy. Avaa liitin ja levitä niitä liittimen "sieluja" pienellä ruuvarilla ja roiski samalla crctä tai jotain muuta soveltuvaa ainetta sinne.
Itsellä toimi tämä, kun oli ensin vika löytynyt. Toiminut sen jälkeen kun junan vessa.
Itsellä toimi tämä, kun oli ensin vika löytynyt. Toiminut sen jälkeen kun junan vessa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Pyöriikö se pumppu startatessa? Jotenkin epäilyttää, että miten virtalukossa voi olla vika, jos kerran pyörittääkin startatessa. Tuli silloin itseltä vikaa etsiessä selvitettyä kyllä tuo toiminta startatessa, mutta nyt ei muistu kirveelläkään. Onko sulla sähkökaavioita, mistä katsoa vinkkiä. Pistä PM, jos tarvitset voin katsoa, jos löydän omani.
Bensapumpun rele sai muistaakseni ohjauksensa moottorin ohjausboxilta. Eli jos sen releen kelan vetäisee suoraan maihin, niin voi olla, että starttaa. Itsellä taisi olla tuo boxilta releelle tuleva karva, joka ei kytkenyt.
Bensapumpun rele sai muistaakseni ohjauksensa moottorin ohjausboxilta. Eli jos sen releen kelan vetäisee suoraan maihin, niin voi olla, että starttaa. Itsellä taisi olla tuo boxilta releelle tuleva karva, joka ei kytkenyt.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Yleisemmin taidetaan kehuskella noista Ah määristä. Eli esim.55Ah tai 70Ah akku. Hieman yksinkertaistaen tuo kertoo kauanko akusta voi ottaa virtaa. Eli jos vaikka valot jää päälle niin tuo 70Ah akku jaksaa polttaa niitä kauemmin. Samoin se siis kestää useamman starttaus yrityksen.
Akuissa on myös lukema XXX A joka kertoo käynnistysvirran.
Akuissa on myös lukema XXX A joka kertoo käynnistysvirran.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Pistetäänpä tänne, eilen lähtiessäni töistä lähivalot eivät syttyneet heti, vaan vasta kun lähdin parkista. Toimivat normaalisti 35km kaverini luikse ajaessa. Lähtiessä sieltä lähivalot eivät palaneet ollenkaan noin 20km, pysähtyessäni taas ne alkoivat toimimaan, mutta kun seuraavan kerran vaihdoin pitkille valoille lakkasivat toimimasta. Missä olisi vikaa? Valojen viikseä arvelin itse mutta onko kenelläkään kokemusta vastavasta?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 28 Kesä 2007, 13:31
- Paikkakunta: Pohjankuru
Re: 75 sähkö ongelmia...
Homma lähti siten liikkeelle et yks aamu auto ei startannut. Aikasemmin autoon on laitettu sellanen nappi josta saa auton käynnistettyä suoraan ku on virtalukon kanssa ollut mystistä ongelmaa. Tämän kanssa sain auton käyntiin.
Kuuleppas, hanki suosiolla uus virtalukon pohja, vaikkapa Motonetistä, ei maksa kamalasti. Ja homma pelittää. toisekseen, Alfassa sähköviat kuuluu hintaan, esimerkiksi maadoitukset kettuilee usein. kontaktispraytä vaan peliin...
Kuuleppas, hanki suosiolla uus virtalukon pohja, vaikkapa Motonetistä, ei maksa kamalasti. Ja homma pelittää. toisekseen, Alfassa sähköviat kuuluu hintaan, esimerkiksi maadoitukset kettuilee usein. kontaktispraytä vaan peliin...
Savun hälvennyttyä tarkistetaan kytkennät !!
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
^Jep. Tuppaa liittimen sielut löystymään. Itse otin auki ja levitin uros-liittimiä hiukan pienen ruuvarin kärjellä ja tietty CRCt tai muut vastaavat kaveriksi. On toiminut sen jälken moitteetta. Oireena tuossa ainakin itsellä oli se ettei bensapumppu pyöri. Startilla saa sahata vaikka maailman tappiin, muttei lähde käyntiin.
Lisätään vielä, että liittimeen pääsee käsiksi kun vetää hanskalokeron kannen pois ja kurkkii alakautta.
Lisätään vielä, että liittimeen pääsee käsiksi kun vetää hanskalokeron kannen pois ja kurkkii alakautta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tosiaan tuo pitkälti läpikäyty 75 turbo ei lähde käyntiin.. Tuntuu että sytytys sytyttelisi miten sattuu. Tai sitten suuttimet ovat tukkentuneet 10kk aikana. Kun tuohon vaihdettiin TS:n imusarja turbon antureilla tyhjäkäyntimoottoria lukuunottamatta niin eikai se ihan moottorista voi olla kiinni? Auto lupaa muttei kuitenkaan ole lähdössä, mikä käynnistyksessä on jännää niin sytytys tai joku on niin pielessä että välillä startti töksähtää ja sitten alkaa taas starttaamaan. Kaikki tulpat kakkosta lukuunottamatta ovat märkiä ja kipinä tulee. Pitäisiköhän nuo suuttimet nyt sitten pestä? E: Tilanne taisi laueta. Tuli tuossa aiemmin mietittyä ettei jakajan kannen asennolla ole väliä kun ei siinä ole mitään merkkejäkään mutta kyllähän se tosiaan tasan väärinpäin kahdesta mahdollisuudesta oli ja sillähän on juuri se väli että väärinpäin kone taitaa tosiaan vähän yskiä.. huoh. Positiivista on se että johdot oli alunperin oikein paikallaan, sitten kun käänsin kaksi väärinpäin niin auto alkoi edes vähän luvata. Asiaan liityen onko syttyjohtojen mitoitus kuinka tarkka, koska kun ostaa tarvikejohtoja niin toiset ovat pidempiä ja toiset lyhyempiä kuin alkuperäiset. Toisinsanoen kuinkahan paljon johtojen pituusero alkuperäisiin saa olla että alkaa tulemaan mahdollista nakutusta?
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 25 Kesä 2008, 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ei sähkövika mutta omassa turbossani kävi niin että kasasin auton niin että toinen nokka oli 180 astetta väärin. Siellä on kahdet merkit. Venttiilit aukesivat ja sulkeutuivat samaan tahtiin. Oli siis ihan normaalit puristukset. Eipä vaan jostain syystä halunnut käynnistyä. Jos nokat olleet irti niin tuo on mahdollista. Muistaakseni yläkuolokohta, kipinä 1.tulpalle (jakajassa siis) ja 1.pytyn nokkien pitää osoittaa ulospäin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
No eihän se auto vieläkään käyntiin lähtenyt vaikka aluksi tosissaan lupasi. Ensin lupaa ja sitten alkaa bensa palamaan putkessa. Jos nokan merkit ovat kannen asennuksessa kohdallaan niin eihän sytytys tässä operaatiossa vituilleen mene? Voiko vuotavat/paskaiset suuttimet aiheuttaa em. ongelman?? kiitos. Kiva ettei bensapumppu tajua antaa paineita, tämä on tässä mallissa normaali mutta huono käytäntö tässä vaihessa joku rele katkaisee sen toiminnan konehuoneessa.. Kun manuaalisesti nostaa paineet niin ne liruu pois tankkiin. Jess. Tämäkään ei tosin ole ultimate vika mitä haen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Siis kokonaisajoitushan koostuu, perinteinen suora nelonen:
1.alapyörän y.k.k merkki, se osoittaa 1 ja 4 pytyissä on mäntä y.k.k
2.sytytyksen pitäisi olla menossa 1.sylinteriin eli pyörtimen kärki osoittaa 1.johtoon Alfalla on yleensä jakajassa pieni viiva jakajan kotelossa.
3.Nokka akseleiden asento on se että 1.sylinterin venttiilit on kiinni ja nelosessa on alkamassa imu.
Jos kansi pois ja moottoria pyörittää, voi kokonaisajoitus mennä pieleen, koska nokka-akseli(t) ja jakaja pyörii 1/2 hitaammin kuin kampiakseli. Eli kokonais ennakko olisi että jakomerkit oikein mutta sytkä on 4.pytyssä.
Tuossa nokka-akseli 180 astetta pielessä hommassa auto kyllä paukkui välillä, nähtävästi sylinteriin jää syttymiskelposta seosta ja paloaalto meni sitten mihin sattuun. Tosin mitenkään käynnistymiseltä/lupaamiselta se ei vaikuttanut. Tietysti mittasin heti puristukset jotka olivat normaalit, sitten etsin vikaa sytytys puolelta koska tuollainen ajoitusvirhe ei tullut mieleenkään.
P.S mitä tarkoitit tuolla kysymyksellä noista sytkäjohdoista.
1.alapyörän y.k.k merkki, se osoittaa 1 ja 4 pytyissä on mäntä y.k.k
2.sytytyksen pitäisi olla menossa 1.sylinteriin eli pyörtimen kärki osoittaa 1.johtoon Alfalla on yleensä jakajassa pieni viiva jakajan kotelossa.
3.Nokka akseleiden asento on se että 1.sylinterin venttiilit on kiinni ja nelosessa on alkamassa imu.
Jos kansi pois ja moottoria pyörittää, voi kokonaisajoitus mennä pieleen, koska nokka-akseli(t) ja jakaja pyörii 1/2 hitaammin kuin kampiakseli. Eli kokonais ennakko olisi että jakomerkit oikein mutta sytkä on 4.pytyssä.
Tuossa nokka-akseli 180 astetta pielessä hommassa auto kyllä paukkui välillä, nähtävästi sylinteriin jää syttymiskelposta seosta ja paloaalto meni sitten mihin sattuun. Tosin mitenkään käynnistymiseltä/lupaamiselta se ei vaikuttanut. Tietysti mittasin heti puristukset jotka olivat normaalit, sitten etsin vikaa sytytys puolelta koska tuollainen ajoitusvirhe ei tullut mieleenkään.
P.S mitä tarkoitit tuolla kysymyksellä noista sytkäjohdoista.
