Alfa 75 kulutus
Valvoja: Moderators
Alfa 75 kulutus
Sain tossa vähän aikaa sitten 75 alfan, 1.6-litraisella koneella. Kaasarit ovat dellortot. Kulutus vaikuttaa autossa olevan aika miehekäs, edellisellä tankillisella pääsin 300km. Ajo on ollut pääasiassa kaupunkiajoa. Tallista olen lähtenyt aamuisin, joten kylmäkäynnistyksiäkään ei kovin montaa tullut. Mitä teidän 75:senne vie?
Auto oli hiukan laskenut bensaa tallin lattialle,kun tankki oli täysi. Tankki pitää ainakin tarkastaa. Ilmeisesti ei ole kovin vaikea irroittaa. Mites ton ryypyn laita, kertaakaan en ole vielä joutunut käyttäämään. Onkohan säädöissä vikaa? Käy ainakin suht tasaisesti, tyhjäkäynti vähän yli 1000rpm.
Auto oli hiukan laskenut bensaa tallin lattialle,kun tankki oli täysi. Tankki pitää ainakin tarkastaa. Ilmeisesti ei ole kovin vaikea irroittaa. Mites ton ryypyn laita, kertaakaan en ole vielä joutunut käyttäämään. Onkohan säädöissä vikaa? Käy ainakin suht tasaisesti, tyhjäkäynti vähän yli 1000rpm.
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Itellä ei oo 75:lla pörräämisestä kokemusta kuin muutama sata kilsaa, joilta en kulutusta niin mittaillut.. Ja muutenkin on tuon kanssa kaikki uutta ja ihmeellistä vielä... Mutta edellisten omistajien vanhaa kirjanpitoa kun tässä selailee, niin kaikkea näkyy olevan 7.5 litrasta aina hiukka vajaaseen kahteentoista satasella. Ja 1.6 TC oli siis kyseessä, tuplalortoilla.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no se ruisku tekee aikapaljon siihen tuon kulutuksen suhteen. jos olisi kaasareilla niin ei puhettakaan..Cuore Sportivo kirjoitti:Heh, epäilemättä.90 kirjoitti:kaasarit oli säädetty päin V**tua..
Tuolla kakslitraisella pääsee maantieajossa 7,5l.
teikäläiseltä hankittu konesvapin/remontin ja kaasareiden säätämisen jälkeen jopa alta 10L matkassa, kaupungissa vei n 10-14L satkulle..
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Tuotatuota, jos saan heittää ekan autoni kulutuslukemia kehiin, 2.5 litrane kuutone 3 x 40 webereillä kaupunkiajossa n. 25-30 l/100km, matka-ajossa n. 15l/100km, silloin kyllä bensa makso vaan 3.33 mk/l, halpaa menoa...
Ja palatakseni aiheeseen, jotain tuossa pakko olla keturallaan, tai tankki vuotaa reilusti...
Ja palatakseni aiheeseen, jotain tuossa pakko olla keturallaan, tai tankki vuotaa reilusti...
back to topic:Ikävä kyllä todeta että kyseinen Alfa Romeo malli,tässä tapauksessa peräti Alfa Romeon juhlamalli kuluttaa polttoainetta enemmän kuin esimerkiksi toyota avensis. Uskoisin että,kyseessä on kuitenkin Alfa Romeon sporttisuus eikä konevikaisuus...ei helvetti mitäs täs ny kysyttiinkään? Rolle Älä Ny Pliis Suutu...Joulumieltä...Jooko...RÄNPS.
Viimeksi muokannut jarski, 16 Joulu 2005, 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Joo, nyt en enää puutu tuohon oluen kulutukseen, ainakaan tässä topiikissa... Vaan tulee jotain muistoja Alfojen säätämisestä, joskus vuonna 1992 kun olin työharjoittelussa yhdellä huoltsikalla, se oli sitä aikaa kun bensa-asemilta sai palvelua ja myös autojen osia ja huoltoa, niin tuli asiakas Alfan kanssa ja piti saada sytkät ja päästöt kohilleen, konepelti ku avattiin, olin ihan että vau... En muista mikä malli oli kyseessä, mutta kaasuläppien hammassysteemit oli ihan siinä näkyvillä, vai oliko ite tuunattu, mut hienolta näytti, ja saatiin kaikki säädettyä...
Eikö muuten näitäkin pikkukoneisia seiskafemmoja ole vielä webereilläkin varustettuja, vai kuinka? Jos on, niin eroaako webrut miten esim. säädöissäpysymisen ja vaikka sitten bensankulutuksen ym. suhteen dellortoista? Aika ahkeraan oli lapuista päätellen edelliset omistajat käynee meinaan noita säädättämässä...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, mulla oli -89 Webereillä ja -90 Lortoilla. Säätämisestä en tiedä kuin essonbaarijuttujen verran, sanovat että Webrut pysyvät paremmin säädöissään mutta että niihin olisi vaikeampi saada osia.
Mulla on muuten ylimääräiset nelikymppiset Lortot hyllyssä jos joku sattuu tarvitsemaan.
Mulla on muuten ylimääräiset nelikymppiset Lortot hyllyssä jos joku sattuu tarvitsemaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Väitän että molemmat saa säädettyä kohdilleen ja periaatteessa myös pysyvät. Dellojen ongelma on siinä että ei tykkää nykyisistä lisäaineista ja sen pystyssä oleva, erittäin pienillä porauksilla tehty putki tukkeutuu alempien/pienempien reikien kohdalta. Lisäksi kummassakin tahtoo mennä ne imusarjan/kaasuttien väliset kumiosuudet. Oikeastaan suosittelen kunnon säätämistä, esim.colortuneilla ja balancella. Voi tehdä itsekkin. Ei siinä ole kuin 6 säätöruuvia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
no mun autolla menee ainakin yli 10L/100km kun on toi kaasujalka aika raskas ja yleensä tulee vielä leikittyä aika paljon tällein talvisin. vetää oikeesta päästä eli takapäästä... kyllä mullakin käy vähän yli 1000rpm, en tiedä onko kaasarit oikein säädetyt ja en tiedä koska ne on säädetty kun ostin ton 75 joku pari kuukautta sitten... vähän oli vikaa mutta ne saatiin kutakuinkin korjattua kaikki.
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Kiitoksia vastauksista! Uskoisin, että noiden kaasareiden säädöt ei ole ihan kohdillaan. Käy liian rikkaalla, kun huikkaakaan ei ole tarvinut käyttää. Ja ajotapa on aika rauhallinen. Edellinen auto, Avensis kulutti 7-8 litraa. Tuosta kaasarteiden säätämisestä vielä, niin miten se on helpoin tehdä? Onnistuisiko niin, että ottaisi tulpanjohdot yksi kerrallaan irti ja jokaisen pytyn "tiputuksen" pitäisi vaikuttaa saman verran kierroksiin?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Niin voihan tuo kyllä olla, siis varsinkin silloin kun on vähän kuormaa. Huomasi että omakin rupesi vääntämään paremmin nyt kun on vähän köykäsempi vauhtipyörä --> kulutus putosi. Tosin liikkeelle lähtiessä saa olla aika tarkka, enään ei anna armoa yhtään. Tämä ei kyllä liittynyt enään mitenkään 1.6:n kulutukseenScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ykskuutonen saattaa viedä enemmänkin kuin 2.0TC, onhan siinä vähemmän alavääntöä ja lyhyemmät välitykset. Se kun kiertää jo neljä tonnia 120:n vauhdissa.