lohkoläppäri 156 2.0 TS:ään

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
samppa
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 06:08
Paikkakunta: Tampere

lohkoläppäri 156 2.0 TS:ään

Viesti Kirjoittaja samppa »

Eli olis tarkoitus asennuttaa lohkolämmitin + sisähaara tuollaseen, miksi lie edellinen ei ole laitatuttanut... Onko saatavilla lohkoon asennettavia vai pelkkiä letkun väliin laitettavia? Paljokohan kustantaa? Täytyis keksiä / löytää pistokkeelle "näkymätön" paikka puskurista, onko ideoita?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

pistokkeelle paikka on ainakin siinä sumuvalon vieressä mustassa osassa
muualle se ei oikeen käy. Taitaa löytyä vain letkulämppäreitä vai miten se nyt olikaan tossa 2 litrasessa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Eiköhän se ole lohkoon tulevaa mallia. V6:ssa on lekulämppäri kun ei alumiinilohkoon sovi kuulemma laittaa lohkolämmiitintä.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

HR kirjoitti:Eiköhän se ole lohkoon tulevaa mallia. V6:ssa on lekulämppäri kun ei alumiinilohkoon sovi kuulemma laittaa lohkolämmiitintä.
Ei kai sentään??? Vaikka valurautalohko onkin, niin silti ei tietääkseni saa kuin letkulämmitintä. Näin ainakin JTS-koneessa - ei siinä taida olla edes pakkaspropun paikkaa(?). Sinänsä letkulämmittimen nimi on kuvaava eli sillä saa letkun lämmitettyä - ei juuri muuta (näin ainakin JTS:ssä).

Onko kellään V6ssa ns. säteilylämmitintä? Olen antanut itselleni ymmärtää että se olisi paljon tehokkaampi kuin letkulämmitin.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Nyt pitää kyllä mennä kurkkimaan mihin se johto päätyy, kun olen nimittäin jo useamman talven kuvitellut lämmittäväni twinsparkissa öljyjä.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Vesiletkuun se ainakin 147 2.0:ssa laitettiin, ja sellainen malli, mikä
tunkeutui mahdollisimman pitkälle moottoriin päin.
Sisähaara jäi asentamatta asennusajan puutteen takia, mutta sovituskappale sitä varten on valmiina paikallaan.
Eipä sitä silti kauheesti kaivannutkaan, auto kyllä lämpeni nopeasti
muutenkin, no viime talvi ei nyt niin kylmä ollutkaan.
Eikä tullut Iglua (tm).
Pistokkeen paikkaa kun en vahtinut, niin tölväisivät rumasti _keskelle_ oikeaa alaritilää :(. Paikattava reikä jäljellä.
Siirsin sen sitten lähes huomaamattomaan paikkaan kolmion alareikään, juurikin defan töpselin kokoinen, 156:ssa tosin ei taida käydä siihen, mutta
siinähän on sitä mustaa pintaa hyvin.
Työn hintaa en juuri nyt muista, mutta voin tarkistaa, jos oleellista.
Asennettiin yleisvaraosaliikkeessä, ei da:ssa.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Ainakin meikäläisellä se on kiinni vesiletkussa, eikä edes kovin lähellä lohkoa. Vaan eipä ole käytössä tolppaakaan... :?

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

On kanssa suunnitelmissa hommata lämppäri omaan bellaan.

Säälittää vain tunkea pistoketta mihinkään keulalle. Mahtaisko johdon saada mahtumaan tuonne konehuoneen puolelle tuosta konepellin etuosassa olevasta raosta. Joutuu tuota sitten aina availemaan mutta olispahan pistoke nätisti piilossa.

Kiinnostais kans tietää miten paljon iloa tuosta letku lohkolämppäristä sitten käytännössä on kun se lämmittää tuota letkua. Miten tuolla lämpiää kone ja öljyt? Näkyykö pakkasaamuna startatessa moottorin lämmöissä mitenkään?

Jos tuo lämmittää enemmän mieltä kuin lohkoa niin voin itse lämmittää mieltäni enemmän ja olla maksamatta kasaa euroja tuosta härpäkkeestä :)

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Eipä tuo moottorin lämmöissä juurikaan näy kun autoa käynnistää onko ollut lämppärissä vai ei. Mutta kyllä sen huomaa, että -20 pakkasessakin hyrähtää käyntiin kun kesällä kun on ollut narun perässä. Ilman johtoa paljon kankeamman kuuloista.

Ja jos joku väittää, että sisälämppäri on turha, niin ei muuta kuin kämppä siperiasta. Mielestäni tuo on talvella yhtä tärkeä verme kuin ilmastointi kesällä. Mikään oo *ittumaisempaa kun istua hemmetin kylmään autoon aamulla puoli unisena :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Webasto vaan niin johan on 80 astetta mittarissa kun pistät käyntiin 15min käytön jälkeen.
Maho kirjoitti:Mikään oo *ittumaisempaa kun istua hemmetin kylmään autoon aamulla puoli unisena
Puhumattakaan siitä että puoliunisena pitäisi vielä suunnistaa kaikki lasit jäässä :shock:

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Mitäs tämä on? Ostatte Alfan ettekä kestä kylmää :mrgreen: Toi kylmään autoon istuminenhan sitä paitsi on paras tapa herätä aamulla, ettei tarvi unisena ajella :wink: Ja ihan vain mainiten vielä pari vuotta sitten omistuksessa oli saksalainen tekele, jossa lämmityslaite lopetti täysin toimintansa alle -25°C lukemissa. Jonkinlainen ennätys sillä autolla oli 70km matka -30°C lukemissa niin siis ulkona kuin autossa sisälläkin; onneksi ajoviimaa ei sentäs ollut. Silloin toivoi että olis edes penkinlämmittimet :crazyeyes:

Onko jollain muuten tietoa mikä ton letkulämmittimen oletettu käyttöikä on? Meinaan että en ole yhtään käytettyä autoa tavannut missä se vielä toimisi :mrgreen: Tosin ne kaikki autot on olleetkin vähintään 7v. vanhoja. Ja eiköhän ne lämmittimet oo lähes uutena asennettu... Ja säteilylämmittimillä taas on poltettu useampia traktoreita :wink:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Alfisti kirjoitti:
Onko jollain muuten tietoa mikä ton letkulämmittimen oletettu käyttöikä on? Meinaan että en ole yhtään käytettyä autoa tavannut missä se vielä toimisi :mrgreen: Tosin ne kaikki autot on olleetkin vähintään 7v. vanhoja.
No mulla se on asennettu jo uutena > hyvin pelittää edelleen (tosin ikää autolla vasta 6 vuotta).

Kyllä sen huomaa kun pistää hetkeksi lämppäriin. Auto lähtee ihan eri tavalla käyntiin ja lämpeää nopeammin.

Mulla tuo Defa on isketty ainakin kiinni tuon kuvan mukaisesti ja mielestäni se on varsin huomaamaton:
Kuva
Ammattina autokauppa

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Muistaakseni hinnat oli jotain 200 euron luokkaa kappale, eli lohko ja sisähaara yhteensä jotain 400. Firma oli turkulainen Jokaosa.

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Tuo nikin versio tuosta sijoittelusta vois olla ihan ok, pitää kurkkia onnaako tuo faceliftiin.

mitäköhän lohkolämppäriä delta noihin asentelee? 275 tais olla hinta asennettuna...

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Meikäläisellä on pistoke prikulleen samalla tavalla kuin nikillä. Ja tässä aiheessa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3279 tulee esiin mitä seuraa lohkolämppärin huolimattomasta asennuksesta. :evil:

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Tänään piti aamulla lähteä vanhalla konilla duuniin, ettei tarvii repiä Alfaa hileestä.

Sain tänään viimein ostettua lämppärin ulkopiuhan jonka oletin olevan mallia defa. Paskat se sinne sopinut. Tuossa ostamassani piuhassa on enemmän kulmia kuin siitä alfan liittimessä, koko on muuten sama ja kolme napaa löytyy samoista kohdista.

Tuossa piuhassa on porattu reiät niin että siitä saisi "samannäköisen" moralla herkistämällä, nyt vaan olisi kivaa tietää että onko liittimien napajärjestys sama? Aamulla pitäisi päästä duuniin.. :roll:
156 2.0 TS ['98]

abro
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Marras 2005, 13:40

Viesti Kirjoittaja abro »

Ahmalla on calixin piuha selkeästi.
Palauta piuha ja osta uusi huuto.netistä.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Morjens,

Mulla olisi yksi normaalipituinen vihreävärinen Defan piuha ja ihan uusikin vielä + käyttämätön. Jos joku siitä piuhan haluaa niin 10 ekee + postikulut ja johan lähtee valtiollisen kustin polkemana liikkeelle.

Edit: Oujees, taitaapi olla myydään palstan juttuja
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Vastaa Viestiin