Viimeksi muokannut Alfistipohjoosesta, 26 Kesä 2008, 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Hieno selvennös. Varoin moottorin pyöritystä kansi irtonaisena viimeseen asti mm. koska eräs Alfa harrastaja sanoi ettei sitä saa pyörittää silloin yhtään koska sylinteriputket irtoaa. Kokeilen tässä juuri sellaista kaukaa hakua kun irroitin tulpat ja putsasin.. monennetta kertaa, mutta jätin ne irti ja pyöritin konetta ilman bensansyöttöä jotta mahdollinen sylintereissä vellova bensa häviäisi. Tulppasin tosin väärän pään bensansyötöstä koska luulin sen kiertävän toisin päin eli sain aikaan bensalammikon tallin lattialle.. Ei siinä mitään yleensä se on öljylammikko Nuo suuttimet pitäisi varmaan tosiaan pestä, puolessa sylintereistä on tulpat märät ja toisissa ei. Innostus niiden purkuun juuri kasaamisen jälkeen on tosin hieman alamäessä. Heitin juuri tankkiin puhdistusaineet mitkä olisi pitänyt heittää heti alkuun. Noilla sytytysjohtojen pituudella tarkoitin sitä kun tuli ostettua pari johtoa liian pitkinä niin jos se häiritsee sytytystä kun kipinän tulo kestää pitempään. Marginaalistahan tuo tietty on.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Marginaalista joo. Sähkö kulkee sen verran äkäseen että ei mäntä siinä paljon ehdi vanheta. Eli pituuden suhteen ollos huoleti. Ainoastaan johdoissa saattaa olla vastus eroja, en tarkoita tuon pituuden vuoksi vaan ihan yleensä. Ne vaikuttavat kipinä tehoon ja tietty mahdollisiin "radio"häiriöihin.
Ja tuo on märillä putkilla jota ei tosiaan saa pyörittää mikäli putkia ei ole lukittu.
Tässä on nyt taustalla iso tekniikan vaihto/päivitys niin en ole perillä mitä osaa on mistäkin versiosta mutta itsellä kävi turbon pa-releen kanssa niin että se oli kuorestaan halki ja pesussa meni sen sisään vettä. Auto käynnistyi mutta sammui heti, bensaa syöksyi mm.turbon tiivisteiden välistä. Vika oli helppo löytää koska pesu/syy yhteys oli niin selvä. Pikainen kuivaus ja kuoren korjaus. Siinä oli rele missä oli elektroniikkaa ja se piirilevy piti saada ujutettua sen kuoressa oleviin loviin. Enköhän saanut sen väärää väliin. Silloin katkesi yhdet ohuet langat relekannan ja piirilevyn väliltä. Taisivat jäädä kuitenkin yhteen koska auto käynnistyi ja toimi normaalisti. Kunnes tiputin konepellin alas ja moottori sammui välittömästi. Pitkällisen etsinnän ja tinauksen jälkeen auto alkoi toimimaan.
Ja tuo on märillä putkilla jota ei tosiaan saa pyörittää mikäli putkia ei ole lukittu.
Tässä on nyt taustalla iso tekniikan vaihto/päivitys niin en ole perillä mitä osaa on mistäkin versiosta mutta itsellä kävi turbon pa-releen kanssa niin että se oli kuorestaan halki ja pesussa meni sen sisään vettä. Auto käynnistyi mutta sammui heti, bensaa syöksyi mm.turbon tiivisteiden välistä. Vika oli helppo löytää koska pesu/syy yhteys oli niin selvä. Pikainen kuivaus ja kuoren korjaus. Siinä oli rele missä oli elektroniikkaa ja se piirilevy piti saada ujutettua sen kuoressa oleviin loviin. Enköhän saanut sen väärää väliin. Silloin katkesi yhdet ohuet langat relekannan ja piirilevyn väliltä. Taisivat jäädä kuitenkin yhteen koska auto käynnistyi ja toimi normaalisti. Kunnes tiputin konepellin alas ja moottori sammui välittömästi. Pitkällisen etsinnän ja tinauksen jälkeen auto alkoi toimimaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Vaihdoin turbon tyhjäkäyntimoottorin sekä alkuperäisen lämpö-anturin mikä yllätyksenä olikin eri osanumerolla. käänsin myös jakajan kannen toisinpäin muuttaen johdotuksen tietysti vastaavaksi.. Tilanne ei muuttunut mihinkään. Kylläpä jaksaa kiinnostaa kiinnostaa.. Täytyy varmaan pestä suuttimet. E: Ritsa lähti juuri käymään! Sytkäjohdot oli oikeassa järjestyksessä mutta jostain syystä lähti yhden pykälän väärästä kohtaa. Eli johdot ovat olleet miltei joka vatun asennossa kunnes oikea löytyi.. Aah huomena testit käyntiin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Mulla kävi keran noin vanhalla Lancialla, jäi pesurin kanssa päälle ja vaikka sammutin auton niin homma jatkui kun käynnisti. Hienoja vehkeitä. Vika ei koskaan uusiutunut.MiNkO^^ kirjoitti:itsellä tuli jonkunmoinen sähkö ongelma onko kellään ollut vastaavaa et 75 pyyhkijän sulat toimii myös off asennossa??
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti: