156 öljypohjan pultti löysällä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Torni
Viestit: 24
Liittynyt: 31 Loka 2005, 21:26
Paikkakunta: Helsinki

156 öljypohjan pultti löysällä

Viesti Kirjoittaja Torni »

Öljynkulutusta olen seuraillut tiiviisti, kuten on ollut täällä juttua. Öljyä ei ole paljoa kulunut, mutta vähän aikaa sitten huomasin että öljypohjan pultista tihkuu hieman öljyä. Auton seistessa pari tuntia, auton alta löytyy pikkuinen oililammikko. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja voiko pultin "vahingossa" jättää löysälle? Autoa hankkiessa vaihdatutin öljyt, joten onkohan asentaja jättänyt pultin löysälle?? :crazyeyes:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Voi pulttikin olla löysä mutta epäilisin ennemmin sitä kuparitiivistettä. Jäänyt liian vähälle kiristykselle ja vuotaa välistä.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Alumiinisen öljypohjan kierteet saa varomaton asentaja helposti väännettyä nurin.

Avatar
Torni
Viestit: 24
Liittynyt: 31 Loka 2005, 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Torni »

155156 kirjoitti:Alumiinisen öljypohjan kierteet saa varomaton asentaja helposti väännettyä nurin.
:( hieno juttu. Kierteitä pääsee siis kattomaan kun seuraavan kerran vaihtaa öljyä. Kiristin pulttia hiukan, näytti että öljyn tiputus lakkasi, toivottavasti.

MarkusK
Viestit: 33
Liittynyt: 06 Heinä 2005, 00:30
Paikkakunta: Jyväskylä

ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Minä taas olen kovasti ihmetellyt tämän nykyisen Alfamme öljyn kulutusta. Ei meinaa piru millään saada öljyä kulumaan. Entinen 2-litrainen tuntui vievän enemmän öljyä kuin bensaa. 5-tonnin välein alkoi öljyvalo palaa, jos ei muistanut lisätä öljyä ajoissa. Nykyisestä taas ei kulu öljyt millään. Pitäisiköhän huolestua :lol:
Muutenkaan ei ole vikoja löytynyt entiseen malliin. Kun korjattavaa ei ole muuten ollut, on emäntä peruutellut korvakuulolta. :-D

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ei vie 2,5 V 6 öljyä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

MarkusK kirjoitti:5-tonnin välein alkoi öljyvalo palaa, jos ei muistanut lisätä öljyä ajoissa.
Eikös tuo öljynpaineen varoitusvalo oo vähän niinkuin merkkinä siitä että jotain meni juuri äsken paskaksi? :shock:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

MarkusK
Viestit: 33
Liittynyt: 06 Heinä 2005, 00:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Kaalipata kirjoitti:
MarkusK kirjoitti:5-tonnin välein alkoi öljyvalo palaa, jos ei muistanut lisätä öljyä ajoissa.
Eikös tuo öljynpaineen varoitusvalo oo vähän niinkuin merkkinä siitä että jotain meni juuri äsken paskaksi? :shock:
Ei näyttänyt olevan siitä merkkinä. Ei Teltta-auton mukaan ollut mennyt mitään rikki. Alfan punainen varoitusvalo kyllä sai minutkin hiukka pelästymään. Bemarissa varoittelee keltaisella valolla jo huomattavan ajoissa ennen öljyn minimirajaa, kuten tekee myös lasinpesunesteen suhteen.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mutta katsokaa öljyt tikusta ja lisätkää enneku se valo syttyy, kysessä EI ole öljynmäärän vaan öljynpaineen valo, ne on kaksi ihan eri asiaa. Ei ole kauhee homma tarkistaa esim.500km välein. Ja kun auton tavoille oppii niin voi muuttaa tuota tarkastus/lisäys väliä. Välttämättä ei kokoaikaa kannata ihan maximissa väkisten pitää mutta päästää vaikka alarajalle ja lisää sitten lähelle ylärajaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

MarkusK
Viestit: 33
Liittynyt: 06 Heinä 2005, 00:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mutta katsokaa öljyt tikusta ja lisätkää enneku se valo syttyy, kysessä EI ole öljynmäärän vaan öljynpaineen valo, ne on kaksi ihan eri asiaa. Ei ole kauhee homma tarkistaa esim.500km välein. Ja kun auton tavoille oppii niin voi muuttaa tuota tarkastus/lisäys väliä. Välttämättä ei kokoaikaa kannata ihan maximissa väkisten pitää mutta päästää vaikka alarajalle ja lisää sitten lähelle ylärajaa.

Juu, juu. Toki olet aivan oikeassa. Ei vaan aina meinaa muistua. Etenkin kun vaimo ajaa Alfalla enimmät kilometrit.

Vastaa Viestiin