164 keskikonsoli pimee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
atra
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Tammi 2005, 14:55
Paikkakunta: Klaukkala

164 keskikonsoli pimee

Viesti Kirjoittaja atra »

Mitttarivaloista käydyn keskustelun yhteydessä kyselin keskikonsolin valoista.
Löytyykös tietoa kuinka ko systeemi on valaistu ja kuinka saisi valoa taas pimeyteen. Voishan sitä tietysti jotakin otsalamppua harkitta mutta .....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Siinä lämppärin säätöpurkissa on jokunen lamppu ja vuosimallista riippuen sen yläpuolelta löytyy tai ei löydy pienempi nappulapaneeli, jossa on myös pari lamppua. Purkki lähtee pois kun irrotat ensin sen mittariston reunaa jatkavan listan, sitä pitäisi kai liu'uttaa alaspäin että lähtee irti? Ainakin se on helppo rikkoa.
- Epäkelpokeräilijä -

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 164 keskikonsoli pimee

Viesti Kirjoittaja Andros »

atra kirjoitti:Mitttarivaloista käydyn keskustelun yhteydessä kyselin keskikonsolin valoista.
Löytyykös tietoa kuinka ko systeemi on valaistu ja kuinka saisi valoa taas pimeyteen. Voishan sitä tietysti jotakin otsalamppua harkitta mutta .....
Areffin sivuilta löytyy hyvät ohjeet. Noilla onnistuu jos ei ole automaatti-ilmastointia. Eli http://www.aref.fi/polttimot.htm

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Entäs sitten kun on se ilmastointi :oops: Löytyiskö siihen ohjetta?
Omassakin pari lamppua pimeenä, mutta olkoon vielä.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Samalla lailla se automaagikin puretaan, erona on vaan ettei sen purkkia tarvitse saada takaisin vaijereiden nokkaan vaan sähköliittimien kiinnitys riittää.
- Epäkelpokeräilijä -

atra
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Tammi 2005, 14:55
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja atra »

Tuossa hetkisitten kokeilin purkaa keskikonsolia mutta mutta

Kuinkas se lämmönsäädinhässäkkä oikein saadaan auku?
Vasemmassa reunassa olevat ruuvit löytyivät helposti peitelevyn takaa mutta se oikeassa reunassa jossakin verhoilun takana oleva ei ensiyrittämälllä löytynyt. Oliskos kellään tarjota tarkempaa vinkkiä kuin http://www.aref.fi/polttimot.htm?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kaikissa versioissa sitä ruuvia ei taida edes olla vaan pelkkä muovikieleke, joka pitää purkin etureunaa konsolin reunan takana. Silloin purnukan ei pitäisi olla kiinni muulla kuin niillä kahdella listan takana olevalla ruuvilla, lisäksi ilman suuntauksen ja lämpötilan vaijerit ahdistavat liikuttelua.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Katoppas polttimosta tiedot ja laitan ne ylös, helpottaa hakemista, kun pitäisi tuo sama purkuu aloittaa kohta.

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

atra kirjoitti:Tuossa hetkisitten kokeilin purkaa keskikonsolia mutta mutta

Kuinkas se lämmönsäädinhässäkkä oikein saadaan auku?
Vasemmassa reunassa olevat ruuvit löytyivät helposti peitelevyn takaa mutta se oikeassa reunassa jossakin verhoilun takana oleva ei ensiyrittämälllä löytynyt. Oliskos kellään tarjota tarkempaa vinkkiä kuin http://www.aref.fi/polttimot.htm?
Omassa vanhassani löysin tuon ruuvin vasta kun raotin sitä hässäkkää niin paljon että näin sen sisä kautta. Auto on valitettavasti rovaniemellä joten en kuvaa siitä saa. Mutta se oli muistaakseni keskellä sitä hässäkkää verhoilun alla.

atra
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Tammi 2005, 14:55
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja atra »

Voihan vee,

Ei auennut. Usko loppui vääntämisessä vasenta reunaa ulos ja oikeat sivulle. Toisaalta kyseinen taivuttelu vaikutti siltä että kolmatta ruuvia ei olisi, mutta satavarma en asiasta uskalla olla.

Lisävinkejä/kokemuksia/kuvia kaivataan.

Jos ja kun niin pitkälle pääsen niin otan lampputyypin ylös. Ja taidanpa napsia samalla pari kuva tuolla digivehkeellä.

ps Luulisi että maahantuoja (tai vastaavat) kommentoisivat kysymyksiä koskien tämänikäisiä autoja.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Lamput ovat ihan tavallisia 1,2-wattisia lasikantaisia. Löytyy jokaisesta autotarvikeliikkeestä.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin