Tyhjäkäynti heijaa liikkeessä
Valvoja: Moderators
Tyhjäkäynti heijaa liikkeessä
En tiedä onko normaalia mutta kun tulen risteykseen ja painan kytkimen pohjaan niin kierrokset laskee ja sitten taas nousee, laskee...mutta kun auto pysähtyy niin tyhjäkäynti on täysin tasainen. Onko ihan normaalia?
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Tervetuloa heijauskerhoon! Nii ja hakua voi käyttää..pälä pälä...ketjuja löytyy...pälä pälä pälä klick.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Heijaa, heijaa hei...jaa? Kyllä.mattijus kirjoitti:Onko kukaan testannut heijaako tyhjäkäynti jos auto liikkuu takaperin?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Tuli sitten forumin ohjeiden mukaisesti putsattua carburettor cleanerilla kaasuläppä niin hyvin kuin mahdollista ja suoritin myös sen resetoinnin. Tyhjäkäynti parani ja ajoittain toimii täydellisesti mutta välillä ontuu samalla tavalla. Paikallaan ollessa tyhjäkäynti on myös paikallaan. Miten se voi olla liasta niin herkkä kun ei sitä likaa ollut kuin pieni musta pinta.
Onko ideoita mitä vielä tehdä ja mistä johtuu että kaasuläppä likaantuu, huohottaako moottori niin paljon??
Onko ideoita mitä vielä tehdä ja mistä johtuu että kaasuläppä likaantuu, huohottaako moottori niin paljon??
Kun pelkkä teho ei riitä!
Minulla alkoi pakkasten tultua heijaamaan myös ja pari viikkoa sitten putsasin kaasuläpän sekä ilmin. Ei auttanut yhtään, vaan mieluummin paheni. Resetointia en tosin tehnyt.
Millaisen resetoinnin teit? Vaihtoehtoja asiaan näyttää olevan useita. Jos vielä kuitenkin koettaisi.
Seuraava (turha) operaatio lienee vaihtaa ilmi, joka näyttää Bosch:na maksavan tarvikeliikkeessä noin 160 euroa täällä meilläpäin.
Millaisen resetoinnin teit? Vaihtoehtoja asiaan näyttää olevan useita. Jos vielä kuitenkin koettaisi.
Seuraava (turha) operaatio lienee vaihtaa ilmi, joka näyttää Bosch:na maksavan tarvikeliikkeessä noin 160 euroa täällä meilläpäin.
Eikös tyhjäkäyntimoottori ole käytössä vain kun koneen tarvii käydä kovemmilla kierroksilla eli moottorin ollessa kylmä? Päästää tällöin enemmän ilmaa koneeseen. Eikös normaali tyhjäkäynti ota ilmansa kaasuläpän alta, ainakin fiatissa tämä säädettiin kaasuläpän päältä. Missä se tyhjäkäyntisäädin on, siellä kaasuläpän takana vai?? Kaasuläpän anturillahan ei taida olla vaikutusta?
Eikös lambdan raja-arvot ole 0,97 - 1,03?
Eikös lambdan raja-arvot ole 0,97 - 1,03?
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Se tyhjäkäyntiä säätävä moottori on rakennettu kaasuläpän akselille. Kyllä se nykyvehkeissä tekee hommia silloinkin kun kone on lämmin, noissa ei enää ole mitään erillistä ruuvia josta mekaanisesti säädettäisiin tyhjäkäyntiä.
Kai se läppämoottori voi tyhjäkäyntiäkin huojuttaa jos sen toiminta on jostain syystä alkanut takertelemaan mutta suosittelisin nyt kumminkin katsomaan sen lambdan ensin, mulla oireili juuri mm. huojuttamalla tyhjäkäyntiä ja meni silti pakokaasutestistä läpi. Enkä ole ainoa jolla tökkeli on alkanut heittelemään tyhjäkäyntiä.
Kai se läppämoottori voi tyhjäkäyntiäkin huojuttaa jos sen toiminta on jostain syystä alkanut takertelemaan mutta suosittelisin nyt kumminkin katsomaan sen lambdan ensin, mulla oireili juuri mm. huojuttamalla tyhjäkäyntiä ja meni silti pakokaasutestistä läpi. Enkä ole ainoa jolla tökkeli on alkanut heittelemään tyhjäkäyntiä.
- Epäkelpokeräilijä -
Mikä se iso mötikkä siellä kaasuläpän takana on? Esim. ennen kaasuläppää imuputkesta haarautuu pieni putki moottorinmuovin alle josta jatkaa matkaa kyseiseen mötikkään.
Mitäs sille lambdalle voi tehdä? Ja eikö lambdan pitäisi näyttää tasan yhtä että seokset on kunnossa?
Toinen ongelma on se että välillä kun käynnistää niin jää pienille kierroksille röpöttämään ja on pakko sammuttaa. Seuraavaksi kun käynnistää niin kaikki on ok, missä vika?
Mitäs sille lambdalle voi tehdä? Ja eikö lambdan pitäisi näyttää tasan yhtä että seokset on kunnossa?
Toinen ongelma on se että välillä kun käynnistää niin jää pienille kierroksille röpöttämään ja on pakko sammuttaa. Seuraavaksi kun käynnistää niin kaikki on ok, missä vika?
Kun pelkkä teho ei riitä!
Jos sinulla on "takuu voimassa", vie ihmeessä auto myyjällä ja koeta saada nuo asiat työnalle.
Minulla ei käy röpöttämään, mutta tyhjäkäynnin heijaamiseen liityy seuraava omanaisuus: jos ajan 40 km/h nopeusrajoituksella ja tulen liikennevaloihin, niin heijausta ei ilmene. Jos taas tulen 60 km/h tai suuremmalla nopeusrajoituksella liikennevaloihin, niin heijaa (500-1700) kunnes auto pysähtyy tai "ryömii". Heijaaminen ilmenee olipa auto kylmä tai lämmin.
Lisäksi tämä ominaisuus tuli tänä syksynä, kun sää lopulta kylmeni. Kävikö sinulla samoin? Polttoaineen kulutus on säilynyt ennallaan eli 7.8-8.2 litraa satasella nastarenkailla ja muutenkin auto tuntuu olevan entisellään.
Minulla ei käy röpöttämään, mutta tyhjäkäynnin heijaamiseen liityy seuraava omanaisuus: jos ajan 40 km/h nopeusrajoituksella ja tulen liikennevaloihin, niin heijausta ei ilmene. Jos taas tulen 60 km/h tai suuremmalla nopeusrajoituksella liikennevaloihin, niin heijaa (500-1700) kunnes auto pysähtyy tai "ryömii". Heijaaminen ilmenee olipa auto kylmä tai lämmin.
Lisäksi tämä ominaisuus tuli tänä syksynä, kun sää lopulta kylmeni. Kävikö sinulla samoin? Polttoaineen kulutus on säilynyt ennallaan eli 7.8-8.2 litraa satasella nastarenkailla ja muutenkin auto tuntuu olevan entisellään.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Auton voi viedä testeriin ja katsoa että lambdan piirtämä käyrä on kunnossa. Jos ei ole niin anturi vaihtoon vaan, ei sitä korjata voi.Jarama kirjoitti:Mitäs sille lambdalle voi tehdä? Ja eikö lambdan pitäisi näyttää tasan yhtä että seokset on kunnossa?
Ei sillä taida olla isommin merkitystä jos lambda-arvo heittää jonkun sadasosan mutta pelkkä mitta-arvo ei käsittääkseni kerro, kuinka nopeasti tökkeli reagoi muuttuneeseen seokseen. Siihen tarvitaan sitä käyrää.
En usko, se kun ei vaikuta seokseen. Moottorin läpi virtaavan ilman määrään kyllä vähän. mutta tuskin se tuollaista saisi aikaan. Muuntimen sisäkalujen jumittaminen vaikuttaa lähinnä siihen, ettei ajoitus enää jaksa palautua ihan toiseen äärilaitaan. Ei se kuitenkaan edestakaisin hötkyile.Jarama kirjoitti:Eikä tuolla ajoituksen muuntimella ole asiaan vaikutusta?
- Epäkelpokeräilijä -
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Britit on näköjään löytäneet yhden uuden vian joka aiheuttaa heijaamista
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=4&TPN=3
Eli heillä vika on korjaantunut oil vapour separation valven vaihdolla / putsauksella
Kuvia:
http://members.lycos.co.uk/gazza82/imag ... ation1.JPG
http://members.lycos.co.uk/gazza82/imag ... ation2.JPG
http://members.lycos.co.uk/gazza82/imag ... _valve.JPG
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=4&TPN=3
Eli heillä vika on korjaantunut oil vapour separation valven vaihdolla / putsauksella
Kuvia:
http://members.lycos.co.uk/gazza82/imag ... ation1.JPG
http://members.lycos.co.uk/gazza82/imag ... ation2.JPG
http://members.lycos.co.uk/gazza82/imag ... _valve.JPG
EIkös tästä heijaus ongelmasta ollut puhetta jo aikoja sitten? Ja silloin ratkaisuksi löytyi joku huonosti asennettu liitin??! Ex 147:ni teki samaa ajoittain kylmemmillä ilmoilla, nimenomaan liikennevaloihin rullattaessa, mutta vain kerran. Eli koneen ollessa puolilämmin tiputti jengat hetkeksi jonnekkin 500 kierroksen paikkeille ja siitä sitten normaali tasolle. Deltasta kyselin myös ratkaisua ongelmaan, mutta eivät olleet kuullu moisesta ongelmasta aiemmin. Itselläni kuitenkin sen verran harvinainen ja vähän häiritsevä asia, että annoin olla.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Hyviä neuvoja kaivataan!!!!
Kävin tänään delta-autossa juttelemassa siitä että alfa käy kuin diesel pari sekuntia kun lämpimänä laittaa käymään, on kuulemma normaalia ennen kuin öljy nousee venttiilinnostimiin, siis että uusi alfa 156 käy kuin diesel vai? Ei helvetti, taisivat pojat puhua paskaa....
Toinen, mitkä ovat siis vikavaihtoehdot kun joka kerta kun laitan auton kylmänä käymään niin jää röpöttämään ja auto on sammutettava, toisella kerralla kaikki on kunnossa? Pettääkö joku anturi?
Kävin tänään delta-autossa juttelemassa siitä että alfa käy kuin diesel pari sekuntia kun lämpimänä laittaa käymään, on kuulemma normaalia ennen kuin öljy nousee venttiilinnostimiin, siis että uusi alfa 156 käy kuin diesel vai? Ei helvetti, taisivat pojat puhua paskaa....
Toinen, mitkä ovat siis vikavaihtoehdot kun joka kerta kun laitan auton kylmänä käymään niin jää röpöttämään ja auto on sammutettava, toisella kerralla kaikki on kunnossa? Pettääkö joku anturi?
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Voi se joskus hetken startin jälkeen raksuttaa ilman että siitä kannattaa huolestua. Mutta jos ääntä on säännöllisesti tarjolla niin kyllähän se juoruaa lähestyvästä korjaustarpeesta.
Lohkarin käytön jälkeen saattaa käydä vähän aikaa huonosti, aiheesta on täällä muutamakin ketju ennestään. Ilman lämmitystä pitäisi kyllä käydä nätisti kelillä kuin kelillä.
Lohkarin käytön jälkeen saattaa käydä vähän aikaa huonosti, aiheesta on täällä muutamakin ketju ennestään. Ilman lämmitystä pitäisi kyllä käydä nätisti kelillä kuin kelillä.
- Epäkelpokeräilijä -
Diesel-ääni tulee siitä ajoituksenmuuntimesta, joka on kulunut. Nostajista ääni tuskin kuuluu.
Kuulemma uudemman mallisessa muuntimessa on jonkinlainen nylon holkki / prikka, joka vaimentaa ääntä. (En ole itse ensimmäistäkään muunninta nähnyt, joten tuo nylonjutska on puhtaasti kuulopuhetta.)
Oma 2.0TS (1999) ronkottaa kuin diesel, välillä vähemmän, välillä enemmän. Tästä huolimatta vedossa tuntuu selkeä piristyminen 3000rpm kohdalla, joten uskoisin, että muuntimen kulumisen haittapuolena on ainoastaan ääni.
Kuulemma uudemman mallisessa muuntimessa on jonkinlainen nylon holkki / prikka, joka vaimentaa ääntä. (En ole itse ensimmäistäkään muunninta nähnyt, joten tuo nylonjutska on puhtaasti kuulopuhetta.)
Oma 2.0TS (1999) ronkottaa kuin diesel, välillä vähemmän, välillä enemmän. Tästä huolimatta vedossa tuntuu selkeä piristyminen 3000rpm kohdalla, joten uskoisin, että muuntimen kulumisen haittapuolena on ainoastaan ääni.
VMP
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Kyllä, 1.8TS:ssä on myös ajoituksenmuunnin. EDIT: joku on aina nopeampi
Jarama: jos nimenomaan startin jälkeen raksuttelee ja vain muutaman sekunnin, niin taisivat kerrankin Deltassa puhua ihan asiaa. Meidän kummassakin TesSussa sama homma, tosin ilmenee joka startilla, niin kylmänä kuin lämpimänä (eivät ne tosin uusia ole).
Aiheesta löytynee hakua käyttämällä jokunenkin viestiketju.
Jarama: jos nimenomaan startin jälkeen raksuttelee ja vain muutaman sekunnin, niin taisivat kerrankin Deltassa puhua ihan asiaa. Meidän kummassakin TesSussa sama homma, tosin ilmenee joka startilla, niin kylmänä kuin lämpimänä (eivät ne tosin uusia ole).
Aiheesta löytynee hakua käyttämällä jokunenkin viestiketju.
Itsellä tuntuu että on melko voimaton alle 3000 kierroksen ja eikö tuo ajoituksen säädin juuri vaikuta tuonne alakierroksiin jos ei toimi. Mutta väitän että ei alfa uutena raksuta ja AutoMilanossa sanoivat että ajoituksen säädin on rikki. Mainitsin siitä delta-autossa mitä automilanossa sanoivat ja varaosaukko sanoi että: VIE SIT SINNE AUTO-MILANOON! Hyvää palvelua kun heti hikeennytään.
Onko ideoita tuosta kun kylmänä starttaa niin kierrokset jää johonkin 400 kierrokseen ja röpöttää? Toisella yrittämällä yleensä lähtee normaalisti. Olisiko joku anturi??
Onko ideoita tuosta kun kylmänä starttaa niin kierrokset jää johonkin 400 kierrokseen ja röpöttää? Toisella yrittämällä yleensä lähtee normaalisti. Olisiko joku anturi??
Kun pelkkä teho ei riitä!
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Onko sun autossa letkulämppäri ja pidätkö sitä johdon nokassa ennen lähtöä. Mulla tekee tota lähes poikkeuksetta jos on ollu johdossa. Uskoisin sen johtuvan siitä, että lämpötila-anturi on kiinni termostaattikotelossa melko lähellä lämmitysvastusta, eli neste lämpiää anturin läheltä ja ECU ei tajua koneen olevan kylmä.Jarama kirjoitti:Onko ideoita tuosta kun kylmänä starttaa niin kierrokset jää johonkin 400 kierrokseen ja röpöttää? Toisella yrittämällä yleensä lähtee normaalisti. Olisiko joku anturi??
Joo autossa on letkulämmitin mutta minusta se on aika kaukana lämpöanturista. Ja röpöttää välillä vaikka ei olisi ollut lämmityksessä, kokeiltu on.
Ja onko normaalia että on melko kesy alle 3000rpm, voiko ilmi vaikuttaa näihin kaikkiin vikoihin eli esim. aamulla luulee että tulee lämmintä ilmaa tms.?
Joo ja pestille tiedoksi että oireet alkoi kun ilmat viileni.
Ja onko normaalia että on melko kesy alle 3000rpm, voiko ilmi vaikuttaa näihin kaikkiin vikoihin eli esim. aamulla luulee että tulee lämmintä ilmaa tms.?
Joo ja pestille tiedoksi että oireet alkoi kun ilmat viileni.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Kokeile tarkistaa tulpan kolot, niissä saattaa olla öljyä/vettä!Jarama kirjoitti: Onko ideoita tuosta kun kylmänä starttaa niin kierrokset jää johonkin 400 kierrokseen ja röpöttää? Toisella yrittämällä yleensä lähtee normaalisti. Olisiko joku anturi??
Ps. kannattaa käyttää tehokkaasti palstan hakutoimintoa. Kaikkia näitä kyselemiäsi aiheita on käsitelty kattavasti jo aiemmin.
Mulla oli aikanaan Volvo 940 ja se seisoi kuukauden Floridassa tallissa , kun olin Suomessa lomalla.Kävin tänään delta-autossa juttelemassa siitä että alfa käy kuin diesel pari sekuntia kun lämpimänä laittaa käymään, on kuulemma normaalia ennen kuin öljy nousee venttiilinnostimiin, siis että uusi alfa 156 käy kuin diesel vai? Ei helvetti, taisivat pojat puhua paskaa....
Piti sitten lähtee ajamaan ja panin käymään - se piti kyllä semmosta rapinaa ja raksutusta, että sammutin heti. Volvon huolto ehdotteli samanlaista mitä Delta ja sanoi , että käytä vaan - kyllä kylmis pitää päällä , itse asiassa kiersin sitten korttelin ympäri hissukseen ja pikkuhiljaa rapinat lakkas. Sen jälkeen kone kävi taas ihan ok.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Näkyykö tuo lambdan käyrä testissä jonka tekevät delta-autossa? Delta-auton myyjä sanoi että testaus kestää puolisen tuntia ja siinä näkyy kaikki! Mutta ajoituksen muuntimen ja ilmamassa-anturin oireethan ei näy?
Ja hakutoimintoa olen käyttänyt mutta ajattelin vielä kysellä...
Ja hakutoimintoa olen käyttänyt mutta ajattelin vielä kysellä...
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Riippuu vähän mitä sillä testillä tarkoittavat. Jos lukevat pelkät vikakoodit niin lambdasta joko on tallentunut vikailmoitus tai sitten ei, sitä ei näköjään tule joka kerralla vaikka lambdassa olisi selvää vikaakin. Diagnoosivermeellä saa kyllä halutessaan kaivettua myös lambdakäyrän esiin, siitä jo voi tehdä jotain päätelmiä. Siis jos osaa/viitsii/haluaa, osa jannuista tuntuu luottavan siihen itsediagnostiikkaan kuin jumalan sanaan
- Epäkelpokeräilijä -
Tuli tossa tuota huohotuspuolta ihmeteltyä ja huomasin että molemmat letkun päät jotka jää muovisuojan alle niin niiden kiristäjät oli irti. Mihin se letku matkustaa siitä muovisuojan jälkeen?? Mikä anturi on ruiskusuuttimen välissä?
Piti avata ilmi mutta eipä ole sellaista avainta, sitä torxia. Voiko kaasuttimen puhdistusaineella puhdistaa joka tapauksessa?
Uusi huomio; kun auto jää röpöttämään käynnistyksen jälkeen niin ruiskun valo syttyy ja kierroksia todella joku 200. Sammutan ja käynnistän uudelleen niin kaikki ok? Voiko ilmi tehdä tuota?
Älkää hermostuko, noviisia pitää hieman neuvoa...
Piti avata ilmi mutta eipä ole sellaista avainta, sitä torxia. Voiko kaasuttimen puhdistusaineella puhdistaa joka tapauksessa?
Uusi huomio; kun auto jää röpöttämään käynnistyksen jälkeen niin ruiskun valo syttyy ja kierroksia todella joku 200. Sammutan ja käynnistän uudelleen niin kaikki ok? Voiko ilmi tehdä tuota?
Älkää hermostuko, noviisia pitää hieman neuvoa...
Kun pelkkä teho ei riitä!
Auto oli sitten deltassa testissä ja vikaa löytyi (yllätys) ilmamassa-anturista, tai siis varsinaista vikakoodia mutta lukemat oli pielessä. Hintaa anturilla 320 € ja kyseessä siis ladan anturi. Kysymys kuuluu saisiko jostain halvemmalla ja miten esim motonetin anturi, onko toimiva?
Tuli samalla katseltua uuttaa cromaa, aika laadukkaan ja tilavan oloinen...
Tuli samalla katseltua uuttaa cromaa, aika laadukkaan ja tilavan oloinen...
Kun pelkkä teho ei riitä!
Tyhjäkäynti
Tuntuu hassulta että Varaosamaailmalla ja myös Deltalla on eri hinnat eri kaupunkien myymälöissä. Lukekaa miten mun kävi ilmin kanssa:
http://kapsi.fi/~alfabbs/bbs/phpBB2/vie ... 5985cdb465
http://kapsi.fi/~alfabbs/bbs/phpBB2/vie ... 5985cdb465
Mielenkiintoista, tilasin itse myös tuolta hatanpään valtatieltä ja hintaa oli 162 € ja eilen tuli laitettua, mutta ei mitään vaikutusta, otin akun kengänkin tunniksi pois. Deltan mukaan ainut vikatieto oli tuo ilmi.
Edelleen aika laiska ennen 3000 jolloin potkaisee ja kiertää hienosti ylös asti. Ajoin tänään toista samanlaista 2.0 ts:ää ja yhtä laiska se oli alakierroksilla. Onko se vaan ominaisuus vai lähteekö alfa normaalisti tehokkaasti jo pienillä kierroksilla?
Ja jos lähtee niin mistä etsiä vielä vikaa?
Edelleen aika laiska ennen 3000 jolloin potkaisee ja kiertää hienosti ylös asti. Ajoin tänään toista samanlaista 2.0 ts:ää ja yhtä laiska se oli alakierroksilla. Onko se vaan ominaisuus vai lähteekö alfa normaalisti tehokkaasti jo pienillä kierroksilla?
Ja jos lähtee niin mistä etsiä vielä vikaa?
Kun pelkkä teho ei riitä!